Svindlerfirma- K-Soft Norge AS

Georg Oftedal

Hei,

Vil herved dele med dere min erfaringer med firmaet K-Soft Norge AS:
http://w2.brreg.no/enhet/sok/detalj.jsp?orgnr=988251178

En i familien har for en stund siden bestilt en prøve av produktet hos dem.
Pakken kom imidl. i postoppkrav med ca kr 1.000
Vi hentet den enkelt og greit IKKE fra postkontoret, men til vår stor
overraskelse kom samme pakken tilbake til oss med en regning på 1.000 kr for
samme varen.
Vi sendte den tilbake med en notat om at vi ikke ønsker varen og det ikke
var avtalen at vi skulle betale noe i oppkrav, men til vår fortvilelse
sendte K-soft pakken igjen tilbake til oss med en kommentar om at vi IKKE
HAR NOEN ANGREFRIST. Hallo, sier jeg nå bare, angrefrist på hva i verden på
? Vi hentet ikke pakken og da har vi ikke noen plikt til noe som helst eller
er heller ikke bundet av noen avtale. Da ble vi altså skikkelig iritert, men
vi sendte pakka tilbake, denne gangen uten porto på slik at de får betale
for returen. Men så fikk vi pakka igjen nå der de skrev at "Dette er tull,
vi har hatt dette prøvd tidligere (!!!!!), du har ingen angrefrist, for du
har bestilt dette til din bedrift. Private personer bruker heller ikke
postbokser. Ta dette gjerne opp med forbruekrombudet". Frekkeste svaret
kunne en ikke forvente, men vi sendte pakka tilbake med denne gangen en
kommentar om at de idiotene må skjerpe seg, samtidig som vi sendte en klage
til Forbrukerombudet og Forbrukerrådet. Vi har ikke fått noen tilbakemelding
fra verken Forbrukerombudet eller Forbrukerrådet, tross at det har gått 1
mnd. Vi fikk nå igjen pakke fra dem, som vi sendte tilbake igjen uten porto.
I dag kom pakka i retur med flere purregebyrer (på kr 75, noe som ikke helt
etter loven, for purregebyret fastsettes vel av rettsgebyret og skal være 10
% av rettsgebyret). Jeg sender pakka i retur til dem igjen i dag med en
kommentar om at de må oppsøke hjelp hos psykologen, men skal jeg tippe
riktig kommer den tilbake om et par dager.

Hva foreslår dere jeg kan gjøre i denne saken ?

Jeg har lastet opp alle brevene fra k-soft:
1.brevet: http://goftedal.com/k-soft/K-Soft%20004.jpg
K-softs svar: http://goftedal.com/k-soft/K-Soft%20001.jpg
1. Purring: http://goftedal.com/k-soft/K-Soft%20002.jpg
Vårt brev til k-soft: http://goftedal.com/k-soft/K-Soft%20003.jpg
Ny faktura fra k-soft: http://goftedal.com/k-soft/K-Soft%20005.jpg
Purring fra k-soft mottatt i dag:
http://goftedal.com/k-soft/K-Soft%20006.jpg

Det kan være interessant å merke at eieren av k-soft bor i USA:
http://w2.brreg.no/kunngjoring/hent_en.jsp?kid=20050000115120&sokeverdi=988251178

samt at han har to bedrifter:
http://w2.brreg.no/enhet/sok/detalj.jsp?orgnr=980004104
http://w2.brreg.no/enhet/sok/detalj.jsp?orgnr=988251178

Kundesenteret deres er jo ikke åpen i det hele: 31103000

På google fant jeg en del om hvor useriøse de er:
http://www.google.com/search?hl=no&rls=GGLB%2CGGLB%3A1970-01%2CGGLB%3Aen&q=k-soft&btnG=S%C3%B8k&lr=lang_no

Noen som kan komme med noen tips hva jeg skal gjøre nå ? Kontakte TV2
Hjelper deg, politianmelde firmaet eller hva ?

--

Hilsen
Georg Oftedal

thomas tellander

In news:gLCdnQ3hefk...@telenor.com,
Georg Oftedal <remov...@goftedal.comremove> typed:

> Noen som kan komme med noen tips hva jeg skal gjøre nå ? Kontakte
> TV2 Hjelper deg, politianmelde firmaet eller hva ?

