Hoe maak ik een kleine vrijver ??

alex

Geachte vijverliefhebbers,

Ik heb zelf geen verstand van vijvers maar wil er wel een achter mijn
huis maken.
Ik hou niet van die "plastic-bak" vijvers, en hij wordt ongeveer 2 tot 4
vierkante meter.
Ik was van plan een muurtje te metselen waar hij dan in komt.

Nou had ik een aantal vragen:

Hoe ga ik te werk met het maken van een vijver ??
Waar moet ik op letten en wat moet ik beslist niet doen ??

En graag zou ik eventuele tips willen ontvangen......

Met vriendelijke groet,

Alexander van Dellen

Geert Tichelaar

Eeuh.. een kleine vijver maak je uiteraard met een klein schepje, probeer eens een
theelepeltje????

alex <a.van...@kpn.com> schrijfbewerkingen: > Geachte vijverliefhebbers,

joir

to alex
alex wrote:

> [...]
> Waar moet ik op letten en wat moet ik beslist niet doen ??
>
> En graag zou ik eventuele tips willen ontvangen......

Beste Alexander,
Ga eens naar de twee volgende homepages em je vindt het antoord op bijna
alle vijvervragen.
http://pondlibrary.org/
http://neerland.boa.nl/watertuin
succes,
Joir

Sjoerd

On 23 Feb 1999 15:15:42 GMT, Geert Tichelaar <g.h.ti...@kpn.nl> wrote:
>Eeuh.. een kleine vijver maak je uiteraard met een klein schepje, probeer eens een
>theelepeltje????

Flauw antwoord zeg....Maarre de vraag had wel wat specifieker gekunt..
Ik zou zeggen zoek een boek over vijvers (zijn er zat te vinden). Hierin
staan in ieder geval de basis zaken beschreven.
Je kunt ook eens een kijkje nemen op http://www.vivenda.nl meen ik. Staat
ook een heel verhaal over vijvers van begin tot eind.

>alex <a.van...@kpn.com> schrijfbewerkingen: > Geachte vijverliefhebbers,

Groetjes,
Sjoerd
+-------------------------------------------------------+
| E-mail : S.K...@inter.NL.net |
| sk...@ram.nl |
| World Wide Web : http://web.inter.NL.net/users/S.Krol |
+-------------------------------------------------------+
A woman can never be too rich or too thin.

Martin

Geert Tichelaar <g.h.ti...@kpn.nl> schrijfbewerkingen: > Eeuh.. een kleine vijver maak je uiteraard met een klein schepje, probeer eens een
> theelepeltje????

Ga eens aan je werk geert in plaats van deze onzin te posten

Roger Stinissen

Koop Davi tuin

Roger Stinissen

Martin doe jij ook eens wat. Je verdient een gigantisch salaris en
je zit hier alleen maar je neus leeg te halen

Martin <m.van...@kpn.com> schrijfbewerkingen: > Geert Tichelaar <g.h.ti...@kpn.nl> schrijfbewerkingen: > Eeuh.. een kleine vijver maak je uiteraard met een klein schepje, probeer eens een

Gebr. Droogh

Davi Tuin ??, ik wist niet dat dat programmatje ook vijvers graafde voor je
!!
Of kan je met de cd-rom ook graven, bedoel je dat ??

Roger Stinissen heeft geschreven in bericht
<7b0c7f$1sa$2...@hdxl22.telecom.ptt.nl>...

Sjoerd

Al met al krijgt men zo een aardige indruk van KPN? ;-)

Groetjes,
Sjoerd

Wilfried Solarz

to jo...@wxs.nl
Ligt aan je keuze wil je een biotoop of een KOI vijver

alex

Wilfried Solarz schreef:

> Ligt aan je keuze wil je een biotoop of een KOI vijver

Wat is een biotoop en wat is een KOI vijver ??

Alex

Fishy

Ben jij van deze wereld of ????????

Fishy

/`·.¸
/¸...¸`:·
¸.·´ ¸ `·.¸.·´)
: © ):´; ¸ {
`·.¸ `· ¸.·´\`·¸)
`\\´´\¸.·´

alex heeft geschreven in bericht <36DA6127...@kpn.com>...

alex

Fishy schreef:

> Ben jij van deze wereld of ????????

Bijkbaar niet ..........

En daarom is misschien handig om de vraag gewoon te beantwoorden:

Fishy

Ik denk dat het een grapje is, of uitlokking van een thread?
Kom nou, nooit gehoord van een biotoop?
En ook niet van de mooiste koudwatervissen voor in de vijver en
onze lievelings vissen Koi?
Blijf dan deze groep volgen, of koop eens een eenvoudig
vijverboekje, staat alles in.
Ga me nu niet vragen wat een thread, of vijverboekje is?
Anders ben je blijkbaar toch niet van deze wereld.

Fishy

/`·.¸
/¸...¸`:·
¸.·´ ¸ `·.¸.·´)
: © ):´; ¸ {
`·.¸ `· ¸.·´\`·¸)
`\\´´\¸.·´

alex heeft geschreven in bericht <36DBB11C...@kpn.com>...

>Bijkbaar niet ..........
>
>En daarom is misschien handig om de vraag gewoon te beantwoorden:

>Wat is een biotoop en wat is een Koi vijver ??
>Alex

Wilfried Solarz

to alex
Biotoop= laat de natuur zijn gang gaan (vrij vertaald) met windes en/of
goudvissen
max diepte 80 cm
Koi+ goede filters,lampen, en "clean" diepte minimaal 1m30 liever 1m60
of meer
Wilfried
http://www.euronet.nl/users/w_solarz/koilink.htm

alex schreef:

> Wat is een biotoop en wat is een KOI vijver ??
>
> Alex

Crisa

Wilfried Solarz heeft geschreven in bericht
<36E1B0A7...@euronet.nl>...

>Biotoop= laat de natuur zijn gang gaan (vrij vertaald) met windes en/of
>goudvissen
>max diepte 80 cm

Ben ik mee eens: "Laat de natuur zijn gang gaan"

>Koi+ goede filters,lampen, en "clean" diepte minimaal 1m30 liever 1m60
>of meer

Met andere woorden (vrij vertaald): "Laat de natuur NIET zijn gang gaan".

Crisa

Julius Similon

Plaats waar een dier of een plant geheel in zijn omgeving ingepast is
in zijn omgeving. M.a.w. omgeving waar het dier zich het beste thuis voelt,
namelijk zijn biotopische omgeving.

Groeten, JS

alex heeft geschreven in bericht <36DA6127...@kpn.com>...