Vogelboeken voor kinderen

MH

Beste mensen,
ik ben op zoek naar een boek over vogels voor mijn 8-jarige dochter die
de smaak ook te pakken heeft gekregen van het opserveren van vogels.
Wie van jullie heeft ervaring met boeken voor deze leeftijdscategorie.
Welke zijn aan te bevelen,

Groetjes Maurice Huinck

JAN-ALEX

Mijn ervaring is dat het haast onmogelijk is om voor een kind van 8 een
goed en bruikbaar vogelboek te vinden. Ik laat mijn kinderen dan ook
maar gewoon gebruik maken van mijn eigen boeken (ze zijn gelukkig zowat
opgegroeid in een antiquariaat en hebben nooit gescheurd, gekrast of
bijgetekend :) ).
Wat wel een aantrekkelijk boek voor kids is is Burton HET VOGELBOEK - is
een goed boek met grote, visueel aantrekkelijke platen.
Ik zag dat er bij de Slegte wat Tirion boekjes over vogels observeren in
de ramsj liggen, kun je ook es gaan kijken. Waar ikzelf wel een hekel
aan heb zijn boekjes die slechts een selectie van bv soorten bevatten -
daar staat dan bv Slangenarend nooit in, terwijl we die op vakantie elke
dag zien.
Mail me maar prive voor een aanbod van vogelboeken.

Jan Allex

Richard Rietveld

Beste Maurice,

Een aardig boekje is de kleine vogelgids van Ploegsma van Natuurmonumenten.
isbn 90-216-1141-4

Groeten Richard

MH <maurice...@id.unimaas.nl> schreef in berichtnieuws
390571FD...@id.unimaas.nl...

Harry Mulder

De 'easy' Vogel Gids, met hele mooie foto's en illustraties van Peter
Hayman.