Manuel Nugteren

Michael 'Mike' Gormez -- www.b-org.demon.nl/scn/deaths

Zijn naam komt voor op deze pages. Echt een goedkoop trukje om
search engines onbruikbaar te maken (effe Javascript uitzetten)

http://www.speakersacademy.nl/
http://www.speakerscorner.nl/

Mikey Buko
--
Mike Gormez was met dat truukje begonnen en lijkt er na enkele
flinke protesten van mij kant mee opgehouden te zijn.

ObUrls: www.b-org.demon.nl -- http://come.to/osababes

Zenon Panoussis

"Michael 'Mike' Gormez -- www.b-org.demon.nl/scn/deaths" skrev:

> Zijn naam komt voor op deze pages. Echt een goedkoop trukje om
> search engines onbruikbaar te maken (effe Javascript uitzetten)

Thank you Mike! But it's more than just search engines; Manuelito
is using this to get reputable and to gain access to clueless
companies. I just took step 1 in dealing with the latter. Now
wait a while, see.

oracle@everywhere: The ephemeral source of the eternal truth...

Jeta

Mike (mgo...@chello.nl):

Zenon (ora...@xs4all.nl):

> Thank you Mike! But it's more than just search
> engines; Manuelito is using this to get reputable and
> to gain access to clueless companies. I just took step
> 1 in dealing with the latter. Now wait a while, see.

Mochten jullie ze gemist hebben, dit zijn de namen van de mensen
die Nugteren gebruikt voor zijn misleiding. De fototjes van deze
mensen worden afwisselend getoond:
(http://www.speakersacademy.nl/ en http://www.speakerscorner.nl/)

