Uitvinding idea: anti-rook-geur apparaat.

Skybuck Flying

Hallo Aardelingen,

Ik presenteer het volgende probleem/scenerio voor jullie, het zijn er
eigenlijk twee:

1. De onder buurvrouw heeft het raam of balkondeur openstaan en stinkt echt
vreselijk naar rook, er staat weinig wind en deze vieze geur waait mijn
appartement in.

2. De boven (?) of (zij?) buurvrouw of buurman zit een sigaar te roken
buiten op het balkon en deze vieze lucht waait wederom het appartement in.

(3. Eventueel drie een voorbijganger staat onderen een sigaar te roken, maar
lijkt minder waarschijnlijk).

Om aan deze vieze lucht te ontsnappen is het dan noodzakelijk om de
balkondeur dicht te doen of het raam dicht te doen. Soms kan het
tegenovergestelde helpen, ergens anders een deur of room openzetten zodat er
tocht ontstaan vanuit een gunstige richting, is de richting niet gunstig dan
kan dit helaas niet.

Tactisch gezien is er iets mis met dit plaatje. De rokers hebben nu gewonnen
en kunnen van de buitenlucht genieten en deze vervuilen. Een tactische
tegenzet is de spiegel strategie. De mensen terug betalen met gelijke munt.
Wat lijdt tot de volgende tegen-uitvinding-idee:

Een anti-rook-geur apparaat, het idee achter dit apparaat is de volgende:

Het doel van het apparaat is het verspreiden van een hele vieze lucht, zo
vies dat de sigaret of sigaarroker ook geen frisse lucht meer krijgt om zijn
of haar sigaret te roken. De lucht moet zo vies zijn dat deze door dringt
tot de mond, zodat ook de roker geen andere optie heeft dan te vluchten en
de deuren en ramen dicht te doen.

De uitdaging voor de wetenschap is om zo een apparaat en geur te creeeren en
te onderzoeken of dit inderdaad mogelijk is, of dat de brandende werking van
de sigaret en/of sigaar dit onmogelijk maakt.

De keus is dan aan mij als niet roker of ik de buren hun gaan laat gaan of
dat ik ze met gelijke munt terug betaal. Uiteraard is er een risico aanwezig
dat deze apparaten misbruikt worden door grappen makers of ook door buren en
dat er een geuren oorlog ontstaat, of geuren pesterijtjes. Wat betreft dat
laatste ga ik er vanuit dat dat in principe niet het geval is. Toch zou het
nuttig kunnen zijn om deze mensen een lesje te leren dat andere er last van
hebben en dan eens kijken hoe zij het vinden als ze opeens last van mij
krijgen ;)

Ik denk niet dat ik zo een apparaat ook echt zou gaan gebruiken want het is
wel wat heftig, juridische gezien misschien twijfel achtig, leuk is het ook
niet... maar grappig wel.

Vandaar dat ik dit idee de wereld in help, als schrikvisie voor rokers voor
de toekomst.

Tot slot wat vragen voor jullie:

1. Is het juridisch gezien toelaatbaar ? ;)

2. Bestaat zoiets wetenschappelijk gezien al ? Ik zit te denken aan azijn
ofzo... maar het apparaat moet een "onzichtbare" en "tijdelijke" geur
verspreiden. Een emmertje azijn neerzetten of een emmertje schoonmaak middel
neerzetten op het balkon is misschien een oplossing. Voor het achter raam is
dit niet echt een oplossing want daar is geen balkon. Ik zit dus te denken
aan een of andere spuit instrument. Misschien dat een "sproeier" gevuld kan
worden met een stank/schoonmaakmiddel ofzo en deze dan achteren uitknijpen.
Dan is vervolgens de vraag of deze schoonmaak geur sterk genoeg is om deuren
en ramen te sluiten ;)

3. Tot slot zit ik te denken aan situaties op straat waar sigaretten en
sigaar rokers zich vertoeven... ook hiervoor dient een apparaat te bestaan
dat verborgen kan worden in de kleren van de dragen en ongezien een vieze
geur kan versprijden ;)

Doei,
Skybuck, de smoker killer ! ;) =D

Illuminatus

On 8/10/2012 6:00 PM, Skybuck Flying wrote:
> [...]
> door dringt tot de mond, zodat ook de roker geen andere optie heeft dan
> te vluchten en de deuren en ramen dicht te doen.

