Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

Haarlemse Lepelaars

162 views
Skip to first unread message

SLe

unread,
May 23, 2012, 3:44:49 PM5/23/12
to
Op de eerste warme dag (28º) ging ik eens kijken hoe het met onze
boombroedende Lepelaars aan de rand van Haarlem gaat.
De meeste jongen hebben het nest inmiddels verlaten en scharrelen wat
tussen de takken door. Naast de lichte snavel kun je in sommige
fragmenten ook die typische zwarte pennen aan het eind van de vleugels
goed zien.

http://www.youtube.com/watch?v=zO91R2XxFfo
https://picasaweb.google.com/107841075143094785436/Lepelaars22Mei2012

Sjef

Llis

unread,
May 24, 2012, 2:01:05 AM5/24/12
to
Op 23-5-2012 21:44, SLe schreef:
> Op de eerste warme dag (28�) ging ik eens kijken hoe het met onze
Wat zijn ze mooi als ze zo hoog in de bomen zitten.
Indrukwekkend. Alsof ze halverwege vanuit het helal naar de aarde zijn
gekomen.

En wat een schitterend veld met grassen en kruiden.

mvg
Llis

Jos de Vries

unread,
May 24, 2012, 4:57:07 AM5/24/12
to
Op woensdag 23 mei 2012 21:44:49 UTC+2 schreef SLe het volgende:
Apart Sjef, ik wist niet dat ze in bomen aan het broeden waren.
In het Lauwersmeer kwam ik ook enkele lepelaars tegen. Meestal
met ring.

mvg, Jos

Fustigator

unread,
May 24, 2012, 7:01:43 AM5/24/12
to
Vitae forma vocata Jos de Vries <doubl...@gmail.com> , die Thu, 24
May 2012 01:57:07 -0700 (PDT), in littera
<4e22ab6b-157a-4fe9...@googlegroups.com> in foro
nl.vogels.vogelaar(et aliis) vere scripsit quod sequitur:
Vroeger broedden ze ook op de grond, maar met de toename van de
zoogdieren-predatoren , is dat nu hoofdzakelijk zo niet uitsluitend in
d ebomen.
>
>mvg, Jos
--

Fusti

Jan Hendriks

unread,
May 24, 2012, 3:03:46 PM5/24/12
to
Indrukwekkende lijst, Jos, mooi verhaal ook! Ik ben net terug van 4
dagen Texel en krijg hier meteen ruim 200 postjes voor mijn kiezen
terwijl ik ook nog 800 foto's moet bewerken. ;-(

Jan

SLe

unread,
May 24, 2012, 3:38:58 PM5/24/12
to
Er is toch veel ellende in de wereld, als je dat zo leest.
Sjef

Jos de Vries

unread,
May 25, 2012, 5:13:27 AM5/25/12
to retur...@ziggo.nl
Op donderdag 24 mei 2012 21:03:46 UTC+2 schreef Jan Hendriks het volgende:
Bedoel je nu mij of Sjef?

Ik fotografeer de laatste tijd wat minder. Ten eerste het gesleep, ten tweede
het werk achteraf. 100den foto's bekijken, waarvan veel gelijkende, komt me niet
onbekend voor. ;-) Vandaag heb ik nog een paar gemaakt, wel van konijntjes e.d.,
maar ook leuk. Ik ben benieuwd naar je foto's trouwens.

mvg, Jos

Machiavelli

unread,
May 25, 2012, 5:34:09 AM5/25/12
to
"SLe" <sleer...@gmail.com> schreef in bericht
news:ce527f1a-e1c0-4fc4...@n16g2000vbn.googlegroups.com...
= = = = = = = = =


Ik ken de situatie daar niet,
maar hebben deze Lepelaars nesten geannexeerd / hergebruikt (Blauwe
Reigers?) en aangepast of helemaal zelf gemaakt?
Machiavelli.


Jan Hendriks

unread,
May 25, 2012, 5:34:19 AM5/25/12
to
Ik bedoelde jou, Jos. Sjef komt nog aan de beurt. ;-)

Overigens krijg ik van ieder postje dat je hier op mij replied ook een
mailtje van je. Misschien kun je dat uitzetten want in mijn mailbox is
het zo ook al druk genoeg.

