Zeilen met de Duc tape

ronald drenthenaar

Ik heb hier als eens iets geschreven over een accu van de duc tape. Het kan
veel mooier. Zeilen met de ductape.
Kijk hier:
http://www.youtube.com/watch?v=FnILEXnRHP0

Ronald

ocean

Geweldig..... ;-)... Erg grappig....

Een typisch "Don't do this at home" of "Don't do this, son"...
Gevalletje...

Lodewijk Stegman

Op Wed, 18 Nov 2009 00:24:58 +0100, schreef ronald drenthenaar:

Hahaha. Ja. Zeilt onder het motto "voor de wind zeilt een bos takken
ook".

Aan de wind een drama, waarschijnlijk, want de jongens hebben al de
stroken tape in het zeil keurig evenwijdig gehouden, dus het 'zeil' is
gewoon een vlakke plaat, zonder enige bolling.

Aardig bedacht, maar een zwaktebod dat die jongens een stalen frame
gebruiken. Want het ding is natuurlijk nog veel te zwaar.
Het principe is al lang bekend. Met kunststoffolie overspannen houten
frames worden al jaren gebouwd: http://www.gaboats.com/

--
stegman

Aart Koelewijn

Op Wed, 18 Nov 2009 18:55:46 +0000, schreef Lodewijk Stegman:

Ik kan me vaag herinneren ooit nog eens met een opvouwbare (zeil)kano
bekleed met een soort canvas gevaren te hebben. Houten frame met
scharnieren met een soort opzetstukje waar een mastje in en zwaarden aan
konden. Was wel geinig, de merknaam was iets met een K geloof ik.

--
Aart

Lodewijk Stegman

Op Wed, 18 Nov 2009 20:36:37 +0000, schreef Aart Koelewijn:

> [...]
> scharnieren met een soort opzetstukje waar een mastje in en zwaarden aan
> konden. Was wel geinig, de merknaam was iets met een K geloof ik.

Klepper? Was er voor de oorlog al, geloof ik.

--
stegman

ronald drenthenaar

Lodewijk Stegman schreef:

> [...]

> gebruiken. Want het ding is natuurlijk nog veel te zwaar.
> Het principe is al lang bekend. Met kunststoffolie overspannen houten

Misschien is staal gebruikt voor stabiliteit. Mogelijk de volgende keer een
lichter materiaal als frame proberen. Ik denk aan hoepels van bijvoorbeeld
bamboe. Maar het kunnen wellicht ook holle plastic buizen zijn. Gevoelsmatig
dan toch met een verzwaarde kiel.

Ronald

Ronald Koelink

On 18 nov, 22:38, Lodewijk Stegman <ajee...@ditweghalenxs4all.nl>
wrote:

Yep. Werden in de 70-er jaren ook door V&D verkocht.

Groet, Ronald

Aart Koelewijn

Op Wed, 18 Nov 2009 21:38:12 +0000, schreef Lodewijk Stegman:

Klopt, Klepper was de naam. Vergeetachtigheid begint toe te slaan.

--
Aart

Wim Blankenstijn