centale vogelwaarnemingen

HISKO DE VRIES

Ik droom wel eens van een database op internet met vogelwaarnemingen voor
een ieder raadpleegbaar. Regionaal zijn veel initiatieven die via email of
yahoo groups hen meldingen aan een sleecte groep doorgeven. Het zou mooi
zijn om zoiets landelijk te krijgen.
kijk maar eens op een soortgelijke deense site
http://www.dofbasen.dk/search/search1.php
en vul achter artsnavn havørn in (zeearend). Je krijgt nu een overzicht van
meldingen van de zeearend met vermelding van datum/aantal/activiteit/
waarnemer en gebied. Eventueel kun je doorklikken om van het betreffende
gebied alle waarnemingen te bekijken.
Het is niet de bedoeling om alleen zeldzame waarnemingen vast te leggen,(dus
geen dutchbirding) maar alles wat een gebruiker de moeite waard vind om door
te geven. Op termijn is zo van veel soorten vogels te bekijken waar en
wanneer ze te zien zijn en in welke gebieden welke vogels te zien zijn.
Zouden meer mensen geinteresserd zijn om zoiets van de grond te krijgen en
eventueel mee te helpen om het te maken

Met vriendelijke groeten,

Hisko de Vries
hisko diteven...@wanadoo.nl

Theo van Woerden

Lijkt mij een heel goed idee. En omdat ik het een heel goed idee vind ben ik
best bereid om er wat mee te doen. Maar ik mag aannemen dat jij dat gaat
managen. Ik hoor het graag van je.

Groeten Theo van Woerden

Maarten Pieter Lantsheer