Jan

Llis

unread,
May 25, 2012, 5:37:08 AM5/25/12
to
Op 25-5-2012 11:13, Jos de Vries schreef:
Die hoeveelheid postjes van 200 komt door die ene, die d'r hart vol van
mussen heeft en d'r mond er rustig van laat overlopen.
Geen enkele zelfbeheersing ..

;-)
mvg
Llis
van de mussen, door de mussen, met de mussen, in de mussen, tussen de
mussen, et cetera.

Jan Hendriks

unread,
May 25, 2012, 5:45:28 AM5/25/12
to
On Wed, 23 May 2012 12:44:49 -0700 (PDT), SLe wrote:

Schitterende video, Sjef! Leuk om ook de jongen te zien balanceren. Ik
zou wel een willen zien hoe het voeren gaat. Dat moet wel helemaal
kunstukjes op balanceergebied opleveren.
Wat is het weer snel gegaan trouwens. Voor mijn gevoel stond ik daar
nog niet zo lang geleden en was er nog geen jong te zien. Even
kijken..., dat was op 10/4.

Jan
ps. volgende keer wel een geluidscherm meenemen.

Jos de Vries

unread,
May 25, 2012, 9:44:56 AM5/25/12
to retur...@ziggo.nl
Op vrijdag 25 mei 2012 11:34:19 UTC+2 schreef Jan Hendriks het volgende:
> On Fri, 25 May 2012 02:13:27 -0700 (PDT), Jos de Vries wrote:
>
> >Op donderdag 24 mei 2012 21:03:46 UTC+2 schreef Jan Hendriks het volgende:
> >> On Wed, 23 May 2012 12:44:49 -0700 (PDT), SLe wrote:
> >>
> >> >Op de eerste warme dag (28º) ging ik eens kijken hoe het met onze
> >> >boombroedende Lepelaars aan de rand van Haarlem gaat.
> >> >De meeste jongen hebben het nest inmiddels verlaten en scharrelen wat
> >> >tussen de takken door. Naast de lichte snavel kun je in sommige
> >> >fragmenten ook die typische zwarte pennen aan het eind van de vleugels
> >> >goed zien.
> >> >
> >> >http://www.youtube.com/watch?v=zO91R2XxFfo
> >> >https://picasaweb.google.com/107841075143094785436/Lepelaars22Mei2012
> >> >
> >> >Sjef
> >>
> >> Indrukwekkende lijst, Jos, mooi verhaal ook! Ik ben net terug van 4
> >> dagen Texel en krijg hier meteen ruim 200 postjes voor mijn kiezen
> >> terwijl ik ook nog 800 foto's moet bewerken. ;-(
> >>
> >> Jan
> >
> >Bedoel je nu mij of Sjef?
> >
> >Ik fotografeer de laatste tijd wat minder. Ten eerste het gesleep, ten tweede
> >het werk achteraf. 100den foto's bekijken, waarvan veel gelijkende, komt me niet
> >onbekend voor. ;-) Vandaag heb ik nog een paar gemaakt, wel van konijntjes e.d.,
> >maar ook leuk. Ik ben benieuwd naar je foto's trouwens.
> >
> >mvg, Jos
>
> Ik bedoelde jou, Jos. Sjef komt nog aan de beurt. ;-)

Ok. ;-)

> Overigens krijg ik van ieder postje dat je hier op mij replied ook een
> mailtje van je. Misschien kun je dat uitzetten want in mijn mailbox is
> het zo ook al druk genoeg.
>
> Jan

Nee, dat kan ik niet uitzetten. Ik denk je zelf je instellingen moet
nakijken.

Ik post rechtstreeks op het internet, via mijn browser, via deze link:

https://groups.google.com/forum/?hl=nl&fromgroups#!forum/nl.vogels.vogelaar

Google vraagt wel steeds of ik het in een bepaalde vorm wil plaatsen.
Veel keus heb ik daarbij niet.

