Turkse dorpelingen zien Israëlische spion in trekvogel

Arie

bron: BBC

Een dode trekvogel heeft de inwoners van een dorpje in het zuidoosten
van Turkije danig verontrust nadat bewoners de vogel verkeerdelijk
hadden aanzien voor een Israëlische spion, zo meldt de Britse openbare
omroep BBC.

Dorpelingen vonden de trekvogel in een veld. Hun argwaan werd gewekt
door een metalen ring aan de poot waarop 'Israël' gestempeld was. De
mannen besloten de politie te verwittigen nadat ze hadden vastgesteld
dat de neusgaten van de vogel wel ongewoon groot waren en misschien
wel eens een microchip van de Israëlische inlichtingendiensten zouden
kunnen herbergen.

Het regionale bureau van het Turkse ministerie van Landbouw werd
ingeschakeld voor nader onderzoek. Die kwam erachter dat het een
Europese bijeneter betrof. De autoriteiten probeerden de bewoners van
het dorpje nabij Gaziantep gerust te stellen met de boodschap dat
trekvogels wel vaker met een ring worden uitgerust om hun vliegroutes
te volgen.

Een functionaris bij het ministerie zei aan de BBC dat het enige
moeite heeft gekost om de lokale politie ervan te overtuigen dat de
bijeneter niet op zoek was naar Turkse staatsgeheimen en geen
bedreiging vormde voor de nationale veiligheid.

Boze opa

"Arie" <verwijderxxx...@hotmail.com> schreef in bericht
Ik beroep mij op het recht om te zwijgen, want alles wat ik hierover zou
willen zeggen, kan tegen mij gebruikt worden. In welk jaar leven we ook
alweer? Oh ja, 2012.
B.o.

Machiavelli

"Arie" <verwijderxxx...@hotmail.com> schreef in bericht
Vorige week ook gelezen:
http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-18092775

Zo zie je maar, ze hebben ook daar best wel zeeeeer g e d e g e n kennis
van de laatste technologieen.
En wij maar denken dat ze achterlijk zijn....
M.