Ja, politianmeld saken som svindel og trakasering, samt kontakt
TV 2 hjelper deg hos Mtv Mastiff 22389800 eller FBI hos NRK.

--
nothing but love
...forøvrig mener jeg at sauebestanden bør halveres.

Anette Larsen

"Georg Oftedal" <remov...@goftedal.comremove> wrote in message
> [...]

Kontakt Tv2 Hjelper deg og FBI på Nrk

Lars Athle Larsen

Georg Oftedal wrote:
> Hei,
>
> Vil herved dele med dere min erfaringer med firmaet K-Soft Norge AS:
> http://w2.brreg.no/enhet/sok/detalj.jsp?orgnr=988251178

[Snip diger frust]

> Noen som kan komme med noen tips hva jeg skal gjøre nå ? Kontakte TV2
> Hjelper deg, politianmelde firmaet eller hva ?

Du kan jo forsøke med tv2 hjelper deg, men i beste fall ville jeg tippe
at det kan munne ut i en tur til Florida for å banke på hos Rune
Emanuel, men at du får han i tale vil jeg tro er heller tvilsomt. Jeg
har fulgt med på K-Soft en stund, til min forsåvidt store fornøyelse
over hvordan han kan påstå å ha bl.a Statoil og Tine meierier som kunde.

I følge flere tråder på nettet kan programvaren likestilles med noe en
guttunge kunne snekret sammen på et par timer etter kjapp innføring i
programmering, så om du hadde vært en reell kunde her virker det ikke
som om du kunne nyttegjort deg programmet.

I dette tilfellet viser han/de jo igjen hvor useriøse han/de faktisk er,
dette er jo ingen måte å drive butikk på. Uten å være jurist, er jeg
ganske sikker på at han ikke kommer en meter med et slikt krav, selv om
han sender til inkasso. Et seriøst inkassobyrå vil vel ikke ta i en slik
kunde med en annen manns møkkagreip engang :) Isåfall, la han kjøre
saken til forliksrådet, så kan han bruke 845kr i rettsgebyr for å få opp
saken, pluss tur til dit du bor i landet - tror ikke han er så
interessert i det, særlig ikke når resultatet er gitt på forhånd :)

Et tips til en mer seriøs aktør er fakturaprogram som heter Fakuva,
http://www.fakuva.no. Jeg bruker dette selv, og er kjempefornøyd. Jeg
ser at de for tiden ikke tar nye oppdrag, men dersom du sender en epost
på adressen på nettsidene, er de sikkert interessert i en ny kunde på
det eksisterende programmet.. :)

mvh,
Lars Athle

Jørgen Hovland

> Vi har ikke fått noen tilbakemelding
> fra verken Forbrukerombudet eller Forbrukerrådet, tross at det har gått 1
> mnd.

De svarer nok til slutt. Rekorden deres hos meg er 2 måneder.

liveman

K-Soft - Falske beskyldninger og sjikane.

Siden det på internett nå fremkommer diverse falske og feilaktige
beskyldninger mot oss, velger vi å kort svare på noen av disse.

K-Soft Norge AS har i dag over 11.000 norske bedrifter som kunder. Alt
siden vi startet som et enmannsforetak for snart 10 år siden, har vår

policy vært at en skal behandle andre godt, og forhåpentligvis selv
bli behandlet godt tilbake.
Dette fungerer fint med de aller fleste, men dessverre finnes det en
liten prosent som åpenbart ser på dette som svakhet og da velger å
spre løgner og sjikane.
Drøyt 90% av våre kunder er nøyde kunder, noen prosent er missnøyde

og noen få oppfører seg rart.
Når jeg var ung og studerte, jobbet jeg ekstra på en psykiatrisk
avdeling. Der lærte jeg at det finnes en del folk i samfunnet som
oppfører seg irrasjonelt. Tidligere hørte en ikke så mye fra disse.
Gjennom internett har disse fått en stemme.

Vi ber alle fornuftige lesere å selv bruke hodet, og sjekke nøye
hvilken type folk det er som anklager oss.