Met een apart nieuwsgroep-programma ben ik al tijden mee gestopt.

mvg, Jos

SLe

unread,
May 25, 2012, 12:17:46 PM5/25/12
to
Ja dat voeren was eigenlijk de bedoeling. Maar ik was er midden op de
dag en het was er bloedje-heet. Ze zaten alleen maar amechtig te
hijgen, dus honger hadden ze niet. Ik had denk ik beter 's ochtend
vroeg of tegen de avond kunnen gaan. Misschien doe ik dat nog weleens.
Het is idd een wonder hoe in een paar weken tijd zulke grote lichamen
tot volwassen proporties kunnen uitgroeien. Wat moet daar een grote
berg voedsel doorheen gejaagd zijn.
Sterkte met de 800 foto's
Sjef

SLe

unread,
May 25, 2012, 12:22:53 PM5/25/12
to
On 25 mei, 11:34, Jan Hendriks <geenspam@hier> wrote:
> On Fri, 25 May 2012 02:13:27 -0700 (PDT), Jos de Vries wrote:
> >Op donderdag 24 mei 2012 21:03:46 UTC+2 schreef Jan Hendriks het volgende:
> >> On Wed, 23 May 2012 12:44:49 -0700 (PDT), SLe wrote:
>
> >> >Op de eerste warme dag (28º) ging ik eens kijken hoe het met onze
> >> >boombroedende Lepelaars aan de rand van Haarlem gaat.
> >> >De meeste jongen hebben het nest inmiddels verlaten en scharrelen wat
> >> >tussen de takken door. Naast de lichte snavel kun je in sommige
> >> >fragmenten ook die typische zwarte pennen aan het eind van de vleugels
> >> >goed zien.
>
> >> >http://www.youtube.com/watch?v=zO91R2XxFfo
> >> >https://picasaweb.google.com/107841075143094785436/Lepelaars22Mei2012
>
> >> >Sjef
>
> >> Indrukwekkende lijst, Jos, mooi verhaal ook! Ik ben net terug van 4
> >> dagen Texel en krijg hier meteen ruim 200 postjes voor mijn kiezen
> >> terwijl ik ook nog 800 foto's moet bewerken. ;-(
>
> >> Jan
>
> >Bedoel je nu mij of Sjef?
>
> >Ik fotografeer de laatste tijd wat minder. Ten eerste het gesleep, ten tweede
> >het werk achteraf. 100den foto's bekijken, waarvan veel gelijkende, komt me niet
> >onbekend voor. ;-) Vandaag heb ik nog een paar gemaakt, wel van konijntjes e.d.,
> >maar ook leuk. Ik ben benieuwd naar je foto's trouwens.
>
> >mvg, Jos
>
> Ik bedoelde jou, Jos. Sjef komt nog aan de beurt. ;-)

MMM lekker!!!
S.

SLe

unread,
May 25, 2012, 12:22:21 PM5/25/12
to
On 25 mei, 11:34, "Machiavelli" <machiave...@netdockx.invlid.cc>
wrote:
> "SLe" <sleermak...@gmail.com> schreef in berichtnews:ce527f1a-e1c0-4fc4...@n16g2000vbn.googlegroups.com...
> Op de eerste warme dag (28º) ging ik eens kijken hoe het met onze
> boombroedende Lepelaars aan de rand van Haarlem gaat.
> De meeste jongen hebben het nest inmiddels verlaten en scharrelen wat
> tussen de takken door. Naast de lichte snavel kun je in sommige
> fragmenten ook die typische zwarte pennen aan het eind van de vleugels
> goed zien.
>
> http://www.youtube.com/watch?v=zO91R2XxFfohttps://picasaweb.google.com/107841075143094785436/Lepelaars22Mei2012
>
> Sjef
> = = = = = = = = =
>
> Ik ken de situatie daar niet,
> maar hebben deze Lepelaars nesten geannexeerd / hergebruikt (Blauwe
> Reigers?) en aangepast of helemaal zelf gemaakt?
> Machiavelli.

De eerste Lepelaars kaapten, een jaar of 6 geleden, de nesten van
Blauwe reigers. De lepelaars zijn tot mijn verrassing dominant. Daarna
begonnen ze ook zelf nesten te bouwen. Die zijn echter niet zo stevig
en bij een flinke storm blijft er niet veel van over. Van de winter
was alles verdwenen op enkele Reigernesten na.
De situatie is daar zo dat de natuur en cultuur (snelweg) een symbiose
zijn aangegaan. Maar dat kun je ook wel horen. Dat is al net als op de
Starrevaart. Die vogels hebben kennelijk helemaal geen last van auto's
en vliegtuigen. En wij maar krampachtig stiltegebieden creëren.
(overigens wel leuk hoor).
Sjef

Llis

unread,
May 25, 2012, 12:50:06 PM5/25/12
to
Op 25-5-2012 18:22, SLe schreef:
Sssst. Don't tempt me met grapjes er over.
;-)
L.

