Re: Vrede op aarde

M a r i o

Op 26-12-2012 12:12, T. Lootrek schreef:

> [...]
> van het dorp Peri en de politie laten weten. Peri ligt niet ver van
> Potiskum, de economisch belangrijkste stad van de deelstaat Yobe.
> Volgens de inwoner van Peri drong de groep de kerk in het dorp binnen
> tijdens de kerstnachtdienst. Nadat zij de zes hadden doodgeschoten,
> staken zij het gebouw in brand.
>
> In het overwegend islamitische noorden van Nigeria zijn kerken geregeld
> het doelwit van extremistische moslims. Paus Benedictus XVI veroordeelde
> dinsdag in zijn kersttoespraak het religieuze geweld in het Afrikaanse

Paus Benedictus kan tevreden zijn, toch?
Papst Benny XVI zoekt de samenwerking met de Islamieten en ook de
'vredelievende' Joden om de homo's de wereld uit te schoppen.

Mario... voor de wereldvrede, honger, epidemie�n of massale sterfte
zoekt ie geen benadering tot samenwerking tot de andere religies, maar
ach, de homo's da's het �chte gevaar voor de wereldvrede daar slaan de
religieuze gekken op deze planeet graag de handen voor ineen...

Fustigator

Vitae forma vocata M a r i o <ma...@easy.com> , die Wed, 26 Dec 2012
12:23:18 +0100, in littera <50dade10$0$9212$dbd4...@news.wanadoo.nl>
in foro be.politics(et aliis) vere scripsit quod sequitur:
Kwaadaardige onzin van een fundamentalistische ethe�st.

--

Fusti

M a r i o

Op 26-12-2012 12:28, Fustigator schreef:
> Vitae forma vocata M a r i o <ma...@easy.com> , die Wed, 26 Dec 2012
> 12:23:18 +0100, in littera <50dade10$0$9212$dbd4...@news.wanadoo.nl>

> Kwaadaardige onzin van een fundamentalistische ethe�st.

De Paus?
Of ga je het weer op de persoon spelen als een ware opmerking je niet
welgevallig is?
(wat is een ethe�st eigenlijk, een beroepsreligieuze die er dus van eten
moet?)

Wil je serieus beweren dat wat ik schreef NIET waar is?
"De bruggenbouwer" heeft dat toch echt wel officieel gepubliceerd, hoor...

Mario... Hoe het ook zij, kennelijk staat de waarheid het meest in de
weg bij de religieuzen van deze planeet.

Op zolder

"M a r i o" <ma...@easy.com> schreef in bericht
Luister naar hun woorden maar zie niet naar hun daden. Dat telt in de
religieuze en vooral katholieke wereld meer en meer.

Fustigator

Vitae forma vocata M a r i o <ma...@easy.com> , die Wed, 26 Dec 2012
12:48:47 +0100, in littera <50dae409$0$9200$dbd4...@news.wanadoo.nl>
in foro be.politics(et aliis) vere scripsit quod sequitur:

>De Paus?
>Of ga je het weer op de persoon spelen als een ware opmerking je niet
>welgevallig is?

Als een uitspraak onzinnig is, dan laat ik het ook direct weten.
De Paus wil helemaal niet de homo's uit de wereld schoppen. Dat willen
de islamieten die ze vermoorden of aan hijskranen doen bungelen zoals
in Iran.
Nooit zoiets in Rome gezien.
Wat de paus wil is niet de dood van de zondaar maar dat hij (of zij)
zich bekere.(Ezekiel 33:11)

>(wat is een ethe�st eigenlijk, een beroepsreligieuze die er dus van eten
>moet?)

moest <Athe�st> zijn .

>Wil je serieus beweren dat wat ik schreef NIET waar is?

Het is niet waar dat de Paus de homo's de wereld uit wil schoppen, en
je weet het zelf drommels goed.

>"De bruggenbouwer" heeft dat toch echt wel officieel gepubliceerd, hoor...

Graag citaat en referentie, wil je geloofwaardig overkomen.

>Mario... Hoe het ook zij, kennelijk staat de waarheid het meest in de
>weg bij de religieuzen van deze planeet.

Ook deze uitspraak is ten dele grote onzin.
--

Fusti

Fustigator

Vitae forma vocata "Op zolder" <Pe...@keer.goe> , die Wed, 26 Dec 2012
19:31:48 +0100, in littera <kbffr8$2c0o$1...@nl-news.euro.net> in foro
be.politics(et aliis) vere scripsit quod sequitur:

Dergelijke generalisaties verdiene enkel de prullenmald.

>Dat telt in de
>religieuze en vooral katholieke wereld meer en meer.

Niet meer dan vroeger. Eerder minder .

Vanaf het jaar nul zijn er altijd rotzakken tussen de religieuze
leiders geweest, maar ze waren altijd maar een relatief kleine
minderheid.
1/12 tijdens de apostolische tijden.

Toen de vele rotzakkerige pauzen tijdens de Renaissance hun talloze
wandaden pleegden, die veel erger waren dan het bepotelen van kleine
mannetjes, waren er veel meer heiligen die eraan geholpen was dat de
RK kerk een enorme ommekeer deden met de Contra-Reformatie en het
Concilie van Trente
--

Fusti

M a r i o

Op 27-12-2012 12:46, Fustigator schreef:
> [...]
> De Paus wil helemaal niet de homo's uit de wereld schoppen. Dat willen
> de islamieten die ze vermoorden of aan hijskranen doen bungelen zoals

Straks ook in het Roomse theater als het aan de Paus ligt.

> Wat de paus wil is niet de dood van de zondaar maar dat hij (of zij)
> zich bekere.(Ezekiel 33:11)

De wereldvrede is in het geding volgens deze Ratzinger.