Zoiets kan alleen van een calvinist of een ollandse moraalridder komen.
Begin ook zelf te roken, dan heb je er geen last meer van.

Ruut66

On Aug 10, 6:00 pm, "Skybuck Flying" <Windows7I...@DreamPC2006.com>
wrote:
> [...]

> tot de mond, zodat ook de roker geen andere optie heeft dan te vluchten en

Ah ik zie het al. Veel bruine bonen eten.

> De uitdaging voor de wetenschap is om zo een apparaat en geur te creeeren en
> te onderzoeken of dit inderdaad mogelijk is, of dat de brandende werking van
> de sigaret en/of sigaar dit onmogelijk maakt.

Met uitjes.

> Ik denk niet dat ik zo een apparaat ook echt zou gaan gebruiken want het is
> wel wat heftig, juridische gezien misschien twijfel achtig, leuk is het ook
> niet... maar grappig wel.

Kom nou?

> Vandaar dat ik dit idee de wereld in help, als schrikvisie voor rokers voor
> de toekomst.
>
> Tot slot wat vragen voor jullie:
>
> 1. Is het juridisch gezien toelaatbaar ? ;)

Natuurlijk: Alleen is het netjes tegen je buren te zeggen dat als zij
niet roken jij geen winden laat of bonen eet.

> 2. Bestaat zoiets wetenschappelijk gezien al ?

Tuurlijk.

> [...]
> Dan is vervolgens de vraag of deze schoonmaak geur sterk genoeg is om deuren

O je wou het zonder bruine bonen met ui proberen? Dan mag je het met
mercaptanen -thiolen doen, zeg maar [m]ethanethiol. Nee ik zeg niet
hoe je dat gaat met dat schoonmaakmiddel. Dat gaat je geld kosten! Ook
hou je er maar rekening mee dat het brandbaar is en deel van het
proces kan inhouden dat er onderdelen van mensen mee kunnen worden
opgelost.

> Doei,
>   Skybuck, de smoker killer !

De bruine bonenbuck!

Sietse Vliegen

Ruut66 <ruu...@gmail.com> schreef:
Dit kan veel eenvoudiger, en doeltreffender. Je moet een apparaat
hebben dat zuivere zuurstof naar de roker blaast, in forse
hoeveelheden. De sigaar of sigaret geeft dan geen rook meer, en is
bovendien binnen de kortste keren opgebrand. Hij/zij zal vroeg of laat
merken dat dit alleen gebeurt op de betreffende plaatsen, en daar niet
meer gaan roken.

Voordelen:
- geen stank of andere overlast (ook voor jezelf)
- het is innovatief, klimaatneutraal en medisch verantwoord
- ze hebben geen idee hoe het komt, dus er komen geen klachten
- zuurstof is goed voor de hersenen: ze zullen het snel afleren
Nadelen:
- zuurstof is duur. Ga dus naar de dokter en wend kortademigheid voor
of begin een wietkwekerij, die planten maken een boel zuurstof
- brandgevaar, bijv. als ze van schrik de sigaret laten vallen
bedien de kraan dus met fingerspitzengefühl. Oefening baart kunst.
- zuurstof is ook goed voor de spieren. Als ze het doorkrijgen,
ben je dus gegarandeerd de lul.
- roestvorming. Als het regent, parkeer je auto dan verderop.

Tot zover mijn tip. Ik hoor graag hoe de methode bevalt.
O, en Sky*uck: zorg er ook voor dat je zelf niet stinkt.
Want misschien roken ze allemaal wel om dat te bestrijden.

--

Sietse

Arcus

Ik zeg: doe vooral je ramen/deuren dicht!
Je profiteert nu gratis van de met vele euro's accijns belaste
genotsmiddelen. Profiteur!!!