Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

Kan dit?

1 view
Skip to first unread message

PdK

unread,
May 23, 2012, 1:34:54 PM5/23/12
to
Het abonnement van mijn Galaxy S loopt in augustus af maar ik wil
eigenlijk nu al de S3 hebben bij een andere provider.
Aanvragen en nummerbehoud zal geen probleem zijn en ik snap dat ik dan
2 maanden lang dubbele abokosten heb maar hoe gaat het dan bij mijn
oude provider?
Daar heb ik nog steeds een abo maar dan zonder bijbehorend
telefoonnummer.
Kan dat wel of zie ik iets over het hoofd?

--
Groeten
Piet


Message has been deleted

Rob

unread,
May 23, 2012, 3:09:33 PM5/23/12
to
Nee dat kan niet. Je kunt alleen overstappen met nummerbehoud aan
het eind van je contract periode.

PdK

unread,
May 23, 2012, 3:26:13 PM5/23/12
to
Rob formuleerde de vraag :
Bedankt, dat is in ieder geval een antwoord waar ik wat aan heb. :-)

--
Groeten
Piet


Badmuts

unread,
May 24, 2012, 10:05:58 PM5/24/12
to

"PdK" <pdk@blabla@perso.be> wrote in message
news:mn.bc967dc57...@perso.be...
Dat kan prima. Je oude provider stuurt je waarschijnlijk ineens een rekening
voor de resterende 2 maanden.
Je hoort je contract daar overigens NA PORTEREN nummer (niet daarvoor of
tijdens...) ook op te zeggen.



Rob

unread,
May 25, 2012, 3:13:51 AM5/25/12
to
Badmuts <bad...@i.am.not.invalid> wrote:
>
> "PdK" <pdk@blabla@perso.be> wrote in message
> news:mn.bc967dc57...@perso.be...
>> Het abonnement van mijn Galaxy S loopt in augustus af maar ik wil
>> eigenlijk nu al de S3 hebben bij een andere provider.
>> Aanvragen en nummerbehoud zal geen probleem zijn en ik snap dat ik dan
>> 2 maanden lang dubbele abokosten heb maar hoe gaat het dan bij mijn
>> oude provider?
>> Daar heb ik nog steeds een abo maar dan zonder bijbehorend
>> telefoonnummer.
>> Kan dat wel of zie ik iets over het hoofd?
>
> Dat kan prima. Je oude provider stuurt je waarschijnlijk ineens een rekening
> voor de resterende 2 maanden.

Jij baseert je uitspraak op een vermoeden. Een vermoeden dat onjuist is.

~PCfreakŠ~

unread,
May 25, 2012, 4:10:58 AM5/25/12
to
Op 25 May 2012 07:13:51 GMT, schreef Rob <nom...@example.com> het
volgende.

> >> Het abonnement van mijn Galaxy S loopt in augustus af maar ik wil
> >> eigenlijk nu al de S3 hebben bij een andere provider.
> >> Aanvragen en nummerbehoud zal geen probleem zijn en ik snap dat ik dan
> >> 2 maanden lang dubbele abokosten heb maar hoe gaat het dan bij mijn
> >> oude provider?
> >> Daar heb ik nog steeds een abo maar dan zonder bijbehorend
> >> telefoonnummer.
> >> Kan dat wel of zie ik iets over het hoofd?
> >
> > Dat kan prima. Je oude provider stuurt je waarschijnlijk ineens een rekening
> > voor de resterende 2 maanden.

> Jij baseert je uitspraak op een vermoeden. Een vermoeden dat onjuist is.

Idd, een voorbeeld van mijn kant;
Ik heb een jaar of 4 geleden een Telfort sim-only met nummer-portering
genomen en het Debitel-abo die ik had opgezegd welke nog ongeveer 3
maanden liep. Vervolgens Debitel gebeld met de vraag of ik het
resterende bedrag niet in 1x kon betalen en het nummer door Telfort kon
laten overnemen. Dit kon dus niet, en het nummer werd pas vrijgegeven na
afloop van mijn contract.

groetjes Henk
--
Algemene tips om zelf een PC te bouwen, en tips
voor Windows7 en XP zie mijn site.
use...@pc-freak.nl www.pc-freak.nl

