Natuurmonumenten als prleitbezorger voor de asfalt lobby.

Roelf van Bergen

http://www.telegraaf.nl/binnenland/12255082/__File-aanpak_gaat_voor__.html

Ook wil ik jullie het commentaar van Norman van Swelm dat de Telegraaf niet
wenste te plaatsen, niet onthouden, ik zou het zelf niet beter kunnen
verwoorden:

"'Hoe haalt Natuurmonumenten het in zijn hoofd om zo'n barbaar als
voorzitter aan te stellen? Of zijn de leden van Natuurmonumenten hier
helemaal niet in gekend?"

Roelf

Machiavelli

"Roelf van Bergen" <roelf_van...@trashhotmal.com> schreef in bericht
Als hij vindt dat natuurbescherming en economische belangen elkaar niet in
de weg hoeven te zitten en dat bedrijven vaak voorlopers zijn op het gebied
van duurzaamheid
en dat je soms moet kiezen voor de natuur, soms voor aanpak van de file dan
kon hij daar wel eens groot gelijk in hebben.
De gedachte om elke dag 3 uur in een naruurgebied in de file te moeten
staan, omdat de weg daar niet meer aan de huidige maatstaven voldoet,
spreekt mij i.e.g. niet bijster aan (en de natuur ook niet, lijkt mij).

Te weinigen realiseren zich nog steeds dat de zorg voor de natuur slechts
dan bekostigd kan worden indien de economische omstandigheden daartoe de
ruimte bieden.
Ik zou mijn tuin niet volhangen met voor 150 euro aan nestkasten als ik maar
5 euro per week heb om van te leven (om maar even iets te noemen).

Kortom : groen denken is mooi maar je moet er wel de centen voor hebben.
Het is en blijft een compromis.
Machiavelli.

Roelf van Bergen

"Machiavelli" <machi...@netdockx.invlid.cc> schreef in bericht
Volkomen met je oneens.

Blijft dat iemand met deze insteek, verkondigt als voorzitter van NM zelf
niet deugt, evenals zijn voorganger, of dat NM zelf als Natuurbescherming
organisatie, zoals ik al veel langer meen te onderkennen, op zijn retour is
en nu wordt gebruikt om natuur afbraak te rechtvardigen..

Roelf

Machiavelli

"Roelf van Bergen" <roelf_van...@trashhotmal.com> schreef in bericht
Het dat dat categorisch is anders zou ik zeggen
"kom op en verbaas me een keer"....

> [...]
> organisatie, zoals ik al veel langer meen te onderkennen, op zijn retour
> is en nu wordt gebruikt om natuur afbraak te rechtvardigen..

Ook al is Hans Wijers evenmin mijn idool te noemen,
hij geeft met zijn opmerkingen (die ik eerder quootte) toch wel aan oog voor
de realiteit te hebben en dat is absoluut onontbeerlijk in zijn nieuwe
positie.
Ik wens hen danook veel succes (maar ja, wat moet hij hiermee?)
Machiavelli.

Bart Dinnissen

On Thu, 31 May 2012 14:51:51 +0200, in nl.vogels.vogelaar "Roelf van
Bergen" <roelf_van...@trashhotmal.com> wrote:

>http://www.telegraaf.nl/binnenland/12255082/__File-aanpak_gaat_voor__.html

Dat zegt de Telegraaf mischien. Zelf zegt hij niet dat de file-aanpak
voorgaat. Dit is wat hij zegt:

"Zo af en toe is er geen uitweg. Dan moet je kiezen, soms voor de
natuur, soms voor aanpak van de file"

Van een asfalt-lobby is geen sprake.

--
Bart Dinnissen

Everything new is, as we know, something old
that's been well-forgotten.

Roelf van Bergen

"Machiavelli" <machi...@netdockx.invlid.cc> schreef in bericht
Tja Machiavelli al snel werd duidelijk dat jij en ik een levensgroot
verschil hebben in de intrinsieke waarde en betekenis van het woord
realiteit en realiteitszin.

Voor mij is realiteit zin van een bestuurder van een Natuurbeschermings
organisatie, dat deze zich voor 100% bewust is van de bedreigingen van de
natuur juist door kortzichtig winst bejag hetwelk door velen wordt
gewaardeerd op realiteit zin. Nee voor een dergelijke bestuurder is er maar
één optie: Het ten koste van de natuur , zeker in de eigen gebieden,
bedrijven van economie moet bestreden worden en gekwalificeerd als
verwerpelijk.