Jan Hendriks

unread,
May 25, 2012, 3:30:54 PM5/25/12
to
On Fri, 25 May 2012 06:44:56 -0700 (PDT), Jos de Vries wrote:

>Op vrijdag 25 mei 2012 11:34:19 UTC+2 schreef Jan Hendriks het volgende:

>> Overigens krijg ik van ieder postje dat je hier op mij replied ook een
>> mailtje van je. Misschien kun je dat uitzetten want in mijn mailbox is
>> het zo ook al druk genoeg.
>>
>> Jan
>
>Nee, dat kan ik niet uitzetten. Ik denk je zelf je instellingen moet
>nakijken.

Nee, ik kan niet opgeven dat ik van jou mail wil ontvangen.
In de header van jouw mailtje staat een Cc: naar mijn emailadres.
Het kan niet anders dan dat Google dat toevoegd.

>Ik post rechtstreeks op het internet, via mijn browser, via deze link:
>
>https://groups.google.com/forum/?hl=nl&fromgroups#!forum/nl.vogels.vogelaar
>
>Google vraagt wel steeds of ik het in een bepaalde vorm wil plaatsen.
>Veel keus heb ik daarbij niet.

Het zal toch wel ergens een optie binnen Google groups zijn die je
kunt aanvinken. In vrijwel iedere newsreader kun je kiezen of je de
reply zowel in de groep als ook naar de betreffende poster wilt
mailen. De ontvanger heeft daar geen inbreng in.

Van bv Sjef, die ook via Google groups post krijg ik nooit een
duplicaat mailtje.

>Met een apart nieuwsgroep-programma ben ik al tijden mee gestopt.

Klaar ben ik ermee. :-)

Jan

Jan Hendriks

unread,
May 25, 2012, 3:32:02 PM5/25/12
to
kHeb even een pauze ingelast maar ben gelukkig al over de helft.

Jan

Jos de Vries

unread,
May 26, 2012, 4:55:57 AM5/26/12
to retur...@ziggo.nl
On Friday, May 25, 2012 9:30:54 PM UTC+2, Jan Hendriks wrote:
> On Fri, 25 May 2012 06:44:56 -0700 (PDT), Jos de Vries wrote:
>
> >Op vrijdag 25 mei 2012 11:34:19 UTC+2 schreef Jan Hendriks het volgende:
>
> >> Overigens krijg ik van ieder postje dat je hier op mij replied ook een
> >> mailtje van je. Misschien kun je dat uitzetten want in mijn mailbox is
> >> het zo ook al druk genoeg.
> >>
> >> Jan
> >
> >Nee, dat kan ik niet uitzetten. Ik denk je zelf je instellingen moet
> >nakijken.
>
> Nee, ik kan niet opgeven dat ik van jou mail wil ontvangen.
> In de header van jouw mailtje staat een Cc: naar mijn emailadres.
> Het kan niet anders dan dat Google dat toevoegd.
>
> >Ik post rechtstreeks op het internet, via mijn browser, via deze link:
> >
> >https://groups.google.com/forum/?hl=nl&fromgroups#!forum/nl.vogels.vogelaar
> >
> >Google vraagt wel steeds of ik het in een bepaalde vorm wil plaatsen.
> >Veel keus heb ik daarbij niet.
>
> Het zal toch wel ergens een optie binnen Google groups zijn die je
> kunt aanvinken. In vrijwel iedere newsreader kun je kiezen of je de
> reply zowel in de groep als ook naar de betreffende poster wilt
> mailen. De ontvanger heeft daar geen inbreng in.

Ik ben net alle instellingen nagelopen, maar kan niets vinden.
Nogmaals dit is geen newsreader, maar rechtstreeks via het internet.
Bij individuele posters kan ik sowieso niets instellen. Dus als jij er 'last'
van hebt, zou iedereen dat moeten krijgen. Ik denk dat het aan je eigen
instellingen ligt.