> moest <Athe�st> zijn .

> Het is niet waar dat de Paus de homo's de wereld uit wil schoppen

Dus de pontifex lult uit zijn nek?

, en
> je weet het zelf drommels goed.

Dat wil ie de Moslims laten opknappen?
Wat wil de paus dan wel?
Dat homo's geen homo's meer zijn omdat ze tot inkeer moeten komen?
Homoseksualiteit is geen ziekte maar een geaardheid, dat kun je, ook met
geweld niet, niets aan veranderen en het valt ook niet uit te roeien
zoals ze wel hebben geprobeerd evenals de Joden, Roma's en Sinti, dat
moet deze Paus toch weten?
Immers, homoseksuelen worden gewoon weer opnieuw geboren uit
heteroseksuele zwangerschappen all over the world.

Desalniettemin; de Paus vindt de homo's een serieuze bedreiging voor de
wereldvrede en zoekt toenadering tot de andere wereldreligies om hier
gezamenlijk tegen ten strijde te trekken, DAT heeft ie een week geleden
verklaard, dat zal je toch niet ontgaan zijn, of wil je dat rooms loochenen?

> Graag citaat en referentie, wil je geloofwaardig overkomen.

Mijn geloofwaardigheid staat in het geheel niet ter discussie, zeker
niet in opgelegde kwestie.

> Ook deze uitspraak is ten dele grote onzin.

Waar baseer je dat op?
Ik noem een feitenrelaas op en dat ga je doodleuk lopen ontkennen of
afdoen als onzin?

Maar hij zocht toch uitdrukkelijke samenwerking om het homoprobleem op
te lossen, en hij kent de meritus mbt homo's van de uitwassen binnen de
Islam neem ik aan, toch wel?
DAN ben je dus bewust op een gewelddadige 'oplossing' uit, anders zocht
deze wrede Duitse Paus op dit vlak de samenwerking niet.

Of zoekt ie in alle wijsheid consenses en de gezamenlijkheid door homo's
dan maar niet van 12 hoog maar van 6 hoog naar beneden te mieteren?

(het is niet altijd gezellig theedrinken met ze...)

Vergis je niet, want dat beeld wil je nog wel eens ophangen hier, ik heb
niks tegen religieuzen, zolang ze het maar bij het betamelijke laten en
het mij niet opdringen zal ik de laatste zijn die ze een strobreed in de
weg wil leggen.

En vind je niet dat agnosten (ik ben geen athe�st, ik sluit niets uit
zolang ik mens ben die *is*) er een eigen mening op na mogen houden
t.a.v. 'het waarom zijn wij op aard?'

Nog even over de Roomse onderdrukking van de vrouw, die er volgens jou
niet was - duh - haar mening over abortus wordt niet eens gevraagd, daar
beslissen de roomse jan-jurken over, als d�t naast de uitsluiting in
noemenswaardige functies binnen de kerk geen onderdrukking is heb je
stront in je hersenpan.

Mario... Het wordt nooit wat met de wereldvrede, jullie religekken zijn
zo onverdraagzaam, kunnen geen enkel respect opbrengen voor iemand die
niet onder h�t juk wil of in de pas loopt of een eigen mening pleegt te
onderhouden, omdat het moet van God of zo...

De Joker

On Dec 27, 1:37 pm, M a r i o <ma...@easy.com> wrote:
> Op 27-12-2012 12:46, Fustigator schreef:
..

> Dus de pontifex lult uit zijn nek?
>
> , en

> Dat wil ie de Moslims laten opknappen?

Die zullen er ook best een oplossing voor hebben, M a r i o !
Wees nu maar niet bang. Voor jou wordt, ehh.. gezorgd!

(J)

Op zolder

"Fustigator" <Fusti...@xs4all.nl> schreef in bericht
> [...]
> be.politics(et aliis) vere scripsit quod sequitur:

> Dergelijke generalisaties verdiene enkel de prullenmald.

Vangheluwe al vergeten? Trouwens t'is niet omdat iemand een leek is dat hij
er niet mag over meepraten.

> Niet meer dan vroeger. Eerder minder .

Zou ik toch niet durven zeggen. Het is nog steeds meer dan ooit actueel.
Alleen kan men de mensen zo niet van alles wijsmaken zoals voorheen.

> Vanaf het jaar nul zijn er altijd rotzakken tussen de religieuze
> leiders geweest, maar ze waren altijd maar een relatief kleine
> minderheid.
> 1/12 tijdens de apostolische tijden.

De farizeeīŋŊrs en Schriftgeleerden niet vergeten. Maar er was ook iemand als
Nikodemus.

> [...]
> mannetjes, waren er veel meer heiligen die eraan geholpen was dat de
> RK kerk een enorme ommekeer deden met de Contra-Reformatie en het

Heiligen die door de paus zijn aangesteld. Daar zullen er wel een hele hoop
schijnheiligen tussen zitten. Trouwens heel de katholieke kerk is
doordrongen van contradicties en tegenstijdigheden. Maar ik versta wel wat
je bedoelt. Het is niet omdat men priester is daarom slecht is. Maar de
Damiaans ,Daens en Romero's zullen niet dik lopen.

Fustigator

Vitae forma vocata M a r i o <ma...@easy.com> , die Thu, 27 Dec 2012
13:37:31 +0100, in littera <50dc40ec$0$53086$dbd4...@news.wanadoo.nl>
in foro be.politics(et aliis) vere scripsit quod sequitur:

>Straks ook in het Roomse theater als het aan de Paus ligt.

http://www.auditoriumconciliazione.it/

Een prachtige zaal met een fantastische akoestiek!

>De wereldvrede is in het geding volgens deze Ratzinger.

Papa Ratzi heeft gelijk.

>Dus de pontifex lult uit zijn nek?

