iWalk

Espen Nystad

Ok. Nå begynner ryktemakerne å komme på banen foran MWSF.

http://www.interfacestudio.net/iwalk/

Is this for real?

Aslak Raanes

Espen Nystad <esp...@stud.ntnu.no> wrote:

Oioioioi. Dæven. Sånn vil jeg ha, ihvertfall hvis dette er en
videreutvikling av Newton.

--
Aslak Raanes

Espen Vestre

asl...@pobox.com (Aslak Raanes) writes:
> Oioioioi. Dæven. Sånn vil jeg ha, ihvertfall hvis dette er en
> videreutvikling av Newton.

dette var jo et brukbart forslag også:

http://homepage.mac.com/flyermoney/ipad/

--
(espen)

Tom Benjaminsen

On 03-01-02 10:22, in article 19eqspj.kjfljd1jpvvoaN%esp...@stud.ntnu.no,
"Espen Nystad" <esp...@stud.ntnu.no> wrote:

> Ok. Nе begynner ryktemakerne е komme pе banen foran MWSF.

> http://www.interfacestudio.net/iwalk/
>
> Is this for real?

Ееееееееhhhhhh, dette ser rimelig reelt ut!

Vil ha! VIL HA!!!!!! NUH!

--
Tom Benjaminsen

_"42.7 percent of all statistics are made up on the spot." - Stephen Wright

Espen Nystad

Espen Nystad <esp...@stud.ntnu.no> wrote:

Svarer meg selv :)

Videoklippene ser da virkelig autentiske ut. Se så elegant man endrer
skjermen fra horisontal til vertikal orientering. En sånn vil jeg ha!

Judith Mortensen

Espen Nystad <esp...@stud.ntnu.no> wrote:

Tør man håpe?
*ønske meg sånn*

judith

Stian Andreassen

Espen Vestre <espen@*do-not-spam-me*.vestre.net> wrote:

> http://homepage.mac.com/flyermoney/ipad/

Mener jeg har sett en liknende sak i Star Trek. ;)

--
Stian Andreassen

Aslak Raanes

Espen Nystad <esp...@stud.ntnu.no> wrote:

Det kunne/kan en vel greit gjøre på de senere newton slik som Newton
2x00?

--
Aslak Raanes

Hanne Sofie Røed

Espen Nystad <esp...@stud.ntnu.no> wrote:

Ååååååååååå dæven............. Spent, spent, SPENT!!!!

--
Hanne - nå uten XNAY for de som newser med Google

Espen Nystad

Javel - det kan godt være, jeg har aldri brukt en Newton. Jeg ble bare
ekstatisk over denne vidunderlige dingsen :)

--
Espen Nystad

Christian Celius Bjørvik

Espen Nystad <esp...@stud.ntnu.no> wrote:

> Ok. Nå begynner ryktemakerne å komme på banen foran MWSF.
>

> http://www.interfacestudio.net/iwalk/

Ser ut som en sånn dings som bruker en light-variant av Mac OS X, og
quicktime-basert grensesnitt. Kanskje det er mulighetene som Quiktime 6
gir vi ser blir brukt her?

--
Hilsen Christian

Onar Vikingstad

Espen Nystad <esp...@stud.ntnu.no> wrote:

> Ok. Nå begynner ryktemakerne å komme på banen foran MWSF.
> http://www.interfacestudio.net/iwalk/

Vet ikke hva jeg skal si. QuickTime filmene ser da utvilsomt ekte ut,
men med litt photoshop og after effects erfaring kan vel hvem som helst
med god tid lage dette? Eller?

Har ikke lyst til å skru opp forventningene mine foran keynoten for
høyt, men dette hadde vært stort. VIRKELIG stort :)

--
Onar Vikingstad - on...@vikingstad.com
http://www.vikingstad.com

Morten Dreier

Aslak Raanes <asl...@pobox.com> wrote:

Jepp.

--
Morten Dreier
http://www.pobox.com/~mdreier/

Øystein Riiser Gundersen

Onar Vikingstad at on...@vikingstad.com

> [...]
>
> Har ikke lyst til å skru opp forventningene mine foran keynoten for
> høyt, men dette hadde vært stort. VIRKELIG stort :)

Det hadde det. Jeg for min del er nesten litt skuffet over å se noe som for
_en gangs skyld_ ser så ekte ut - jeg vil heller bli overrasket når keynoten
kommer. Men det hadde vært stort, det hadde det.

Se forøvrig her...

<http://www.mecha.net/iBrator/ibrator.htm>

--
Øystein Riiser Gundersen

Onar Vikingstad

Onar Vikingstad <on...@vikingstad.com> wrote:

> Vet ikke hva jeg skal si. QuickTime filmene ser da utvilsomt ekte ut,
> men med litt photoshop og after effects erfaring kan vel hvem som helst
> med god tid lage dette? Eller?

Etter å ha studert dette litt nærmere må dette være en mockup fordi:

1. Web-browseren tester en html side på spymac sin side (ingen sjans i
verden at de ryktemakerne har fått tak i denne enheten fra Apple. disse
"top secret" enhetene får sikkert ikke forlate USA engang!)
2. Det er for lite bevegelse i bildene, og man ser ikke når pennen
toucher LCD-skjermen som ville vært vanskelig å fake.
3. På bootup filmen kan man se at hjulet plutselig hopper tilbake til
der den begynte, uten at fingeren er borti.
4. Navn som WebBrowser skulle egentlig vært Web Browser, Apple logoen er
for stor, og det ville ikke stått "Apple iWalk" bare "iWalk".

