Ufornuftig innkjøring av hund

Aud Stokman

Jeg må si jeg ble noe sjokkert da jeg var inne på en hjemmeside og leste
under bildene av en hund spendt for en saccovogn med unger oppi, og unger
til å holde i draget og til å leie i halsbåndet, at dette var hundens
prøvetur. Hvordan er det mulig å være så inn i granskauen uansvarlig at
eieren av denne hunden putter unger i vogna og har unger til å leie hunden
når hunden ikke er skikkelig innkjørt?
Prøvetur................hallo..................ingen med vett i behold
setter da folk opp i vogna da, og aller minst unger.

*XXXX prøver saccovogna* står det under bildene. Har det da tørna helt for
vedkommende, eller er det for å få noen "morsomme" bilder, eller hva er
årsaken til denne idiotien?
Det ser absolutt idyllisk ut, men når man vet hvilke krefter det er i en
stor hund, og hva som kan skje hvis/når den blir skremt, så virker dette
helt idiotisk på meg.

Eller kanskje det er løgn det som står der, at det ikke er hundens første
tur? Når det står at hunden prøver saccovogna så kalkulerer jeg med at det
er hundens første tur, hvis ikke blir det jo feil å si at hunden prøver
vogna. Ikke godt å si om det som står der er sant eller ikke når man vet hva
en viss person er i stand til å lire ut av seg i andre sammenhenger. :-))))
Og nei, jeg nevner ikke navn på person eller hund, og jeg legger ikke ut
noen link til hjemmesiden til vedkommende.

Men kom gjerne med innspill til hva dere synes om dette.

Aud
http://home.online.no/~l.merlin/

Cindy

"Aud Stokman" <l.me...@online.no> skrev i melding

> Og nei, jeg nevner ikke navn på person eller hund, og jeg legger ikke ut
> noen link til hjemmesiden til vedkommende.

Her er linken: Http://home.no.net/cindya

> Men kom gjerne med innspill til hva dere synes om dette.

Mitt innspill er at du prøver å fyre meg opp til å starte en krangel med deg
her på nah, igjen.....

Cindy

Aud Stokman

"Cindy" <cindyata...@start.no> skrev i melding

> Mitt innspill er at du prøver å fyre meg opp til å starte en krangel med
> deg
> her på nah, igjen.....

Å nei du, det gidder jeg ikke bruke tida mi på. :-))
Er du så lett å erte opp du da? *flirer*

Aud
http://home.online.no/~l.merlin/

Cindy

> "Cindy" <cindyata...@start.no> skrev i melding

> Er du så lett å erte opp du da? *flirer*

Nope :-))

Cindy

Http://home.no.net/cindya

Per Olav

>Nope :-))

Puhhhh :)
--
Per Olav

Aud Stokman

"Aud Stokman" <l.me...@online.no> skrev i melding

Jeg er ikke ute etter å starte en krangel med _noen_. Jeg fortalte hva jeg
hadde sett på en hjemmeside, jeg skrev ikke engang om den var norsk eller
utenlandsk. En person følte seg tydeligvis truffet. Men jeg var altså ute
etter utspill som omhandler hva dere synes om det jeg fortalte i mitt første
inlegg. Jeg er smertelig klar over at det finnes mange tilsvarende idioter
som ikke er seg bevisst hvor sterk en hund egentlig er hvis/når den blir
redd. Og man pleier ikke ha last i vogna på den første innkjørinsturen, det
ansees vanligvis som idioti av de fleste.

Jeg er helt sikker på at de fleste av dere har en mening om dette på
generelt grunnlag.

Aud
http://home.online.no/~l.merlin/

Hempe

På Sun, 17 Apr 2005 11:45:58 +0200, skrev Cindy
<cindyata...@start.no>:

Yeah... Flotte dyr Cindy. Flotte dyr du har!!!.:o)

--
-Hempe-

T.Solheim

> [...]
hva
> en viss person er i stand til å lire ut av seg i andre sammenhenger.
:-))))
> Og nei, jeg nevner ikke navn på person eller hund, og jeg legger ikke ut
> noen link til hjemmesiden til vedkommende.
>
> Men kom gjerne med innspill til hva dere synes om dette.

