Re: De grootste Nederlander: Cruyff natuurlijk!!

Bas

Luther Zevenbergen wrote:
> Voetbalfans aller polders, verenigt u.
>
> Bij de verkiezing "grootste nederlander" staat Cruyff slechts 6e in de
> tussenstand. Ik roep iedereen hier op om te gaan stemmen, en dat
> zoveel mogelijk elke stemronde te herhalen, want Cruyff heeft als
> geen ander Nederland internationaal op de kaart gezet. Niet alleen
> wat betreft mooi en goed voetbal, maar ook met typisch Nederlandse
> eigenschappen als lef en opportunisme.
>
> Stem Cruyff!

Hear hear !

BP (die 3 van zijn 5 oorspronkelijk gekozen personen in de top 10 ziet)

Wouter Meijer

"Piet Hein" <he...@l.wel> schreef in bericht
> Dat was toch dat mannetje dat niet voor het Nederlands elftal wou uitkomen
> omdat zijn sponsor dat niet leuk vond.

ik herinner me dat hij optimale omstandigheden eiste, en dat jos staatsen
toen op slinkse wijze dick naar voren schoof

Wouter

Wouter Meijer

> Stem Cruyff!
>
> www.degrootstenederlander.nl

waar kan ik stemmen dat ik het uberhaupt een belediging vind voor hem dat
deze onzin georganiseerd wordt?

Wouter

The Tall Texan

"Luther Zevenbergen"

> [...]
en
> goed voetbal, maar ook met typisch Nederlandse eigenschappen als lef en

Poeh, een sporter als grootste Nederlander... dat kan echt niet, hoor.

TTT, stemt Erasmus.

Kees

Luther Zevenbergen wrote:
> Stem Cruyff!

Je bedoelt Cruijff.

Kees (herkent echte fans onmiddellijk)
--
We boffen toch maar met die Reiziger he!

BigRon

"Bas" :

En hoe zag die top 5 eruit?

Ronald (weet niet meer precies op wie hij heeft gestemd)

Mark-

BigRon wrote:
> "Wouter Meijer" :
> Leg eens uit waarom.
>
> Ronald (vindt het wel vermakelijk)

Onzin schijnt nogal 's vermakelijk te zien gezien de vele onzinnige
programma's op tv.

Nog grotere onzin: http://www.stemwijzer.nl/gnl/

Gr.
A. (iemand daar serieus gebruk van heeft gemaakt...?)

Bas

JC, Drees, Rembrandt, Bomans en Koot&Bie

> Ronald (weet niet meer precies op wie hij heeft gestemd)

Als het goed is heb je daar via e-mail wel een bevestiging van ontvangen.

BP (geschokt door de absurd hoge positie van Fortuyn)

Martin Koolhoven

"Mark-" <promox79GeeNSPaM@EnzOhotmail> wrote:

> Nog grotere onzin: http://www.stemwijzer.nl/gnl/

Ik kom op Vincent van Gogh uit.

gr,
Martin Koolhoven (Cruijff toch op 5)

Bas

Dan snap je er geen ene flikker van.

BP (JC was ooit alleen een sporter maar is al een hele tijd god)

Ab

"Luther Zevenbergen" <demiurg@=wanadoo.nl> schreef in bericht

> Stem Cruyff!
>
> www.degrootstenederlander.nl

Mijn lijstje is;

1. Abel Tasman
2. Piet Bambergen
3. Eduard Douwes Dekker
4. Douwe Egberts
5. Dirk Scheringa

BigRon

"Bas" :

> JC, Drees, Rembrandt, Bomans en Koot&Bie

Dat vond ik vreemd, dat een duo de grootste Nederlander kon worden.
Waarom zijn ze er niet apart bij gezet? (Dan had ik overigens nog niet op ze
gestemd)
Volgens mij stonden Rembrandt en Cruijff ook in mijn lijstje. Over Drees
twijfel ik.
Wel had ik op zeker Willem van Oranje.

> Als het goed is heb je daar via e-mail wel een bevestiging van ontvangen.

Kzal het eens nakijken maar ik ben een tijdje terug na een blikseminslag van
alles kwijtgeraakt.

> BP (geschokt door de absurd hoge positie van Fortuyn)

Geschokt niet, wel verbaasd. Ik denk ook niet dat ie over 50 jaar nog steeds
zo hoog staat.

Ronald

Kees

Wouter Meijer wrote:

> ik herinner me dat hij optimale omstandigheden eiste, en dat jos
> staatsen toen op slinkse wijze dick naar voren schoof

Ik herinner me vooral Vader Abraham.

Kees (over optimale omstandigheden gesproken)

balletje

> [...]
en
> goed voetbal, maar ook met typisch Nederlandse eigenschappen als lef en

Is er geen verkiezing van het meest onbenullige
en totaal overbodige tv-programma van het jaar?

Señor Tropical

> [...]
en
> goed voetbal, maar ook met typisch Nederlandse eigenschappen als lef en

Stelletje debielen om JC als kandidaat in te voeren.
Grote racist!
Nooit EK en WK geworden.
Landverrader voor een roze hoerig kutje.

Kees

Señor Tropical wrote:
> Stelletje debielen om JC als kandidaat in te voeren.
> Grote racist!
> Nooit EK en WK geworden.
> Landverrader voor een roze hoerig kutje.

Is dat laatste je naam?

Kees (of je sig?)

Kees

BigRon wrote:
> Vreemd ook dat de beide schilders het een stuk slechter doen dan bv
> Erasmus en van Leeuwenhoek. Ik dacht dat die laatste twee bij het
> grote publiek toch niet zo heel bekend zijn.

Nog vreemder dat Christiaan Huygens niet genomineerd is.

Kees (vindt het niet alleen daarom grote onzin)

Luther Zevenbergen

Jacco Konijn wrote:

> "Luther Zevenbergen" <demiurg@=wanadoo.nl> wrote in message

> Zorgelijker: Fortuijn staat 2e!

Zeker, iemand die het Nederlandse voetbal heeft gevormt en internationaal op
de kaart heeft gezet staat lager dan de man die de OV-kaart invoerde.
Tja.

> Jacco (stemde acuut strategisch, Jammer voor Johan)

Zonde inderdaad,
met een goede internetcampagne krijgen we Johan waar hij hoort:
op 1.

The Tall Texan

"Bas"

> Dan snap je er geen ene flikker van.
>
> BP (JC was ooit alleen een sporter maar is al een hele tijd god)

Voor wie? Ik vind het maar een zeurderige, beetje simpele man. Categorie
Hazes, Fortuin, Verhoeven. Ongetwijfeld helden in hun gebied, maar grootste
Nederlander...

TTT, is benieuwd waar Derksen op stemt.

Joep

Enuh, Blonde dolly uit den haag

"Kees" <n...@EFFEKNIPPENkees.lekkerthuis.nl> wrote in message

Wouter Meijer

"BigRon" <bit...@hotpop.com> schreef in bericht
> "Wouter Meijer" :
> Leg eens uit waarom.

Sommige dingen leg ik gewoon niet uit, helaas is dit er een van.
Wouter