Goed vliegvisboek

Rob Bakker

Beste ng lezers,

Ik heb zeer veel interesse om met vliegvissen te beginnen.
Voordat ik materiaal ga aanschaffen wil ik me eerst orienteren.(Geld
uitgeven kan altijd nog)

Daarom zoek ik een (als het even kan een Nederlands) boek over vliegvissen
waarin de diverse facetten van het vliegvissen aan de orde komen.

Heeft iemand een tip voor me?

bvd
Rob

pannekoek

ik ben ook sinds pas begonnen aan het vliegvis avontuur en heb enige kennis
opgedaan bij een plaatselijke vliegvisclub.
je kan meestal bij zo'n club eens een keer gratis langskomen voor uitleg en
tips.
zo heb ik het tenminste gedaan. (en met succes)
of kijk eens op http://vliegvissen.pagina.nl/

greetz,
sander

Rob Bakker <Rob_b...@no.spam.yahoo.com
> schreef in berichtnieuws
Rob_bakker-19...@c18716233.telekabel.chello.nl...

Mark

Hoi Rob,

De vliegvis bijbel van Nederland is volgens mij Vliegvissen & Vliegbinden
van Wim Alphenaar ISBN 9024010241. Maar ik ben bang dat die wel aardig wat
kost (tussen de 80 en honderd piek!)
Minder duur, maar zeker een aanrader is 'Vliegvissen nieuwe stijl' van Jan
Schreiner, de vliegvis 'pionier' van Nederland (ISBN 9024010128). In beide
boeken komen alle facetten van het vliegvissen aanbod, in de eerste komt ook
veel over het binden naar voren, iets wat je als echte vliegvisser in
iedergeval moet kunnen ;-)

Heel veel plezier met vliegvissen

Mark

http://home.wxs.nl/~perlot32

Rob Bakker heeft geschreven in bericht ...

Joost van der Meer

Ook het boek 'Vliegvissen' van Henk Peeters is een heel mooi en goed boek
waarin alles wordt uitgelegd.

grt. Joost

Rob Bakker <Rob_b...@no.spam.yahoo.com> schreef in berichtnieuws
Rob_bakker-19...@c18716233.telekabel.chello.nl...

Piet Geelhoed

Beste Rob,
Het beste advies heb je al van Pannekoek gekregen, kijk eens in de buurt
rond naar een vliegvisclub. Die kunnen je alles op het gebied van
vliegvissen bieden. Bij mijn club is het zo dat je op je gemak kan
rondkijken, hengels uitproberen, samen met de bindinstrukteurs vliegen
binden met materiaal van de club, video's bekijken, dit alles voordat je ook
maar wat aanschaft. Als het vliegvissen je dan nog wat lijkt(en dat kan dan
niet meer anders!) word je met raad en daad bijgestaan bij aankoop van de
juiste spullen. Je kunt dan lid worden of niet, even goede vrienden.
Lang voordat mijn club werd opgericht heb ik veel opgestoken van "Een
handvol vliegen" van Kees Ketting. Nederlands, duidelijke omschrijving,
geschiedenis van de vlieg en bovendien vliegen die vangen.
En niet onbelangrijk is: vliegvissen kun je zelf zo duur maken als je wilt,
Maar een vlieg maken met dubbing van een stukje vloerkleed en dan nog vangen
ook, dat is plezier.
Vr gr.

Henk Moelker

Een goed boek voor de beginnende vliegvisser is Vliegvissen in
de praktijk van Wim Alphenaar. ISBN : 90 240 1031 4

Groet,
Henk Moelker

Jos van Zetten

Inderdaad, ik kan je adviseren om een boek te kopen van Kees Ketting, Henk
Peeters of Wim Alphenaar.
Maar het vissen leer je natuurlijk niet uit een boek maar aan de waterkant
vergezeld van een ervaren vliegvisser.
Boeken zijn natuurlijk wel een waardevol hulpmiddel/naslagwerk.

Succes,

Jos van Zetten

"Joost van der Meer" <joos...@dds.nl> schreef in bericht

> Ook het boek 'Vliegvissen' van Henk Peeters is een heel mooi en goed boek
> waarin alles wordt uitgelegd.
>
> grt. Joost

Rob Bakker

LS,

Dank voor de adviezen en tips.
Ik heb inmiddels kontakt met de vliegvisclub in Apeldoorn
en ga binnenkort naar een clubavond.

Ik denk dat daar wel een ervaren visser is mij kan en wil helpen.

groet
Rob

Mark

Hoi,

Het is een mooi boek met mooie foto's maar of je er echt wat aan hebt?

Gegroet Mark

Joost van der Meer heeft geschreven in bericht
<8spq3r$pdp$1...@buty.wanadoo.nl>...