kwijtscheldingen

Hans

Ik zit een beetje met het volgende. Binnenkort wil ik evt verhuizen, dus ik
ben een buffertje op mijn rekening aan het opbouwen. Nu komen net de
rekeningen van de gemeentelijke belastingen en het waterschap. het gaat in
totaal om ongeveer 500 euro. Om kwijtschelding te krijgen mag je maar 1
uitkering + 1 maand huur op je rekening hebben staan, dus circa 1000 euro.
Op basis van mijn inkomen heb ik er zeker recht op, maar als je spaargeld
hebt of teveel geld op je rekening dan heb je pech. Nu staat er elke keer
net als het afschrift van de bank komt iets meer op, dit komt omdat de
uitkering dan net is gestort en mijn huur en zorgtoeslag. Het is dan toch
logisch dat dit geld er ook weer uitgaat aan huur en zorgkosten. Ik wil ook
niet teveel pinnen want dan kan ik straks die dubbele huur, GEB etc niet
betalen bij een verhuizing. Kortom, hoe los ik dit op? Het zou zonde zijn
als ik die 500 moet betalen alleen maar omdat er constant iets teveel geld
op de rekening staat......

Download de gratis SPAMfighter vandaag nog!

Hans

En oja ik moet straks ook nog ca. 500 euro aan teveel ontvangen huurtoeslag
terugbetalen. Kan daar dan op de een of andere manier ook geen rekening mee
worden gehouden? Ik kan wel constant blijven pinnen en de rekening zo leeg
mogelijk maken zodat ik onder die 1000 euro kom, maar dan heb ik straks wel
een probleem!

"Hans" <Hans@hans> schreef in bericht

jsn

> [...]
> zijn als ik die 500 moet betalen alleen maar omdat er constant iets teveel

Reken er in ieder geval niet op dat men coulant zal zijn. Een kennis van me
is in een vergelijkbare sitiatie bijzondere bijstand geweigerd, hoewel ze
daar wel recht op had. Je kan het wel uitleggen, maar ze kijken toch alleen
maar naar de regeltjes. Anders krijgen ze zelf een aantekening in hun
dossier. Dus tijdelijk toch maar even een keertje extra naar de flappentap.
Kan je straks als je de dubbele kosten hebt even wat minder.

jsn

Asterix

> [...]
> zijn als ik die 500 moet betalen alleen maar omdat er constant iets teveel

Ah, je hebt weer een nieuw probleem bedacht.

> Mijn Postvak In wordt beschermd door SPAMfighter
> Download de gratis SPAMfighter vandaag nog!

Kan je deze spam voortaan achterwege laten s.v.p.?

Asterix.

Erick T. Barkhuis

Asterix:

> "Hans"

> Ah, je hebt weer een nieuw probleem bedacht.

Wanneer ga jij begrijpen dat je trollen niet moet voederen?

> Kan je deze spam voortaan achterwege laten s.v.p.?

Doet hij niet. Vertikt-ie. Met opzet.
Zie

--
Erick

Asterix

"Erick T. Barkhuis" <erick....@ardane.c-o-m> schreef in bericht

> Wanneer ga jij begrijpen dat je trollen niet moet voederen?

Sorry, ik had nog een heel klein beetje hoop dat het geen troll was.

> Doet hij niet. Vertikt-ie. Met opzet.
> Zie

Ik zie het. Droevig figuur blijkbaar.

Asterix.

Hans

het is veel triester dat jullie je druk maken om niets......

"Asterix" <ast...@nomail.please> schreef in bericht

Cat B.

With more on that story, here's correspondent Hans:

> het is veel triester dat jullie je druk maken om niets......

Het is behoorlijk triest dat vanwege jouw luiheid wij
allemaal moeten genieten van je Spamfighter reclame.
Jouw luiheid, omdat je schijnbaar te lui bent om
bijv. spampal te gebruiken in plaats van die rommel
die je nu gebruikt.

Hier is spampal gratis te downloaden:
http://www.spampal.org/download.html
er zit een Setup Wizard bij, zodat je meteen
je Outlook kunt omkatten.

Natuurlijk eerst die onzin die je nu gebruikt uninstallen.
Spamfighter is zelf spammer.

Gerardus

Mensen ga lekker aan het werk ipv dit soort gezeik!

"Cat B." <@.> schreef in bericht

Erick T. Barkhuis

Gerardus:

> Mensen ga lekker aan het werk ipv dit soort gezeik!

Goh, Gerardus heeft dezelfde provider, dezelfde newsclient en dezelfde
organisatie-header als onze "Hans".
Toeval, natuurlijk.

--
Erick

Message has been deleted

IederVoorZich

> [...]
> zijn als ik die 500 moet betalen alleen maar omdat er constant iets teveel

Ja, de wetten zijn zo krom in dit land.
Voor de SD mag je 5000 euro hebben, maar voor de GB nauwelijks wat.
Ze kijken helemaal niet naar de huidige situatie ze willen je het liefst zo
snel mogelijk kaal plukken.
Je kunt beter voortdurend rood staan dan weet je zeker dat ze niet van je
plukken.

