The Case for Taking Velikovsky Seriously

Eliyahu

ed

On 8 feb, 20:39, Eliyahu <silvermountz...@gmail.com> wrote:
> Bs'd
>
> The Case for Taking Velikovsky Seriously
>
> http://www.jamesphogan.com/books/info.php?titleID=37&cmd=sample&sampl...

waNNEER KRIJG JIJ EEN KEER DE BEKENDE ZIEKTE ACHTER JE HART ZODAT DE
DOKTER LANG ZOEKEN HEEFT MAAR NIKS KAN VINDEN

Nico de Mus

On 8 feb, 20:39, Eliyahu <silvermountz...@gmail.com> wrote:
> Bs'd
>
> The Case for Taking Velikovsky Seriously
>
> http://www.jamesphogan.com/books/info.php?titleID=37&cmd=sample&sampl...

Why you post this in religion ?

Eliyahu

Bs'd

Omdat Velikovsky heeft laten zien dat de bijbel toch gelijk heeft.

Eliyahu

Johan Wevers

On 8-2-2012 21:08, Nico de Mus wrote:

> Why you post this in religion ?

Omdat pseudowetenschapin dit geval ook een religie is. Wat het in
nl.wetenschap te zoeken heeft is minder duidelijk, en wat het met
politiek te maken heeft ontgaat me volledig.

--
ir. J.C.A. Wevers
PGP/GPG public keys at http://www.xs4all.nl/~johanw/pgpkeys.html

Rudolpho

Op 8-2-2012 20:39, Eliyahu schreef:
> *RODODENDRON*
>

> The Case for Taking Velikovsky Seriously
>
> http://www.jamesphogan.com/books/info.php?titleID=37&cmd=sample&sample=79

Ik wacht wel tot de film uitkomt
--

Groetjes,
Rudolpho

De Joker

Hoe zou de bijbel nu ongelijk kunnen hebben?! Het verhaal
van Hans en Grietje kan toch ook geen "ongelijk" hebben?
De bijbel vertelt gewoon het bijbelse verhaal. Precies zoals
het is.

(J)

W!m

"Nico de Mus" <dejon...@live.nl> schreef in bericht

Ik heb even geen zin om me op reli te abboneren maar ik heb wel een vraag in
die richting.

In de hof van Eden zou eva door influistering in een appel bijten. Nou gaat
het me om de boom. Behalve dat het ongetwijfelt een appelboom is, waar stond
de boom synoniem voor?

Izak van Langevelde

In article <a3036$4f33fb5d$546a39d9$21...@cache50.multikabel.net>,
Voor het fietsenschuurtje?

--
Grinnikend door het leven...

Piet Beertema

Izak van Langevelde wrote:

> Voor het fietsenschuurtje?

Nope: een school. Een instituut van Kennis dus.
En een plaats waar W!m nooit is geweest.

-p

Nico de Mus

On 9 feb, 18:05, Izak van Langevelde <eezac...@xs4all.nl> wrote:
> Grinnikend door het leven...
om je eigen grapjes ?

Nick Youngh

On 9 feb, 08:25, Eliyahu <silvermountz...@gmail.com> wrote:

> Omdat Velikovskyheeft laten zien dat de bijbel toch gelijk heeft.
Was dat niet Werner Keller ?
beperk je dan tot "äges in chaos" in religie of geschiedenos,
dat kunnen we allemaal begrijpen.

Typhoon

Het is zò dat W!m formuleerde :
(Genesis 2:17) 17 Maar wat de boom der kennis van goed en kwaad
betreft, gij moogt daarvan niet eten, want op de dag dat gij daarvan
eet, zult gij beslist sterven.”

Een voetnoot in The New Jerusalem Bible zegt het zo: „Ze [de kennis van
goed en kwaad] heeft betrekking op het vermogen om zelf te beslissen
wat goed en wat kwaad is en dienovereenkomstig te handelen, het
aanspraak maken op volledige morele onafhankelijkheid . . . De eerste
zonde was een aanval op Gods soevereiniteit.” Ja, „de boom der kennis
van goed en kwaad” symboliseerde Gods recht om de maatstaven voor de
mens vast te stellen aangaande wat goedgekeurd of veroordeeld is. Door
te weigeren Gods wet te gehoorzamen, trok de mens Gods recht om over
hem te regeren in twijfel.

Typhoon

--
noohpyt
noohpyt

Operator

In article <eezacque-04C2FB...@news.xs4all.nl>,
Izak van Langevelde <eeza...@xs4all.nl> writes:
[waar is het geurspoor]
> Voor het fietsenschuurtje?

Toch wel een fietsenschuurtje van de juiste kleur?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Trivialiteitswet_van_Parkinson

Izak van Langevelde

In article <4f3520f4$0$6878$e4fe...@news2.news.xs4all.nl>,
Weer wat gelederd...

Nico de Mus

On 10 feb, 11:18, Typhoon <typh...@klimaatverandering.com> wrote:
> Het is zò dat W!m formuleerde :
> In de hof van Eden zou eva door influistering in een appel bijten. Nou gaat

Het was een pruimenboom.
En het staat voor het christelijke besef, dat sex slecht is
Adam zag eens pruimen hangen, o als appelen zo groot
Adam zei, die ga ik plukken, schoon de here het verbood.

Welk klimaat is er veranderd sinds de laatste elfsteden tocht.

Johan Wevers

On 9-2-2012 10:06, De Joker wrote:

> Hoe zou de bijbel nu ongelijk kunnen hebben?! Het verhaal
> van Hans en Grietje kan toch ook geen "ongelijk" hebben?
> De bijbel vertelt gewoon het bijbelse verhaal. Precies zoals
> het is.

Er zijn mensen die denken dat dat allemaal echt gebeurd is.

Rudolpho

Op 10-2-2012 20:41, Johan Wevers schreef:

> Er zijn mensen die denken dat dat allemaal echt gebeurd is.

Je drijft over, die mensen denken niet.

Spook van Rook

Mensen denken zo wie zo niet. Dat laten ze over aan de spoken die veel
meer intilligentie bezitten dan alle mensen bij elkaar. Schoon zijn de
lakens als helder van geest.