Jeg håper da dette er det korrekte svaret... at det IKKE er hundens første
kjøretur :)

Chris Calvert

Si meg, har ikke dere to annet å gjøre enn å grave etter dritt om den
andre? Hvorfor er Cindy så opptatt av å lese i Doberman-forum (og
gjøre alle oppmerksom på ting som står der), og hvorfor driver Aud og
går inn på hjemmesiden til Cindy (og gjøre alle oppmerksom på ting som
står der)?

Jeg blir litt matt noen ganger....

Chris.

--
Chris Calvert - http://www.calvert.no
Naf MC Oslo #702 - DoD #1935 - DoDRT #013

Cindy

"Hempe" <he...@nospamhempe.nospam> skrev i melding

Takk for det :-))

Cindy

Cindy

"T.Solheim" <no...@micro.com> skrev i melding

> Jeg håper da dette er det korrekte svaret... at det IKKE er hundens første
> kjøretur :)

Se her: Tilvenning til sele, bildet tatt høsten 2003:
http://home.no.net/cindya/IM002002.JPG

Tilvenning til pulk, bildet tatt vinteren 2003/2004:
http://home.no.net/cindya/IM002053.JPG

Var det da noe mer??

Cindy

Svein Tore Sølvik

[Per Olav] (Sun, 17 Apr 2005 12:52:43 +0200):

*legge bort popcornet, og sette colaen i kjøleskapet igjen*
--
Svein Tore Sølvik

Svein Tore Sølvik

[Cindy] (Sun, 17 Apr 2005 11:26:21 +0200):

>Her er linken: Http://home.no.net/cindya

Et lite ikke-hunde-innspill..

Jeg synes den menyen på venstresida var veldig ekkel å lese (teksta inni
grafikken)

Skremmende å se hvor mye den røyter på ei uke :D Fikk sjokk jeg
--
Svein Tore Sølvik

Cindy

"Svein Tore Sølvik" <ne...@eborger.org> skrev i melding

> [Cindy] (Sun, 17 Apr 2005 11:26:21 +0200):

> Et lite ikke-hunde-innspill..
>
> Jeg synes den menyen på venstresida var veldig ekkel å lese (teksta inni
> grafikken)

Ja, det har jeg lenge tenkt å gjøre noe med. Takk for inspill :-)

> Skremmende å se hvor mye den røyter på ei uke :D Fikk sjokk jeg

Og akkurat nå er det røyte tid igjen.... Har børstet hunden ute i hagen og
det ser ut som om jeg har klippet sauer utenfor her:-)

Men han har bare en sånn røyteperiode i året, så dette kan jeg leve med.

Mvh
Cindy

Aud Stokman

"Chris Calvert" <ccal...@dod.no> skrev i melding

>og hvorfor driver Aud og
> går inn på hjemmesiden til Cindy (og gjøre alle oppmerksom på ting som
> står der)?

Uansett hva du og andre tror, dette dreier seg ike om den personen du
nevner. Ikke har jeg nevnt noe navn på hund eller eier heller, ei heller på
rase. Det var selve fremgangsmåten ved innkjøring av hund jeg fokuserte på,
altså å putte levende last(unger) oppi en vogn som en uinnkjørt hund er
spendt for. Altså hundens første prøvetur.
Det finnes jo flere idioter, men å legge idiotien ut på en hjemmeside er jo
litt mer enn bare dumt. Det er nok mange som har grunn til å føle seg
truffet her, mange som helt tydelig ikke vet hvordan innkjøring av hund
foregår. At noen føler seg truffet og tror at det er dem jeg henvise til,
tyder jo bare på dårlig samvittighet, etter min mening.
Er det så vanskelig å lese det jeg skriver og ikke tillegge det noe annet
enn faktisk det som står på trykk?
Hvis jeg ville henge ut noen så kan jeg garantere at jeg ville nevnt navn
både på person, hund, hunderase og lagt ut en link til vedkommendes
hjemmeside, og jeg har ikke gjort noen av delene.
Jeg setter ikke noen pris på å bli beskyldt for noe jeg ikke har gjort.

