Komputerstoringen leggen het leven lam

PARadijs

Je hoort het steeds vaker: sorry, we kunnen u niet helpen. We hebben een
komputerstoring.
Probeert u het morgen nog maar eens.

Waar gaat het in dit land naar toe met al die komputers ?
We zijn kompleet afhankelijk van komputers geworden.

--
Gegroet door Peter
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.

Insignificantie

PARadijs wrote:

> [...]
>
> Waar gaat het in dit land naar toe met al die komputers ?
> We zijn kompleet afhankelijk van komputers geworden.

Dat is omdat ze alleen nog maar dom goedkoop jong personeel
op die computers loslaten.

Erick T. Barkhuis

PARadijs:

> Waar gaat het in dit land naar toe met al die komputers ?

Beste Peter,
Zojuist rolde je Usenetbericht bij mij door de brievenbus. Hartelijk dank
daarvoor. Mag ik de postzegel houden?

--
Erick

"Welke uitvluchten verzonnen mensen eigenlijk voor er computers waren?"

pleerol

Insignificantie schreef:

Dat klopt! Als je nadenkt, dan ben je al snel "lastig" ;-)

--
groeten, pleerol (pleelol, in het Chinees) :-)
If your feet smell and your nose runs - you're built upside down.

Conny

"Insignificantie" <@your.service> schreef in bericht

Tja, de tand des tijds, tegenwoordig interesseren die kinderen zich alleen
nog maar voor hun mobieltje...

gr,

Linea Recta

"PARadijs" <GEENiedervoorzichengodv...@xs4all.nl>
schreef in bericht news:444775a3$0$31645$e4fe...@news.xs4all.nl...

> [...]
>
> Waar gaat het in dit land naar toe met al die komputers ?
> We zijn kompleet afhankelijk van komputers geworden.

Ze gebruiken ook kompjoeters om mensen goet nederlants te leeren.

--

|\ /|
| \/ |@rk
\../
\/os

mccm dot vos at hccnet dot nl

sebastiaan

"Erick T. Barkhuis" <erick....@ardane.c-o-m> schreef in bericht

> PARadijs:

> Beste Peter,
> Zojuist rolde je Usenetbericht bij mij door de brievenbus. Hartelijk dank
> daarvoor. Mag ik de postzegel houden?

Beste Erick, leg mij eens uit waarom ik zelf zo weinig
storingen heb op mijn eigen netwerkje, en zij zoveel,
terwijl ik een amateur ben en zij proffesioneel personeel
hebben om dat netwerk te onderhouden?
(Nee ik heb geen intresse in een baan als It`er voor ze
ik ben tevreden met mijn huidige baan ;o) )

Geordi La Forge

"sebastiaan" <onbe...@anoniem.kl> Schreef:

> [...]
>hebben om dat netwerk te onderhouden?
>(Nee ik heb geen intresse in een baan als It`er voor ze
>ik ben tevreden met mijn huidige baan ;o) )

Waarschijnlijk omdat al die computerstoringen gelul zijn. Die
amptenaren ziteen voortdurend via de pc van de baas prive mail te
verzenden en te ontvangen en porno op te halen op internet.
Kinderporno nog het meest. Door al dat data verkeer leggen ze hele
netwerken lam.
--
Posted by news://news.nb.nu

Geordi La Forge

"Linea Recta" <mccm...@abc.invalid> Schreef:

>Ze gebruiken ook kompjoeters om mensen goet nederlants te leeren.

Daar heb je weer zo'n regelthesneuker.

OldBoy

"Geordi La Forge" <geordi-...@kweenie.haagsweb.nl> wrote in message

Die netwerken zijn over het algemeen zeer over-bemeten (aangepraat door
slimme verkopers en geaccepteerd door minder geschoolde ambtenaren), dus aan
dataverkeer ligt het niet.
't Is gewoon een smoes om te verhullen dat ze het een en ander niet
uitgevoerd hebben.

OldBoy

PARadijs

"sebastiaan" <onbe...@anoniem.kl> schreef in bericht

> [...]
> hebben om dat netwerk te onderhouden?
> (Nee ik heb geen intresse in een baan als It`er voor ze
> ik ben tevreden met mijn huidige baan ;o) )

Wij zijn te dom om teveel geld te vragen.
Daarom houden ze ons zoet met een uitkerinkje.
Dat is veel goedkoper anders zouden we veels te duur voor de overheid zijn.
We verdienen veel beter, maar niemand wil ons een vorstelijk salaris geven.
We moeten net zo verwaamd als ambtenaren worden die beslissen over ons
leven.
Als ze morgen onze uitkering stoppen gaan we onherroepelijk snel dood.
Interesseert me niks. Wie is er bang voor de dood ?
Merk je toch niks van.
Ben je mooi van al die lastige mensen af die vinden dat werken en misdaad
loont.
Werken=misdaad.

