Re: 40 jaar = kansloos

Maorijnissen

In article <xn0ev6eb...@news.skynet.be>,
"Extreem warme lucht" <b...@in.valid> wrote:

> Opvallende ontdekking: Zodra je de veertig jaar hebt bereikt
> val je buiten het interessegebied van de gemiddelde werkgever
> in dit idiote land. Dat je het maar vast even weet.
> Mocht je zonder betaalde baan zitten en nog wat jaartjes hebben,
> dan heb je geluk. Vanaf veertig ben je lastig en overbodig.
> Het leven houdt op zodra je veertig bent, blijkbaar.
> Stel stomkoppen bijmekaar met hun leeftijdsdiscriminatie.
> Steek het maar in je reet ook, dan.
> Ze kunnen evengoed de pensioengerechtigde leeftijd
> naar 40 jaar vervroegen, echt veel maakt het niet uit!

En dit baanbrekende nieuwtje heb je net ontdekt. Waar heb je de
afgelopen jaren gezeten?

Hans

"Maorijnissen" <maorij...@politburo.marx> schreef in bericht

Met 35 ook al hoor......

Download de gratis SPAMfighter vandaag nog!

Erick T. Barkhuis

Hans:

> Met 35 ook al hoor......

Dat valt wel mee....dan kun je je namelijk nog op het magazine
VolkskrantBanen abonneren (tot je 40e jaar).
Boven die 40 vindt de Volkskrant het in elk geval niet meer interessant.

> Mijn Postvak In wordt beschermd door SPAMfighter

Wat moet de nieuwsgroep met deze mededeling? Zou je die herrie kunnen
verwijderen als je wat post?
Dankjewel.

OldBoy

"Extreem warme lucht" <b...@in.valid> wrote in message

> [...]
> Steek het maar in je reet ook, dan.
> Ze kunnen evengoed de pensioengerechtigde leeftijd
> naar 40 jaar vervroegen, echt veel maakt het niet uit!

Dat moet opluchten.....

Maar wat nu?
Pensioen op je veertigste is helemaal geen vetpot, dat wordt bijstand.

OldBoy

Hans

"Erick T. Barkhuis" <erick....@ardane.c-o-m> schreef in bericht

Dat gaat niet bij deze gratis spamfighter!

SliqM

Dat is toch ideaal. Ik zal binnenkort wel uit de WAO getrapt worden en het
is voor mij een geruststelling dat ik met m'n 45 niet meer aan de bak zal
komen.

Bedankt voor de info. Beetje een late Sinterklaas ahw.

"Extreem warme lucht" <b...@in.valid> schreef in bericht

--
Posted by news://news.nb.nu

Message has been deleted

Z.O.Z.

> [...]
> val je buiten het interessegebied van de gemiddelde werkgever
> in dit idiote land. Dat je het maar vast even weet.

Nee hoor, via een uitzendbureau ben je nogsteeds van harte welkom
onder het mom, wel de lusten niet de lasten.

> [...]
> Steek het maar in je reet ook, dan.
> Ze kunnen evengoed de pensioengerechtigde leeftijd
> naar 40 jaar vervroegen, echt veel maakt het niet uit!

Tja, dan kan je ziek worden, het risico is groter.
De werkgevers willen dus wegwerp medewerkers.

Z.O.Z.

"Hans" <Hans@hans> schreef in bericht

> "Erick T. Barkhuis" <erick....@ardane.c-o-m> schreef in bericht

> Dat gaat niet bij deze gratis spamfighter!

Kies dan een andere of betaal er voor.
Waarom zouden wij moeten 'lijden' omdat jij goedkoop
uit wilt zijn?

Z.O.Z.

"Charona" <m...@privacy.net> schreef in bericht

> Je maakt wel kans op allerlei imbeciele reintegratieprojecten en twee
> jaar dwangarbeid... ook je privacy ben je kwijt: ze komen bij je
> aanvraag voor bijstand een huisbezoek (lees: huiszoeking) afleggen.

Inderdaad, zelfs als ze al zeker weten dat je niet in aanmerking
komt omdat je teveel spaartegoed hebt. En met wat een plezier ze
rondneuzen in de privacy van anderen, het is nog leuker voor ze dan
Big Brother of een koopjesbeurs. Je zou je bijna crimineel voelen
omdat je spulletjes hebt omdat je jaren gewerkt hebt ( en niet mijn geld
verbras aan vakanties etc. Ik koop er liever goederen voor die langer
meegaan)
Totaal geen terughoudendheid of respect maar eerder een kwijlend genot
van de macht die ze hebben. Niet netjes bij de persoon blijven en die voor
laten gaan
en rustig verzoeken om zaken in te zien, nee, gewoon door het huis heen
banjeren.
Mensen die weten hoe het voelt als er bij hen ingebroken is, kennen het
gevoel
misschien wel. Maar deze lui moet je zelf nog rondleiden ook, tenminste, als
ze zelf
niet een potje dor je huis wandelen.
Gewoon vrijgezel zijn word dus gezien als een criminele daad, ik ben het al
jaren
en geen enkele instantie is langs geweest om dit te controleren, behalve de
bijstand dus.
Helaas kwam de baan een paar uurtjes te laat, anders had ik deze
mensonterende
behandeling kunnen ontspringen, maar aan de andere kant, goed dat ik het heb
meegemaakt.
Je weet dan gewoon dat je niet meer bent dan een lijfeigene.
Jaren betalen aan de premies maar je word behandeld als een crmineel.
Erger nog, want bij criminelen hebben ze een huiszoekingsbevel nodig.