Aud
http://home.online.no/~l.merlin/

Aud Stokman

> "Hempe" <he...@nospamhempe.nospam> skrev i melding

> Takk for det :-))

Og til alles opplysning, hundene er kjøpt hos meg, bortsett fra de to
valpene, som opprinnelig var 4 og som hun fikk etter en vanvittig paring.

Aud
http://home.online.no/~l.merlin/

Cindy

> Og til alles opplysning, hundene er kjøpt hos meg, bortsett fra de to
> valpene, som opprinnelig var 4 og som hun fikk etter en vanvittig paring.

Tenker du da på en slik parring som dette:
http://home.online.no/~l.merlin/omated2.htm

Nå kan du begynne å holde kjeften din Aud for nå begynner du å gå over
streken igjen.....

Cindy

Cindy

> [...]
>

> Uansett hva du og andre tror, dette dreier seg ike om den personen du
> nevner. Ikke har jeg nevnt noe navn på hund eller eier heller, ei heller

Slutt å lyve! Du skrev: *XXXX prøver saccovogna* står det under bildene.

Hvor mange andre har skrevet dette under bildet sitt på hjemmesiden?

Cindy

Rune G Pedersen

> [...]
> gjøre alle oppmerksom på ting som står der), og hvorfor driver Aud og
> går inn på hjemmesiden til Cindy (og gjøre alle oppmerksom på ting som

Kvinnfolkgreie hverken mer eller mindre.

Rune

Aud Stokman

> Slutt å lyve! Du skrev: *XXXX prøver saccovogna* står det under bildene.

> Hvor mange andre har skrevet dette under bildet sitt på hjemmesiden?

Du av alle burde jo kjenne igjen en løgn, og da burde du også forstå at jeg
ikke lyver. Du skjønner det, lille inkompetente knehøne, som kopierer opp
andres artikler til din hjemmeside, fordi du ikke er i stand til å skrive en
artikkel selv ut fra hva som finnes inne i hodet ditt, at det er flere
idioter til i verden enn deg. Og ville jeg henge ut deg så hadde jeg nevnt
navnet ditt, navnet på hunden din, som du har kjøpt av meg og også lagt ved
en link til siden din.
Det er faktisk flere enn deg som har skrevet noe tilsvarende, og for alt du
vet kan det være en utenlandsk side. Så sett i gang og let, så har du noe å
ta deg til.

Og du, den siste idiot er dessverre ikke født enda. :-))

Aud
http://home.online.no/~l.merlin/

Aud Stokman

> Nå kan du begynne å holde kjeften din Aud for nå begynner du å gå over
> streken igjen.....

Jeg har aldri gått over streken når det gjelder deg, du
derimot.....................:-))))
Dessuten så er det ikke kjeften jeg bruker når jeg poster, jeg bruker
fingrene på tastaturet.
Og du skjønner det, at siden jeg vet at du klør etter å vite hva som er
planene i mitt oppdrett, så kan det utmerket tenkes at jeg legger ut
paringer som ikke har noe med virkeligheten å gjøre. Og du biter som vanlig
på. Det er jo lettere å få deg til å ta agnet enn den enkleste fisk! :-))))
Hvordan går det forresten med drektigheten til den 7 års gamle tispa som du
tok inn for de i Rauland, de som har hundene sine tjoret i korte kjettinger
i stabburet? Den som ikke tok seg på sine to siste paringer og derfor ble
solgt til noen som lot seg lure? Visste du at den har hatt flere uoffisielle
kull utenom de tre som er registrert på den? Helt utrolig hva jeg vet serru.
:-))