> Van bv Sjef, die ook via Google groups post krijg ik nooit een
> duplicaat mailtje.

Nou als Sjef of iemand anders het weet dan hoor ik het graag.

> >Met een apart nieuwsgroep-programma ben ik al tijden mee gestopt.
>
> Klaar ben ik ermee. :-)

Met de foto's?

mvg, Jos

Jos de Vries

unread,
May 26, 2012, 4:47:17 AM5/26/12
to
Op vrijdag 25 mei 2012 18:22:53 UTC+2 schreef SLe het volgende:
Ik krijg toch een beetje raar gevoel in deze nieuwsgroep.
Eerst lees ik berichten van mannen die van elkaar houden,
vervolgens een beurt geven...lijkt op homo-erotische boodschappen.
Prima, wat jullie doen..maar daar wil ik geen foto's of video's van
zien Sjef. ;-)))

mvg, Jos

Jos de Vries

unread,
May 26, 2012, 5:04:28 AM5/26/12
to retur...@ziggo.nl
On Friday, May 25, 2012 9:30:54 PM UTC+2, Jan Hendriks wrote:
Nog even..ik krijg dit bericht als ik iets wil posten:

Email addresses detected in message

Found the following email addresses:

0016e921-e38b-4c88...@googlegroups.com
doubl...@gmail.com

These email addresses will be viewable by everyone who visits this forum or is subscribed to receive email notifications of posts in this forum. Are you sure you want to continue?

Het zou kunnen dat mijn berichten via mijn nieuwe (gmail) account en nog een
oud account wordt gestuurd. Ik kan hier verder niets instellen. Dat jij in de
CC staat vind ik al helemaal vreemd. Ik heb nooit je email adres ergens ingevuld.

mvg, Jos

Jos de Vries

unread,
May 26, 2012, 5:06:36 AM5/26/12
to
Even een test. Nu gebruik ik de oude versie van Google Groups.
Krijg je het nu ook dubbel?

mvg, Jos

Llis

unread,
May 26, 2012, 5:14:52 AM5/26/12
to
Op 26-5-2012 10:47, Jos de Vries schreef:
RTM.
Oftewel; dikke pret :-))

SLe

unread,
May 26, 2012, 5:49:56 AM5/26/12
to
Hoe nu Jos, toch geen last van homofobie mag ik hopen? Dat is zo 20e
eeuws,
Overigens hoe weet jij dat dat mannen zijn, waar je het over hebt?
Sjef

Llis

unread,
May 26, 2012, 6:21:41 AM5/26/12
to
Op 26-5-2012 11:49, SLe schreef:
:-)))
A dirty mind is a joy forever zeggen ze dan :-)
O wacht, in latijn klinkt dat vast beter.
mentem gaudiis est sordidus. Zo dan.
:-)
Liset

Jos de Vries

unread,
May 26, 2012, 7:04:00 AM5/26/12
to
Op zaterdag 26 mei 2012 11:49:56 UTC+2 schreef SLe het volgende:
Jan H en Sjef zijn toch mannen...nouja mannen..daar zeg je ook wel weer wat. ;-)

mvg, Jos

Fustigator

unread,
May 26, 2012, 7:11:01 AM5/26/12
to
Vitae forma vocata SLe <sleer...@gmail.com> , die Sat, 26 May 2012
02:49:56 -0700 (PDT), in littera
<ad79b2fb-9a08-4d60...@5g2000vbf.googlegroups.com> in
foro nl.vogels.vogelaar(et aliis) vere scripsit quod sequitur:

Fobie ten opzichte van enige afwijkende menssoort is natuurlijk
not-done.

Wel mag je je afkeuring uiten voor bepaalde gedragingen van sommige
mensen die je niet aanstaan (de gedragingen). Een goed mens kan
gedragingen vertonen die je niet aanstaan. Verder hoef je deze persoon
niet te demoniseren omdat hij of zij bepaalde dingen doet die je zelf
als vies of smerig beschouwt. Zij het neuspeuteren, harde scheten in
het openbaar lossen, of homosexuele copulaties presteren.

Enfin dat denk ik daarover.