Neen, waaren wanneer volgens jou?

>, en
>

>Dat wil ie de Moslims laten opknappen?

Onzin.

>Wat wil de paus dan wel?
>Dat homo's geen homo's meer zijn omdat ze tot inkeer moeten komen?
>Homoseksualiteit is geen ziekte maar een geaardheid,

dat is een aanname, een veronderstelling, omdat men tot nu toe geen
enkele lichamelijke of andere afwijking bij homo's gevonden heeft die
hun afwijkend gedrag tov de norm heeft kunne vinden.

Maar eigenlijk weten we het (nog) niet.

>dat kun je, ook met
>geweld niet, niets aan veranderen en het valt ook niet uit te roeien

Dat heeft de paus en de Kerk ook nooit willen uitroeien.

>zoals ze wel hebben geprobeerd evenals de Joden, Roma's en Sinti, dat
>moet deze Paus toch weten?
>Immers, homoseksuelen worden gewoon weer opnieuw geboren uit
>heteroseksuele zwangerschappen all over the world.

De oorzaak van hun afwijking is niet bekend. Het een "anders
geaardheid" noemen is een voorlopige steetment omdat men tot nu toe
niets abnormaals noch somatisch noch in het zenuwstelsel gevonden
heeft om de homosexualiteit te verklaren.

> [...]
>verklaard, dat zal je toch niet ontgaan zijn, of wil je dat rooms loochenen?

Graag exacte referentie van deze bewering.

Ik denk niet dat het de homosexualiteit die de wereldvrede bedreigt,
maar wel de gelijkschakeling van contracten tussen homo's met het
huwelijk, waarvan een van d edoelstelling kinderen krijgen is

>Mijn geloofwaardigheid staat in het geheel niet ter discussie, zeker
>niet in opgelegde kwestie.

Graag referenties, want beweren =/= bewijzen.

>Waar baseer je dat op?
>Ik noem een feitenrelaas op en dat ga je doodleuk lopen ontkennen of
>afdoen als onzin?

je beweert dingen zonder ze te bewijzen.

>Maar hij zocht toch uitdrukkelijke samenwerking om het homoprobleem op
>te lossen, en hij kent de meritus mbt homo's van de uitwassen binnen de
>Islam neem ik aan, toch wel?

Graag bewijzen van bovenstaande bewering.

>DAN ben je dus bewust op een gewelddadige 'oplossing' uit,

ikke?
Nooit.
Die mensen zijn ook mensen dus resorteren ze onder de UVMR.

>anders zocht
>deze wrede Duitse Paus op dit vlak de samenwerking niet.

Hoezo?
Samenwerking om wat te doen?
Graag referenties, wil je zelf geloofwaardig zijn.

>Of zoekt ie in alle wijsheid consenses en de gezamenlijkheid door homo's
>dan maar niet van 12 hoog maar van 6 hoog naar beneden te mieteren?

Zotst is zotter dan zot.

>(het is niet altijd gezellig theedrinken met ze...)
>
>Vergis je niet, want dat beeld wil je nog wel eens ophangen hier,

welk beeld?

>ik heb
>niks tegen religieuzen, zolang ze het maar bij het betamelijke laten en
>het mij niet opdringen zal ik de laatste zijn die ze een strobreed in de
>weg wil leggen.

ik heb niks tegen atheďsten/agnosten, zolang ze het maar bij het
betamelijke laten en het mij niet opdringen zal ik de laatste zijn
die ze een strobreed in de weg wil leggen.... en als ze de godsdienst
aanvallen ze dat ahv bewezen feiten doen, en niet met onbewezen
aannnames laat staan pertinente leugens aan komen draven.

>En vind je niet dat agnosten (ik ben geen atheďst, ik sluit niets uit
>zolang ik mens ben die *is*) er een eigen mening op na mogen houden
>t.a.v. 'het waarom zijn wij op aard?'

Denken is vrij voor iedereen, dus ook voor agnosten.

> [...]
>beslissen de roomse jan-jurken over, als dát naast de uitsluiting in
>noemenswaardige functies binnen de kerk geen onderdrukking is heb je

Waarom zou een (sterker) mens recht op leven en dood mogen hebben over
een andere (zwakkere) mens, voor de enige reden dat dit ander
(zwakkere) mens in haar lichaam zit en haar hindert voor om 't even
welke reden? Geldt art.3 van de UVMR dus niet voor *alle* mensen ,
ongeacht hun leeftijd of lokalisatie?

> [...]
>niet onder hét juk wil of in de pas loopt of een eigen mening pleegt te
>onderhouden, omdat het moet van God of zo...

Bovenstaande is kwaadaardige onzin.
Maar dat zijn we meer gewend van jou
--

Fusti

Fustigator

Vitae forma vocata "Op zolder" <Pe...@keer.goe> , die Thu, 27 Dec 2012
19:17:26 +0100, in littera <kbi3c8$18l4$1...@nl-news.euro.net> in foro
be.politics(et aliis) vere scripsit quod sequitur:

>"Fustigator" <Fusti...@xs4all.nl> schreef in bericht

>Vangheluwe al vergeten?

Van één rotte bisschop een generalisatie mbt de RK kerk te maken ...

>Trouwens t'is niet omdat iemand een leek is dat hij
>er niet mag over meepraten.

Jazeker, maar niet abusievelijk generaliseren.

>Zou ik toch niet durven zeggen. Het is nog steeds meer dan ooit actueel.

>Alleen kan men de mensen zo niet van alles wijsmaken zoals voorheen.

Gelukkig maar, alhoewel men het toch in de politiek en in pers nog
altijd probeert.