Jeg får jo bare ønske lykke til med drektigheten og håpe at hun får riktig
mange valper. :-)

Aud
http://home.online.no/~l.merlin/

Jørn-Are Haugli Johansen

> [...]
> paringer som ikke har noe med virkeligheten å gjøre. Og du biter som
> vanlig på. Det er jo lettere å få deg til å ta agnet enn den enkleste

Du framstår jo virkelig som en seriøs oppdretter med slike uttalelser, Aud.

Du har sannelig like mye sosial intelligens som en gråstein.

J-A

Frank

Jørn-Are Haugli Johansen skrev:

> Du framstår jo virkelig som en seriøs oppdretter med slike uttalelser, Aud.
>
> Du har sannelig like mye sosial intelligens som en gråstein.

Jeg vil ha meg frabedt, at du fornærmer gråsteiner !

Annette

"Frank" <NoSp...@online.no> skrev i melding

Identifiserer du deg med dem?

Frank

Annette skrev:

Gråsteiner er ål'reite ting

Annette

"Frank" <NoSp...@online.no> skrev i melding

:)

MortenM

Aud Stokman wrote:
<snipp>

> Men kom gjerne med innspill til hva dere synes om dette.
>

> Aud

Den var for dum Aud. Lyser dritt lang vei av deg. Men kjør på :D
Du er morsom til tider

MM

MortenM

Ja, _DET_ det trot vi på..hehe..

Cindy

"Aud Stokman" <l.me...@online.no> skrev i melding

Slettet, masse dritt som ikke har med meg å gjøre da jeg ikke har noen
tispe.

> Visste du at den har hatt flere uoffisielle
> kull utenom de tre som er registrert på den? Helt utrolig hva jeg vet
serru.
> :-))

Uoffisielle kull er jo du ekspert på:

Kull født 30.12.2002, Oppdretter Aud Stokman.
Mor: Little Merlin's Natasha HD-A AA-D Far: Champ Bull's Goliat HD-C AA-D

Ingen valper er registrert fra dette kullet.

Kull født 24.4.2004, Oppdretter Aud Stokman
Mor: Vala Far: Little Merlin's Big Boss

Valpene solgt som blandingsvalper.

Kull født mai 2004, Oppdretter Aud Stokman

Aud Stokman

> Helt utrolig hva jeg vet serru:-))))))

Du vet ingenting, det er det som er problemet ditt.

Jørn-Are Haugli Johansen

"Aud Stokman" <l.me...@online.no> skrev i melding

Said the Pot, calling the Kettle black.

Per Olav

Aud Stokman" <l.me...@online.no> skrev

"Cindy" <cindyata...@start.no> skrev:

Aud Stokman" <l.me...@online.no> skrev

Aud og Cindy skrev annenhver gang.

Kjære jenter, dere er *så* søte når dere er sinte ;)
--
Per Olav

Cindy

Nå er det ikke jeg som har problemer her da, men du.    Så da er det vel du som vet for lite.

Når det gjelder forholdene oppe hos deg, så er det MANGE som vet.  De vet om all hundene som har blitt drept oppe hos deg, de vet om alle de ulovlige importene, de vet om at du ikke betaler for hundene du kjøper, de vet at du bruker ulovlige medikamenter på hundene dine, de vet at din avlspolitikk er "man tager hva man haver", de vet at du selv på raser som dobermann bruker avlsdyr med HD og ikke på en tispe men på to, til og med før du røntger.  De vet at du sender inn falske hd bilder.  De vet at du selv avliver dine hunder, for så å skylde på at naboen har forgiftet de, slik at du kan få utbetalt forsikringspenger.  De vet også at du bruker trusler for å få de til å tie stille med det de vet.  For et par dager siden så insinuerte du at en av dine meddebatanter hadde brent ned huset sitt.