--
gruweltjes
Sp(oo)k van Rook

Message has been deleted

Rudolpho

Op 8-2-2012 20:39, Aaliyah schreef:
> *RODODENDRON*
>

> The Case for Taking Velikovsky Seriously

Ik neem jou al niet serieus, waarom zou ik Velikovsky dan serieus nemen?

E. Sprecher

On Feb 10, 9:41 pm, Johan Wevers <joh...@vulcan.xs4all.nl> wrote:

> Er zijn mensen die denken dat dat allemaal echt gebeurd is.

Bs'd

Zo zijn er ook veel mensen, met name wetenschappers, die geloven dat
een kikker in een prins veranderd is. ;)

Eliyahu

Nico de Mus

On 13 feb, 11:56, Rudolpho <a...@b.invalid> wrote:
> Op 8-2-2012 20:39, Aaliyah schreef:
>
> Ik neem jou al niet serieus, waarom zou ik Velikovsky dan serieus nemen?
> Carpe diem

OPmdat ie wel een stukje snuggerder was.

Eliyahu

..

Eliyahu

Eliyahu

Bs'd

Dat is wel weer zo.

Eliyahu

Rudolpho

Op 13-2-2012 13:23, E. Sprecher schreef:

> *RODODENDRON*
>
> Zo zijn er ook veel mensen, met name wetenschappers, die geloven dat
> een kikker in een prins veranderd is. ;)

Dombo, dat is heel eenvoudig:
Gewoon het DNA van de prins in een kikkerei doen en presto je hebt een
prins.

Rudolpho

Op 13-2-2012 16:54, Eliyahu schreef:
> *RODODENDRON*
>

> The Case for Taking Velikovsky Seriously

Je vervalt in herhaling :-(
--

De niet-groetjes,
Rudolpho

Rudolpho

Op 13-2-2012 16:49, Eliyahu schreef:

> *RODODENDRON*
>
> Dat is wel weer zo.

Je geeft je domheid toe! CHAPEAU!

Eliyahu

Bs'd

Het probleem is alleen dat volgens de evo's, er in de tijd van de
kikker er nog geen prinsen DNA bestond.

Eliyahu

Eliyahu

On Feb 13, 8:22 pm, Rudolpho <a...@b.invalid> wrote:

> Je vervalt in herhaling :-(

Bs'd

Dat was even nodig om de van de aardbodem verdwenen discussie, wel,
zeg de van NL.religie verdwenen discussie, die door toedoen van een
kwaadaardig figuur, JD, verdwenen was, weer tevoorschijn te toveren.

Eliyahu

Eliyahu

Bs'd

Ik kan er toch niks aan doen dat ik mentaal geen uitblinker ben? Zo
ben ik geboren.

Ik probeer maar te roeien met de riemen die ik heb.

Eliyahu

Fustigator

Vitae forma vocata "E. Sprecher" <rabbis...@gmail.com> , die Mon,
13 Feb 2012 04:23:28 -0800 (PST), in littera
<a9baf39a-0946-4a9f...@m5g2000yqk.googlegroups.com> in
foro be.politics(et aliis) vere scripsit quod sequitur:
dat wetenschappers dat geloven, dat is totaal nieuw voor mij.
Ben je een nieuwe profeet die nieuwe "waarheden" af- en verkondigt?

--

Fusti

Rudolpho

Op 13-2-2012 19:53, Eliyahu schreef:

> [...]
> zeg de van NL.religie verdwenen discussie, die door toedoen van een
> kwaadaardig figuur, JD, verdwenen was, weer tevoorschijn te toveren.

Goed, maar nu weer doorspoelen.
<FLUSH>

Rudolpho

Op 13-2-2012 19:50, Eliyahu schreef:

> *RODODENDRON*
>
> Het probleem is alleen dat volgens de evo's, er in de tijd van de
> kikker er nog geen prinsen DNA bestond.

Dat zeg jij! Jij bent berucht in het bezuinigen op de waarheid met een
percentage van 100 procent.

Rudolpho

Op 13-2-2012 23:04, Fustigator schreef:
Nee, een ouwe zak met ouwe wijn :-)

Rudolpho

Op 13-2-2012 19:51, Eliyahu schreef:

> *RODODENDRON*
>
> Ik kan er toch niks aan doen dat ik mentaal geen uitblinker ben? Zo
> ben ik geboren.
>
> Ik probeer maar te roeien met de riemen die ik heb.
RONTFLMAO!!!!
--

D niet-groetjes,
Rudolpho

meenken

"Fustigator" schreef in bericht

> [...]

>Bs'd
>
>Zo zijn er ook veel mensen, met name wetenschappers, die geloven dat
>een kikker in een prins veranderd is. ;)

ja hoor ,
kan allemaal, ook omgekeerd,

een beetje reincarnatie er bij ,en je bent er,

geen probleem,

een beetje!! (wetenschapper),

zal dit zeker voor mogelijk houden!!!!

marten

Sietse Vliegen

Rudolpho <a...@b.invalid> schreef:
Kan nog veel simpeler: je benoemt de vader van die kikker tot koning.
Of nee, de moeder tot koningin, dat is wat beter uitvoerbaar.
Aan het gekwaak zal niemand het verschil horen met de modale vorst.

Een creationist veranderen in iemand waar zinnig me te praten valt,
dat is pas moeilijk.

--

Sietse

Sietse Vliegen

Eliyahu <silverm...@gmail.com> schreef:
Wanneer is de kikker dan uitgestorven?

--

Sietse

Sietse Vliegen

Eliyahu <silverm...@gmail.com> schreef:
Ja, maar je zit wel intussen te posten. Dat helpt niet bepaald.
Je kunt daar beter mee wachten tot je uitgeroeid bent.

--

Sietse

De Joker

Maar hoe zou de bijbel ongelijk kunnen hebben ook al
had er wél prinsen-DNA bestaan?! De bijbel zegt toch
helemaal niets over prinsen-DNA? (Carnaval wordt niet
eens genoemd volgens mij..)

O, ook nog Bs'd trouwens!