één voorbeeld- de sos Vandelanotte die zit terecht te foeteren over de
te hoge prijzen van de energie, die spreekt nooit over een
vermindering van de 21% BTW op gas en electriciteit, laat staan op het
feit dat de staat BTW heft op accijnzen, wat pure diefstal is.

>De farizeeërs en Schriftgeleerden niet vergeten.

Dat waren geen christelijken.Maar je hebt hierin gelijk.

> Maar er was ook iemand als
>Nikodemus.

Zelfs daar.

>Heiligen die door de paus zijn aangesteld. Daar zullen er wel een hele hoop
>schijnheiligen tussen zitten.

Niet dat ik het weet tussen de heiligen die in de Renaissance en
tijdens de contra-reformatie leefden.
Misschien kun je mij er toch eentje uithalen ?
ik luister.

>Trouwens heel de katholieke kerk is
>doordrongen van contradicties en tegenstijdigheden.

Dat is een aanname , een bewering die om bewijzen roept.

>Maar ik versta wel wat
>je bedoelt.

Ik heb darentegen moeite met je generalisaties.

>Het is niet omdat men priester is daarom slecht is. Maar de
>Damiaans ,Daens en Romero's zullen niet dik lopen.

De meesten vielen en vallen niet op. Rotzakken onder hen wel, want die
kun je makkelijk tegenover hun ideologie en godsdienst dialectiseren.
--

Fusti

M a r i o

Op 28-12-2012 15:19, Fustigator schreef:
En dan na het zingen de kerk uit.

> Papa Ratzi heeft gelijk.

Daarom leidt Hij dan ook de meest onnatuurlijkste Kerk ooit, waar men
zich vooral voor de buitenwacht, blijkbaar, onttrekt aan de natuurlijke
voortplantingsdrift en zich onderwijl scheel betaalt aan de
smartengelden vanwege pedoseksueel misbruik en wat dies meer zij.
Dat is toch niet netjes?

> Neen, waaren wanneer volgens jou?

Waar; uit zijn nek.
Wanneer; altoos en eeuwig.

> Onzin.

Humbug.

> dat is een aanname, een veronderstelling, omdat men tot nu toe geen
> enkele lichamelijke of andere afwijking bij homo's gevonden heeft die
> hun afwijkend gedrag tov de norm heeft kunne vinden.

Zoekt de Moederkerk daar actief naar dan?
Graag nadere referenties en bronvermelding hierover.

> Maar eigenlijk weten we het (nog) niet.

We?
De RK kerk?

> Dat heeft de paus en de Kerk ook nooit willen uitroeien.

Nooit?
Wist u dat de Paus ooit fier achter het vaandel der naties aanhuppelde?
Daarom is het juist voor deze Pontifex verstandig geen misverstanden te
verspreiden t.a.v. onafgemaakte karweien uit het verleden.

[ dan kan hier uw 'onzin' staan]

> De oorzaak van hun afwijking is niet bekend. Het een "anders
> geaardheid" noemen is een voorlopige steetment

Voorlopig statement van de Rooms katholieke Kerkfaculteit?
Waarop is het wachten en wie is er dan bezig met onderzoek hiernaar?

omdat men tot nu toe
> niets abnormaals noch somatisch noch in het zenuwstelsel gevonden
> heeft om de homosexualiteit te verklaren.

Laat ik je dan maar vertellen dat de Wereld niet zit te wachten op de
bevindingen van de Pauselijke instellingen aangaande homoseksualiteit.

Laten we onderwijl maar dankbaar zijn dat we, dankzij de voortvarendheid
van de RK-kerk, alweer zo'n 20 jaar zeker weten dat de aarde om de zon
draait.

chapeau daarvoor!

> Graag exacte referentie van deze bewering.

'De Heilige Vader' heeft e.e.a. uitgesproken op Wereldvrededag 2012, ik
zou zeggen, Google it yourself.

> Ik denk niet dat het de homosexualiteit die de wereldvrede bedreigt,
> maar wel de gelijkschakeling van contracten tussen homo's met het
> huwelijk, waarvan een van d edoelstelling kinderen krijgen is

Dat siert je...

> Graag referenties, want beweren =/= bewijzen.

Zijn uitlatingen op 'Wereldvrededag' 2012.

> je beweert dingen zonder ze te bewijzen.

Dat heb ik dan gemeen met het Vaticaan, die telkenmale boude uitspraken
doet over zaken waarin ze zich buiten zou moeten houden.
Laat de RK-Kerk eerst hun eigen straatje eens schoonvegen voordat men
zich met les autres bezighoudt.

> Graag bewijzen van bovenstaande bewering.

Wereldvrededag 2012 en de dingen die er zijn gezegd door Ratzinger.

> ikke?

Neen, de Paus.

> Nooit.
> Die mensen zijn ook mensen dus resorteren ze onder de UVMR.

Vertel dat de Paus.

> Hoezo?
> Samenwerking om wat te doen?
> Graag referenties, wil je zelf geloofwaardig zijn.

Nogmaals; Wereldvrededag 2012.

> Zotst is zotter dan zot.

U zegt het.

> welk beeld?

Dat vijandige beeld, waarmee u overigens ook weer deze uiteenzetting mee
afsluit.

> [...]
> aanvallen ze dat ahv bewezen feiten doen, en niet met onbewezen
> aannnames laat staan pertinente leugens aan komen draven.

U voelde hier aan uw Wijwater aan dat ik de analogie tav homoseksuelen
maakte?

> Denken is vrij voor iedereen, dus ook voor agnosten.

Ik ben blij dat u het zo sportief opvat.

> [...]
> (zwakkere) mens in haar lichaam zit en haar hindert voor om 't even
> welke reden? Geldt art.3 van de UVMR dus niet voor *alle* mensen ,

WAAROM wordt 'de vrouw' er niet eens bij betrokken DAT is hier de
kwestie, zou het niet zo moeten zijn?