Du lyver mer enn du snakker sant.  Du bortforklarer og vrir deg unna, du angriper andre oppdrettere både i privat mail og skriver advarsler mot de på internett.

Du henger ut alle som er dumme nok til å prøve å hjelpe deg, som denne jenta hvor bestefaren døde:

Du henger ut valpekjøperne dine også, her er et par gode eksempler:

Og når du er ferdig med å henge ut valpekjøper for at hunden har blitt aggresssiv, så omplasserer du den like godt til en barne familie 2 dager etterpå:

Du omtaler deg selv  (andre vet bedre) som seriøs og som en kunnskapsrik dame, sitter og gir råd i hytt og pine, råd som du ikke engang følger selv.  Faktisk så gjør du helt motsatt.  Jernstangen du bruker som dressurstav er et godt eksempel på det.

Du tilbringer hele dagen og noen ganger hele natten på internett, hundene går for lut og kaldt vann, de dreper hverandre i luftegårdene mens du sitter på internett opptatt med å beklage deg over andre hundeeiere som er så "totalt uansvarlige" at de har både barn og hund.

Du er totalt uinteressert i alle aktiviteter med hund, og av misunnelse så utbasunerer du dette ved å legge ut tråder som denne her.

Og angående de ulovlige importene dine, så var det interessant å se at den andre oppdretteren som var med på turen tok til ordet på dobermannforumet her for et par dager siden og la alle kortene på bordet.  Han fortalte også at den helkuperte brune dobermann tispen som du smuglet inn fra Ungarn ble drept av de andre hundene dine, den grå napoletanertispen Riviera er også død, en annen hund sendte du ut av landet og til Danmark, slik at når mattilsynet kom fant de ingen ting.  Stort sett så kunne han bekrefte alt det jeg har skrevet her på nah, og det er det også flere som kan.  Så det er altså du som er løgneren, og vi andre vi vet mye mer enn du tror.

Cindy

Aud Stokman

"Per Olav" <per...@onINVALIDline.no> skrev i melding

> Kjære jenter, dere er *så* søte når dere er sinte ;)

Men PO dah, jeg er ikke sint. :-)

Aud
http://home.online.no/~l.merlin/

Cindy

> "Per Olav" <per...@onINVALIDline.no> skrev i melding

> Men PO dah, jeg er ikke sint. :-)

Du er bare gal i hodet :-)

Tom Erik Engeskaug

On Mon, 18 Apr 2005 19:53:29 +0200, "Cindy"
<cindyata...@start.no> wrote:

> [...]
>
>Når det gjelder forholdene oppe hos deg, så er det MANGE som vet. De vet om all hundene som har blitt drept oppe hos deg, de vet om alle de ulovlige importene, de vet om at du ikke betaler for hundene du kjøper, de vet at du bruker ulovlige medikamenter på hundene dine, de vet at din avlspolitikk er "man tager hva man haver", de vet at du selv på raser som dobermann bruker avlsdyr med HD og ikke på en tispe men på to, til og med før du røntger. De vet at du sender inn falske hd bilder. De vet at du selv avliver dine hunder, for så å skylde på at naboen har forgiftet de, slik at du kan få utbetalt forsikringspenger. De vet også at du bruker trusler for å få de til å tie stille med det de vet. For et par dager siden så insinuerte du at en av dine meddebatanter hadde brent ned huset sitt.

Alle disse ulovlighetene som du hadde bombesikre bevis om ble jo
andmeldt av deg for lenge siden. Burde ikke Aud vært arrestert, i det
minste bøtlagt, fratatt hundene og fått eventuelle straffereaksjoner
snart nå dersom du snakker sant?

Jeg er bare litt nysgjerrig, siden det nå straks passerer ett år siden
du i mail til meg fortalte at dette var anmeldt og at etterforskningen
snart var ferdig. En etterforskning med sikre bevis, som du hevdet
fantes, som snart er ferdig tar ikke enda ett år.

