Re: Hoe vertaal je dit?

peer mankpoot

[forward naar nl.taal.klassiek, f'up gezet]

Ejo schreef/citeerde op Sun, 30 Sep 2007 01:34:12 -0700:

> Mijn dochter vroeg dit te vertalen (hoop dat ik het goed ingetikt
> heb):
>
> "domitilla autem via non est alta templum est altum"
>
> Wat is de beste vertaling?

Ejo

On Sep 30, 10:46 am, peer mankpoot

dank! (maar hoe vertaal je het nu?)

peer mankpoot

Ejo schreef/citeerde op Sun, 30 Sep 2007 02:32:58 -0700:

> [...]

(...)

> dank! (maar hoe vertaal je het nu?)

Geen idee, maar in ntk maak je een redelijke kans.

Ik ken geen romeins.
domitilla = ?
autem = maar, echter
via = weg
non est = is niet
alta templum = grote kerk
est = is
altum = groot, hoog

Geen flauw idee wat er staat.

Dre Ruigrok

peer mankpoot schreef:
De weg naar huis ligt niet hoog, de kerk ligt hoog.

Aug. de Man

"peer mankpoot"

"Domitilla" is een naam (en betekent beslist niet "naar huis)".
Het zal dus uit een dialoog komen.
Domitilla zei daarop: de weg is niet hoog, de tempel is hoog.

August de Man

The Boss

Ik vraag me af of OP altijd het huiswerk van dochterlief maakt, of door
anderen laat maken ...
De dialoog (nou ja) komt uit "Lingua Latina" (deel 1; les 2) en is zonder al
te veel moeite met Google te vinden, althans de vertaling ervan.

--
Jeroen

Ejo

Bedankt voor alle antwoorden, ik spreek geen woord latijn, maar mijn
dochter is er idd mee bezig.