Gegroet door Peter

PARadijs

"OldBoy" <noboe...@planet.nl> schreef in bericht

> [...]
> aan dataverkeer ligt het niet.
> 't Is gewoon een smoes om te verhullen dat ze het een en ander niet

Sstt. Niet verder vertellen. Hier in huis woont ook zo'n leerling.
Die vond adsl lite maar niks. We moesten fast hebben.
Nee, liever het nieuwste van het nieuwste.
Ik vind adsl nog steeds te duur.
Die 40 euro komt toch mooi elke maand weer terug.
Het mag dan goedkoper zijn dan die ouderwetse tikken, maar nog altijd te
duur voor ons budget.
Eigenlijk mogen we helemaal geen internet hebben.
Maar ja, dat kun je alleen jezelf wijs maken.
Anderen trappen daar niet in, die het niet hoeven te betalen (van hun
zakgeld).

Gegroet door Peter

PARadijs

"Linea Recta" <mccm...@abc.invalid> schreef in bericht

> "PARadijs" <GEENiedervoorzichengodv...@xs4all.nl>
> schreef in bericht news:444775a3$0$31645$e4fe...@news.xs4all.nl...

> Ze gebruiken ook kompjoeters om mensen goet nederlants te leeren.

Je leeft nog in de middeleeuwen.
Elke idioot weet dat komputer een engels woord is.
En als je het weet mag je alles verkeerd doen.
Bijvoorbeeld de staat oplichten en frauderen met een inkering eh uitkering.
;-)
Ik zie tegenwoordig veel ergere fouten (bij de kinderen).
Kennen het verschil niet tussen ei en ij en ch en g is ook al te moeilijk
voor ze.
Ben ik nog een cind bij. ;-)
Bij cent wordt het pas moeilijk.
En bij centen helemaal, want dan zijn we snel uitgeteld.

Peter

PARadijs

"Geordi La Forge" <geordi-...@kweenie.haagsweb.nl> schreef in bericht

Zal wel een vet overbetaalde komputerverneuker zijn die de spellingskontrole
nodig heeft.
IT'ers laten graag de boel vastlopen, zodat ze weer kunnen bewijzen dat ze
nodig zijn voor 5000 euro per maand.
Ik ben veel beter dan al die IT 'ers, maar ik maak mezelf snel overbodig en
werkeloos. ;-)

Gegroet door Peter

Erick T. Barkhuis

> [...]

> storingen heb op mijn eigen netwerkje, en zij zoveel,
> terwijl ik een amateur ben en zij proffesioneel personeel

Ik weet het niet, want ik ken jouw netwerk, noch dat van hen.
Mijn vermoeden is echter dat "zij" (wie bedoel je, eigenlijk?) een
complexer netwerk hebben, waardoor storingen veelvuldiger kunnen
voorkomen. Bovendien komen storingen bij "hen" wel meteen in het nieuws,
en storingen bij jou niet. Misschien ben je niet even belangrijk voor een
grote groep binnen deze maatschappij als "zij"...zou dat kunnen?

Overigens zie ik ook niet zo het verband tussen de geslaakte kreet "Waar
gaat het in dit land naar toe met al die komputers?" en een vergelijking
tussen de netwerken van jou en "hen".

Geordi La Forge

Schreef:

> [...]
>nodig zijn voor 5000 euro per maand.
>Ik ben veel beter dan al die IT 'ers, maar ik maak mezelf snel overbodig en

Dan hebben we toch nog iets gemeen.;-))

sebastiaan

> [...]
> en storingen bij jou niet. Misschien ben je niet even belangrijk voor een
> grote groep binnen deze maatschappij als "zij"...zou dat kunnen?

Een netwerk is een netwerk, en aangezien zijn proffesioneel personeel
hebben voor het onderhoud en ik het zelf moet doen zonder een IT opleiding
zou dat tch iets moeten zeggen.

> Overigens zie ik ook niet zo het verband tussen de geslaakte kreet "Waar
> gaat het in dit land naar toe met al die komputers?" en een vergelijking
> tussen de netwerken van jou en "hen".

Tja ik reageerde even op je sarcastische antwoord. Dat was dus de samenhang.