> Bovenstaande is kwaadaardige onzin.
> Maar dat zijn we meer gewend van jou

Says who?

Mario... De RK kerk staat stil... al eeuwen, ze houdt zich meer bezig
met actief seksueel misbruik dan met het vermeende Woord Gods, zouden ze
Het Boek al uit hebben?

Op zolder

"Fustigator" <Fusti...@xs4all.nl> schreef in bericht
De waarheid mag gezegd worden en als dat zo niet is dan hebben ze nog altijd
recht van antwoord die zelfs kan afgedwongen worden.
Ge moet eens googelen "misdaden katholieke kerk"

> Ik heb darentegen moeite met je generalisaties.

Je steekt gewoon je kop in het zand. Van een paar misbruiken alleen gaat men
nog niet beginnen generaliseren.

> De meesten vielen en vallen niet op. Rotzakken onder hen wel, want die
> kun je makkelijk tegenover hun ideologie en godsdienst dialectiseren.
> --

Ik heb pastoors genoeg gekend. Als de bevolking zicht afkeert van de kerk
dan is dat zeker niet alleen door de welstand.

Fustigator

Vitae forma vocata "Op zolder" <Pe...@keer.goe> , die Fri, 28 Dec 2012
17:04:04 +0100, in littera <kbkfu8$30oo$1...@nl-news.euro.net> in foro
Gelukkig wel, maar vaak wordt dat niet gepubliceerd, tenzij er een
rechtspraak dit dwingend maakt.
ik herhaal wat ik boven schreef:
====
Vanaf het jaar nul zijn er altijd rotzakken tussen de religieuze
leiders geweest, maar ze waren altijd maar een relatief kleine
minderheid.
====
Op de meer dan een miljard RK's blijft dat de wandaden van een zeer
kleine minderheid, zelfs als je de niet ge-openbaarde misdaden zou
meetellen.

>Je steekt gewoon je kop in het zand.

Dat is onjuist.

>Van een paar misbruiken alleen gaat men
>nog niet beginnen generaliseren.

Men mag nooit generaliseren als wandaden het feit zijn van een kleine
minderheid.

>Ik heb pastoors genoeg gekend. Als de bevolking zicht afkeert van de kerk
>dan is dat zeker niet alleen door de welstand.

Er is nog een verschil tusen een pastoor die te rijkelijk leeft en
eentje die geslachtsbetrekkingen met minderjarige kinderen
perpetreert.

Nochtans zullen konsekwente mensen zich van allebei terecht afkeren.

--

Fusti

Fustigator

Vitae forma vocata M a r i o <ma...@easy.com> , die Fri, 28 Dec 2012
16:11:10 +0100, in littera <50ddb68e$0$9206$dbd4...@news.wanadoo.nl>
> [...]

>voortplantingsdrift en zich onderwijl scheel betaalt aan de
>smartengelden vanwege pedoseksueel misbruik en wat dies meer zij.

Je generalisaties tone op pijnlijke wijze je kwaadaardige neigingen om
de RK kerk te willen demoniseren.
Maar wees ongerust: ze gaat jouw kwaadsprekerijen, ook als ze
gebaseerd zijn op sommige werkelijk gebeurde feiten, ruim overleven,
omdat het toch altijd maar het feit is (geweest) van een kleine rotte
minderheid in haar midden.

je pogingen om het kind met het badwater weg te spoelen zijn
vantevoren tot mislukking gedoemd.

>Waar; uit zijn nek.
>Wanneer; altoos en eeuwig.

Dat zijn beweringen die niet op feiten berusten.
trouwens je haalt er geen enkele uit.

>Humbug.

meer onzin

>Zoekt de Moederkerk daar actief naar dan?

Neen, enkel wetenschappers die de oorzaak van de homosexualiteit
willen vinden.

>Graag nadere referenties en bronvermelding hierover.

De kerk houdt zich niet darmee bezig.

>We?
>De RK kerk?

Nee , de mensen.

>Nooit?
>Wist u dat de Paus ooit fier achter het vaandel der naties aanhuppelde?

Wat bedoel je daarmee?

>Daarom is het juist voor deze Pontifex verstandig geen misverstanden te
>verspreiden t.a.v. onafgemaakte karweien uit het verleden.

Welke?

>[ dan kan hier uw 'onzin' staan]

Neen omdat ik je punt hier gewoon niet snap.

>Voorlopig statement van de Rooms katholieke Kerkfaculteit?

Neen, van de medische wetenschap.

>Waarop is het wachten en wie is er dan bezig met onderzoek hiernaar?

Dat moet je aan mensen die gespecialiseerd zijn in dergelijke
onderzoekingen.

>omdat men tot nu toe
>
>Laat ik je dan maar vertellen dat de Wereld niet zit te wachten op de
>bevindingen van de Pauselijke instellingen aangaande homoseksualiteit.

Dat heeft niets met pauselijke instellingen te maken maar met de
vooruitgang van de wetenschap.

>Laten we onderwijl maar dankbaar zijn dat we, dankzij de voortvarendheid
>van de RK-kerk, alweer zo'n 20 jaar zeker weten dat de aarde om de zon
>draait.

Dat wist de eerwaarde pastoor Copernicus, een RK priester al in de
16de eeuw. Dus is bovenstaande onjuist, om er niets ergers over te
zeggen.

>chapeau daarvoor!

>'De Heilige Vader' heeft e.e.a. uitgesproken op Wereldvrededag 2012, ik
>zou zeggen, Google it yourself.

De bewijslast ligt bij jou, niet bij mij.
Kom aan met de bok!

>Dat siert je...

je m'en fous- ik zeg wat ik denk en durf het te zeggen, in
tegenstelling tot velen in de nieuwsgroepen.

