vissen op de canarische eilanden

frans

Ik heb in oktober een reisje geboekt naar La Palma op de Canarische
Eilanden. Nou zat ik me af te vragen of het de moeite waard is om een
(zee)hengel mee te nemen voor vissen vanaf de kant.
Op het internet kan ik vrijwel niets vinden. Heeft iemand viservaring daar?

Frans

Freddie

Hoi

Je kunt daar best vissen. Tussen de keien en aan de kant kun je daar kleine
regeboog gekleurde en zwarte visjes vangen. Zijn net van die aqarium
visjes.Meestal tussen de 4 a10 cm groot
Best leuk werk even. Dit kun je gewoon heel licht vissen. (dobbertje Met
brood, of neem een paar bakjes mestpieren mee. gaat ook super.
Ook wordt er door de lokale Spanjolen wel met zwaarder hengels gevist. Een
stok van ca 5 mtr dikke molen + draad, zwaar lood. Schrik niet wat ze daar
mee vangen. Lange palingachtige vis, maar dan een aggresievie versie er van.
Meestal hebben ze er een lange yzerenstick bij om dat visje door z'n hooft
te steken. Ze durven hem niet eens normaal te onthaken.
In vele jachthavens mag je niet vissen. En dat is te zien ook wan daar
zwemmen grote vissen. je kunt er meestal wel tot de bodem kijken.
Mijn ervaring had ik meer naar het zuidelike deel van het eiland. ( porto
rico / - morgan heette dat geloof ik.

Succes
Gr Freddie

"frans" <sna...@hotmail.com> schreef in bericht

Patrick Ouwehand

kijk eens op kustvissenineuropa.nl

"frans" <sna...@hotmail.com> schreef in bericht

Billie

Kijk maar eens op het forum van www.zeevissen.com. Daar is in maart van dit
jaar een mooi avontuur door Pier geschreven over een visvakantie op Palma:
Vissen in het buitenland » Rennende vissers op La Palma