Big diet

Marieke

Zoals jullie vast wel gehoord of gezien hebben is Big Diet weer van start
gegaan.
Wat vinden jullie van die manier om af te vallen. Lijkt mij best onmogelijk
25 kilo in 11 weken.

Kayleigh

"Marieke" <outl...@planet.nl> wrote in message

Met een super streng dieet en heftig dagelijks sportschema moet het
natuurlijk wel mogelijk zijn. Ze willen in 11 weken tijd zoveel mogelijk
resultaat zien voor de kijkcijfers lijkt me. Of het een blijvend resultaat
oplevert is een tweede. (dan heb ik het niet eens over hoe los je vel wel
niet zal zitten dan lijkt me) En om eerlijk te zijn betwijfel ik het, want
voor de camera's ben je natuurlijk super gemotiveerd, en wordt gezond voor
je gekookt (je komt niet moe en sacho uit je werk en moet dan nog eens de
keuken in), je hebt een prive trainer ala Emile Ratelband met de kop van
Antonio Banderas en het lijf van Arnold Swarchenegger (en geloof me, daar
*wil* je je voor in het zweet werken ::grinnik::), een mental coach bij de
hand voor een eventuele dip en watever you need aan sport spullen all over
the place, je hoeft geen oppas te zoeken om s'avonds in de stort regen op je
fietssie naar de sportschool te rijden waar je vervolgens alleen maar 16
jarige meisjes met strakke lijven in spandex outfits ziet die zich staan te
bewonderen in een spiegel en te flirten met de evenoude spierballende
kwekende jongens die net de pukkels ontgroeit zijn. En daar sta jij dan, als
een verzopen kat, in een legging met errug wijd shirt erboven, haren in een
staart en je make ergens op je kin je eigen in het zweet te werken om
vervolgens erachter te komen dat je doordat je vocht vasthouden je kan
sporten wat je wil, je toch alleen maar zwaarder wordt met iedere minuut die
de klok wegtikt. En je wordt in de watten gelegd door masseuses ...
ombeperkt sauna etc etc.

Afijn, je hebt alles bij de hand en je bent met z'n allen om elkaar te
stimuleren. Als dat het al niet genoeg is heb je altijd nog een stok achter
de hand: de camera's die alles registeren. Ieder lullig stukje chocolade wat
je wegpropt, pms of niet ... wordt voor heel Nederland vastgelegd en
uitgezonden en gebracht alsof je een zwak persoon bent wat zich niet kan
beheersen bij de eerste de beste reep chocolade die je tegen komt. Verder
wordt alles voor ze gedaan denk ik ... en hebben ze de hele dag niks anders
te doen die 11 weken vol te maken en zich volledig te focussen op maar 1
ding: afvallen. Geen kids om voor te zorgen, geen boodschappen die gedaan
moeten worden tussen alle bedrijven door, niet de hele dag werken en dan
s'avonds moe thuis komen, een huishouden hebben. Zijn ze weer thuis vallen
al die middeltjes weg en ben je op jezelf aangewezen, en sta je weer in het
normale leven en ritme en een pizzalijn is zo gebeld dan ... dan is zo'n
spartaanse manier van leven gewoon niet vol te houden. En het lijkt me dat
ze in die weken alleen maar een crash dieet ondergaan voor een zo goed
mogelijk eind resultaat voor de kijkers ... maar leren ze dan ook werkelijk
beter met eten en hun eetgewoontes om te gaan? Ze komen zodra ze thuis zijn
en het nieuwe ervan af is vanzelf wel weer aan ... en als ze een beetje
mazzel hebben is het niet meer dan dat ze afgevallen zijn en komen ze na een
aantal maanden weer op het gewicht waar ze op stonden ipv nog zwaarder eruit
te komen. Ik denk persoonlijk dat het meer kwaad dan goed doet en gejojo in
de hand werkt. Ik denk nog steeds dat je eetgewoontes aanpassen om een
manier die voor jou haalbaar is en waar je gewoon mee kunt leven en dan maar
wat minder snel afvalt een stuk beter en blijvender is voor je dan zoiets.
Maar to each their own ...

Hmmmm ... beetje lange posting geworden .. sorry :)

K.

Marieke

Dat is het mooie juist..
Die mensen van big diet doen het net zoals wij.
Ze zitten gewoon thuis en moeten zelf koken.
Wel sporten ze veel..maar het is niet meer die verwennerij zoals vorig
jaar..

Kayleigh

> [...]
> Ze zitten gewoon thuis en moeten zelf koken.
> Wel sporten ze veel..maar het is niet meer die verwennerij zoals vorig

Dan zou het best eens interessant kunnen worden om te zien ... maar ik denk
niet dat het haalbaar is.

K.

starfleet

Marieke wrote:

Voor sommige mannen is het wel haalbaar ( zeker voor die meneer die 150
kilo
weegt). Voor de vrouwen niet. Ik heb wel begrepen dat het een
verstandig
dieet is dat ze volgen, dat was vorig jaar in dat kasteel ook. Niet
hongeren en
veel sporten.

Anne