Verder kunnen jullie dat zelf uitvogelen (om on-topic te blijven in
deze groep)

>Overigens hoe weet jij dat dat mannen zijn, waar je het over hebt?
>Sjef
--

Fusti

Fustigator

unread,
May 26, 2012, 7:11:01 AM5/26/12
to
Vitae forma vocata Llis <nom...@xs4none.nl> , die Sat, 26 May 2012
12:21:41 +0200, in littera
<4fc0aeb5$0$6967$e4fe...@news2.news.xs4all.nl> in foro
nl.vogels.vogelaar(et aliis) vere scripsit quod sequitur:

klopt niet: die google vertaling kan dergelijke geestigheden nooit
correct vertalen .

je kunt er dit van maken (Machiavelli corrigeert me wel)
Mens sordidus aeterna laetitia est.
>:-)
>Liset
--

Fusti

Jan Hendriks

unread,
May 26, 2012, 7:07:31 AM5/26/12
to
Het is een week ofzo geleden begonnen toen jij over dat merelnest met
eieren postte. Daarvoor had ik er geen last van. Heb je toen misschien
nog iets gewijzigd?

Jan

Jan Hendriks

unread,
May 26, 2012, 7:08:27 AM5/26/12
to
kzit op driekwart.

Jan
zucht...

Jan Hendriks

unread,
May 26, 2012, 7:11:37 AM5/26/12
to
Nee, deze krijg ik niet via m'n mail binnen.

Jan

SLe

unread,
May 26, 2012, 7:17:56 AM5/26/12
to
Genoeg gedold. Ik pas.
S.

Machiavelli

unread,
May 26, 2012, 7:45:56 AM5/26/12
to

"Fustigator" <Fusti...@xs4all.nl> schreef in bericht
news:s9e1s7h1jev2cfs9f...@4ax.com...
sordida ;-))

>>:-)
>>Liset
> --
>
> Fusti


Goede Pinksteren nogmaals.
M.


Jos de Vries

unread,
May 26, 2012, 11:00:29 AM5/26/12
to retur...@ziggo.nl
Op zaterdag 26 mei 2012 13:11:37 UTC+2 schreef Jan Hendriks het volgende:
Dan ligt het dus aan de nieuwe versie van Google Groups.
Misschien dat Sjef dat niet gebruikt en dat je daarom van hem
het niet dubbel krijgt. Naar alle waarschijnlijkheid krijg je
de nieuwe GG opgedrongen, dus ik kan er weinig aan veranderen.
Over de layout van de nieuwe GG ben ik overigens wel te spreken.

mvg, Jos

Jos de Vries

unread,
May 26, 2012, 11:09:16 AM5/26/12
to retur...@ziggo.nl
Op zaterdag 26 mei 2012 13:11:37 UTC+2 schreef Jan Hendriks het volgende:
Ik heb via de feedback optie een bericht hierover naar Google gestuurd.
Ben benieuwd of ik ooit een reactie terug krijg.

Als ik wat hoor, laat ik het wel even weten.

mvg, Jos

SLe

unread,
May 26, 2012, 11:14:31 AM5/26/12
to
Ik heb idd de oude GG behouden. Kon met de nieuwe niet overweg.
Sjef

Fustigator

unread,
May 26, 2012, 11:34:23 AM5/26/12
to
Vitae forma vocata "Machiavelli" <machi...@netdockx.invlid.cc> ,
die Sat, 26 May 2012 13:45:56 +0200, in littera
<jpqfpt$slf$1...@nl-news.euro.net> in foro nl.vogels.vogelaar(et aliis)
Juist: mens is vrouwelijk in 't latijn.
Ik was ook niet zeker en vroeg daarom dat je me zou verbeteren, quod
fecisti!


>Goede Pinksteren nogmaals.

Insgelijx.

>M.
>
--

Fusti

Jan Hendriks

unread,
May 26, 2012, 12:00:31 PM5/26/12
to
Om geen spam toegemaild te krijgen post ik met een nep-adres
(geenspam@hier). Om het toch mogelijk te maken voor mensen om mij te
mailen heb ik een geldig adres achter "Reply to:" gezet. Dat kun je in
de header van mijn postjes zien.
Ieder nieuwslezerprogramma weet dat daar alleen naartoe gemaild moet
worden als de gebruikers dat uitdrukkelijk wil.
Helaas lijkt het erop dat Google nu dat denken niet meer aan de
gebruikers over laat.

