Re: Tabbe av Siv Jensen

1 view

Sigvald

John Hilt wrote:

> Mens vi er inne på den slags og har en ekspert til stede: Hvorfor går
> Donald vanligvis med underlivet bart, men tar på seg badebukse når
> han skal bade?

Det har vel bare blitt slik. Husk at Donald er en tegneserie.

Sigvald

John Hilt

On 2 Jun 2006 05:41:54 -0700 Sigvald
wrote in news:no.samfunn.politikk.diverse

Takk for påminnelsen. Men husk på at det er du som har holdt fram
Donald Duck som et sannhetsvitne, og episoder i en tegneserie som
eksempler på hvordan virkeligheten fungerer.

--

-= jh =-

Knut Schrųder

Paul Bell

Knut Schrøder skrev:

Mannen (gutten) er spik spenna sprø, det forstrår du vel :-> ? Men siden
han er Frp'er, så kan egentlig Donald muligens påvirke Sigfjert og hans
fjertefølje (© T. Henriksen), kan det kanskje gi FrP noe ideer om HVA og
HVORDAN de bygger opp og vedlikeholder et samfunn, hvis de kommer til
makta. Onkel Skrue's "pengebinge" har vi jo allerede...

--
Paul Bell

Lasse G. Dahl

* Paul Bell:

> [...]
> HVORDAN de bygger opp og vedlikeholder et samfunn, hvis de kommer til
> makta. Onkel Skrue's "pengebinge" har vi jo allerede...

Det har du nok rett i. Men vi har også fullt av Donalder som ikke er
interessert i å gjøre et døyt selv for å bidra til å gjøre landet vårt
godt også for kommende generasjoner, fordi de _fortjener_ sin andel av
onkelformuen, og er overbeviste om at det bare er å sutre nok, så
kommer det nok et lån.

Og så har vi litt for mange Heldige Antoner, som har råflaks med en
TV-serie eller en pengeplassering, og derfor stiller med penger,
berømmelse og mange førstesider i Se og Hør og VG. Disse er ikke noe
problem i seg selv, men de gjør Donaldene enda sikrere på at det er
rettferdighet i å vente på en formue man ikke har gjort noe annet for
å bidra til, enn å bli født i riktig lan^h^h^hfamilie.

Det vi mangler, er Hakkespetter. Som ser verdien av å ta vare på
_alle_ de rikdommene vi har, som gjerne gjør en innsats selv der det
trengs, som stiller opp for de svakeste og som definerer
"rettferdighet" som det å gi alle like muligheter - enten onkelen er
rik eller fattig.

--
Lasse G. Dahl <URL: http://www.lassedahl.com/ >

I'm a citizen of Legoland travellin' incommunicado

Paul Bell

Lasse G. Dahl skrev:

> [...]
> godt også for kommende generasjoner, fordi de _fortjener_ sin andel av
> onkelformuen, og er overbeviste om at det bare er å sutre nok, så

Ja, det har vi sannelig. Hva gjør vi med dem?

> Og så har vi litt for mange Heldige Antoner, som har råflaks med en
> TV-serie eller en pengeplassering, og derfor stiller med penger,
> berømmelse og mange førstesider i Se og Hør og VG.

Det var ulidelig morsom å endelig være enig med en person her.

> [...]
> rettferdighet i å vente på en formue man ikke har gjort noe annet for
> å bidra til, enn å bli født i riktig lan^h^h^hfamilie.

"Fiffen" Det blir "Fiffen" som skal styre landet videre. Vel, de gjør
det til en viss grad pr. dags dato, men vent til Siv og Carl Ivar kommer
til makten. Jeg går ut i fra at heller ikke du /tror/ Carl har trukket
seg? Kommer FrP til makten, kommer han til å dukke opp igjen fortere en
han strengt tatt behøver. Leste/hørte på nyhetene i dag at han føler seg
"mobbet". Synd på han egentlig...

> [...]
> trengs, som stiller opp for de svakeste og som definerer
> "rettferdighet" som det å gi alle like muligheter - enten onkelen er

Jeg kunne ikke vært mer enig om jeg hadde stått på hodet og "toppa heile
driden" :->

--
Paul Bell

Sigvald

Paul Bell wrote:

> Mannen (gutten) er spik spenna sprø, det forstrår du vel...

Man trenger ikke være Edvin Vik for å klassifisere dette sprøytet
som psykopati.

Sigvald

Hans Petter Nenseth

Etter en stund uttalte Sigvald følgende:

Det holder kanskje å være Sigvald?

Det var en gang en vise om søsken og håndbagasje.

Det er mulig du har en stor bag med deg, men bortsett fra et par
Donaldblad er det ikke stort i den.
--
Temptated by nuts

Nut temptations toscana
by Maarud

Pudde Fjord

Hei, Sigvald,

Du trenger ikke dra alle diskusjoner som såvidt er innom Donald videre
inn til no.alt.tegneserier.

Husk at alle *svarene* sannsynligvis også vil komme der!

Pudde.

djev

Hans Petter Nenseth skrev:

> [...]
>
> Det var en gang en vise om søsken og håndbagasje.
>
> Det er mulig du har en stor bag med deg, men bortsett fra et par

Sier en kjenner.

Paul Bell

Sigvald skrev:

Hehe, nei det holder nok lenge å være Sigvald. :->

--
Paul Bell

Haavard

On Fri, 02 Jun 2006 21:14:55 +0200, Paul Bell <str...@online.no>
wrote:

> [...]
> HVORDAN de bygger opp og vedlikeholder et samfunn, hvis de kommer til
> makta. Onkel Skrue's "pengebinge" har vi jo allerede...

Nå er de sosialistene som hviler på "pengebingen" og tror at den skal
redde Norge i fremtiden. Hvem trenger vel vekst i næringslivet når vi
bare kan bruke av oljepengene, eh?

Haavard

On Fri, 02 Jun 2006 15:17:05 -0500, "Lasse G. Dahl"
<ne...@lassedahl.com> wrote:

> [...]
> trengs, som stiller opp for de svakeste og som definerer
> "rettferdighet" som det å gi alle like muligheter - enten onkelen er

Det finnes Hakkespetter der ute. Folk som virkelig bidrar til
verdiskapning til vårt felles beste. Folk som røkke, som skaper
hundrevis eller tusenvis av nye arbeidsplasser.

Det finnes også falske "Hakkespetter" som mener at det er umoralsk med
verdiskapning og investeringer. Disse "Hakkespettene" mener at det
beste vi kan gjøre er å ta fra de som skaper verdier og gi til de som
ikke skaper verdier. Ofte er disse "Hakkespettene" selv folk som
gjerne vil motta så mye av andres verdier som mulig.