(J)

De Joker

On Feb 14, 12:20 pm, Sietse Vliegen <flywa...@hotmail.com> wrote:

> Ja, maar je zit wel intussen te posten. Dat helpt niet bepaald.

Hier is iets misgegaan! Eliyahu heeft niet eerst onze toestemming
gevraagd, Sietse. Hij claimt gewoon het recht te posten op basis van
het "beloofde nieuwsgroep" verhaal. Hij is zelfs al bezig de anderen
in
nl.politiek tot tweederangsburgers te degraderen.. We hebben echt
een probleem!

> Je kunt daar beter mee wachten tot je uitgeroeid bent.

Aha. Jij hebt een eindoplossing?!

(J)

Sietse Vliegen

De Joker <nosp...@gmail.com> schreef:
>On Feb 13, 7:50 pm, Eliyahu <silvermountz...@gmail.com> wrote:

[........]

>Maar hoe zou de bijbel ongelijk kunnen hebben ook al
>had er wél prinsen-DNA bestaan?! De bijbel zegt toch
>helemaal niets over prinsen-DNA?

Maar toen bestond Prins Bernhard nog niet. Er was dus vele malen
minder prinsen-DNA. Al dat DNA in onechte kinderen toont bovendien aan
hoe weinig van dat DNA leidt tot nieuwe prinsen. Dus het is nogal
irrelevant. Er staat btw. in de bijbel dat je prinsen niet moet
vertrouwen. Er is dus wel profetische tekst over 's mans komst.

--

Sietse

Sietse Vliegen

> [...]

>in
>nl.politiek tot tweederangsburgers te degraderen.. We hebben echt

Hij heeft natuurlijk het recht om tegelijk te roeien en te posten,
maar dan gaan beide hem minder goed af.

>Aha. Jij hebt een eindoplossing?!

Die snap ik niet. Concentratie was mijn advies: 1 taak tegelijk.
Veel mensen kampen met concentratieproblemen, en Eliyahu lijkt mij er
zo eentje. Vandaar.

--

Sietse

Fustigator

Vitae forma vocata Rudolpho <a...@b.invalid> , die Tue, 14 Feb 2012
01:59:15 +0100, in littera
<4f39b1f0$0$6921$e4fe...@news2.news.xs4all.nl> in foro be.politics(et
aliis) vere scripsit quod sequitur:

>Nee, een ouwe zak met ouwe wijn :-)

ik heb liever dat!:-)
--

Fusti

De Joker

On Feb 14, 1:26 pm, Sietse Vliegen <flywa...@hotmail.com> wrote:
> [...]
>
> Die snap ik niet. Concentratie was mijn advies: 1 taak tegelijk.
> Veel mensen kampen met concentratieproblemen,

Ja, zo'n taak kan ze daarvan bevrijden misschien.. (Arbeid
maakt vrij, tenslotte! Dat hebben anderen ook al bepleit.)

> .. en Eliyahu lijkt mij er zo eentje.

Die zal het daar zeker mee eens zijn!

> Vandaar.

Hij weet je behulpzaamheid vast te waarderen, onze Eli..

(J)

Rudolpho

Op 14-2-2012 12:14, Sietse Vliegen schreef:
:-D

Nico de Mus

On 14 feb, 12:14, Sietse Vliegen <flywa...@hotmail.com> wrote:

> Een creationist veranderen in iemand waar zinnig me te praten valt,
> dat is pas moeilijk.

net zoiets als aan een evolutionist om bewijs van de evolutietheorie
vragen.

Sietse Vliegen

Nico de Mus <dejon...@live.nl> schreef:
Het aantal bewijzen dat die ondersteunt is niet te tellen. Dus ja, het
is inderdaad teveel gevraagd. Zeker als je tegelijk het vertikt om een
goed boek te lezen over het onderwerp. Maar als je nieuw bent op dit
terrein, en wilt weten waar je moet zoeken, kijk dan eens op
www.talkorigins.org
Dat is gratis. De bieb is dat ook. Nou ja, bijna.

De Joker

On Feb 14, 1:19 pm, Sietse Vliegen <flywa...@hotmail.com> wrote:
> [...]
> irrelevant. Er staat btw. in de bijbel dat je prinsen niet moet
> vertrouwen. Er is dus wel profetische tekst over 's mans komst.

Tenzij dat nu juist toch een tekst met betrekking tot carnaval
is! Zou Eli de juiste uitleg weten?

(J)

Nick Youngh

On 14 feb, 17:43, Sietse Vliegen <flywa...@hotmail.com> wrote:>
> Het aantal bewijzen dat die ondersteunt is niet te tellen. Dus ja, het
> is inderdaad teveel gevraagd. Zeker als je tegelijk het vertikt om een
> goed boek te lezen over het onderwerp.
Ik lees al 50 jaar goede boeken over dit onderwerp, bewijs ho maar.
Evolutie religie meer niet.

Sietse Vliegen

Nick Youngh <dejon...@live.nl> schreef:
Het is geen wiskunde.

>Evolutie religie meer niet.

Dat geldt dan zeker voor alle manieren om het heden te verklaren, als
ze de oorzaken in het verleden zoeken.

--

Sietse

Fustigator

Vitae forma vocata Sietse Vliegen <flyw...@hotmail.com> , die Tue, 14
Feb 2012 17:43:12 +0100, in littera
<6f3lj7h6r7otp0r3a...@4ax.com> in foro be.politics(et
aliis) vere scripsit quod sequitur:

zowel het creationisme als de evolutie zijn tenslotte hypotheses.

Echte bewijzen zijn er (nog) niet te vinden voor beide standpunten.
Wie wčl een bewijs heeft, die legge dat hier maar voor (bede geen
url's te geven tenzij als referentie)
--

Fusti

Fustigator

Vitae forma vocata Nico de Mus <dejon...@live.nl> , die Tue, 14 Feb
2012 08:29:56 -0800 (PST), in littera
<ef651d19-ccdd-4dfc...@v2g2000vbx.googlegroups.com> in
foro be.politics(et aliis) vere scripsit quod sequitur:

Die zit!
--

Fusti

Illuminatus

On 2/15/2012 12:29 AM, Nico de Mus wrote:

> net zoiets als aan een evolutionist om bewijs van de evolutietheorie
> vragen.