Insignificantie

Geordi La Forge wrote:

> Dan hebben we toch nog iets gemeen.;-))

Jullie staan niet alleen. Ook ik ben voor progressie, en dus maak
ik mijn werk makkelijker en zorg ik dat ik MEER vrije tijd heb,
wat de normale drang zou moeten zijn. Dus niet, zoals inderdaad
al die flut-IT-ers overal doen, ervoor zorgen dat ik maar
vooral heel erg nodig blijf, mezelf onmisbaar maken, doen
alsof het werk heel erg zwaar is en veel voorstelt, ook al
heb ik het meeste al automated.
En dan doen ze dat nog het liefst met onnodig veel lucht
bakkerij, zoals upgrades doorvoeren die niet nodig zijn,
maar omdat er nu eenmaal een IT budget opgemaakt dient
te worden is het noodzaak alle workstations te upgraden
naar een nieuwe versie van [vul in uw dure software].
Bwuh.

Geordi La Forge

Insignificantie <@your.service> Schreef:

Laatst die uitzending van Kassa gezien over die pc-docters? Wat een
stel zwijnen zijn dat zeg. Pure oplichterij.

sebastiaan

"Geordi La Forge" <geordi-...@kweenie.haagsweb.nl> schreef in bericht

In het land der blinden is één oog koning.
Ga eens naar een winkel en stel de verkoper eens
wat serieuse vragen, veel kans dat je een verkooppraatje
opgespeld krijgt.
Een teken des tijds, zal ik maar zeggen.

PARadijs

"Geordi La Forge" <geordi-...@kweenie.haagsweb.nl> schreef in bericht

> Laatst die uitzending van Kassa gezien over die pc-docters? Wat een
> stel zwijnen zijn dat zeg. Pure oplichterij.

Nee, heb ik gemist.
Maar had al eerder zoiets gezien bij radar, dacht ik.
Ik kan nooit voor zo'n zaak werken, want ik ben veel te eerlijk.
Zit helaas in m'n genen. Is dus ongeneeslijk.
Eigenlijk moet je gewoon goed kunnen liegen in deze maatschappij en dan tel
je mee.
Anders ben je rijp voor de sloop eh ik bedoel psychiater en moet je je voor
gek laten verklaren.
En plat gespoten worden met kalmeringsmiddelen.
Leuker kunnen we het niet maken, wel idioter.

Gegroet door Peter.

Insignificantie

PARadijs wrote:

> [...]
> Zit helaas in m'n genen. Is dus ongeneeslijk.
> Eigenlijk moet je gewoon goed kunnen liegen in deze maatschappij en dan tel

Enigszins triest dat ik dit fenomeen vaker zie dan ik dacht.
Wat zouden ze van mensen als ons verwachten? Aangezien
"doe nou gewoon eens mee met de rest" voor ons niet zal werken
kan ik zo gauw geen oplossing bedenken.

Je bent in ieder geval niet alleen, ook ik ben te goed opgevoed
(ik zeg dat ook wel eens tegen mijn ouders, ja) en heb het niet
in mijn genen om mensen te belazeren, althans, niet op die manier,
en geen onschuldigen. Als instanties en bedrijven mij belazeren
(hoe onpersoonlijker hoe beter), dan heb ik geen moeite meer
ze terug te pakken. Dat is trouwens ook al heel erg, want dat
*was* niet zo, zo ben ik geworden, of gemaakt, beter gezegd.

Dat is waarom managers het zo goed doen in NL, dat zijn
geboren leugenaars, van die luchtbakkers unlimited.
Het spelletje meespelen, dat is waar het om draait.
Ja en amen zeggen over en tegen een systeem dat niet deugt,
doen alsof het je niet raakt, vergeten, verzwijgen,
onderdrukken, moordkuilen maken van onze harten.

Geordi La Forge

"sebastiaan" <onbe...@anoniem.kl> Schreef:

Van alle tijden lijkt mij. Dat is volgens mij nooit anders geweest.

Geordi La Forge

Schreef:

> [...]
>gek laten verklaren.
>En plat gespoten worden met kalmeringsmiddelen.
>Leuker kunnen we het niet maken, wel idioter.

Ik vergiste me denk ik. Was op radar maar het verhaal blijft
hetzelfde.