>Zijn uitlatingen op 'Wereldvrededag' 2012.

Graag een exacte referentie en geen approximatieve.
Ik hoef jouw beweringen toch niet te bewijzen, dat moet je zelf doen,
wil je geloofwaardig overkomen.

>Dat heb ik dan gemeen met het Vaticaan, die telkenmale boude uitspraken
>doet over zaken waarin ze zich buiten zou moeten houden.

Dus erken je het.
Goed om te weten.
Wat het Vatikaan moet doen of laten dat moeten ze daar zelf weten.

>Laat de RK-Kerk eerst hun eigen straatje eens schoonvegen voordat men
>zich met les autres bezighoudt.

Ik denk wel dat ze dat doen.

Ze spelen anderen niet de les- ze verkondigen hun standpunten, en hun
leer voor wie die wil aanvaarden.

>Wereldvrededag 2012 en de dingen die er zijn gezegd door Ratzinger.

Graag een exacte referentie.

>Neen, de Paus.

Dat denk ik niet.

Als jij dat denkt moet je dat ook kunne bewijzen, of is het een punt
van jouw*geloof*?

>Vertel dat de Paus.

Neen, hij kent die tekst ook.
Ik vertel het tegen jou.

>Nogmaals; Wereldvrededag 2012.

Dat is geen exacte referentie.

>U zegt het.

En ik denk het

>Dat vijandige beeld, waarmee u overigens ook weer deze uiteenzetting mee
>afsluit.

Ik sluit nix af op vijandelijke wijze, ik zeg gewoon wat ik denk, en
vraag exacte referenties over zaken waar ik mijn twijfels bewaar.
.

>U voelde hier aan uw Wijwater aan dat ik de analogie tav homoseksuelen
>maakte?

Wijwater ligt in kerken, niet hier.

>Ik ben blij dat u het zo sportief opvat.

Ik heb niets tegen jou persoonlijk hoor!Enkel bestrijd ik wat ik
onjuist vind, zonder de mensen die dat zeggen te moeten demoniseren,
want iedereen kan foute informatie ten ore krijgen en die doorspelen.

>WAAROM wordt 'de vrouw' er niet eens bij betrokken DAT is hier de
>kwestie, zou het niet zo moeten zijn?

Die wordt wel bij betrokken, maar haar zeggenschap geven over *leven
en dood* over een andere mens, dat gaat te ver.

>Says who?

Zeg ik en ik bevestig het bij deze.

>Mario... De RK kerk staat stil... al eeuwen, ze houdt zich meer bezig
>met actief seksueel misbruik dan met het vermeende Woord Gods, zouden ze
>Het Boek al uit hebben?

Natuurlijk houdt de Kerk zich nu met actief sexueel misbruik, want dit
werd door veel slachtoffers aangeklaagd . Het is helemaal tegen de
morele code van die kerk en de gruwel is dubbel zo groot als het door
pastoors gepleegd wordt of zelfs door een enkele bisschop.
--

Fusti

Op zolder

"Fustigator" <Fusti...@xs4all.nl> schreef in bericht
Dat zegt gij, velen denken er anders over. En terecht.

> Men mag nooit generaliseren als wandaden het feit zijn van een kleine
> minderheid.

Ook als die meerderheid de misdaden van die zogezegde kleine minderheid
probeert te minimalizeren of toedekt?

> [...]
> perpetreert.
>
> Nochtans zullen konsekwente mensen zich van allebei terecht afkeren.

Ik vraag me af in hoeverre en hoeveel van deze mensen het echt om een
roeping gaat. Voor de meeste is het maar een ambtelijk beroep.

M a r i o

Op 29-12-2012 10:22, Fustigator schreef:
Ik demoniseer niet ik (be-) kijk en concludeer.
Het is vooral de Roomse Kerk die demoniseert, kinderen nog die worden
gedemoniseert, wiens leven onmogelijk wordt gemaakt door de 'sfeer' die
ook de Roomse Kerk verspreidt.

"De Kerk" is een groot kwaad, 'is' en is geweest, de grote demoniseerder
in vele levens, in vele gezinnen.
Niet zo zeer de leer van de Heer maar de mores van 'de gelovigen', de
meute, de groep, de bekrompenheid en de angst verstoten te worden of
belachelijk te worden gemaakt als bleek dat er één of zelfs meerdere
kinderen homoseksueel bleken te zijn, dat moest dan of 'stil' en stiekem
worden gehouden of zo'n kind moest worden verstoten en verviezerikiseerd.
Laat dat maar aan 'de Kerk' over.
En nu blijkt dat dezelfde Kerk door de eeuwen heen zich heeft tegoed
gedaan aan alles wat God verboden heeft, en daarvoor diezelfde
'zwijgcultuur' heeft gebruikt, gaat deze zelfde Kerk nogmaals de homo
als zondebok gebruiken om haar eigen puurheid te manifesteren, BAH!

Hoeveel bloed, kinderbloed, kleeft er aan de Kerk?
Hoeveel tieners verkozen te gaan hangen, pillen te slikken of voor de
trein te springen omdat ze gevoelens hadden die niet zouden worden
getolereerd in de Roomse ambiance?

En dan kom jij steeds maar aan voor bewijzen over uitspraken van de Paus
waar de kranten de afgelopen weken mee vol hebben gestaan omwille de
leider van 'een geloof', dat op geen enkel feit is gebaseerd, uit de
wind te houden, hoe durf je?

> [...]
> minderheid in haar midden.
>
> je pogingen om het kind met het badwater weg te spoelen zijn

Rome, het onoverwinnelijke Rome, is al eens eerder gevallen, en hoe.

> Dat zijn beweringen die niet op feiten berusten.
> trouwens je haalt er geen enkele uit.

