Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

skjerm til ca 6-7000?

15 views
Skip to first unread message

Gøran Bremnes

unread,
Jul 13, 2005, 1:40:29 PM7/13/05
to
Kan noen gi men eg god anbefaling? Jeg skal kjøpe skjerm til bruk
sammen med PB 15" maskin? Kan bruke 6 - 7000,- kroner.

GSMB

Raymond Wiker

unread,
Jul 13, 2005, 2:12:18 PM7/13/05
to
gs...@start.no (Gøran Bremnes) writes:

> Kan noen gi men eg god anbefaling? Jeg skal kjøpe skjerm til bruk
> sammen med PB 15" maskin? Kan bruke 6 - 7000,- kroner.

Apple 20" (7300,-)

Dell 2005FPW (20", samme LCD-panel som Apple; ca 6300kr)

Del 2405FPW (24"; ca 10500kr)

Jeg har en 2005FPW selv - jeg er godt fornøyd med den,
bortsett fra at bakbelysningen er ujevn. Skulle jeg kjøpt en skjerm
nå, til full pris, ville jeg antakelig heller kjøpt Apple (i hovedsak
fordi den er penere - Dell-skjermen har bedre funksjonalitet, og yter
omtrent like bra, i følge en test på www.anandtech.com).


--
Raymond Wiker

Steinar Moum

unread,
Jul 13, 2005, 2:46:47 PM7/13/05
to
In article <BEFB2C59.3A4AC%es...@online.no>,
Severin Eskeland <es...@online.no> wrote:

> Vet ikke hvem som forhandler Formac her i Norge nå, kjøpte min av Maxicon i
> Bergen. Men nå er de konk.

De importeres vel ihvertfall av Egress
http://www.egress.no/
og der kan du sikkert få høre om forhandlere.


sm

Severin Eskeland

unread,
Jul 13, 2005, 2:38:49 PM7/13/05
to
in article 86fyuio...@raw.grenland.fast.no, Raymond Wiker at
Raymon...@fast.no wrote on 13-07-05 20:12:

Kjøp Formac 20". Har den gamle modellen (uten svart kant) og den virker mer
lyssterk og klarere i fargene enn Apple sine nye skjermer!

Dell er grell! Fikk en 2005FPW, men jeg klarte ikke leve med det bildet
etter å ha blitt bortskjemt med Formac. Men dersom tilkoblingsmuligheter og
tilleggsfunksjoner er viktig så er Dell muligens best i klassen.

Vet ikke hvem som forhandler Formac her i Norge nå, kjøpte min av Maxicon i
Bergen. Men nå er de konk.


Mvh
Severin

Øyvind Segrov

unread,
Jul 13, 2005, 7:49:09 PM7/13/05
to

Raymond Wiker wrote:
> gs...@start.no (Gøran Bremnes) writes:
> > Kan noen gi men eg god anbefaling? Jeg skal kjøpe skjerm til bruk
> > sammen med PB 15" maskin? Kan bruke 6 - 7000,- kroner.

> Dell 2005FPW (20", samme LCD-panel som Apple; ca 6300kr)

> Jeg har en 2005FPW selv - jeg er godt fornøyd med den,
> bortsett fra at bakbelysningen er ujevn. Skulle jeg kjøpt en skjerm
> nå, til full pris, ville jeg antakelig heller kjøpt Apple (i hovedsak
> fordi den er penere - Dell-skjermen har bedre funksjonalitet, og yter
> omtrent like bra, i følge en test på www.anandtech.com).

Jeg synes ikke at Dellen blir like god til grafisk/fotoredigering,
siden den er litt svak i sorte partier. Men den kan skaffes billig -
har sett den til under 5000,- hos dell.no. Men må man betale over 6000
ville jeg nok heller gått for Apple - det er stas å ha en skjerm som
ser flott ut, selv når den ikke er i bruk.

0 new messages