Geordi La Forge

Insignificantie <@your.service> Schreef:

Praat me niet van managers. Dat zijn wel opgevoede, opgeleide,
doortrapte zakkenvullers. Overal. Altijd. Op die enkele uitzondering
na dan.

sebastiaan

"Geordi La Forge" <geordi-...@kweenie.haagsweb.nl> schreef in bericht

Hoe oud ben je, want het kan kloppen, als je jong genoeg bent. ;o)
Maar ik kan mij gewone winkels herinneren waar iemand stond met verstand
van zaken, maar nu zijn het meestal ketens die verkopers inhuren die alleen
de kaas goed kunnen bedienen en wat voorraad opschrijven, okay, een paar
goeden daargelaten.

Unknown

On Mon, 24 Apr 2006 13:04:05 +0200, "sebastiaan" <onbe...@anoniem.kl>
wrote:

Denk je toch een Groenten- en Fruitwinkel. Ik naar binnen en vraag
naar 250 gram Shi-Take. De "verkoopster" kijkt mij aan met een blik
van "Wat bedoel je "?
Of Bredase Spruitjes. Het antwoord ? "Ik weet niet waar ze vandaan
komen hoor".
of Tunis Haaknaalden bij de Hema. "Nog nooit van gehoord"..
Ja, ja, vakmensen zijn er nog maar zeer weinig.

Niekie

pleerol

niekie schreef:
< knip >

> [...]
> komen hoor".
> of Tunis Haaknaalden bij de Hema. "Nog nooit van gehoord"..
> Ja, ja, vakmensen zijn er nog maar zeer weinig.

Dat klopt. Zo had ik laatst schoenen gekocht en diegene, die bij de
kassa stond zei:
"Dat zijn hele goede schoenen hoor!"
Terwijl ze die schoenen niet eens gezien had ;-)
Van die dingen ja....

Geordi La Forge

"sebastiaan" <onbe...@anoniem.kl> Schreef:

Nou ja. Ik bedoelde eigenlijk dat die er altijd geweest zijn. Ook
30-40 jaar geleden had je al dozenschuivers hoewel deze benaming van
de laatste jaren is. Een televisiemonteur kon toen ook al rekenen wat
die wilde weet ik. De laatste jaren loopt het echter de spuigaten uit.
Klanten worden vaak behandeld als lastposten als ze meer dan drie
minuten tijd vergen.

sebastiaan

"Geordi La Forge" <geordi-...@kweenie.haagsweb.nl> schreef in bericht

Yep, verkopers die op je afstormen als je even rustig ergens naar kijkt.
aan de andere kant weer verkopers die niet reageren als je ze nodig hebt.
En dan de opdringerige die bijna zouden zeggen, nou koop je nou nog of niet.

PARadijs

"pleerol" <ple...@hotmail.com> schreef in bericht

> [...]
> stond zei:
> "Dat zijn hele goede schoenen hoor!"
> Terwijl ze die schoenen niet eens gezien had ;-)

Over schoenen gesproken.
Kocht een keer schoenen voor 25 gulden bij de Schoenenreus.
Na een week door de zolen heen.
Niet meer terug gegaan.

Pas hetzelfde probleem met schoenen voor 46 euro ( en nog wat).
Ook bij dezelfde zaak.
Eerst liet de schoen van de zool los na.
Viel me na 4 weken op.
Ze werden keurig gemaakt. Nog eens dubbel gestickt daar.
Na een week ging er een hak los.
Heb ik weer hoor.
Eind januari gekocht en vorige week kreeg ik spontaan m'n geld terug.
Ik loop nog steeds op schoenen van "de Amerikaan" uit 2001.
Gewoon een éénmanszaak zo ver ik weet.
Maar in Rotterdam en niet in Zeist.
Wordt een beetje duur als ik daar naar toe ga.
Met Scapino heb ik ook al slechte ervaringen.
Jassen bijvoorbeeld.
Goedkoop, maar je gaat gegarandeerd binnen een maand terug om 'm in te
ruilen.

Gegroet door Peter

PARadijs

> [...]

> die wilde weet ik. De laatste jaren loopt het echter de spuigaten uit.
> Klanten worden vaak behandeld als lastposten als ze meer dan drie

Repareren kunnen ze niet meer.
Aan een printplaat valt weinig te repareren.
Ze smeren je liever een hele nieuwe aan (die ook nog eens 2 of 3 keer zo
duur is).
Want dan gaan ze uitleggen wat de voordelen zijn van een nieuwe.
Minder energieverbruik bijvoorbeeld.

Gegroet door Peter

De Joker ©

PARadijs wrote:
> "pleerol" <ple...@hotmail.com> schreef in bericht

Onzin. Jij bent gewoon niet zuinig op je spullen!

(J)