Gegroet door Peter

Lieb Ling

jewordt zelfs geacht te reserveren voor vervanging duurzame
gebruiksgoederen, onvoorziene uitgaven etc.
maar als je dat doet krijg je geen kwijtschelding
bijzondere bijstand voor nieuwe wasmachine of kornen krijg je ook niet

sparen meot dus in een oude sok

"IederVoorZich" <GEENiedervoorz...@xs4all.nl> schreef in bericht

Gerardus

"Lieb Ling" <liebl...@hotmail.com> schreef in bericht

> [...]
> maar als je dat doet krijg je geen kwijtschelding
> bijzondere bijstand voor nieuwe wasmachine of kornen krijg je ook niet

Precies! Maar ja waar betaal je dan evt dubbele huurlasten, gas/licht etc
van als je gaat verhuizen? En de verhuiskosten zelf, inrichting,
vloeredekking en de hele reutemeteut? Cash betalen gaat tegenwoordig toch
echt niet meer bij een Eneco of een WBV. En hier moet je zeker 2 maanden
alles dubbel betalen ivm de opzegtermijn, ook al kan je misschien binnen een
week verkassen.....

Lieb Ling

misschien toch toelichtign bij kwijtscheldingsformuleir doen of gesprek
aanvragen bi jsoc dienst?
"Gerardus" <Gerardus@nl> schreef in bericht

Gerardus

Punt 1 ik zit niet bij de sociale dienst, voorlopig heb ik nog even WW, dus
ik blijf daar liever nog even weg en Punt 2 regels zijn blijkbaar regels.
Heb je een euro teveel op je rekening dan heb je pech, ook al gaat het maar
om een momentopname, volgens mij...
Het vervelende is gewoon dat de Postbank opeens afschriften per de 1e van de
maandcstuurt terwijl dat bij mij voorheen per de 15e van de maand was. Bij
mij scheelt dit gewoon een slok op een borrel omdat dan net uitkering+
toeslagen zijn gestort.
Dus ik moet gewoon de boel leegpinnen en de aanvraag voor kwijtschelding zo
lang mogelijk laten liggen (in elk geval tot nadat ik de teveel betaalde
huurtoeslag heb terugbetaald, scheelt immers weer zo'n 500 euro!) De inning
van gemeentelijke belastingen wordt hier door een extern bureau gedaan, en
volgens mij wordt daarbij ook helemaal niet gecommuniceerd met afdelingen
bij de gemeente.

"Lieb Ling" <liebl...@hotmail.com> schreef in bericht

Gerardus

Waar het mij eigenlijk om gaat is dat ik het gewoon van de gekke vind dat je
van een inkomen van 700 euro wordt geacht die 500 euro op tafel te gooien!

"Gerardus" <Gerardus@nl> schreef in bericht

Gerardus

Ach jee ja jeetje etc en natuurlijk krijg ik mijn no-claim over 2006 ook
nog, weer 255 euro extra op de rekening. Ik geloof niet dat er nog veel
mensen voor kwijtschelding in aanmerking komen.....

IederVoorZich

> Ach jee ja jeetje etc en natuurlijk krijg ik mijn no-claim over 2006 ook
> nog, weer 255 euro extra op de rekening. Ik geloof niet dat er nog veel
> mensen voor kwijtschelding in aanmerking komen.....

Het is gewoon een komplot.
De bijzondere bijstand bestaat even min, want zo bijzonder is die niet.
Aangezien we geen belastingen betalen krijgen we ook niks meer terug van de
belastingen.
Dus moet je naar SD. En die willen zelfs weten wat je van de fiskus terug
krijgt.
Ze gaan nu ook al de kinderkorting inhouden omdat die te hoog wordt.
Dat de kinderkortingverhoging weer van de algemene heffingskorting is
afgetrokken daar hoor je ze niet over.

Gegroet door Peter

Gerardus

IederVoorZich

> [...]

Je moet meteen een voorschot vragen, maar ja zodra je een buffertje opbouwt
ben je de lul.
Zo hadden wij ook een buffertje van de bijstand, omdat het tijdelijk
ziektewet werd met terugbetaling.
We leken toen heel rijk. Kwijtscheldingen leken niet door te gaan.
Je moet dan aantonen dat het niet van jou is en dat je het nog terug moet
betalen.
Pas na ruim een jaar vroeg de Sociale Dienst het geld weer terug, maar dat
was er inmiddels grotendeels niet meer en we zaten weer in de bijstand.
Weer de hele procedure.
Nu worden we nog gekonfronteerd met rekeningen/overzichten van
Terugvordering en Verhaal.
De eerste tandartsrekening die per abuis was gestort hoefden we niet terug
te betalen, maar hij staat er mooi weer bij.
Plus 2 andere rekeningen. Gek word je er van.
We betalen al zeker 1,5 jaar af en het schiet voor geen meter op allemaal.

Gegroet door Peter

Sosumi

Nou nogal wat reacties, maar eigenlijk geen suggesties.

Het antwoord is simpel: open een tweede rekening bij een andere bank, maak
een deel van je geld over en klaar is kees.
Die uitkerings instanties hebben geen benul dat je wel eens meerdere
rekeningen zou kunnen hebben...

Krelis

> [...]
> een deel van je geld over en klaar is kees.
> Die uitkerings instanties hebben geen benul dat je wel eens meerdere

Dat is het vooruitschuiven van ellende.
Banken zijn verplicht jaarlijks de saldi van hun rekeninghouders aan de
belastingdienst door te geven. De gegevens van de belastingdienst worden
tegenwoordig ter beschikking gesteld aan de sociale diensten, dus er komt
een moment dat je met deze handelwijze alsnog voor de bijl gaat.
Er zijn mensen die een deel van hun geld bij familie onderbrengen. Een
familielid opent een rekening op eigen naam en machtigt de betrokkene van
wie het geld eigenlijk is of geeft het pasje af. Zolang het famililid met
zijn/haar totale vermogen binnen de heffingsvrije voet in box 3 blijft kost
dat dus niets extra.
Het voorkomt het risico dat men anders contant geld in huis moet houden,
maar het familielid moet wel betrouwbaar zijn en niet ondertussen
overlijden.

Krelis