Wat heb ik nu weer gezien?

Sej1

Hallo vogelaars,

Gisteren liep ik op de Kalmthoutse Heide en zag deze roofvogel.
http://www.nickgroeneveld.nl/website/basis/cont_Vogel_watis.php

In eerste instantie dacht ik aan een blauwe of grauwe Kiekendief, maar dan
kloppen de poten niet.
Dus wie het weet mag het zeggen.

Alvast bedankt en groeten,
Nick

Martin Mollet

Een lichte buizerd (met erg veel wit op de bovenzijde v/d vleugel)

Martin

"Sej1" <sej1@[verwijderdit]home.nl verwijder [verwijderdit]> schreef in
bericht news:6427a$4ab09034$541a93c5$30...@cache6.tilbu1.nb.home.nl...

SLe

On 16 sep, 09:21, "Martin Mollet" <MartinMollet@DeleteThis_hetnet.nl>
wrote:

> [...]
> berichtnews:6427a$4ab09034$541a93c5$30...@cache6.tilbu1.nb.home.nl...

> - Tekst uit oorspronkelijk bericht weergeven -

Foto 5 lijkt me toch meer de kop van een wespendief.
Sjef.

Roely

Sej1 schreef:

Vanwege het vele wit boven en onder en de smalle polsvlek zou ik denken
aan een juveniele Buizerd.

Roely

~alex~

On 16 sep, 09:13, "Sej1" <sej1@[verwijderdit]home.nl verwijder
[verwijderdit]> wrote:
> [...]

> In eerste instantie dacht ik aan een blauwe of grauwe Kiekendief, maar dan

Zou het mogelijk een ruigpootbuizerd kunnen zijn? of heeft die zo'n
lichte variatie?

Roely

~alex~ schreef:

Om dat vast te stellen zijn de foto's denk ik net niet goed genoeg. De
Ruigpootbuizerd heeft een duidelijk witte staart, en dat is bij deze
vogel niet goed te zien.

Roely

Sej1

"Roely" <ro...@invalid.invalid> schreef in bericht

> Om dat vast te stellen zijn de foto's denk ik net niet goed genoeg. De
> Ruigpootbuizerd heeft een duidelijk witte staart, en dat is bij deze vogel
> niet goed te zien.
>
> Roely

Iedereen alvast bedankt voor het meekijken.
Tjongejonge, waarom hebben de buizerd nou niet gewoon allemaal de zelfde
jas, dat maakt het een stuk makkelijker :-)
Maar het was weer wel mooi om ook eens zo'n lichte variant te zien.

Wat betreft de kwaliteit van de foto's, ik kwam net uit een bos, dus alle
instellingen stonden ook nog verkeerd.....
Enne als iemand toevallig nog een Canon 100-400 L IS USM los in een laatje
onder het stof heeft liggen, ik kom er wel even om ;-)

Groeten Nick.

rijk...@zonnet.nl

Het zijn niet alleen de poten die niet kloppen voor Kiekendief; ook de
tekening op boven- en onderdelen komen niet overeen.
Ruigpootbuizerd is in september een erg zeldzaam beest in Nederland;
voordat je aan deze soort denkt is het belangrijk om een combinatie
van zo'n vier à vijf kenmerken gezien te hebben. Bij deze vogel zie ik
eigenlijk geen één kenmerk dat wijst op Ruigpootbuizerd.
Blijft Buizerd en Wespendief over. En als ik dan die gele snavelbasis
zie ga ik aan mijn eigen eerste indruk ("overduidelijk Buizerd")
twijfelen..