Een wetenschappelijke theorie wordt niet /bewezen/. Het is een
nulhypothese die standhoudt zolang ze niet wordt ontkracht door
tegenstrijdige observaties of herhaalbare experimenten. Ze is dus
falsifieerbaar. Daarom is het woord "evolutionist" onzin.

Het staat eenieder (inbegrepen de creationisten of ID-ers) vrij om de
evolutietheorie te ontkrachten met observaties of experimenten. Gratuite
en niet falsifieerbare statements tellen in wetenschap niet mee. Tot nog
toe is geen enkele creationist daarin geslaagd en ik hou mijn adem niet
meer in.

Illuminatus

On 2/15/2012 12:50 AM, Nick Youngh wrote:

> Ik lees al 50 jaar goede boeken over dit onderwerp

Je bedoelt dat je blik over letters glijdt.

>, bewijs ho maar.

Een wetenschappelijke theorie wordt nooit /bewezen/ maar gehandhaafd tot
er tegen-observaties komen. Die komen er niet, ho maar.

> Evolutie religie meer niet.

Ach, probeer het niet te begrijpen. Het is tijdverspilling om varkens te
leren vliegen.

biermartin

Creationist Fustigator schreef:

> zowel het creationisme als de evolutie zijn tenslotte hypotheses.

Ook de universele alomtegenwoordigheid van de gravitatie is een
hypothese.

"Today, the theory of evolution is an accepted fact for everyone but a
fundamentalist minority, whose objections are based not on reasoning
but on doctrinaire adherence to religious principles." - Dr. James D.
Watson, winner of the Nobel prize for his co-discovery of the
structure of DNA

Martin Bier

Sietse Vliegen

Fustigator <Fusti...@xs4all.nl> schreef:
Ja, in een rolstoel met drie lekke banden, op een ijsschots met drie
hongerige ijsberen. Maar wel spijkerbanden, anders lazert'ie eraf.

--

Sietse

Sietse Vliegen

> [...]
>aliis) vere scripsit quod sequitur:

>zowel het creationisme als de evolutie zijn tenslotte hypotheses.

Een theorie is iets anders dan een hypothese. De evoltietheorie geeft
aanleiding tot het stellen van hypothesen. Toetsbare hypothesen.

Het creationisme is enigszins te vergelijken met een theorie, omdat
het wsch. een oprechte poging was(!) om het bestaan van al die soorten
te verklaren. Maar daar houdt de vergelijking op. Creatie als
verklaring brengt namelijk helemaal _geen_ toetsbare hypothese voort.
Niet zo raar, want duizenden jaren geleden, toen het ontstond, was er
geen traditie van toetsbaarheid. En toetsen kan men die 'theorie' ook
helemaal niet, want er is per definitie niets falsifieerbaar. Een
schepperd kan immers toveren? Oftewel: anything goes. Dat is uiteraard
de dood in de pot. Het enige wat je ermee kunt, is gezapig achterover
leunen en zien dat het goed is.

--

Sietse

Eliyahu

On Feb 15, 1:13 am, Sietse Vliegen <flywa...@hotmail.com> wrote:

> Een theorie is iets anders dan een hypothese. De evoltietheorie geeft
> aanleiding tot het stellen van hypothesen. Toetsbare hypothesen.

Bs'd

Geef is wat voorbeelden van die toetsbare hypothesen?

Eliyahu

Eliyahu

Bs'd

Heeft niemand je ooit verteld dat het een zeer kwalijke zaak is om
iemand uit te lachen vanwege een gebrek?

Eliyahu

Sietse Vliegen

Eliyahu <silverm...@gmail.com> schreef:
Het is ook tamelijk 'not done' om zelf met opzet een gebrek te
verwerven, bijv. letsel toe laten brengen met een schaar, en daar
vervolgens jaar in jaar uit vrijwel dagelijks mee te koop te lopen.
Zelfs al is dat alles een metafoor voor de mentale oorzaak ervan.

--

Sietse

Nico de Mus

On 14 feb, 23:43, Sietse Vliegen <flywa...@hotmail.com> wrote:

> Ja, in een rolstoel met drie lekke banden, op een ijsschots met drie
> hongerige ijsberen. Maar wel spijkerbanden, anders lazert'ie eraf.

Het is opvallend hoe weinig een scootmobiel met de gladheid slipt.
spijkerbanden zijn nergens voor nodig.
Komt door de drie wielen, denk ik.

Rudolpho

Op 15-2-2012 10:32, Nico de Mus schreef:
Heb je wel eens geprobeerd om een scootmobiel op te tillen?
Samen met de bestuurder is dat minstens 100 kilogram. Zolang de
ondergrond niet verijst is, zal een scootmobiel niet slippen/glibberen.

Rudolpho

Op 15-2-2012 8:31, Eliyahu schreef:

> *RODODENDRON*
>
> Heeft niemand je ooit verteld dat het een zeer kwalijke zaak is om
> iemand uit te lachen vanwege een gebrek?

Geen beter vermaakt als leedvermaak :-D
--

De niet-groetjes,
Rudolpho

Eliyahu

On Feb 15, 11:02 am, Sietse Vliegen <flywa...@hotmail.com> wrote:
> Eliyahu <silvermountz...@gmail.com> schreef:
Bs'd

Zoals ik al zei: Iemand zijn mentale vermogens zijn aangeboren, daar
is dus niks "met opzet verworven" bij.

Eliyahu

Sietse Vliegen

>Zoals ik al zei: Iemand zijn mentale vermogens zijn aangeboren, daar
>is dus niks "met opzet verworven" bij.

Snap je het echt niet? Ik heb het over die rituele mutilatie van je,
en je daarop aansluitende manie mbt. dat onderwerp. Maar nu je het
zegt, er zou best eens een verband kunnen zijn tussen die twee.

--

Sietse

Eliyahu

On Feb 15, 2:10 pm, Sietse Vliegen <flywa...@hotmail.com> wrote:
> Eliyahu <silvermountz...@gmail.com> schreef:
Bs'd

Denk je dat ik alles zo maar snap met mijn mentale toestand?