Jan

Fustigator

unread,
May 26, 2012, 5:08:23 PM5/26/12
to
Vitae forma vocata Jan Hendriks <geenspam@hier> , die Sat, 26 May 2012
18:00:31 +0200, in littera
<k6v1s71pudlham6o5...@4ax.com> in foro
nl.vogels.vogelaar(et aliis) vere scripsit quod sequitur:

Waarom neem je geen echte newsreader, Jan!
Dan ben je tenminste van dat gezeur af.
>
>Jan
--

Fusti

Jan Hendriks

unread,
May 26, 2012, 6:48:07 PM5/26/12
to
Zucht, lees eens! Het ligt niet aan mijn newsreader. Ik heb net als
jij Agent. Het ligt aan de nieuwste versie van Google groups die Jos
gebruikt. Google wil het allemaal nog mooier en vernieuwender, nou
berg je dan maar als eenvoudige modale poster!

Jan

Fustigator

unread,
May 26, 2012, 7:01:31 PM5/26/12
to
Vitae forma vocata Jan Hendriks <geenspam@hier> , die Sun, 27 May 2012
00:48:07 +0200, in littera
<f6n2s7ls3td01tdkv...@4ax.com> in foro
Dan is het Jos die zich een nette newsreader beter aanschaft.
>
>Jan
--

Fusti

Jos de Vries

unread,
May 27, 2012, 3:51:09 AM5/27/12
to
Op zondag 27 mei 2012 01:01:31 UTC+2 schreef Fustigator het volgende:
Ik heb zelf geen problemen, dus waarom zou ik dat veranderen? ;-)

mvg, Jos

Jos de Vries

unread,
May 27, 2012, 3:50:09 AM5/27/12
to retur...@ziggo.nl
Op zondag 27 mei 2012 00:48:07 UTC+2 schreef Jan Hendriks het volgende:
Ik ben het hier helemaal niet mee eens. Sinds ik post rechtstreeks via
Google Groups via een browser, krijg ik alles zoals ik het wil.
Dus geen dubbele berichten of iets dergelijks en ook up-to-date.
Ik mis dus ook niets. Werkt voor mij perfect.

mvg, Jos

Jan Hendriks

unread,
May 27, 2012, 4:37:12 AM5/27/12
to
Voor mij dus niet. Ik ga mijn emailadres dus maar verminken dan ben ik
er van af.

Jan

Fustigator

unread,
May 27, 2012, 6:23:32 AM5/27/12
to
Vitae forma vocata Jos de Vries <doubl...@gmail.com> , die Sun, 27
May 2012 00:51:09 -0700 (PDT), in littera
<38168324-bb7d-4f82...@googlegroups.com> in foro
Omdat Google bazaar minder handig , overzichtelijk en makkelijk is
dan een goede newsreader.

je wint veel zoek- klasseer-tijd enz met ene correcte newsreader.

>mvg, Jos
--

Fusti

Fustigator

unread,
May 27, 2012, 6:23:32 AM5/27/12
to
Vitae forma vocata Jan Hendriks <geenspam@hier> , die Sun, 27 May 2012
10:37:12 +0200, in littera
<fmp3s7h4n0fsqefpv...@4ax.com> in foro
Ik doe dat niet eens en heb nochtans realtief weinig spam.

Maar ik weer het spam op de server via een systeem dat op Telnet
gebaseerd is. Dit vanuit een site in Canada waar je overal ter wereld
je meel van kan ophalen. Het heet <mail2web> en is gratis.

>Jan
--

Fusti

Jos de Vries

unread,
May 28, 2012, 3:20:00 AM5/28/12
to
Op zondag 27 mei 2012 10:37:12 UTC+2 schreef Jan Hendriks het volgende:
Nu krijg ik mailtjes in gmail dat je email adres niet bestaat!

mvg, Jos

Jos de Vries

unread,
May 28, 2012, 3:21:43 AM5/28/12
to
Op zondag 27 mei 2012 12:23:32 UTC+2 schreef Fustigator het volgende:
Dit werkt voor mij prima, dus waarom zou ik een newsreader gebruiken.
Jan H. werkt dacht ik met een newsreader en hij heeft wel een probleem.