Sjikanen begynte i 2002, da en kunde ville sende et program i retur,
som han hadde installert og slik kunne bruke i 10 år hvis han ønsket.

Da vi sa nei, svarte han med å legge ut diverse løgner om oss på
diverse forum på internett. Det vedkommende også gjorde var å
piratkopiere programmet og legge det ut på nettet til spredning. Dette

er som kjent en kriminell handling og sier mye om troverdigheten til
vedkommende.
Siden har andre personer tatt fatt i disse løgnene, uten å ta hensyn
til hvem de kommer fra.
Og det sier noe om disse personene.

En annen som har vært aktiv i spredning av sjikane har et firma som
selger konkurrerende programvare til omtrent samme pris som oss. Han
sprer mengder av løgner om en konkurrent. Som kjent er det kriminell
virksomhet å agere slik.
Vår advokat har undersøkt ham nok så nøye, og funnet ham registret
med en mengde forskjellige adresser, feilaktige telefonnr osv.
Vi vil ikke si noe negativt om vedkommende, men klart er at han gjort
seg skyldig til kriminell handling.

Til slutt vil vi nevne noe mer info om denne som skriver i denne tråd
enn hva de selve skriver.

Når vi begynte å selge vår programmer demonstrerte vi dem og solgte
dem for mellom 5.700,- og kr 9.800,- Da hadde vi kun seriøse kunder.
Når vi begynte å selge rimelig fikk vi dessverre problem med en liten

prosent av useriøse kunder.

Det vi fant var at enkelt bestilte programvaren i sitt eget navn, i
stedet for sitt firmanavn.
Vi fant at for enkelte var grunnen til dette at de håpet at varen
skulle sendes mot faktura. De ville da få programmet, kunne installere

det, og siden sende det i retur i følge angrefristloven.
Dette siden kun privatpersoner har angrerett, ikke bedrifter. Da kunne
de på denne måte få programmet gratis og bruke det gratis til evig
tid.

Men privatpersoner bruker ikke faktureringsprogram.
Og når en dessuten, som med disse, bestilte til en boksadresse, så
skjønner en at dette ikke var evnet for privat bruk.
Disse personer har dessuten et firma som bruker deres etternavn, sammen

med resterende del av firmanavnet.
Det er da meget vanskelig å tro at de skulle bruke
faktureringsprogrammet privat...
Disse har dessuten fakturert oss for tidsforbruk, brukende deres
firmalogo...!
De har sendt oss et ikke underskrevet brev, hvor de kaller oss for
idioter.

Vi har hatt en sak som dette prøvd av forbrukerombudet, og de gav oss
rett og konkluderte med at det ikke fantes grunn til å tro at den
bestilte varen var tenkt for privat bruk, siden det var et
faktureringsprogram.

På internett kan mange skrive, men bruk hodet når du leser, og sjekk
hvem som skriver.
Det er ikke sikkert du ville tatt i ham med tang.

Vi ønsker dere en fortsatt god dag.

Med Vennlig Hilsen
Emanuel Karlsson
Daglig Leder
K-Soft Norge AS

Dere har rett til å kopiere dette innlegg og spre det, men kun i sin
helhet.

Jarle Aase

liveman wrote:

> K-Soft - Falske beskyldninger og sjikane.

Er dere det firmaet som spammer faxen her med reklame? Er ikke det forbudt
da?

Jarle
--
Jarle Aase http://www.jgaa.com
mailto:jg...@jgaa.com

<<< no need to argue - just kill'em all! >>>

Per W.

"Jarle Aase" <jg...@jgaa.com> skrev i melding

> Er dere det firmaet som spammer faxen her med reklame? Er ikke det forbudt
> da?

De driter i det. Men teip sammen noen fakser og send de tilbake i retur i en
uendelig løkke, det er som regel det eneste som duger når det gjelder å
stoppe faksreklame fra slike firmaer.

/Per W.

Tor Arne Hegna

Per W. skrev:

Fortrinnsvis bør faxen være koblet opp mot en IP-linje med gratis
tellerskritt...

--
Tor Arne Hegna

Info: http://www.newsergalleriet.no/user.php?name=Tor+Arne+Hegna

Kyrre Baker

"liveman" <in...@k-soft.no> writes:

> Sjikanen begynte i 2002, da en kunde ville sende et program i retur,
> som han hadde installert og slik kunne bruke i 10 år hvis han ønsket.