Eliyahu

Fustigator

Vitae forma vocata Sietse Vliegen <flyw...@hotmail.com> , die Tue, 14
Feb 2012 23:43:51 +0100, in littera
<niolj754pg951lkc2...@4ax.com> in foro be.politics(et
aliis) vere scripsit quod sequitur:

>Ja, in een rolstoel met drie lekke banden, op een ijsschots met drie
>hongerige ijsberen. Maar wel spijkerbanden, anders lazert'ie eraf.

die zat je dwars, hee evolutionist!

Ach... het fanatieke geloof verduistert de geest.
--

Fusti

Fustigator

Vitae forma vocata Sietse Vliegen <flyw...@hotmail.com> , die Wed, 15
Feb 2012 00:13:01 +0100, in littera
<guolj7lstb8junhgv...@4ax.com> in foro be.politics(et
Wat er allemaal ook van weze zijn er twee dingen die me zeker lijken:
1. Niets is wetenschappelijk bewezen
2. Intelligent design is compatiebel met de evolutie, als je bedenkt
dat de schepper het heelal geschapen heeft als een soort
self-exctracting geheel.
--

Fusti

Sietse Vliegen

Fustigator <Fusti...@xs4all.nl> schreef:
>Vitae forma vocata Sietse Vliegen:
Op een bepaalde manier is dat waar. Maar dat gaat dan op voor alle
wetenschap, hoogstens de wiskunde uitgezonderd.

>2. Intelligent design is compatiebel met de evolutie, als je bedenkt
>dat de schepper het heelal geschapen heeft als een soort
>self-exctracting geheel.

Een almachtige schepper kan dat zelfs zonder te bestaan. Een makkie.

--

Sietse

W!m

"Eliyahu" <silverm...@gmail.com> schreef in bericht

> Bs'd
>
> Denk je dat ik alles zo maar snap met mijn mentale toestand?

:-)

Gert de Korte

Eliyahu schreef:

> Denk je dat ik alles zo maar snap met mijn mentale toestand?

En wat mag die toestand dan wel zijn?

Hij lijkt me al *jaren* niet in orde.

--
Gert de Korte

Eliyahu

On Feb 15, 7:10 pm, Gert de Korte <g.de.ko...@ditweg.xs4all.nl> wrote:

> En wat mag die toestand dan wel zijn?

Bs'd

Hoe moet ik dat weten? Velikovsky was wel een psychiater, maar ik
niet.

Eliyahu

Sietse Vliegen

Eliyahu <silverm...@gmail.com> schreef:
Beleefdheid, meneer Yahu, beleefdheid. Zo ben ik opgevoed.

--

Sietse

Rudolpho

Op 15-2-2012 21:45, Eliyahu schreef:

> *RODODENDRON*
>
> Hoe moet ik dat weten? Velikovsky was wel een psychiater, maar ik
> niet.

Jij was één van zijn patiënten?
--

De anti-groetjes,
Rudolpho

Fustigator

Vitae forma vocata Sietse Vliegen <flyw...@hotmail.com> , die Wed, 15
Feb 2012 14:57:39 +0100, in littera
<t2enj710fqtpk36sc...@4ax.com> in foro be.politics(et
aliis) vere scripsit quod sequitur:

Veel zaken in de wetenschap maar verre van alles.

>Een almachtige schepper kan dat zelfs zonder te bestaan. Een makkie.

het logisch in elkaar zitten van het heelal veronderstelt een
ordentelijke intelligentie, want orde kan niet spontaan en vanzelf uit
de chaos ontstaan en zich verder ordenen.
--

Fusti

Sietse Vliegen

Nope. Alles, maar dan ook alles, wiskunde voorzichtig uitgezonderd.
De rest is empirisch, en dus is het wachten op waarnemingen die de
huidige consensus torpederen. In jouw plaatje dan. En strikt formeel
klopt het ook nog.

>het logisch in elkaar zitten van het heelal veronderstelt een
>ordentelijke intelligentie, want orde kan niet spontaan en vanzelf uit
>de chaos ontstaan en zich verder ordenen.

Veronderstellen is een mentale activiteit. Het logisch in elkaar
zitten, of andere feiten, kunnen helemaal niets veronderstellen.
Mensen doen dat wel. En zij kiezen wat ze veronderstellen.
In dit geval is het zo klaar als een klontje, dat /jij/ anders
veronderstelt dan de overgrote meerderheid van de biologen en andere
natuurwetenschappers.

Verdiep je eens in het fenomeen zelforganisatie, zou ik zeggen.
Maar als je onbekendheid met, dan wel afwijzing van dat fenomeen
gestoeld is op je geloof, dat op zijn beurt weer samenhangt met
doorleven na je dood, geef ik er geen stuiver voor dat het je gaat
lukken om het serieus te gaan bestuderen.

Doe je dat laatste wel, als redelijk intelligent persoon, dan is het
niet moeilijk om de essentie te bevatten. Snap je ook maar een fractie
van relativiteit of quantummechanica, dan is het zelfs een eitje.

--

Sietse

Piet Beertema

Rudolpho wrote:

> Heb je wel eens geprobeerd om een scootmobiel op te tillen?
> Samen met de bestuurder is dat minstens 100 kilogram.

Samen met de bestuurder 100 kg? Dan moet het ding zo ongeveer
van piepschuim zijn. Een typische scootmobielen weegt, incl.
de accu's, 170 kg en is geschikt voor gebruikers tot 160 kg.
Dus ga maar uit van minimaal 250 kg.

> Zolang de ondergrond niet verijst is, zal een scootmobiel niet
> slippen/glibberen.

Als dat door het gewicht komt zou een auto nooit slippen...

Maar met een max. snelheid van 15 km/u is de kans op slippen
nu eenmaal niet zo groot, of hij nou 3 of 4 wielen heeft.

-p

J. J. Lodder

Slippen of niet is alleen een kwestie van wrijvingscoefficient.

Voor de aandrijving is ook het adhesiegewicht van belang,
dat is het gewicht op de aangedreven wielen.
Voor een auto (zonder 4WD) is dat vaak minder dan de helft.
Voor een scootmobiel is het vaak iets van 90%,
met het gewicht van de berijder en accus grotendeels op de achterwielen.