Hans

Z.O.Z.

"Hans" <Hans@hans> schreef in bericht

Als velen er zich druk over maken, dan zegt dat waarchijnlijk iets?

Mensen hebben een hekel aan spam, en een spamfighter die
zelf spammed is het toppunt van vervelendheid.

Message has been deleted

Erick T. Barkhuis

Hans:

> Snap niet waar iedereen zich druk om/over maakt....

Ik leg het je graag nog eens langzaam uit.

Het gaat allemaal om deze tekst, die je bij elk Usenet-bericht weer
opnieuw post:

> Mijn Postvak In wordt beschermd door SPAMfighter

Mijn vraag was, wat dat bericht bijdraagt aan de groep waarin je het
plaatst, wat de lezers ermee moeten. Dus welke relevantie het heeft.

Als het antwoord is dat het "er niets mee te maken heeft", dan zou het
netjes zijn als je die kreten wilt weglaten. Netjes naar iedereen toe,
van wie jij graag wilt dat z/hij jouw berichten leest en serieus neemt.

Het kan zijn dat je claimt niet bij machte te zijn dat bericht te
verwijderen. In dat geval zou je het veroorzakende programma kunnen
weghalen, zodat Usenetbezoekers niet meer bij elk bericht van jouw
persoonlijke high-score op de hoogte worden gehouden. Een alternatief
programma zoals K9 biedt dezelfde functionaliteit zonder met berichten te
strooien (althans, als je dat even uitzet in de configuratie).

Mocht je echter met je opmerking hierboven geen onbegrip willen uiten,
maar veelmeer zeggen dat het je geen lor kan schelen wat je lezers
denken, dan wordt het natuurlijk een andere zaak.

Message has been deleted

G.N.Boekhout

> [...]
> Steek het maar in je reet ook, dan.
> Ze kunnen evengoed de pensioengerechtigde leeftijd
> naar 40 jaar vervroegen, echt veel maakt het niet uit!

Gelul, je kunt altijd de politiek nog in toch of commissaris bij een bedrijf
worden, Ook aan rechters van boven de 40 is een gebrek om maar te zwijgen
van goede huisartsen boven de 40. Enz. enz.
Mogelijkheden genoeg dus.

Kees

kn

Z.O.Z. wrote:

> "Extreem warme lucht" <b...@in.valid> schreef in bericht
>
> Nee hoor, via een uitzendbureau ben je nogsteeds van harte welkom
> onder het mom, wel de lusten niet de lasten.

Nooit gemerkt hoor, alle uitzendbureaus verzinnen onmiddellijk een smoes als
je met grijs haar binnenloopt...

--
kn

Tante_Wil

On Wed, 20 Dec 2006 19:06:44 +0100, kn wrote
(in article <45897bdd$0$322$e4fe...@news.xs4all.nl>):

Sterker. Je hebt een ogenschijnlijk goed gesprek met ze en "U hoort spoedig
van ons" maar ze vragen geen copie van een ID wat ze van een ieder ander die
zich inschrijft wel doen.

't Zingend Voske

"Extreem warme lucht" <b...@in.valid> schreef in bericht

Je zit toch niet te ruften hé?

> Opvallende ontdekking: Zodra je de veertig jaar hebt bereikt
> val je buiten het interessegebied van de gemiddelde werkgever
> in dit idiote land. Dat je het maar vast even weet.

Oh ja? Is het zó erg?

--
Vriendelijke groeten van 't Zingend Voske in de wijngaard.
Dit was uw leven: http://www.2m11.nl/images/0876/index.htm

Nini

"Hans" <Hans@hans> wrote in

> "Erick T. Barkhuis" <erick....@ardane.c-o-m> schreef in bericht

> Dat gaat niet bij deze gratis spamfighter!

> --------- Mijn Postvak In wordt beschermd door SPAMfighter

> Download de gratis SPAMfighter vandaag nog!

Dus 'spam' je nu juist wel. :-p

Z.O.Z.

"J.B." <Thy...@de.modem> schreef in bericht
> With more on that story, here's correspondent Z.O.Z.:

> Ken je deze al? http://www.youtube.com/watch?v=bPHGdf996-E

Hahahham nee, wel leuk gedaan, maar ja, de echte zijn wat erger.

Z.O.Z.

"kn" <jj...@xs4all.nl> schreef in bericht

Tja, misschien ben ik te sterk en durven ze geen nee te zeggen?

Z.O.Z.