"
Theo Aken Joop Alberda Tom America Hans Hoenjet Hans Appel Reinoud
Assendelft David Jan Bal Sonja Barend T.A.M. Beckers Fred Beek
Henny J. Beijer Willem Bemboom Robert Benninga Menno Bentveld
Reinier Berg Margot Ribberink Krijn Best David Bloch Dieuwertje
Blok Robert J. Blom F.W.M. Boekema Vivian Boelen Hans Bohm Willem
Bol Albert F.T. Booij James Booij Tom Booij Boom Chicago Arie K.
Boon Kasper L. Boon Wim H.D. Bosch Joop Braakhekke Corry Brokken
Jaap Bron Judith Bruijn Aad Bruijn Roger Bruyn Boudewijn Buch
Frederik H. Bulk Marcel Bullinga Pierre Cnoops Simon A. Cohen
Nelli Cooman Frans Couwenbergh Rob Creemers Carine Crutzen Jay
Curry Jacques d'Ancona Cilly Dartell Jules Deelder Janke Dekker
Middas Dekkers Bob Delbecque Willeke D'estell Inge Diepman Ati
Dijckmeester Marc Dijk Wendy Dijk Maarten A. Doolaard Kees
Driehuis Gert Jan Droge Wim M. Druenen Maarten Ducrot Hubrecht
Duijker Aad Dulst Monique Dusseldorp Lidewij Edelkoort Tom Egbers
Yolanda Eijgenstein Fred Emmer Alex Engel Justin H. Estourgie
Vincent Everts Peter Faber Violet Falkenburg Rob Fijlstra Harry
Wullings Fred Florusse Edmond Fokker W.S.P. Fortuyn Ivo Franklin
Rob Fruithof Seth Gaaikema Bavo Galama Pim Galen Martin Gaus Anton
Geesink Jack Gelder Wilfred Genee Lucas J. Gerwen Arie Geus Danny
Giessen Rene Gijp Jaap Ginneken Manfred Graaf Cees Grimbergen
Frits Groenewout Charles Groenhuijsen Hanneke Groenteman Frederik
Groot Joke Gruijter Robert Guillaume Berthold Gunster Nico
Haasbroek Paul Haenen Joost Hage Pieter Jan Hagens Peeter Chris
Hart Elsemieke Havenga Raoul Heertje Roy Heiner Bruni Heinke Tom
Hek Marijke Helwegen Sander Heutink Harm Hilgevoord Jacqueline
Hocker De Hofmakers entertainment Ilona Hofstra Patrick Hollander
Carine Holties Maurice Hond "De Hoop Entertrainment(r) BV." Sieto
Hoving Paul Huf Barry Hughes Jan Huijbers Joke Huisman Paulien
Huizinga Erik Hulzebosch Jean Karel Hylkema Leoni Jansen Kees
Jansma Pierre Janssen Rob Janssen Tanja Jess Jan Jong Jaap
Jongbloed Astrid Joosten Dick Juch Edna Kalb Fred Meijer Hanneke
Kappen Manuëla Kemp Willy & Rene Kerkhof Jack Kerklaan Manfred
Kets de Vries Ineke Kievit-Broeze Joost Kircz Phil Kleingeld
Judith Klijn John Knecht Gerrie Knetemann Marinus Knoope Henk
Kooij Frits Korbach Hans jr. Kraaij Hans sr. Kraaij Henk
Kraaijenhof Roland M. Kralingen Frank Kramer Jan Douwe Kroeske
Wouter Kroon Pieter G. Kroon Jan C.J. Kruijf RA RV Dirk Kuin Henny
Kuiper Bert Kuizenga Harry P. Kunneman Ton Kurstjens Pernille Lau
Richard Lamb Jan Lammers John Leddy S.L. Leeuw Bert Leeuwen
Goedele Liekens Maarten Linden Frits Lohnen R.F.M. Lubbers Bart
Luijk Hans Luijten Will Luikinga Paul Maaskant Gijs Lennep Arie
Maat Ans Markus Peter Maronier Roy Martina Anne Meiden Rudolf
Meiner Harry Mens Felix Meurders Coco Meyere Rinus Michels Rene
Mijnders Sylvia Millecam Marga Miltenburg Jack Minden Ferry
Mingelen Cor Molenaar Peter Murphy Wim Muys Ronald Naar Rene
Notenbomer Manuel Nugteren Wubbo J. Ockels Daniel Ofman Edmond
Ofner Tetske Ossewaarde Paul Ostendorf Harry A.F.M. Otten Frank
Pamelen George Parker Jeroen Pauw Annelies Penning Leen Pfrommer
Susanne Piet Rik G. Pieters Michael Pilarczyk Robert Pino Ton
P.J. Planken Fons Poel Paul Postma Erik Praag Ruud A.M. Pruijm
Emile Ratelband Peter Reijters Jan Reker Hugo Rhijn Tom Richmond
Myrna H.C. Ridderikhoff Pieter Rijk Alexander Rinnooy Kan Toine
Rongen Edwin Rutten Julia Samuel Anniko Santen Leonie Sazias Bodo
Schafer Paul Schilde Norman Schreiner Harmen Siezen Bob Smalhout
C. A. J. Simons Mart Smeets Gerard B.R. Smits Maarten Spanjer Rob
Spek Spekko Jack Spijkerman Huub Stapel Harry Starren Martien
Steenbergen Annemarie Stuijvenberg Dhyan Sutorius Caroline Tensen
Mars Teunisz Guido Thys Guido Thys Ben Tiggelaar Chriet Titulaer
Joke Tjalsma Annette Trigt Robert L.A. Trost Rocky Tuhuteru
Regilio Tuur Arnold Vanderlyde Roeland J. Veld Henk Velde Tineke
Verburg Hein Vergeer Marcel Verreck Peter Vervest Pieter Vink
Griselda Visser Erik Vooren Anitra Voort Jan L. Wage Lulu Wang
Jaap Wertheim Roland Wessel Mieke Wey Ger Wiersma Ivo Wijs Peter
Willems Paul Witteman Paul Wouters Yonina Henk Zorn Joost
Zwagerman Aenit Peter Hillary Philomena Bijlhout Eduard J. Bomhoff
Elleke Doorn Cees Drongelen Ingrid Gumbs Peter Lens Peter J. Vos
Iteke Weeda Kenneth Blanchard Boutros Boutros-Ghali Wolf Blitzer
Daniel Burrus George Bush Jimmy Carter Johnnie Cochran Steven
Covey Gerald Ford Sumantra Ghoshal Mikhael Gorbatchov Christie
Hefner Larry King Henry Kissinger Helmut Kohl Harvey Mackay Ralph
Nader Faith Popcorn Anthony Robbins Anita Roddick Helmut Schmidt
David Frost Desmond Tutu Bert Brijs Joost Cohensius Hans-Dietrich
Genscher Erwin Kroll Wouke van Scherrenburg Manon Thomas P.C.
vanSchoonenboom SwedervanWijnbergen Arnold Heertje Willem Verbeke
Ira Matathia Marian Salzman Stuart Harris Louis van der Merwe
Marc Cornelissen Morten Hjort Jan Terlouw Andries Knevel Brinkman
Couzy Lech Walesa Sylvia Marchant
"

