Iemand ervaring met heidematten / ericamatten als tuinafscherming.

nulkommanul

Kunnen "ervaringsdeskundigen" mij inlichten over o.a.

-- de duurzaamheid (stevige structuur? levensduur?)
-- kun je er wat doorheen of tegenaan laten groeien?
-- manier van bevestigen.
-- gemiddeld prijsje inclusief btw./ 't gaat om plm. 40 strekkende
meters.
-- evt. altenatieven (geen toogschermen enz. maar liefst zo "natuurlijk"
mogelijke en "smalle" afscheiding.

Korte toelichting.
Het is de bedoeling om de betreffende matten op latwerk te
krammen/spijkeren. Dit latwerk wordt geschroefd/gespijkerd op de
kaalgemaakte stammen van coniferen. Deze coniferen zou ik eerst volledig
rooien. Daarna bedacht ik om ze te snoeien tot op de stam en de stammen
te gebruiken om een wilgenscherm tussen te vlechten. De stammen staan op
plm. 50/60 cm. Maar dat vlechten schijn een zeer arbeidsintensief karwei
te zijn en het gaat wel over 40 metertjes.
Vandaar het idee om heidematten te gebruiken.

Alvast bedankt voor het meedenken en advieseren.

nulkommanul

reck...@wanadoo.nl

'k Had het er nog over met mijn zoon die voor een zeer bekend
Tuincentrum werkt te Amsterdam-Oost.
Ik dacht: Heideschuttingen? Hoe dan? maar het blijkt gewoon gevlochten
dode heitakken. en behoorlijk duur ook nog!
Dik boven de 100 euro per scherm van 1,80 x 1,80
't Schijnt ook niet al te duurzaam te zijn; 5 à 10 jaar maximaal en
bedoeld om op schuttingen te spijkeren/nieten.

Waarom niet de oplossing van paalhouders/palen/(beton)ijzervlechtwerk
en daartegen bladverliezende- of bladhoudende Hedera Helix.
Die Hedera heeft even een paar jaar om het geheel te overwoekeren maar
dan is het knippen/snoeien geblazen
maar het valt goed in de hand te houden.

't Is maar een eigen idee hoor.Ik heb geen geld voor exclusieve
afscheidingen.

De Vrije Vogel

Trudi

<reck...@wanadoo.nl> schreef in bericht

[...]
't Schijnt ook niet al te duurzaam te zijn; 5 ą 10 jaar maximaal en

[...]

Ik heb zelf wilgenmatten, daar ben ik erg tevreden over. ze waren ook niet
zo duur. Maar ik heb gezocht en kan het adres iet vinden. Wat ik wel vond;
http://www.agrideal.nl/index.php?gp=showad&adid=1324 Ook niet duur vond ik
Succes

Trudi

annet

"Trudi" <h...@mostertpijl.demon.nl> schreef:

>Ik heb zelf wilgenmatten,

maar het ging over heidematten... :-)

Annet

reck...@wanadoo.nl

Heidematten zijn te koop/te bestellen bij elke Intratuinvestiging

INTERGARD B.V.

De natuurlijke matten zijn al verkrijgbaar vanaf €21,99 ex. met een lengte van 5 meter en een hhogte van 2 meter. zie ook op intergard.eu