Rob

unread,
May 25, 2012, 4:22:09 AM5/25/12
to
~PCfreak©~ <pcf...@werktniet.invalid> wrote:
> Op 25 May 2012 07:13:51 GMT, schreef Rob <nom...@example.com> het
> volgende.
>
>> >> Het abonnement van mijn Galaxy S loopt in augustus af maar ik wil
>> >> eigenlijk nu al de S3 hebben bij een andere provider.
>> >> Aanvragen en nummerbehoud zal geen probleem zijn en ik snap dat ik dan
>> >> 2 maanden lang dubbele abokosten heb maar hoe gaat het dan bij mijn
>> >> oude provider?
>> >> Daar heb ik nog steeds een abo maar dan zonder bijbehorend
>> >> telefoonnummer.
>> >> Kan dat wel of zie ik iets over het hoofd?
>> >
>> > Dat kan prima. Je oude provider stuurt je waarschijnlijk ineens een rekening
>> > voor de resterende 2 maanden.
>
>> Jij baseert je uitspraak op een vermoeden. Een vermoeden dat onjuist is.
>
> Idd, een voorbeeld van mijn kant;
> Ik heb een jaar of 4 geleden een Telfort sim-only met nummer-portering
> genomen en het Debitel-abo die ik had opgezegd welke nog ongeveer 3
> maanden liep. Vervolgens Debitel gebeld met de vraag of ik het
> resterende bedrag niet in 1x kon betalen en het nummer door Telfort kon
> laten overnemen. Dit kon dus niet, en het nummer werd pas vrijgegeven na
> afloop van mijn contract.

Precies, zo gaat het.
Er is een wettelijke verplichting voor een provider om nummer portering
mogelijk te maken maar die geldt alleen voor nummers waar geen lopend
contract meer op is. En de providers, die helemaal niet willen dat je
naar een ander vertrekt, nemen dit letterlijk en maken het niet mogelijk
dat je afkoopt, doorbetaalt of wat dan ook verzint om je nummer te
porteren voor je contract afgelopen is. Je moet dus bij je oude provider
blijven tot einde contract en dan hopen ze dat je inmiddels van gedachten
veranderd bent en toch maar niet vertrekt.

Op het werk hebben we een grote operatie achter de rug waarbij alle
abonnementen bij diverse providers allemaal naar 1 provider gebracht zijn
met nummerbehoud en dit is een enorme klus geweest omdat je niet op 1
moment alles kunt porteren maar je moet al die contracten apart in de
gaten houden en als ze aflopen de boel porteren. Daar ben je 2 jaar
mee bezig.

Gelukkig hebben we met de nieuwe provider kunnen regelen dat alle contracten
bij hun dezelfde einddatum hebben, ook degenen die gedurende die migratie
periode op een later tijdstip over zijn genomen, en degenen die later
ingegaan zijn.
Maar dat kan uiteraard alleen binnen een zakelijk raamcontract.
Nu hebben we wel de mogelijkheid om op 1 datum de hele zaak te porteren
naar een andere provider. Maar ook niet eerder.
Message has been deleted

Rob

unread,
May 25, 2012, 5:20:25 AM5/25/12
to
Janus <em...@liever.niet> wrote:
> Doet geen enkele provider. Waarom is mij volslagen onduidelijk want vrijwel
> elk ander contract kun je voortijdig opzeggen door of de nog niet vervallen
> termijnnen gewoon te betalen of door de contante waarde daarvan te betalen.

Ok, leggen we het nog 1 keer uit, Janus.

Het is niet in het belang van de oude provider om een klant te laten
vertrekken. Als ze jou vast kunnen houden tot eind van contract dan
is je mening misschien ondertussen veranderd en blijf je toch maar.
Dat is weer een klant gewonnen.
Ook betalen veel klanten meer dan hun maandabonnement, bijvoorbeeld
voor gesprekken buiten de bundel, en die inkomsten lopen ze ook mis
als ze je eerder laten vertrekken.

Kortom, niet toestaan levert meer inkomsten op dan wel toestaan.
Beslissing is heel duidelijk.

~PCfreakŠ~

unread,
May 25, 2012, 5:20:10 AM5/25/12
to
Op Fri, 25 May 2012 11:12:45 +0200, schreef Janus <em...@liever.niet>
het volgende.

> >> Jij baseert je uitspraak op een vermoeden. Een vermoeden dat onjuist is.
> >
> > Idd, een voorbeeld van mijn kant;
> > Ik heb een jaar of 4 geleden een Telfort sim-only met nummer-portering
> > genomen en het Debitel-abo die ik had opgezegd welke nog ongeveer 3
> > maanden liep. Vervolgens Debitel gebeld met de vraag of ik het
> > resterende bedrag niet in 1x kon betalen en het nummer door Telfort kon
> > laten overnemen. Dit kon dus niet, en het nummer werd pas vrijgegeven na
> > afloop van mijn contract.
> >
> > groetjes Henk

> Doet geen enkele provider. Waarom is mij volslagen onduidelijk want vrijwel
> elk ander contract kun je voortijdig opzeggen door of de nog niet vervallen
> termijnnen gewoon te betalen of door de contante waarde daarvan te betalen.