De Kerk van Rome en de waarheid gaan niet samen.
(en DAT is een feit.)

> meer onzin

Humbug!

> Neen, enkel wetenschappers die de oorzaak van de homosexualiteit
> willen vinden.

Waartoe?
Hebben ze ook al de oorzaak en noodzaak van roodharigheid uitgeplozen,
en wat gaan ze er aan doen ALS ze het zouden hebben gevonden?

> De kerk houdt zich niet darmee bezig.

inderdaad, de Kerk houdt zich met geen enkele feit bezig, daar is het
ook een 'geloof; voor, verlangd wordt dat je je hersenen niet gebruikt
een onzin aanneemt als zwaarwegender dan de waarheid.

> Nee , de mensen.

Waarom zouden 'de mensen' er zo nodig bij gebaat zijn om het te weten?
Vele staten van mensen hebben al geaccepteerd dat ze homoseksualiteit
hebben geaccepteerd en als dusdanig besloten dat homoseksualiteit een
geaccepteerde levensvorm is.

> Wat bedoel je daarmee?

Naties = Nazi's

> Welke?

Hiter had een 'droom', weet je nog wel.

> Neen omdat ik je punt hier gewoon niet snap.

[ dan hier ]

> Neen, van de medische wetenschap.

Ik heb me laten vertellen dat er zich zelfs onder de medische
wetenschappers homoseksuelen bevinden die niet zouden weten waarom de
geaardheid onderzocht zou moeten worden, er is immers niks mis mee,
althans niks anders dan wat wat kerels in jurken en rode muiltjes die
geen vrouwen dulden in hun nabijheid er van vinden.

> Dat moet je aan mensen die gespecialiseerd zijn in dergelijke
> onderzoekingen.

'vragen'?

De moderne Mengele's van deze tijd?

> Dat heeft niets met pauselijke instellingen te maken maar met de
> vooruitgang van de wetenschap.

Hahaha...
(ALs er een instantie TEGEN de vooruitgang van de Wetenschap is, en is
geweest, dan is het toch wel de RK Kerk...)

> Dat wist de eerwaarde pastoor Copernicus, een RK priester al in de
> 16de eeuw. Dus is bovenstaande onjuist, om er niets ergers over te
> zeggen.

Je liegt en draait, het is pas officieel begin jaren negentig bekend
gemaakt door een _Poolse_ Paus, anders had het misschien nog langer op
zich laten wachten.

> De bewijslast ligt bij jou, niet bij mij.
> Kom aan met de bok!

Bewijslast?
De kranten staan er al 2 weken vol mee.

> je m'en fous- ik zeg wat ik denk en durf het te zeggen, in
> tegenstelling tot velen in de nieuwsgroepen.

Wat heb ik daar nou aan als je steeds de verkeerde dingen geloofd en
zegt en een broertje dood hebt aan de feiten?

> Graag een exacte referentie en geen approximatieve.
> Ik hoef jouw beweringen toch niet te bewijzen, dat moet je zelf doen,
> wil je geloofwaardig overkomen.

Ik zit geen onzin te verkondigen, het zijn feiten, en jij moet ze
weerleggen als je ze als ongeloofwaardig wilt classificeren,
ongeloofwaardig is overigens nog niet: niet waar.

> Dus erken je het.
> Goed om te weten.
> Wat het Vatikaan moet doen of laten dat moeten ze daar zelf weten.

> Ik denk wel dat ze dat doen.

Denk je of geloof je dat?
(je weet het dus weer eens niet...)

> Ze spelen anderen niet de les- ze verkondigen hun standpunten, en hun
> leer voor wie die wil aanvaarden.

Ik vind dat men het aardse instituut best los mag zien van het geloof an
sich, vooral als ze er een potje of gore janboel van maken.

> Graag een exacte referentie.

Ik vind het duidelijk zat zo, als je het niet wilt zien of horen dan
laat je het toch.

> Dat denk ik niet.
>
> Als jij dat denkt moet je dat ook kunne bewijzen, of is het een punt
> van jouw*geloof*?

Neen, feiten, als je de handen in een wilt slaan met de overige religies
dan zul je dat niet doen zonder hun manieren te kennen.
En die manieren zijn gewelddadig.

> Neen, hij kent die tekst ook.
> Ik vertel het tegen jou.

> Dat is geen exacte referentie.

Ik laat het er bij, als je je er niet in wilt verdiepen dan is dat jouw
zaak.

> En ik denk het

Maar je weet het niet...

> Ik sluit nix af op vijandelijke wijze, ik zeg gewoon wat ik denk, en
> vraag exacte referenties over zaken waar ik mijn twijfels bewaar.

Een keer Googlen ipv 'onzin' te typen had je de waarheid gebracht.

> Wijwater ligt in kerken, niet hier.

Dat geloof jij?

> Ik heb niets tegen jou persoonlijk hoor!Enkel bestrijd ik wat ik
> onjuist vind, zonder de mensen die dat zeggen te moeten demoniseren,
> want iedereen kan foute informatie ten ore krijgen en die doorspelen.

Precies, de kerken zijn daar bedreven in, verdeel en heers.

> Die wordt wel bij betrokken, maar haar zeggenschap geven over *leven
> en dood* over een andere mens, dat gaat te ver.

Wellicht heb je gelijk, ik heb ook begrepen dat de Roomse Kerk inmiddels
wetenschappelijk heeft aangetoond dat de vrouw een ingebouwd mechaniekje
heeft dat haar beschermd tegen ongewenste zwangerschappen door
verkrachters en dergelijke, dus als ze dan toch een kind krijgt is het
haar eigen schuld bovendien.
(en zo komen die vooroordelen in de wereld, de Kerk verspreidt het zelf.)