De bedrijven / mensen waarmee Nugteren zogenaamd samenwerkt:

"
In samenwerking gedaan met: Nagtzaam Entertainment Company - The
Agency Endemol RTL 4 RTL 5 HMG Holland Media Groep TROS AVRO KRO
VERONICA BNN EO John Buhman Management NCRV VARA NOS Net 5 SBS 6
FOX Assamblee Leo van der Kant Victor Deconink Paul Haenen
Gert-Jan Droge Hans van Mierlo Toine van Peperstraten
"

En dit is de tekst in de Metatag die hij gebruikt voor zijn
misleiding:

"
Sprekersbureau Speakers Academy is de snelst groeiende organisatie
in Europa op sprekers gebied. Dus zoekt u een goede spreker en/of
dagvoorzitter voor uw congres, seminar of bedrijfsevenement belt u
dan met de infodesk van het breedst georienteerde sprekersbureau
van Europa. Alle nationale en internationale sprekers binnen
handbereik!

Kijk voor meer informatie op onze website.................
"

Zou hij deze manier van 'zaken doen' van z'n goeroe L. Ron
Hubbard(r), de oprichter van Scientology, hebben geleerd?

Jeta

--

Dekmantels van Scientology in Nederland:

http://www.b-org.demon.nl/scn/nl/divers/dekmantels-scn.html

Boudewijn van Ingen

On Tue, 19 Sep 2000 15:16:14 +0200, Jeta <je...@xs4all.nl> wrote:

> [...]
>

>Mochten jullie ze gemist hebben, dit zijn de namen van de mensen
>die Nugteren gebruikt voor zijn misleiding. De fototjes van deze

Die site is -zoals daar wordt geclaimd- van een buro (het "De Booij
Instituut" van een meneer "Albert de Booij") dat mensen kan regelen om
een toespraak voor je te houden.

Is die meneer de Booij zelf ook $cientologisch?

Of heeft Manuel zichzelf op slinkse wijze op de lijst weten te
plaatsen?

Als ik alfabetisch ga zoeken naar wat Manuel ons kan gaan vertellen,
kom ik de volgende wervende tekst tegen (Zenon had die tekst kennelijk
eerder ook al gevonden):

+++
Manuel Nugteren

Mission Accomplishment Trainer

Manuel Nugteren is een zeer bijzondere Mission Accomplishment Trainer.
Met zijn doorbraaktechnologie op het mentale, passie en prestatie
vlak, brengt hij ons een relatief korte tijd tot operationele
vaardigheden.

"Een individu heeft een enorme hoeveelheid aan ingeslapen
capaciteiten. In het nu worden deze bekwaamheden onderdrukt door
mentale barrieres. Zodoende is hij in het nu niet in staat om ze te
gebruiken. Dit is omdat ze onbekend aan hem zijn. Dit is tevens waarom
hij ze heeft. Deze bekwaamheden zijn essentieel om optimaal te
functioneren op vele levensgebieden".

Manuel Nugteren traint en coacht deelnemers in operationele
vaardigheden (A human being is doing best when he is really on his
purposeline). Hij helpt u uw zone van invloed te vergroten. Met andere
woorden mentaal zo te schakelen dat je je eigen stroomversnelling bent
door je persoonlijke groei, innerlijke passie en drive.

Manuel Nugteren is directeur van Power Consultancy en Turning Point
Technology, welke zich beide bezig houden met persoonlijke groei, het
creeren van team organisaties en 'production increase & alignment'.
Hij werd geboren in 1959, doorliep de toneelschool, reisde jarenlang
met een band, studeerde en prakkiseerde diverse filosofieen en
doorliep diverse management opleidingen in het buitenland gericht op
Human Resources en organisatie. Hij was een van de initiatiefnemers
van Silh. Management Support van 1989 tot 1995, en werkte aldaar als
commercieel directeur en trainer. Daarna besloot hij zich volledig toe
te wijden als Missionair Accomplishment Brainer en Power Consultancy.

Copyright Spreker / Speakersacademy?
+++

De lijst met andere namen is niet direct gerelateerd aan Manuel, voor
zover ik kan zien. Volgens mij zijn dit teksten van De Booij. Of mis
ik iets?

