[no.alt.frustrasjoner] Re: Kjøleskapets skulte delikatesser.

Nils Chr. Framstad

From: "Trygve Sandven Håland" <MAIL_ADDRES...@bitcon.no>
Newsgroups: no.alt.frustrasjoner
Subject: Re: Kjøleskapets skulte delikatesser.
Date: Fri, 17 Jul 1998 13:39:13 +0200

Werner Vesterås wrote in message <6omu31$57j$1...@o.online.no>...

>Ellers har jeg et forsøksprosjekt på gang i kjøleskapet på
>pauserommet her på jobben. Jeg har en melkepakke der som gikk ut
>av dato den 26 i forrige måned, som skal få lov til å stå der i
>uåpnet tilstand. Kanskje vil den, når den har stått der noen
>måneder, utvikle den rette bouqet?

Da jeg var ung og dum ble jeg på en trivelig fest utfordret til å
ta meg en slurk melk, noe jeg selvsagt ikke ønsket å gjøre i og
med at det fremdeles var øl igjen. Utfordreren trakk da frem
kronargumentet: "Kom igjen Trygve, mann eller mus?" noe som
selvsagt forandret saken fullstendig. Før jeg drakk kontrollerte
jeg datostemplingen og så at melken riktignok var noen få dager
over grensen, men det tenkte jeg skulle gå greit. Dermed førte jeg
kartongen til munnen og tok en voksen slurk. Det var omtrent på
dette tidspunktet jeg oppdaget at jeg burde ha sjekket årstallet
på datostemplingen også. Melken viste seg å nettopp ha feiret sin
ettårsdag. Av utseende var den klar og gjennomsiktig i toppen,
mens alle de gøye tingene hadde falt til bunns hvor de sikkert var
travelt opptatt med å oppdage ilden, hjulet og tallet null.
Smaken på herligheten var ikke noe å skrive hjem om (noe jeg
viselig unnlot å gjøre), og svineriet fant veien ut i friluft
igjen ganske fort, noe som hadde den utilsiktede bivirkning at
lokalet var ubrukelig som oppholdssted for mennesker i en måned,
og jeg var hakket fra å bli erklært uønsket der i all evighet
amen.

Senere vokste jeg opp og ble et rolig og harmonisk menneske som
mer enn gjerne deler sin erfaring med yngre mennesker slik at
disse ikke skal begå de samme feilene som jeg gjorde, men i stedet
gjøre sine egne feil som jeg kan sitte i en krok og skoggerle av.

Trygve S. Håland
--
Send bidrag til no-alt-...@moderators.usenet.no