Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

Re: Waarom de electrische auto geen toekomst heeft

3 views
Skip to first unread message

Willem-Jan Markerink

unread,
Nov 7, 2012, 7:07:35 PM11/7/12
to
"KE" <klaa...@home.nl> wrote in news:4776$509aa9e7$5ed488fe$1388
@cache70.multikabel.net:

>
> "Peter Manders" <ju...@ask.forit> schreef in bericht
> news:ou0l98dobopuvq668...@4ax.com...
>> On Wed, 7 Nov 2012 14:48:35 +0100, "KE" <klaa...@home.nl> wrote:
>>
>>>
>>>"Peter Manders" <ju...@ask.forit> schreef in bericht
>>>news:odok98ds53cev0hei...@4ax.com...
>>>> On 7 Nov 2012 12:37:40 GMT, "Willem-Jan Markerink"
>>>> <w.j.ma...@a1.nl> wrote:
>>>>
>>>>>Peter Manders <ju...@ask.forit> wrote in
>>>>>news:frek98pn5ai846hd3...@4ax.com:
>>>>>
>>>>>> On Wed, 7 Nov 2012 11:01:12 +0100, "John Schijthuis"
>>>>>> <schij...@shithappens.nl> wrote:
>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>>"Peter Manders" <ju...@ask.forit> schreef in bericht
>>>>>>>news:qjni9898lqg382loc...@4ax.com...
>>>>>>>> On Tue, 6 Nov 2012 19:28:43 +0100, "John Schijthuis"
>>>>>>>> <schij...@shithappens.nl> wrote:
>>>>>>>>
>>>>>>>>>Dit vraagt enkel een standaardisatie van de 'battery-packs" voor
de
>>>>>>>>>verschillende type voertuigen (catergorie vrachtwagens,
>>>>>>>>>personenauto's
>>>>>>>>>etc.)
>>>>>>>>
>>>>>>>> Toe maar, vrachtwagens op accu's...
>>>>>>>
>>>>>>>Die hebben ruimte te over om zware accu's te vervoeren waarop ze
>>>>>>>kunnen
>>>>>>>rijden.
>>>>>>
>>>>>> Ik adviseer om eerst eens een berekening te maken om te zien hoe
>>>>>> praktisch vrachtwagens op accu's gaan zijn.
>>>>>>
>>>>>>>Denk b.v. eens aan vorkheftrucks e.d. Er zijn al zat van practische
>>>>>>>toepassingen waarbij zwaar materieel op electriciteit loopt. Waarom
>>>>>>>zou
>>>>>>>dat niet kunnen? Omdat het niet kan? Dergelijke argumentatie is laf.
>>>>>>>Met
>>>>>>>een dergelijke instelling waren we nooit op de Maan geland, was er
>>>>>>>geen
>>>>>>>atoombom/kerncentrale ontwikkeld, bestonden er geen vliegtuigen en
>>>>>>>zaten
>>>>>>>we nu niet op internet.
>>>>>>
>>>>>> Dat is nou juist kromme argumentatie. Al die zaken zijn mogelijk
>>>>>> gemaakt omdat er eerst gigantisch veel onderzoek naar is gedaan. Je
>>>>>> kunt wel roepen dat vrachtwagens op accu's moeten gaan rijden, maar
>>>>>> als je eerst was gaan rekenen dan was je erachter gekomen hoe
onzinnig
>>>>>> die bewering eigenlijk is. De energiebehoefte van vrachtwagens is
van
>>>>>> een hele andere orde dan van vorkheftrucks of personenauto's.
>>>>>>
>>>>>
>>>>>Zou'ie weten dat lichtmetalen velgen ook in zijn bij vrachtwagens?
>>>>
>>>> Met een electromotor in de velg zeker?
>>>>
>>>Bij vrachtwagens is het toegestane laadvermogen erg belangrijk. De wet
>>>schrijft een maximaal totaalgewicht voor. In NL 50 ton en in Duitsland
>>>(waar
>>>veel NL-vrachtwagens rijden) is het 40 ton. Door het "eigen gewicht"
lager
>>>te maken, neemt het laadvermogen toe, waardoor financiele gewin toeneemt
>>>indien ze per ton-lading worden betaald (is vaak het geval).
>>
>> Dat is me bekend, maar ik stelde het idee voor zodat de electro croud
>> er vast mee aan de gang kan...
>>
>
> De electro croud hier toont gebrek aan kennis van natuurkundige wetten,
> waardoor een zinnige discussie steeds spaak loopt.
>
>

Heren!

U contamineert 'crowd' & 'cloud'....;))


Willem (wee degene die nu over energie-opwekking uit wolken begint, of
crowdsurfen) Jan


Cru, zeer cru.

--
Bye,

Willem-Jan Markerink

The desire to understand
is sometimes far less intelligent than
the inability to understand

<w.j.ma...@a1.nl>
[note: 'a-one' & 'en-el'!]
0 new messages