"Tante_Wil" <ta...@wil.wel> schreef in bericht

Tja, het ligt misschien aan het beroep. De jeugd heeft weinig zin
in mijn beroep, ik zelf trouwens ook hoor, dus is er wat meer werk
voor me. Dus gelukkig kan ik nog werken, maar zodra ik een opening
zie in een ander beroep ben ik ook overgestapt.

Hans

"Erick T. Barkhuis" <erick....@ardane.c-o-m> schreef in bericht

Ik krijg per dag honderden spammails die netjes in de map spamfigter
verdwijnen, Het feit dat dat gebeurt vind ik zwaarder wegen dan dat ene
mailtje dat ik hier per dag plaatst en waar een paar mensen over gaan zitten
zeiken

Erick T. Barkhuis

Hans:

> [...]

> mailtje dat ik hier per dag plaatst en waar een paar mensen over gaan zitten

Vertaling:
"Als het bij mij maar goed gaat, zal het me een zorg zijn waar ik mijn
lezers mee opzadel. Jullie zoeken het maar lekker uit; ik heb het voor
mekaar."

Ben jij ook die gast, die het oude uitstappende dametje opzijduwt en de
tram instormt om naar die ene vrije stoel te rennen?

Message has been deleted

Z.O.Z.

"Hans" <Hans@hans> schreef in bericht

Ja dat vind jij zwaarder wegen, ikke ikke ikke dus.
Maar een andere spamfilter kan dat ook, en zonder
dat achtervoegsel iedere keer verschijnt. Dat weegt voor
ons dus weer zwaarder.

Message has been deleted

SliqM

Wat een kansloos gezeik....

-----

--
Posted by news://news.nb.nu

Message has been deleted

kn

't Zingend Voske wrote:
[...]

> Oh ja? Is het zó erg?

Ja, zo erg is het.

--
kn

't Zingend Voske

"kn" <jj...@xs4all.nl> schreef in bericht

Hey? Jij kent me vast niet dat je reageert :o)))

Ik weet namelijk alles van solliciteren en bot vangen. Heb inmiddels door de
jaren heen al meer dan 40.000 sollicitaties verzonden en ben uitschot omdat
ik 28 jaar voor uitzendbureaus heb gewerkt en tevens nog eens
fundamentalistisch christen ben.

kn

't Zingend Voske wrote:

> [...]
> de jaren heen al meer dan 40.000 sollicitaties verzonden en ben uitschot
> omdat ik 28 jaar voor uitzendbureaus heb gewerkt en tevens nog eens

Aan dat laatste zou je iets kunnen doen...

--
kn

Geordi La Forge

> [...]

>Steek het maar in je reet ook, dan.
>Ze kunnen evengoed de pensioengerechtigde leeftijd
>naar 40 jaar vervroegen, echt veel maakt het niet uit!

Ben je daar nu net achter gekomen? Persoonlijk wist ik dit dertig jaar
geleden al.

Geordi La Forge

>Wat moet de nieuwsgroep met deze mededeling? Zou je die herrie kunnen
>verwijderen als je wat post?
>Dankjewel.

Tis toch een rotzooitje. Zelf versprijden ze de meeste spam.

Geordi La Forge

"Hans" <Hans@hans> Schreef:

>Dat gaat niet bij deze gratis spamfighter!

Doe die nonsens dan helemaal weg.

Geordi La Forge

Erick T. Barkhuis <erick....@ardane.c-o-m> Schreef:

Misschien kan deze discussie zo onderhand naar elders verdwijnen?

't Zingend Voske

> [...]
> Steek het maar in je reet ook, dan.
> Ze kunnen evengoed de pensioengerechtigde leeftijd
> naar 40 jaar vervroegen, echt veel maakt het niet uit!

En toch maar blijven solliciteren..

--
Door omstandigheden te koop prachtige stacaravan met aanbouw, schuurtje en
aanlegsteiger aan de Tuinstraat 45, in Hauwert. Campeertarief 1350,- per

RommelPotterij

"'t Zingend Voske" <vosg...@yahoo.com> schreef in bericht

> "Extreem warme lucht" <b...@in.valid> schreef in bericht
>
> En toch maar blijven solliciteren..

Ja, zo hou je nog wat mensen op personeelzaken aan het werk,
het is dus een daad uit solidariteit, vele zakken vol sollicitaties
worden verwerkt, en de ptt of hoe heet ie nu, die heeft er ook
weer werk aan en de balpen en papierfabriek ook.
Maar ja, steeds meer gaat via internet, dus die vlieger gaat straks ook
niet meer op, dan is het totaal zinloos geworden.

Nieky

"Hans" <Hans@hans> schreef in bericht

<knip>

> Dat gaat niet bij deze gratis spamfighter!

------
<spam geknipt>

Sorry, Hans, maar jij bent kansloos niet door je leeftijd maar doordat je zo
ontzettend eigenwijs bent.
Daar heeft een werkgever niets aan. Je leeftijd doet dan vermoeden dat het
nooit meer wat met je kan worden.