Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

Detekte om en port er åpen

15 views
Skip to first unread message

Håkon Helgesen

unread,
Jun 19, 2004, 8:21:52 PM6/19/04
to
Heisan!

Jeg "drifter" en multiplayer server hvor folk logger seg på og flyr
microsoft flightsimulator.
Hele greiene fungerer utmerket til en eller annen bruker som har
blokkert port 23456 på routeren sin, da kommer ikke noen brukere inn
etter han (får ikke info fra han)
Det jeg er på jakt etter er muligheten for å lage ei webside (kan litt
php) eller et lite program som sjekker ut dette (kan en del VB og litt
Delphi)
Er det noen som har peil på hva jeg bør gå for?

Taknemlig for tanker og pekere om dette.


--
Håkon Helgesen
Nostalgi er ikke hva det en gang var.....

Stig Hemmer

unread,
Jun 30, 2004, 5:39:03 PM6/30/04
to

Håkon Helgesen <hakon.h...@cTOi.net> writes:
> Det jeg er på jakt etter er muligheten for å lage ei webside (kan litt
> php) eller et lite program som sjekker ut dette (kan en del VB og litt
> Delphi)
> Er det noen som har peil på hva jeg bør gå for?
>
> Taknemlig for tanker og pekere om dette.

Sett opp en bitteliten web-server på port 23456 på en annen boks. Legg
inn et bilde som eneste dokument der.

Legg et dokument på en vanlig web-server (port 80) som sier noe i
retning av:

: Klikk på bildet av jagerflyet under for å komme til spillet.

: Hvis du ikke ser et bilde under her så sitter du bak en brannmur som
: sperrer port 23456. Da kan du nok ikke spille sammen med oss. Hvis
: det er en grei person som driver brannmuren er mulig det hjelper å
: snakke med vedkommende.

Stig Hemmer,
Jack of a Few Trades.

Håkon Helgesen

unread,
Jul 4, 2004, 5:13:41 AM7/4/04
to
Hei Stig !

>Sett opp en bitteliten web-server på port 23456 på en annen boks. Legg
>inn et bilde som eneste dokument der.
>
>Legg et dokument på en vanlig web-server (port 80) som sier noe i
>retning av:
>
>: Klikk på bildet av jagerflyet under for å komme til spillet.
>
>: Hvis du ikke ser et bilde under her så sitter du bak en brannmur som
>: sperrer port 23456. Da kan du nok ikke spille sammen med oss. Hvis
>: det er en grei person som driver brannmuren er mulig det hjelper å
>: snakke med vedkommende.

Joa det funker nok det, ivertfall ene veien, men jeg trenger å sjekke
om porten er åpen både inn og ut til maskinen.

Det står at vi trenger porten:
23456 TCP/UDP

Og da er vel det både inn og ut....

--
Håkon Helgesen
"Lønna er som mensen. Den kommer en gang i måneden og rekker bare en uke."

0 new messages