I tillegg er jo iWalk-konseptet usannsynlig fordi:
1. iWalk er et teit navn
2. Steve Jobs liker ikke PDA'er, og PDA-markedet er ikke lukrativt
3. Apple har allerede prøvd med Newton, men kuttet jo det ut

Steinar Moum

In article <1f5fxol.182u0it18aoim8N%on...@vikingstad.com>,

on...@vikingstad.com (Onar Vikingstad) wrote:

> Etter å ha studert dette litt nærmere må dette være en mockup fordi:

Takk, Onar, da er det fremdeles håp om noe skikkelig!

sm

--
Steinar Moum, USIT, University of Oslo,
Postboks 1059 Blindern, 0316 Oslo, Norway

Ole Bruseth

> [...]

> 2. Steve Jobs liker ikke PDA'er, og PDA-markedet er ikke lukrativt
> 3. Apple har allerede prøvd med Newton, men kuttet jo det ut

Flere argumenter mot iWalkens eksistens finner man her:

<URL:http://www.mediamac.dk/index.php3?page=news:show,id=6307>

Ole
--
Copyright © 2002 Ole Bruseth. No rights reserved.

Severin Eskeland

in article 1f5fxol.182u0it18aoim8N%on...@vikingstad.com, Onar Vikingstad at
on...@vikingstad.com wrote on 03-01-02 15:40:

> [...]
> 2. Steve Jobs liker ikke PDA'er, og PDA-markedet er ikke lukrativt
> 3. Apple har allerede prøvd med Newton, men kuttet jo det ut

Jeg tror på iWalk fordi:

1. Jeg har vanskelig for å forestille meg at noen gidder å benytte flere
timer på å lage en så gjennomført bløff. Designet virker veldig Apple aktig.
2. Apple sitter med mye erfaring og resurser fra Newton dagene så utvikling
av en PDA burde ikke være så krevende.
3. Dette produktet kan trolig benytte det som er av Newton programvare og
således er de tusener av dedikerte Newtonbrukere (det finnes visst mange)
blitt potensielle iWalk kunder.
4. En PDA passer godt inn i Apples nye Digital Hub filosofi.

På den annen side:

1. iWalk er et teit navn, ja. iPad hadde vært et bedre navn for en PDA. Og
iWalk hadde passet bedre for en MP3 spiller.
2. Det finnes nok av billige PDAer som fungerer bra med Apple OS og det vil
være vanskelig for Apple og gjøre penger på dette markedet med mindre de kan
tilby noe ekstra. Får håpe det ligger mer i det enn kompabiliteten med
Newton programvare.

med vennlig hilsen,
Severin Eskeland

von Øtkensvei 29, N-1430 Ås, Mobil: 90 943070
http://home.online.no/~eskel/

Eivind Lie Nitter

Onar Vikingstad <on...@vikingstad.com> wrote:

Hmm er delvis enig, delvis uenig.. jeg tror den er ekte.. men det blir
nok en ny kube =(

--
Eivind Lie Nitter

Ole Wongraven

In article <19eqspj.kjfljd1jpvvoaN%esp...@stud.ntnu.no>,
esp...@stud.ntnu.no (Espen Nystad) wrote:

Tydeligvis, for nå kommer i alle fall ikke jeg inn på den adressen.

Har de mottatt trusler fra eplebonden?

--
OleW
iMac233/128MB/MacOS9.1

Jan Sunde

"Andre Lorentsen" <andres_use...@mac.com> skrev i melding
> Det ser ut som siden er nede på grunn av stor trafikk. Men jeg kan
> ikke tenke meg at dette er reelt. Uten tvil en fake.

Denne tyskeren (som eier spymac-sidene) må da ha forferdelig lite å gjøre
på!
Kanskje han burde klippe håret og få seg en jobb ?

--
jan

Espen Nystad

Ole Wongraven <ole...@online.no> wrote:

Det samme finnes på www.spymac.com også (man må registrere seg for å
komme inn, men det koster ikke noe), og den er oppe fremdeles.

--
Espen Nystad

Onar Vikingstad

Jan Sunde <jan...@start.no> wrote:

> Denne tyskeren (som eier spymac-sidene) må da ha forferdelig lite å gjøre
> på!
> Kanskje han burde klippe håret og få seg en jobb ?

At dette i det hele tatt har blitt en diskusjon på noimd tyder vel på at
mac-folk generelt har mye tid til overs, som de kan bruke på mac'en for
å gjøre unyttige ting :p

Kjell Inge Brunsvik

> Jepp.

Det kan man da saktens på min gamle Newton 120 også!

--
Kjell Inge Brunsvik
6520 Frei

Morten Dreier

Kjell Inge Brunsvik <sea...@c2i.net> wrote:

> Det kan man da saktens på min gamle Newton 120 også!

Men ikke på min gamle "Newton MessagePad" - senere Newton 100.