--
TEE
use...@archatos.com

Frank

Tom Erik Engeskaug skrev:

> [...]
> snart var ferdig. En etterforskning med sikre bevis, som du hevdet
> fantes, som snart er ferdig tar ikke enda ett år.

Kikk på statistikken for henlagte saker i Norge, ikke pent

Tom Erik Engeskaug

Nå var det ikke bare politiet dette var anmeldt til, og
tilbakemeldingene som visstnok skulle ha kommet på anmeldelsen tydet
langtfra på noen henleggelse. Det var derimot veldig sikkert at det
skulle bli alvorlige straffereaksjoner på det her.

Og nå som hun håper alle har glemt forrige "anmeldelse" begynner hun å
mase på nøyaktig det samme igjen. Derfor lurer jeg på hvor mange
"anmeldelser" Cindy har levert inn hvor hun har bidratt med sikre
bevis. For enten lyver hun, eller så er dyrevern, mattilsyn, politi og
lensmann alle fullstendig inkompetente gjøker.

Frank

Tom Erik Engeskaug skrev:

> [...]
> langtfra på noen henleggelse. Det var derimot veldig sikkert at det
> skulle bli alvorlige straffereaksjoner på det her.

Utgangspunktet når man melder noe, hit eller dit, er at man
er overbevist om at saken _må_ tas alvorlig. De som mottar
slik melding, kan da ofte tolkes dithen -- at dette _tar_ de
alvorlig (som de egentlig er forpliktet til å si og mene).

Dersom /saken/ ikke fører frem til noen reaksjon, betyr det
_ikke_ nødvendigvis at meldingen var uten saklig grunnlag,
men like gjerne at at det ikke uten videre var klarlagt godt
nok for å utløse rekasjon. Det kan også vel hende, at
saken er foreløpig arkivert i påvente av mer/annen informasjon.

Dessuten, har du vel hørt nyordet PRIORITERING ?

Videre, vil differansen mellom meldte reaksjonsverdige forhold,
og manglede reaksjon på uberettigede (falske/sjikanøse etc)
/anmeldelser/, kunne gi en pekepinn på ståa. Var det grunn til
å melde eller ikke ?

> [...]
> bevis. For enten lyver hun, eller så er dyrevern, mattilsyn, politi og
> lensmann alle fullstendig inkompetente gjøker.

Uttrykket inkompetente gjøker, kan man muligens bruke hvor ex anmeldte
ran/tyveri MED kjent gjerningsmann (in flagranti) henlegges ... Det
gjøres. Slike gjøker er ikke noe særsyn for påtalemyndighet og
de øvrig nevnte etater.

--

Dårlig skjult forsøk på å latterliggjøre melderen, forteller
ikke noe nyttig om faktum. Var det falsk og/eller sjikanøs

T.Solheim

> [...]
> snart var ferdig. En etterforskning med sikre bevis, som du hevdet
> fantes, som snart er ferdig tar ikke enda ett år.

Nemlig :)
Jeg jobber på dyrehospital som dyrepleier.. (betyr.. gjør alt bortsett fra å
skjære og sy)..
og man SKAL sjekke chip på bikkjer før man hd røntger dem. Om Aud hadde
klart å
fake bilder på hd røntgint er jo det i såfall veterinærenes feil. Syns det
er festlig når Cindy
kommer med sånne uttalelser på sin webside.