Noem eens een paar voorbeelden, want ik geloof daar niets van.
Message has been deleted

Rob

unread,
May 25, 2012, 9:38:39 AM5/25/12
to
Janus <em...@liever.niet> wrote:
> On Fri, 25 May 2012 11:20:10 +0200, PCfreak?~ wrote
> (in article <khjur7du61ivktp2b...@4ax.com>):
>
>> Op Fri, 25 May 2012 11:12:45 +0200, schreef Janus <em...@liever.niet>
>> het volgende.
>>
>>>>> Jij baseert je uitspraak op een vermoeden. Een vermoeden dat onjuist is.
>>>>
>>>> Idd, een voorbeeld van mijn kant;
>>>> Ik heb een jaar of 4 geleden een Telfort sim-only met nummer-portering
>>>> genomen en het Debitel-abo die ik had opgezegd welke nog ongeveer 3
>>>> maanden liep. Vervolgens Debitel gebeld met de vraag of ik het
>>>> resterende bedrag niet in 1x kon betalen en het nummer door Telfort kon
>>>> laten overnemen. Dit kon dus niet, en het nummer werd pas vrijgegeven na
>>>> afloop van mijn contract.
>>>>
>>>> groetjes Henk
>>
>>> Doet geen enkele provider. Waarom is mij volslagen onduidelijk want vrijwel
>>> elk ander contract kun je voortijdig opzeggen door of de nog niet vervallen
>>> termijnnen gewoon te betalen of door de contante waarde daarvan te betalen.
>>
>> Noem eens een paar voorbeelden, want ik geloof daar niets van.
>>
>> groetjes Henk
>>
>
> Vodafone, T-Mobile, KPN, HI, Telfort en ga maar door.

Je kunt wel je contract voortijdig beeindigen door een boete te betalen
maar je nummer porteren kan dan niet.

~PCfreakŠ~

unread,
May 25, 2012, 10:08:00 AM5/25/12
to
Op Fri, 25 May 2012 15:35:58 +0200, schreef Janus <em...@liever.niet>
het volgende.

> >>>> Jij baseert je uitspraak op een vermoeden. Een vermoeden dat onjuist is.
> >>>
> >>> Idd, een voorbeeld van mijn kant;
> >>> Ik heb een jaar of 4 geleden een Telfort sim-only met nummer-portering
> >>> genomen en het Debitel-abo die ik had opgezegd welke nog ongeveer 3
> >>> maanden liep. Vervolgens Debitel gebeld met de vraag of ik het
> >>> resterende bedrag niet in 1x kon betalen en het nummer door Telfort kon
> >>> laten overnemen. Dit kon dus niet, en het nummer werd pas vrijgegeven na
> >>> afloop van mijn contract.
> >>>
> >>> groetjes Henk
> >
> >> Doet geen enkele provider. Waarom is mij volslagen onduidelijk want vrijwel
> >> elk ander contract kun je voortijdig opzeggen door of de nog niet vervallen
> >> termijnnen gewoon te betalen of door de contante waarde daarvan te betalen.
> >
> > Noem eens een paar voorbeelden, want ik geloof daar niets van.
> >
> > groetjes Henk

> Vodafone, T-Mobile, KPN, HI, Telfort en ga maar door.

Vergeet het maar, nummerportering is pas mogelijk aan het eind van je
originele contract.
Message has been deleted
Message has been deleted

Rob

unread,
May 25, 2012, 3:18:16 PM5/25/12
to
Janus <em...@liever.niet> wrote:
> On Fri, 25 May 2012 15:38:39 +0200, Rob wrote
> (in article <slrnjrv2qv...@xs8.xs4all.nl>):
> Hallo zeg. Een nieuw contract met een nieuw nummer afsluiten kan altijd.

Dat was de vraag niet.

~PCfreakŠ~

unread,
May 26, 2012, 2:02:57 AM5/26/12
to
Op Fri, 25 May 2012 20:40:43 +0200, schreef Janus <em...@liever.niet>
het volgende.

> >>> Noem eens een paar voorbeelden, want ik geloof daar niets van.
> >>>
> >>> groetjes Henk
> >
> >> Vodafone, T-Mobile, KPN, HI, Telfort en ga maar door.
> >
> > Vergeet het maar, nummerportering is pas mogelijk aan het eind van je
> > originele contract.
> >
> > groetjes Henk

> Lees dit draadje eens goed door dan zie je dat je wat gemist hebt.

Ik zou niet weten wat ik gemist heb.
Message has been deleted
0 new messages