> [...]
>

>Zou hij deze manier van 'zaken doen' van z'n goeroe L. Ron
>Hubbard(r), de oprichter van Scientology, hebben geleerd?

Groeten,
Boudewijn.

Zenon Panoussis

Boudewijn van Ingen skrev:

> De lijst met andere namen is niet direct gerelateerd aan Manuel, voor
> zover ik kan zien. Volgens mij zijn dit teksten van De Booij. Of mis
> ik iets?

Nugteren's presentation si full of scieno-speak and contains some
grammar and spelling errors as well (great promotion for a speaker).
Thus, it can only have been written by Nugteren himself. I think
that Nugteren simply managed to get himself on the list of this
organisation and is using it to draw credibility for himself from
the credibility of the other people on the same list.

Karin Spaink

bo...@xs4all.nl (Boudewijn van Ingen) kindly wrote:
> On Tue, 19 Sep 2000 15:16:14 +0200, Jeta <je...@xs4all.nl> wrote:

[Silhouet manager Manual van Nugteren tracht zichjzelf als
spreker te verkopen]

> [...]
> een toespraak voor je te houden.
> Is die meneer de Booij zelf ook $cientologisch?

Aangezien ik geen enkel ander CoS-lid op die pagina's heb
gezienm denk ik haast van niet.

> Of heeft Manuel zichzelf op slinkse wijze op de lijst weten te
> plaatsen?

Dat zou mijn gok zijn.

> Als ik alfabetisch ga zoeken naar wat Manuel ons kan gaan vertellen,
> kom ik de volgende wervende tekst tegen (Zenon had die tekst kennelijk
> eerder ook al gevonden):

[Boudewijn vraagt zich af of deze teksten door De Speakers'
Academy zijn gemaakt of door Manuel himself]

Afgaande op de tekst, is-ie van Manuel. Teveel Clamspeak,
teveel taalfouten. Leest u even mee?

> +++
> Manuel Nugteren
>
> Mission Accomplishment Trainer

Er is "Mission Accomplished" (dwz: "Baas! Ik en klaar!") en
er bestaat zoiets als "accomplishments" (wat hoofdzakelijk
verwijst naar vrouwelijke deugden: piano spelen, appeltaart
bakken, inmaken, converseren en pasteitjes maken). "Mission
Accomplishment" bestaat niet, en al zeker geen traing daarin
- dus dat Manuel dat geeft verbaast me niet.

(Zou-d-ie soms op een dwaalspoor zijn gebracht door
collega-Cos-lid Tom Cruise? Als in: "Mission Impossible"?)

> Manuel Nugteren is een zeer bijzondere Mission Accomplishment Trainer.
> Met zijn doorbraaktechnologie

Doorbraaktechnologie? Tisdat? Een nieuw soort voorhamer?

> op het mentale, passie en prestatie vlak,

<aaauw>. Mijn taalgevoel doet pijn. "Op het passie vlak"?

> brengt hij ons een relatief korte tijd tot operationele
> vaardigheden.

"Operationele vaardigheden'? Als een vaardigheid niet
operationeel is, is het een aanleg. Of moet ik hier aan de O
van OT denken: Operating Thetan?

> "Een individu heeft een enorme hoeveelheid aan ingeslapen
> capaciteiten.

<ieks> Een pijnlijk Angliscisme. "Dormant capacities" , las
Manuel, en vertaalde dat fluks.

> In het nu worden deze bekwaamheden onderdrukt door
> mentale barrieres.

Een capaciteit is geen bekwaamheid.

> Zodoende is hij in het nu niet in staat om ze te
> gebruiken. Dit is omdat ze onbekend aan hem zijn. Dit is tevens waarom
> hij ze heeft.

"Hij is niet in staat om ze te gebruiken, omdat ze onbekend
aan hem zijn, en daarom heeft hij ze." De logica hiervan
ontgaat me.

> [...]

> Manuel Nugteren traint en coacht deelnemers in operationele
> vaardigheden (A human being is doing best when he is really on his

Puposeline: ha, dat zal de wogs leren! (Ik vernoed hier en
Hubbard quote.)

> Hij helpt u uw zone van invloed te vergroten.

... your sphere of influence. Manuel, hoe is het met je
Nederlands?

> Met andere woorden mentaal zo te schakelen dat je je eigen stroomversnelling bent

<ieks> Van de auto-metafoor hopla naar de
natuurverschijnselen-metafoor. Dat mag niet, van Nederlandse
les, en schrijvers weten waarom.

