Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

BåtPolish

4 views
Skip to first unread message

Alf Nilsen

unread,
Jun 2, 2008, 4:05:50 AM6/2/08
to
Jeg har en hvit plastbåt 25 fot som jeg i år forsøkte å shine opp skikkelig
i Gelcoaten. Brukte Hempel Gealcoatcleaner og gikk løs med Jotun sine
poleringsprodukter.
Jeg la ned mye energi i dette for hvirkelig å få et supert resultatet.
Man kan si det så enkelt - jeg er ikke imponert.

Er det noen som har erfaring med det å shine opp gelcoat - er det noen supre
produkter der ute ?

Jeg har brukt Jotun sine i en årrekke - jeg tror sikkert de beskytter, men
jeg syns resultatet er noe sjoldete for å si det sånn!

Affe


Tore Wik

unread,
Jun 2, 2008, 4:46:50 AM6/2/08
to
Alf Nilsen skrev:

Når det ikke holder med Gelcoatcleaner og voks må du ta i med kraftigere
midler, det er rubbing du trenger (Jotun sin heter Penguin Rubbing).
Rubbing er en voks med slipemiddel, den fjerner den oksyderte delen av
gelcoaten, og avdekker fersk gelcoat. Følg instruksen på boksen, og vær
forsktig på hjørner, spesielt om du bruker maskin til å rubbe med.

--
mvh
Tore Wik

Alf Nilsen

unread,
Jun 2, 2008, 5:07:22 AM6/2/08
to
Takker!
"Tore Wik" <tor...@online.no> wrote in message
news:6ahqbqF...@mid.individual.net...

Thomas Bjørseth

unread,
Jun 2, 2008, 5:17:05 AM6/2/08
to
On Mon, 2 Jun 2008 10:05:50 +0200, "Alf Nilsen" <aff...@hotmail.com>
wrote:

>Jeg har en hvit plastbåt 25 fot som jeg i år forsøkte å shine opp skikkelig
>i Gelcoaten. Brukte Hempel Gealcoatcleaner og gikk løs med Jotun sine
>poleringsprodukter.
>Jeg la ned mye energi i dette for hvirkelig å få et supert resultatet.
>Man kan si det så enkelt - jeg er ikke imponert.
>
>Er det noen som har erfaring med det å shine opp gelcoat - er det noen supre
>produkter der ute ?

Universal-Stein <url:http://www.universalstein.com/> fungerer veldig
bra, men kanskje ikke for de tyngste jobbene. Det er lett å jobbe med,
og resultatet blir veldig fint.

Etter å ha pusset/polert (kall det hva du vil) med Universal-Stein
legger du på et lag med voks, så holder overflaten seg fin lenger.

Thomas B
--
Thomas Bjørseth
Mail: sp...@bjorseth.no

Alf Nilsen

unread,
Jun 2, 2008, 5:39:02 AM6/2/08
to

> Etter å ha pusset/polert (kall det hva du vil) med Universal-Stein
> legger du på et lag med voks, så holder overflaten seg fin lenger.
>
> Thomas B
> --
> Thomas Bjørseth
> Mail: sp...@bjorseth.no

Takk Thomas - hvilken voks vil du anbefale?

Affe


Thomas Bjørseth

unread,
Jun 2, 2008, 6:00:52 AM6/2/08
to
On Mon, 2 Jun 2008 11:39:02 +0200, "Alf Nilsen" <aff...@hotmail.com>
wrote:

>


>> Etter å ha pusset/polert (kall det hva du vil) med Universal-Stein
>> legger du på et lag med voks, så holder overflaten seg fin lenger.
>

>Takk Thomas - hvilken voks vil du anbefale?

Jeg husker ikke sikkert hva den vi har brukt heter, men jeg tror det er
hardvoksen fra Hempel.

0 new messages