Du har hatt innsyn på denne personen sin datamaskin ser jeg. Det er godt
dere ikke er anmeldt for innbrudd på andre sine datamaskiner.

> Men privatpersoner bruker ikke faktureringsprogram.

Kan ikke privatpersoner kan fakturere for en tjeneste i Norge?

Kim Steinhaug

Lars Athle Larsen wrote:

> [...]
> saken, pluss tur til dit du bor i landet - tror ikke han er så
> interessert i det, særlig ikke når resultatet er gitt på forhånd :)

tror også jeg bare ville latt det gå til inkasso, og deretter om det
skulle gå dit, ta en telefon til inkassoselskapet. Er overbevist om at
saken umiddelbart vil frafalle, og om den ikke gjør det så vil FBI eller
TV2 hjelper deg straks være mye mer interessert i saken.

Kim Steinhaug

RRR

On 21 Sep 2005 16:50:16 -0700, "liveman" <in...@k-soft.no> wrote:

>K-Soft Norge AS har i dag over 11.000 norske bedrifter som kunder.

Virkelig veldig sannsynlig, spesielt når man ser på det skrapet som
"programvaren" egentlig er (ja jeg har faktisk sett den, men glad jeg
ikke har kjøpt den).

>Men privatpersoner bruker ikke faktureringsprogram.

Du prøver å dekke deg bak dette poenget (i mange forum), men du tar jo
helt feil. Man kan fint ha behov for å sende ut faktura som
privatperson.

- Privatpersoner engasjert i lokallag eller velforeninger?
- Hva med de som leier ut en leilighet i kjelleren?

Tror ingen har problemer med at du selger dårlig software til
overpriser, men når det gjøres ut fra at det er veldig flott og fint
og attpåtil bedriver storspamming så er det ikke greit lenger.

Og krangling med misfornøyde kunder etter
kunden_har_aldri_rett-prinsippet er ikke akkurat noe å skryte av.

Siden midten av november har jeg fått fire spam-mailer fra deg. 4 mail
med følgende subjekter. Sendt til min start.no-adresse.

- Time 2000 - Timeregistrering for alle !
- Ny Bokføringslov fra den 1 Jan. - Ingen problem me...
- Raskere Lagertelling i år - Med Lager 2000
- Lei av tungrodde Faktureringsprogrammer ? Sjekk da Fakt ...

Erik

"liveman" <in...@k-soft.no> skrev i melding

[...]

Så det du sier her er alså at Priv personer kan ikke ha Postboks ? , hva med
å ikke tilate å bestille med postboks da ?

og private firmar bruker ikke faktura prog heller ?

De har sendt oss et ikke underskrevet brev, hvor de kaller oss for
idioter.

Ja det kan jeg skjønne , jeg tør ikke bestille av dere .

syns oppførslen til ett såkalt seriøst firma som K-soft Norge AS er
uholdbart , hadde dem vært seriøse så hadde dem ikke holdt på sånn som dem
gjør .

Erik

alexandri...@gmail.com

Privat lån erbjudande
Har du ekonomiska problem,
- Att betala skulder
- Starta ett projekt
- Investeringsprojekt
- Fastighetsprojekt
- Jag erbjuder pengar lån till mycket överkomliga och fördelaktiga priser.
- Räntan är 3%.
- Det beviljade finansieringsbeloppet varierar från 5.000 Euros till 10.000.000 Euros
- Fonder är tillgängliga inom 24 timmar till ditt bankkonto efter att du har tecknat ett låneavtal.
- För mer information: alexandrinemartinne @ gmail . com

bmmem...@gmail.com

Få nødlån på 48 timer.

Trenger du et kontantlån til dine behov? Jeg er din løsning. Jeg gir en kreditt på 3 000 SEK til 7 000 000 SEK, en enkel rente på 2% per år. Kontakt meg i nødstilfelle. Du kan få kreditt i 48 timer.
For alle behov, fyll meg denne informasjonen som følger:
Beløpet du ønsker ....................?
lånets løpetid ..............?
E-post: bmmem...@gmail.com eller +33756914769