Een scootmobiel kan dan ook tegen steilere hellingen opkomen
dan een auto, bijna zo steil als een 4WD.

Jan

Eliyahu

On Feb 16, 1:36 am, Sietse Vliegen <flywa...@hotmail.com> wrote:

> [...]
> doorleven na je dood, geef ik er geen stuiver voor dat het je gaat
> lukken om het serieus te gaan bestuderen.

Wel eens gehoord van de tweede hoofdwet van de thermodynamica,
namelijk de wet van de entropie?

Je weet wel, die wet die zegt dat een systeem aan zichzelf overgelaten
vervalt tot een steeds lagere graad van orde, totdat uiteindelijk de
totale chaos bereikt is?

Die wet staat jou veronderstelde "zelforganisatie" toch behoorlijk in
de weg.

> Doe je dat laatste wel, als redelijk intelligent persoon, dan is het
> niet moeilijk om de essentie te bevatten. Snap je ook maar een fractie
> van relativiteit of quantummechanica, dan is het zelfs een eitje.

Is dat dezelfde quantummechanica die zegt dat de materiele wereld niet
bestaat, en dat alles mentaal is?

Eliyahu

biermartin

Eliyahu "Bs'd" wrote:

> [...]
> totale chaos bereikt is?
>
> Die wet staat jou veronderstelde "zelforganisatie" toch behoorlijk in

De kloe zit 'm in dat "aan zichzelf overgelaten"!!! Zelforganisatie
zul je zien wanneer een systeem energie doorgeeft, i.e. opneemt en
weer afgeeft. Gebeurt elke dag in je eigen lichaam. Je groeiend
haar, je groeiende nagels etc. - allemaal heel netjes gestructureerd,
cq. zelf-ge-organiseerd, m.b.v. de energie uit je voeding & zuurstof.

> Is dat dezelfde quantummechanica die zegt dat de materiele wereld niet
> bestaat, en dat alles mentaal is?

Indien je denkt dat dat is wat de kwantummechanica zegt, dan ben je
mentaal erg in de war.

Martin Bier

Fustigator

Vitae forma vocata Sietse Vliegen <flyw...@hotmail.com> , die Thu, 16
Feb 2012 00:36:50 +0100, in littera
<igfoj7h0s3j82oml1...@4ax.com> in foro be.politics(et
Niet mee eens.

>De rest is empirisch, en dus is het wachten op waarnemingen die de
>huidige consensus torpederen.

Soms komen ze nooit.
Empirische waarnemingen zijn dan ook een bewijs geworden.

>In jouw plaatje dan. En strikt formeel
>klopt het ook nog.

Omdat jij het beweert? :-)

>Veronderstellen is een mentale activiteit. Het logisch in elkaar
>zitten, of andere feiten, kunnen helemaal niets veronderstellen.

Leg dat uit hoe orde *spontaan* uit wanorde kan ontstaan.

> [...]
>In dit geval is het zo klaar als een klontje, dat /jij/ anders
>veronderstelt dan de overgrote meerderheid van de biologen en andere

Veronderstellingen kunnen best na een poos tot zekerheden worden
beschouwd, als er nooit iets dat deze veronderstalling als fout kan
doen doorgaan.

Tot een consensus komen zonder formele bewijzen is de principes van
de democratie op de wetenschap willen toepassen, wat niet serieus is.
Remember Galileļ.

> [...]
>doorleven na je dood, geef ik er geen stuiver voor dat het je gaat
>lukken om het serieus te gaan bestuderen.

Wat heeft (religieus) geloof daarmee te maken?

Dat orde niet *spontaan* uit wanorde kan ontstaan heeft niets met
geloof te maken maar alles met logica en wetenschap.

>Doe je dat laatste wel, als redelijk intelligent persoon, dan is het
>niet moeilijk om de essentie te bevatten. Snap je ook maar een fractie
>van relativiteit of quantummechanica, dan is het zelfs een eitje.

leg uit.
--

Fusti

Sietse Vliegen

Toch is het zo.

>Soms komen ze nooit.
>Empirische waarnemingen zijn dan ook een bewijs geworden.

Zelfs als dat zo is, heb je eerst af te wachten tot dat "nooit" een
zekerheid is geworden. Oftewel, tot sint juttenmis.

>Omdat jij het beweert? :-)

Nee, andersom.

>Leg dat uit hoe orde *spontaan* uit wanorde kan ontstaan.

Ik heb het niet over spontaan. Er is een oorzaak: de geordende
toestand is, in bepaalde systemen, stabieler dan de ongeordende.

>Veronderstellingen kunnen best na een poos tot zekerheden worden
>beschouwd, als er nooit iets dat deze veronderstalling als fout kan
>doen doorgaan.

Worden beschouwd... nooit.... doen doorgaan.... snappu ut egnie?

>Tot een consensus komen zonder formele bewijzen is de principes van
>de democratie op de wetenschap willen toepassen, wat niet serieus is.
>Remember Galileļ.

Is dat die Galileļ die wij tegenwoordig bij consensus zien als iemand
die het bij het rechte eind had? Wat nooit gebeurd zou zijn, als het
"nooit" van ooit (nooit had men de aarde zien draaien, of daarvan
bewijs "gezien") tot absoluut bewijs had verklaard, forever and ever?
Je voorbeeld geeft mij alleen maar gelijk.

>Wat heeft (religieus) geloof daarmee te maken?

Wie meent dat leven niet kan ontstaan, en daaruit concludeert dat er
een onsterflijke ziel is (merkwaardig genoeg voor sommigen een valide
conclusie), zou wel eens, om die troostrijke gedachte te kunnen
behouden, moeite kunnen hebben met het idee dat leven toch uit dode
materie kan (en is) ontstaan. Niet dat ik weet hoe het bij jou zit,
vandaar mijn "als".

>Dat orde niet *spontaan* uit wanorde kan ontstaan heeft niets met
>geloof te maken maar alles met logica en wetenschap.

Nou, dan staat niets je in de weg om het te aanvaarden als realiteit.

