Waar vind ik een nieuwsgroep in verband met wiskunde?

Bart Vandewoestyne

Graag had ik geweten waar ik een Nederlandstalige nieuwsgroep in verband met
wiskunde kan vinden.
Wie kan mij helpen?

Boudewijn W. Ch. Visser

"Bart Vandewoestyne" <b_vande...@hotmail.com> writes:

Bedoel je dat je wiskunde niet vindt passen in nl.wetenschap ?

Dit is een prima plaats ervoor, vind ik.

Boudewijn
|Boudewijn Visser | E-mail:vis...@ph.tn.tudelft.nl |
| -finger for PGP-keys.- | http://www.ph.tn.tudelft.nl/~visser |
+-- my own opinions etc ---------------------------------------+

L. Koene

On Wed, 21 Oct 1998 20:16:06 +0200, "Bart Vandewoestyne"
<b_vande...@hotmail.com> wrote:

>Graag had ik geweten waar ik een Nederlandstalige nieuwsgroep in verband met
>wiskunde kan vinden.
>Wie kan mij helpen?

nl.wetenschap (hier dus) en/of be.science

Bart
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
http://huizen.dds.nl/~lkoene/

Eilko Nijboer

L. Koene wrote:

> nl.wetenschap (hier dus) en/of be.science

Hee, die is leuk. Ik dacht dat Nederlanders zo graag Engelse
termen gebruikten en dat Belgen liever Nederlands?

Eilko.

Patrick Vanhoucke

Eilko Nijboer <Eilko....@erh.ericsson.se> wrote in article
<362F2609...@erh.ericsson.se>...

Dag Eilko,

Er is natuurlijk een erg eenvoudige en logische verklaring voor de benaming
*be.science*. Deze wetenschappelijke nieuwsgroep is namelijk in principe
unitair. Dat betekent dat je er berichten in de drie Belgische landstalen
kan achterlaten (sommigen zullen nu wel gaan beweren dat België officieel
slechts tweetalig is, maar ik vind dat onze vrienden uit de Duitstalige
Gemeenschap ook hun rechten hebben). In de praktijk komen er evenwel
overwegend Nederlandstalige berichten in voor. De benaming *be*science*
moet denk ik duidelijk maken dat er niet alleen maar Nederlandstalige
berichten welkom zijn (met een benaming als *be.wetenschap* krijg je die
indruk misschien wel).

Het is mij al opgevallen dat bepaalde Belgische nieuwsgroepen aanvankelijk
wel unitair zijn, maar na een tijdje in verschillende *talen* opsplitsen.
Dat gebeurde onlangs nog met de groep *skynet.talk.general* die nu is
opgesplitst in *skynet.talk.general.nl* en *skynet.talk.general.fr*

Hopelijk geeft mijn uitleg iets meer duidelijkheid. Belgen zijn nu eenmaal
altijd al een *probleem-volkje* geweest.

Grieten,

Patrick Vanhoucke
*taal-eend* met *talent*
Antwerpen (Belgium - Europe)
patrick....@skynet.be

Peter van Hooft

>nl.wetenschap (hier dus) en/of be.science

Of sci.math.

peter

L. Koene

In article <hooft.909257448@flash>, ho...@natlab.research.philips.com
(Peter van Hooft) wrote:

Sci.math is geen Nederlandstalige nieuwsgroep.

Bart

--
for e-mail remove NO-SPAM. http://huizen.dds.nl/~lkoene/