Og litt moro Aud skulle ha lurt til seg hunder fra utlandet uten å betalt
for de... hehe...
Hva slags oppdretter er det som sender to hunder etterhverandre til Norge
uten å få
et rødt øre... *flirer*

--- Jeg leste innlegget Cindy hadde på sin side ang Aud for en stund siden..
vet egentlig ikke om det er borte enda.. men har aldri flirt så godt
før...-----

Jørn-Are Haugli Johansen

> --- Jeg leste innlegget Cindy hadde på sin side ang Aud for en stund
> siden..
> vet egentlig ikke om det er borte enda.. men har aldri flirt så godt
> før...-----

Nå virker jo du rimelig inhabil i motsatt retning, da, etter som du og Aud
tydeligvis er så gode venner at krapylviruset helst ikke bør være
smittsomt...

J-A

T.Solheim

"Frank" <NoSp...@online.no> skrev i melding

Om det ligger noe i disse beskyldningene hadde sikkert NKK satt en stopper
for Aud sin avl for leeeeenge siden.

T.Solheim

> Nå virker jo du rimelig inhabil i motsatt retning, da, etter som du og Aud
> tydeligvis er så gode venner at krapylviruset helst ikke bør være
> smittsomt...
>
> J-A

javel? Mulig det.... at alle som ikke vil ha barn er venner med Aud.
Men mange som ikke liker barn trekkes sikkert mot dette forumet da
man ikke må absolutt like barn for å ha hund... og dette er et hundefôrum
etter hva jeg har fått med meg!!

Jørn-Are Haugli Johansen

"T.Solheim" <no...@micro.com> skrev i melding

Oi, røyk det et blodkar nå? To anførselstegn og greier...
Det er mulig på lik linje med så veldig mye annet her i livet.

J-A

Aud Stokman

"Jørn-Are Haugli Johansen" <texter...@nospamchelloslettdennedritten.no>
skrev i melding news:lWM9e.1848$184.166@amstwist00...

> Oi, røyk det et blodkar nå? To anførselstegn og greier...
> Det er mulig på lik linje med så veldig mye annet her i livet.

Si meg, vet ikke du forskjell på anførselstegn og utropstegn? Du som er
oversetter bør da vite det. :-)

Aud
http://home.online.no/~l.merlin/

Jørn-Are Haugli Johansen

"Aud Stokman" <l.me...@online.no> skrev i melding

Hvorfor det? Jeg oversetter da ikke anførselstegnene:) Tror det der kalles
et frafall av hjernevirksomhet i gjerningsøyeblikket (eller
hjeringsøyeblikket, alt etter som).

J-A

Aud Stokman

"Jørn-Are Haugli Johansen" <texter...@nospamchelloslettdennedritten.no>
skrev i melding news:5zN9e.1852$184.1531@amstwist00...

> Hvorfor det? Jeg oversetter da ikke anførselstegnene:) Tror det der kalles
> et frafall av hjernevirksomhet i gjerningsøyeblikket (eller
> hjeringsøyeblikket, alt etter som).

Det er elementær norsk gramatikk å vite forskjell på anførselstegn og
utropstegn. Men det var sikkert en glipp i hjernevirksomheten din. :-)

Aud
http://home.online.no/~l.merlin/

Jørn-Are Haugli Johansen

"Aud Stokman" <l.me...@online.no> skrev i melding

Selvsagt. Skjønte ikke engang hva du mente da du spurte om det, så sikker
var jeg på at jeg hadde skrevet utropstegn!!!

J-A

Cindy

> [...]
> for de... hehe...
> Hva slags oppdretter er det som sender to hunder etterhverandre til Norge

I dette tilfelle:

Kennel Impala, Romania.  2 stk. dobermann.  Har fåt noe penger,men Aud skylder fortsatt noen hundre EURO.

Kennel Fruit d'Amour, Ungarn.

Tørk av deg fliret, det kler deg ikke....!

Cindy

Tom Erik Engeskaug

On Thu, 21 Apr 2005 17:10:53 +0200, "Cindy"
<cindyata...@start.no> wrote:

>Kennel Impala, Romania. 2 stk. dobermann. Har fåt noe penger,men Aud skylder fortsatt noen hundre EURO.
>
>Kennel Fruit d'Amour, Ungarn.
>
>Tørk av deg fliret, det kler deg ikke....!