mvg, Jos

Jos de Vries

unread,
May 28, 2012, 3:23:56 AM5/28/12
to
Op zondag 27 mei 2012 12:23:32 UTC+2 schreef Fustigator het volgende:
Spam komt bij mij in een aparte folder terecht. Ik had het eerst
niet eens door, totdat ik een keer in de mappen ging kijken.
Belangrijk is dat je niet je hoofd e-mail adres gaat gebruiken.
Dus ook voor je zakelijke e-mail, maar bijv een gmail e-mail adres.

mvg, Jos

Llis

unread,
May 28, 2012, 3:36:34 AM5/28/12
to
Op 28-5-2012 9:20, Jos de Vries schreef:
"God" straft onmiddelijk !
;-)

Jan Hendriks

unread,
May 28, 2012, 3:45:50 AM5/28/12
to
Mja, er zit dus een bug in Google groups. Dat wil mij ook mailen
terwijl het alleen maar in de nieuwsgroep moet posten.
Voor dat probleem ga ik niet opdraaien.

Jan

Jan Hendriks

unread,
May 28, 2012, 3:49:53 AM5/28/12
to
Na mijn emailadres te hebben aangepast werkt het voor mij dus ook
prima.

>Jan H. werkt dacht ik met een newsreader en hij heeft wel een probleem.

Nee hoor, mijn probleem is opgelost. ;-)

Jij bent de enige in al die jaren posten die mij nu, naast antwoord
geven in de groep, ook nogeens via email dat antwoord wil toesturen.

Jan

Jos de Vries

unread,
May 28, 2012, 5:06:02 AM5/28/12
to returntomeDI...@ziggo.nl
Op maandag 28 mei 2012 09:49:53 UTC+2 schreef Jan Hendriks het volgende:
Zo bijzonder ben je nu voor mij Jan. Jammer dat je dat niet op prijs stelt. ;-))

Maar goed...ik kreeg nu geen emailtje dat het bericht niet werd bezorgd.
Het lijkt nu dus voor ons beiden opgelost te zijn. Ook weer klaar dus!

mvg, Jos

Jos de Vries

unread,
May 28, 2012, 5:16:46 AM5/28/12
to returntomeDI...@ziggo.nl
Op maandag 28 mei 2012 09:49:53 UTC+2 schreef Jan Hendriks het volgende:
Toch te vroeg gejuigd. Krijg toch weer een bericht terug,
met oa. dit:

---

Subject: Re: Haarlemse Lepelaars
From: Jos de Vries <double...@gmail.com>
To: nl.vogels...@googlegroups.com
Cc: returntomeDI...@ziggo.nl
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-1
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable

---

Toch vreemd dat je in de CC staat. Misschien kan ik het zo achterhalen.

Van andere mensen heb ik al die jaren nooit iets dergelijks gehoord.

mvg, Jos

Jan Hendriks

unread,
May 28, 2012, 4:48:23 PM5/28/12
to
Jos, ik zag elders dit stukje over dit probleem:

----------------------------------//--------------------------------------------

Dit is blijkbaar geen bug, maar een (irritante) "feature". Het komt
niet voor als je de oude versie van GG gebruikt, want daar heb je 2
knoppen:

eentje voor te beantwoorden op de nieuwsgroep en eentje om de poster
te beantwoorden.

In de nieuwe versie is dit blijkbaar anders en wordt automatisch
aangevinkt dat de poster ook via e-mail beantwoord wordt.

Screenshot:
<http://img59.imageshack.us/img59/1776/ggnew.png>

Er zijn dus drie keuzes:

- telkens het hokje uitvinken, zodat er geen e-mail verstuurd wordt;
- terug naar de oude GG gaan;
- een newsreader gebruiken.

-------------------------------//---------------------------------------------------


Ik denk dat wanneer je mij beantwoordt je de mogelijkheid hebt om in
het hokje van de Cc: (waarin mijn emailadres staat), het vinkje weg te
halen.

Jan

Jos de Vries

unread,
May 30, 2012, 6:14:32 AM5/30/12
to
Op maandag 28 mei 2012 22:48:23 UTC+2 schreef Jan Hendriks het volgende:
Ja, ik zie het. Nouja, dan haal ik het vinkje wel weg.
Ook niet zo'n probleem. Bedankt voor de tip.
Stom dat dit automatisch gebeurd.

mvg, Jos
0 new messages