> door je persoonlijke groei, innerlijke passie en drive.

Heeft men ooit een *uiterlijke* passie? En hup, weer terug
naar de auto-metafoor.

> Manuel Nugteren is directeur van Power Consultancy en Turning Point
> Technology, welke zich beide bezig houden met persoonlijke groei,

... *die* zich beiden bezighouden met...

> het creeren van team organisaties en 'production increase & alignment'.

CreÄ—ren van teams? Met Hubbards methodes? <grin>

> Hij werd geboren in 1959, doorliep de toneelschool, reisde jarenlang
> met een band, studeerde en prakkiseerde diverse filosofieen

"Prakkeseren", Manuel, betekent "piekeren".

> en doorliep diverse management opleidingen in het buitenland

... en nog had-ie geen fatsoenlijke baan.

> gericht op Human Resources en organisatie. Hij was een van de initiatiefnemers
> van Silh. Management Support van 1989 tot 1995,

Men kan geen zes jaar initiatiefnemer zijn, tenzij "Silh.
Management Support" telkens maar weer instortte, wat ik
overigens niet onaannemelijk acht.

En wat een huiver toch, Manual, om Silhouet bij haar naam te
noemen. SILHOUET. Jeweetwel, die CoS dekmantel.

> en werkte aldaar als commercieel directeur en trainer.

Allicht, als=ie initiatiefnemer was. Wie moest het anders
doen?

> Daarna besloot hij zich volledig toe
> te wijden als Missionair Accomplishment Brainer en Power Consultancy.

Brainer? Oef. Had je bijna "Brainswasher" gezegd. Goed dat
het je gelukt is dat in te slikken, Manuel! Bravo!

> Copyright Spreker / Speakersacademy?

Ach, dat eisen zulke clubs meteen. Omdat ze hopen dat je
speciaal iets voor *hen* schrijft.

> +++

> De lijst met andere namen is niet direct gerelateerd aan Manuel, voor
> zover ik kan zien. Volgens mij zijn dit teksten van De Booij. Of mis
> ik iets?

Ja, Manuel's ScienoSpeak ;-)

... of zou-d-ie bedoelen: met wie hij aanvaringen heeft
gehad?

Ja! En Scientology is de snelst groeiende religie !!

Guess ;-)

Richard van de Stadt

Karin Spaink wrote:
[...]

> Afgaande op de tekst, is-ie van Manuel. Teveel Clamspeak,
> teveel taalfouten. Leest u even mee?

[...]

> Doorbraaktechnologie? Tisdat? Een nieuw soort voorhamer?

Da's waarschijnlijk gewoon een slechte vertaling van "breakthrough
technology", het nieuwste van het nieuwste, en supergoed!

> <aaauw>. Mijn taalgevoel doet pijn. "Op het passie vlak"?

Analoog: "Op het prestatie vlak"?

[...]

> Een capaciteit is geen bekwaamheid.

"In het nu"? Sinds wanneer is nu een zelfstandig naamwoord?

> "Hij is niet in staat om ze te gebruiken, omdat ze onbekend
> aan hem zijn, en daarom heeft hij ze." De logica hiervan
> ontgaat me.

"Onbekend _aan_ hem"? To vertaal je "unknown to him" toch niet?

[...]

> Puposeline: ha, dat zal de wogs leren! (Ik vernoed hier en
> Hubbard quote.)

Deze was waarschijnlijk te moeilijk om te vertalen.

> [...]
> Nederlands?

> <ieks> Van de auto-metafoor hopla naar de
> natuurverschijnselen-metafoor. Dat mag niet, van Nederlandse

Dat moet je 'm vergeven. 't Is een spreker, geen schrijver.

[...]

Doorliep? Mijn woordenboek geeft voor beide betekenissen van doorlopen,
zowel _door_lopen als door_lopen_, als verleden tijd "liep door".
(Vgl. _door_varen: voer door en door_varen_: doorvoer.)

[...]

Richard.

Zenon Panoussis

Karin Spaink skrev:

[Dutch lesson to "speaker" Manuel Nugteren]

Dear, did you send him the invoice?

Karin Spaink

Zenon Panoussis <ora...@xs4all.nl> kindly wrote:
> Karin Spaink skrev:

> [Dutch lesson to "speaker" Manuel Nugteren]

> Dear, did you send him the invoice?

`
Nah. Whatever information I give via the newsgroups is free
of charge ;-)