Dit soort bestuurders heeft alle begrip voor dingen als de Wet Natuur zoals
Bleker die zich voorstelde als opvolger van de F&F wet, De
Natuurbeschermingswet en de Boswet.
Dit soort bestuurders zou een organisatie als NM niet moeten willen hebben.
Helaas is al decennia het tegenovergestelde het geval.

Roelf

Roelf van Bergen

"Bart Dinnissen" <dinn...@chello.nl> schreef in bericht

> [...]
> voorgaat. Dit is wat hij zegt:
>
> "Zo af en toe is er geen uitweg. Dan moet je kiezen, soms voor de

Tja Bart voor jou mag hij dan wat anders zeggen voor mij zegt hij het
zelfde.

Voor een integer voorzitter van NM is die keus er gewoon niet. Er is maar
één fatsoenlijke keus en dat is die voor de Natuur en NM in het bijzonder.

Overigens was de berichtgeving in De Volkskrant van de zelfde toonzetting en
inhoud ( de toonzetting in de Telegraaf is wel verwonderlijk en past niet
bij wat ik daar gewend ben).
Met mensen als Veerman en Wijers besturen wolven in schaapskleren deze
natuur organisatie ( met excuses aan de wolven die hebben part noch deel aan
dit abjecte menselijke trekje).

Roelf

Machiavelli

"Roelf van Bergen" <roelf_van...@trashhotmal.com> schreef in bericht
Gelukkig maar Roelf, anders wordt het zo snel saai :-)

> [...]
> maar één optie: Het ten koste van de natuur , zeker in de eigen gebieden,
> bedrijven van economie moet bestreden worden en gekwalificeerd als

Een dergelijke rigide taakopvatting en concessieloze houding past misschien
in een stalinistisch opgezet kadermodel, maar (gelukkig) niet in een
overlegcultuur als de onze hier in NL waarvan Natuurmonumenten deel
uitmaakt, vooropgesteld dat ze iets willen bereiken.

> [...]
> Dit soort bestuurders zou een organisatie als NM niet moeten willen
> hebben. Helaas is al decennia het tegenovergestelde het geval.

Ik hoop (en verwacht) dat Hans Wijers met een iets ruimere blik zijn functie
zal gaan vervullen dan het door jou gesche(r)tste oogkleppenideaal.
Machiavelli.

Roelf van Bergen

> [...]
>>>>>>

> Ik hoop (en verwacht) dat Hans Wijers met een iets ruimere blik zijn
> functie zal gaan vervullen dan het door jou gesche(r)tste
Zoiets in Natuurbeschermings termen het leiden van de nieuwe FNV door
Wientjes?

Overigens was onze juf Lisette heel boos en deed ik haar enige suggesties
aan de hand, waarop ze nog bozer leek te worden.

Wellicht kan onze Lisette haar licht hier eens over laten schijnen, zodat ik
die boosheid van haar ook een plek kan geven. Mijn boosheid mag duidelijk
zijn er gaat al decennia lang veel te veel kapot, types als Veerman en
Wijers waren reeds deel van het probleem en zaten/zitten nu dus op de plek
waar de problemen nog directer vergroot kunnen worden.

Overigens is het een wonder dat de natuurorganisaties inclusief NM toch één
lijn konden trekken tegen de plannen van Bleker maar of dat met types als
Wijers lang stand zal houden? Laten we er het beste maar van hopen.

http://www.faunabescherming.nl/2012/05/14/groene-organisaties-lanceren-tienpuntenplan-voor-nieuw-natuurbeleid/

Roelf

Llis

Op 1-6-2012 15:40, Roelf van Bergen schreef:
> [...]
> lijn konden trekken tegen de plannen van Bleker maar of dat met types als
> Wijers lang stand zal houden? Laten we er het beste maar van hopen.

Er is geen "juf Lisette" op deze nieuwsgroep aanwezig.
Maar waarschijnlijk bedoel je mij weer.
Hou maar liever op aandacht mijn te trekken Roelf.
Het werkt averechts.

mvg
Llis

Llis

> [...]
>
> Roelf

Er is geen "juf Lisette" op deze nieuwsgroep aanwezig.
Hou maar liever op mijn aandacht te trekken Roelf.