Når du skriver slikt som dette:

[...]

om noen, burde du ikke ha noe å dokumentere påstandene dine med? Jeg
regner med at både NKK og rette offentlige myndigheter har fått all
dokumentasjon når du anmeldte alle disse forholdene, så hvorfor skjer
det ingenting med det? Det du beskriver her er jo grov kriminalitet,
og de riktige myndigheter burde jo vært og hentet disse stakkars
hundene for lenge siden. De var jo straks ferdige, og klare for å
treffe tiltak for snart ett år siden ifølge det du skrev til meg den
gangen. Løy du da eller lyver du nå?

Cindy

> [...]
uoffisielle
> kull utenom de tre som er registrert på den? Helt utrolig hva jeg vet

Ser ut som om dine informasjonskilder ikke er helt til å stole på gitt
:-)))

> Jeg får jo bare ønske lykke til med drektigheten og håpe at hun får riktig
> mange valper. :-)

Takk for det :-)))

Agasha har født 9 valper. 7 Hanner og 2 tisper.

Hun er forøvrig 6 år (Født 7.11.1998) og har hatt mange flotte avkom
tidligere. Mer info om valpene, deres stamtavle og tidligere avkom av
Agasha og Zoot finner dere her: http://home.no.net/pgraasv/favorite.htm

Her er også et par bilder av hennes tidligere avkom fra Russland:
http://www.rfss.ru/rus/caucasian_shepherd_dog/images/argo.jpg
http://www.rfss.ru/rus/caucasian_shepherd_dog/images/a-roki.jpg

Barnebarna hennes har også gjort det meget bra, med plasseringer på den
største utstillingen for rasen, Euroasia 2005, her er et par bilder av
barnebarna:
http://rusdog.ru/co/show/eurasia_05/894.jpg
http://rusdog.ru/co/show/eurasia_05/890.jpg

Cindy
Http://home.no.net/cindya

Aud Stokman

> Ser ut som om dine informasjonskilder ikke er helt til å stole på gitt
> :-)))

Jeg har aldri sagt at hun ikke kan få valper, men at hun har gått tom før,
og det er to forskjellige ting. Ca. 6,5 år da. Det er ikke så langt unna 7
år det. Mon tro hvor de skal sete valpene som de ikke får solgt. Flere av de
andre hundene står jo bundet i kort kjetting i stabburet. Kanskje de skal
bygge flere stabbur, slik at de har noe sted å la de stå i kjetting.
Og jeg har visst en stund hvor mange valper hun fikk. Men eierne er visst
ikke så nøye med hvem de selger til har jeg hørt Jeg har fått telefoner fra
folk som har ringt dem for å høre om valpene, og det eneste som ble sagt var
at de kunne komme å kjøpe valper om 8 uker. Ikke noe spørsmål av noe slag.
Så der blir det nok mange problemhunder hvis de ikke lærer seg å stille
krav/spørsmål til de som ringer. Det blir neppe noen god PR for rasen
etterhvert som problemvalpene, som jeg tror de kommer til å bli, vokser til.

Aud
http://home.online.no/~l.merlin/

T.Solheim

> [...]
> hundene for lenge siden. De var jo straks ferdige, og klare for å
> treffe tiltak for snart ett år siden ifølge det du skrev til meg den

Jeg satser på at dette svaret ikke var rettet mot meg :)

HKH

"Jørn-Are Haugli Johansen" <texter...@nospamchelloslettdennedritten.no>
> Du har sannelig like mye sosial intelligens som en gråstein.

Nå må ikke du være urettferdig mot gråsteinen. Den har mer empati enn du
later til å tro-:)

HKH

HKH

"Tom Erik Engeskaug" <use...@archatos.com> skrev i melding

Det hadde vært enklere om du hadde "haket ut" det du siterer.

HKH

T.Solheim

sånn? slettet to setninger