Ooievaars

Talleyrand

Waarneming ooievaars

Afgelopen zaterdag omstreeks 12.30 uur twee ooievaars waargenomen op twee
lantaarnpalen naast de rijksweg. Komende van de A12 en rijdende op de afslag
van de A12 naar de A4 toe nam ik de ooievaars waar in de bocht van de
fly-over richting Rotterdam/Hoek van Holland/Delft, min of meer kijkende in
de richting van het station Voorburg. Beide ooievaars waren hun veren aan
het verzorgen. Het is mij bekend dat bij de boerderij "het Geertje" in
Stompwijk een tweetal ooievaars verblijven. De afstand van mijn waarneming
tot aan Stompwijk is hemelsbreed niet zo ver. Het is mogelijk dat de door
mij waargenomen ooievaars wel/niet tot de bewuste boerderij behoren.

Met vriendelijke groeten van Talleyrand.

Jol

Talleyrand wrote:

> [...]

> tot aan Stompwijk is hemelsbreed niet zo ver. Het is mogelijk dat de door
> mij waargenomen ooievaars wel/niet tot de bewuste boerderij behoren.

Vandaag was ik bij 'het Geertje' en de ooievaars hebben inmiddels eieren gelegd
en blijven dus op het nest.

Groeten Jolanda

Robespierre

"Jol" <"jol"@no-...@vogelaar.nl> wrote in message
Hallo Jolanda, bedankt voor je bericht, Talleyrand.

Jan van den Ende

Hallo, er zijn meer ooievaars in deze buurt en ook nesten.
1. nest in Den Haag in de wijk Marlot (bij Mariahoeve) daar zitten voor het
3e jaar ooievaars aan de van Offenberglaan.
2. nest in Wassenaar in de wijk Kerkehout bij het sportterein S.V.W. Het
nest is daar al meerder jaren.
Beide stellen zijn waarschijnlijk al aan het broeden.
3. Diverse nesten bij het dierenpark Totterdam boven het spoor.
Er zijn waarschijnlijk ook zwervers. In de winter waren er in het weiland
nast Huis ten Bosch. 8 ooievaars.

Groeten, Monique

Talleyrand <fe...@planet.nl> schreef in berichtnieuws
9auh28$4ldnf$1...@reader01.wxs.nl...