>leg uit.

Voorbeeld: gooi enkele tientallen koffiebekertjes (wegwerp) 1 voor 1
in een grote doos. Hoeveel raken er gestapeld? Rammel nu een paar
minuten flink met die doos. Hoeveel zijn het er nu? Heel wat
makkelijker te doen, en te snappen dan QM en RT, toch?

--

Sietse

WhiteBeard

Op 8/02/2012 20:39, Eliyahu schreef:
> Bs'd
>

> The Case for Taking Velikovsky Seriously
>
> http://www.jamesphogan.com/books/info.php?titleID=37&cmd=sample&sample=79

De Venus theorie van Velikovsky ging om zeep toen de Venera's van de
Russen daar landden. Ze toonden toen aan dat Venus uit geheel andere
stoffen bestaat dan Jupiter en dus onmogelijk uit Jupiter afkomstig zou
kunnen zijn.

De rampen rond 1450 v Chr. Zijn wel interessant. Toen explodeerde
volgens geologen de vulkaan op Santorini (Griekenland). Die uitbarsting
was zwaarder dan die van de Tambora in 1815 in Indonesie welke in 1816
in Europa het jaar zonder zomer produceerde.

Die uitbarsting van de vulkaan op Santorini vernielde de Minoische
beschaving op Kreta en zal de beschaving in Egypte ook ernstig hebben
getroffen.

Aangezien de uitbarsting van de Tambora in 1815 al globaal tot
misoogsten en hongersnoden leidde kunnen we alleen maar met groot ontzag
gissen naar de gevolgen van de uitbarsting van Santorini rond 1450 voor
Christus.

Groetjes,
WhiteBeard

Nico de Mus

On 18 feb, 05:21, WhiteBeard <WhiteBe...@idemditto.com> wrote>
> Die uitbarsting van de vulkaan op Santorini vernielde de Minoische
> beschaving op Kreta en zal de beschaving in Egypte ook ernstig hebben
> getroffen.

Ik dacht dat de uitbarsting op Santorini het einde van Atlantis was.

Fustigator

Vitae forma vocata Sietse Vliegen <flyw...@hotmail.com> , die Sat, 18
Feb 2012 02:57:17 +0100, in littera
<i30uj7hr2tr5cnh8r...@4ax.com> in foro be.politics(et
Omdat uitgerekend jij het verkondigt?

>Zelfs als dat zo is, heb je eerst af te wachten tot dat "nooit" een
>zekerheid is geworden. Oftewel, tot sint juttenmis.

Limiet van nul bestaat ook.

>Nee, andersom.

Hoezo?

>Ik heb het niet over spontaan. Er is een oorzaak: de geordende
>toestand is, in bepaalde systemen, stabieler dan de ongeordende.

Natuurlijk is er een oorzaak. En die kan onmogelijk het toeval zijn.

>Worden beschouwd... nooit.... doen doorgaan.... snappu ut egnie?

Zolang ze geen zekerheden zijn, zijn ze dat niet, maar blijven
"waarschijnlijkheden".

> [...]
>"nooit" van ooit (nooit had men de aarde zien draaien, of daarvan
>bewijs "gezien") tot absoluut bewijs had verklaard, forever and ever?

ten tijde van Galileļ was de consensus dat de aarde plat was en dat d
ezon en andere hemelichamen rond de aarde cirkelden.

>Je voorbeeld geeft mij alleen maar gelijk.

Enkel in je stoutste dromen.

> [...]
>behouden, moeite kunnen hebben met het idee dat leven toch uit dode
>materie kan (en is) ontstaan. Niet dat ik weet hoe het bij jou zit,

Hoe het leven kan en is ontstaan blijft onbekend.
Dat het immateriėle in de mens al dan niet onsterfelijk zou kunnen
zijn kan niet bewezen worden omdat het juist immaterieėl is, en om
iets te kunnen bewijzen is materie nodig.

>Nou, dan staat niets je in de weg om het te aanvaarden als realiteit.

Zeker niet een geloof.

> [...]
>minuten flink met die doos. Hoeveel zijn het er nu? Heel wat
>makkelijker te doen, en te snappen dan QM en RT, toch?

zeker, maar als ze allemaal gestapeld zijn, kan dat niet spontaan door
het rammelen zijn gebeurd.
--

Fusti

Fustigator

Vitae forma vocata WhiteBeard <White...@idemditto.com> , die Sat, 18
Feb 2012 05:21:51 +0100, in littera
<4f3f2769$0$5032$ba62...@news.skynet.be> in foro be.politics(et
> [...]

>De rampen rond 1450 v Chr. Zijn wel interessant. Toen explodeerde
>volgens geologen de vulkaan op Santorini (Griekenland).

Thyra!
je zegt ook niet La Haye(of the Hague) voor Den Haag.

> [...]
>
>Die uitbarsting van de vulkaan op Santorini vernielde de Minoische
>beschaving op Kreta en zal de beschaving in Egypte ook ernstig hebben

Klopt.
Als je nu de topografie van het eiland Thyra beziet besef je hoe zwaar
die ontploffing wel was.

> [...]
>misoogsten en hongersnoden leidde kunnen we alleen maar met groot ontzag
>gissen naar de gevolgen van de uitbarsting van Santorini rond 1450 voor

Mee eens.

--

Fusti

Fustigator

Vitae forma vocata Nico de Mus <dejon...@live.nl> , die Sat, 18 Feb
2012 06:59:19 -0800 (PST), in littera
<3c72897a-18a5-403e...@hs8g2000vbb.googlegroups.com> in
foro be.politics(et aliis) vere scripsit quod sequitur:

Dat werd gedacht ahv wat Plato over Atlantis heeft geschreven.
Maar over Atlantis en diens inwoners weet men te weinig om zinnig te
kunnen spreken over de lokalisatie van Atlantis en de origine van de
mensen die er woonden.
Laten we maar bij een mooie zonsondergang over de tuin der Hesperiden
dromen, Frederik van Eeden in de Kleine Johannes achterna...
--

Fusti

neorg

Fustigator <Fusti...@xs4all.nl> schreef in nl.religie:

> [...]
> aliis) vere scripsit quod sequitur:

> Natuurlijk is er een oorzaak. En die kan onmogelijk het toeval zijn.

Is het dan geen toeval dat god bestaat? Wil je zeggen dat god bewust
geschapen is is?

--
victor

Fustigator

Vitae forma vocata neorg <vic...@xs4all.nl> , die Sun, 19 Feb 2012
22:09:18 +0100, in littera <Xns9FFEE15F...@194.109.133.246>
Zou hij zichzelf geschapen hebben hebben?
--

Fusti

WhiteBeard

Op 18/02/2012 15:59, Nico de Mus schreef:
Nee, ik ben zelf op Santorini AKA Thira geweest. Bij Akrotiri zijn daar
opgravingen gedaan en die hebben een heel dorp opgeleverd uit de tijd
van de Minoische beschaving.

Plato heeft als hij spreekt over Atlantis het over een eiland continent
west van de zuilen van Hercules, dus in de Atlantische Oceaan. Ook ging
volgens hem Atlantis ten onder 9000 jaar voor Plato. Dat zou dan rond
9000 v Christus zijn. De ondergang van Atlantis valt dan samen met het
einde van het laatste glaciaal.

Groetjes,
WhiteBeard

Fustigator

Vitae forma vocata WhiteBeard <White...@idemditto.com> , die Mon, 20
Feb 2012 04:17:33 +0100, in littera
<4f41bb4d$0$5032$ba62...@news.skynet.be> in foro be.politics(et
> [...]

>volgens hem Atlantis ten onder 9000 jaar voor Plato. Dat zou dan rond
>9000 v Christus zijn. De ondergang van Atlantis valt dan samen met het

er zijn talloze pogingen tot uitleg van de lokalisatie en de ondergang
van Atlantis. Die van Plato (hier hiervoven) is de meest gangbare.

Wat de preciese aanleiding was, is helaas onbekend.

--

Fusti

Eliyahu

Bs'd

Dan is die professor in de natuurkunde, ik geloof van Camebridge, die
in 2005 dat artikel publiceerde in Nature, één van de werelds meest
hoogstaande peer reviewed scientific journals, getiteld "The Mental
Universe", ook mentaal erg in de war.

En ook zijn collega's die dat artikel voor publicatie beoordeeld
hebben.

Lees er hier meer over:http://groups.google.com/group/nl.wetenschap/
browse_thread/thread/6363441cd56fd348/ed458b8b568ec956?lnk=gst&q=mental
+universe#ed458b8b568ec956

Eliyahu

W!m

"Eliyahu" <silverm...@gmail.com> schreef in bericht
http://amnap.blogspot.com/2007/04/mental-universe.html

Interessant blog.
Ik kwam er nog een kort artikel tegen over het geheugen van water

Kenneth G. Libbrecht read about Masaru Emoto's research and his book
Messages from Water and decided it was a bunch of crap. Here's Libbrecht:
Have I tried to reproduce Mr. Emoto's experiments? No, and I don't intend
to. While I try to keep an open mind to new ideas, this one is just too
outrageous.

Dean Radin also read about Emoto's research and was skeptical, but
open-minded:
Some people, when faced with claims like Dr. Emoto's "intention affects the
formation of water cystals," immediately dismiss it as nonsense. Others
uncritically accept the claim because it sounds nice. My first reaction is
to try to replicate the claim to see it for myself.

In Radin's case, he in fact worked with Emoto and designed a triple-blind
protocol that showed striking positive evidence in support of his ideas.
Dogmatism decides beforehand what is possible and what is not. Open-minded
science investigates claims carefully, and lets the results speak for
themselves.

Dat is wat je maar al te vaak ziet, mensen die vooraf al hebben besloten dat
het onzin is, zonder ook maar enig onderzoek te doen.
Maar ze zijn wel open minded.....

neorg

Geef eerst antwoord op mijn vraag, dan krijg je daarna antwoord op jouw
vraag.

Is het dan geen toeval dat er een god is? Ja of Nee?

--
victor

Sán Nicolás

On 21 feb, 20:53, neorg <vict...@xs4all.nl> wrote:

> Is het dan geen toeval dat er een god is? Ja of Nee?
Ja, het is geen toeval, dat er geen God bestaat.

Fustigator

Vitae forma vocata neorg <vic...@xs4all.nl> , die Tue, 21 Feb 2012
20:53:05 +0100, in littera <XnsA000D473...@194.109.133.246>
Neen.
--

Fusti

biermartin

Eliyahu "Bs'd" wrote:

> [...]
> Universe", ook mentaal erg in de war.
>
> En ook zijn collega's die dat artikel voor publicatie beoordeeld

Je hebt het er moeilijk mee, beste wijneus Eli, met die klok en die
klepel ... is het niet? Je hebt dit natuurlijk van een pamflet van
je sekte. Zelf kritisch lezen & onderzoeken is er niet bij. Maar ja,
daar ben je dan natuurlijk ook volgeling & sektelid voor!

Het gaat om

http://www.nature.com/nature/journal/v436/n7047/full/436029a.html

Maar je kunt het ook gratis downloaden van de site van de auteur, i.e.

http://henry.pha.jhu.edu/The.mental.universe.pdf

Dit was geen "artikel" (zoals jij schrijft) en ook geen "report" of
"letter." Het was een ESSAY van e'e'n enkele pagina. Dat staat er
letterlijk boven. Met een "essay" gaat het altijd om persoonlijke
gedachten of om een persoonlijk standpunt.

In dit geval gaat het over de "Kopenhagen Intepretatie" van de
kwantummechanica. Kwantummechanica is uiterst succesvol in het
beschrijven van de atomaire en moleculaire werkelijkheid, maar de
gebruikelijke "Kopenhagen Interpretatie" is een filosofisch monster
dat het gezond verstand en de menselijke intuitie geweld aandoet. Er
wordt al bijna 100 jaar over gesoebat. In dit essay gaat het om de
schrijvers opvatting.

De schrijver is trouwens van John Hopkins University.

Ik hoop dat deze informatie nuttig voor je is.

Blijf vooral moed houden.

Martin Bier

It is loading more messages.