> Zeg ik en ik bevestig het bij deze.

En toch is het waar, maar jij geloof niet in waarheid maar in
ongefundeerd geloven.

> [...]
> morele code van die kerk en de gruwel is dubbel zo groot als het door
> pastoors gepleegd wordt of zelfs door een enkele bisschop.

De morele code van de Kerk?

Mario... vroeger was geloven nog gewoon leuk, tot de Kerk zich er
fanatiek mee ging bemoeien...

M a r i o

correctie van 1xD en 1x T, voor het gezeik begint.

Op 29-12-2012 11:45, M a r i o schreef:

Het is vooral de Roomse Kerk die demoniseert, kinderen nog die worden
_gedemoniseerd_, wiens leven onmogelijk wordt gemaakt door de 'sfeer' die

En toch is het waar, maar jij _gelooft_ niet in waarheid maar in
ongefundeerd geloven.

Mario... die t was vergeten, overigens.

Fustigator

Vitae forma vocata M a r i o <ma...@easy.com> , die Sat, 29 Dec 2012
11:53:47 +0100, in littera <50decbb7$0$242$dbd4...@news.wanadoo.nl>
in foro be.politics(et aliis) vere scripsit quod sequitur:

Zo'n miniem foutje verandert niets aan je betoog.
--

Fusti

Fustigator

Vitae forma vocata "Op zolder" <Pe...@keer.goe> , die Sat, 29 Dec 2012
11:22:11 +0100, in littera <kbmg8m$1epe$1...@nl-news.euro.net> in foro
Dat is een bewering die niet op bewijzen stoelt.

>Ook als die meerderheid de misdaden van die zogezegde kleine minderheid
>probeert te minimalizeren of toedekt?

Dat is niet fraai en in de Kerk heb je dergelijke toestanden gehad.
Maar de Paus was kordaat en verschillende bisschoppen die feiten van
hun clerus toegedekt haadden werden ontslagen. Vooral in Ierland en de
USA.

>Ik vraag me af in hoeverre en hoeveel van deze mensen het echt om een
>roeping gaat. Voor de meeste is het maar een ambtelijk beroep.

Bij de meesten toch, omdat het celibaat ook geen lachertje is.
Het ambtelijk beroep is, in vergelijking met de gedane studies, wel
zwaar onderbetaald.
Dat er een aantal daarin faalt is begrijpelijk.
--

Fusti

Fustigator

Vitae forma vocata M a r i o <ma...@easy.com> , die Sat, 29 Dec 2012
11:45:10 +0100, in littera <50dec9b2$0$222$dbd4...@news.wanadoo.nl>
in foro be.politics(et aliis) vere scripsit quod sequitur:

Maar je conclusies zijn onjuist, mede omdat zij generaliseren.

>Het is vooral de Roomse Kerk die demoniseert, kinderen nog die worden
>gedemoniseert, wiens leven onmogelijk wordt gemaakt door de 'sfeer' die
>ook de Roomse Kerk verspreidt.

Die excessen van de RK Kerk zijn verleden tijd.
Ook de Kerk leert van, de eigen misstappen.

>"De Kerk" is een groot kwaad, 'is' en is geweest, de grote demoniseerder
>in vele levens, in vele gezinnen.

Wederom betrap ik je op generalisaties.

> [...]
>worden gehouden of zo'n kind moest worden verstoten en verviezerikiseerd.

De kerk heeft niets tegen homosexuelen, wel keurt ze hun seksuwele
handelingen af.

> [...]
>'zwijgcultuur' heeft gebruikt, gaat deze zelfde Kerk nogmaals de homo
>als zondebok gebruiken om haar eigen puurheid te manifesteren, BAH!

Opnieuw een kwalijke generalisatie.

De Kerk verkondigt haar leer en iedereen is vrij om die te aanvaarden
of niet.

>Hoeveel bloed, kinderbloed, kleeft er aan de Kerk?

Je verwart de kerk met de aanbidders van de Moloch.
De kerk heeft geen kinderen vermoord.

>Hoeveel tieners verkozen te gaan hangen, pillen te slikken of voor de
>trein te springen omdat ze gevoelens hadden die niet zouden worden
>getolereerd in de Roomse ambiance?

Dat is een barokke veronderstelling die maar op e,nkele gevallen van
losgeslagen tieners stoelt. Tieners begaa,n zelfmoord voornamelijk
omdat ze onvoldoende door hun ouders liefdevol gesteund worden in hun
moeilijke momenten. Ook als ze niet durven praten, wat meer aan de
houding van de ouders ligt, dan aan de inborst van de jongere.

BTW hoeveel kinderen heb je zelf opgevoed tot de volwassen leeftijd?
Wedden dat dat minder is dan ondergetekende?

> [...]
>waar de kranten de afgelopen weken mee vol hebben gestaan omwille de
>leider van 'een geloof', dat op geen enkel feit is gebaseerd, uit de

Wat bazel je nu ?
Er zijn voldoende getuigenissen over het leven en lijden van Christus.
En dan zeg je "geen enkele feit".
Sorry hoor, maar dat is onjuist.

>Rome, het onoverwinnelijke Rome, is al eens eerder gevallen, en hoe.

Rome is de stad waar het centraal bestuur van de kerk gelegen is.
Het is ook de hoofdstad van Italiė.
en dan?
De kerk zou een atoombom op Rome zeker overleven.

>De Kerk van Rome en de waarheid gaan niet samen.
>(en DAT is een feit.)

Beweren =/= bewijzen.

>Humbug!

nog meer onzin.

>Waartoe?
>Hebben ze ook al de oorzaak en noodzaak van roodharigheid uitgeplozen,
>en wat gaan ze er aan doen ALS ze het zouden hebben gevonden?

Roodharigheid komt van een recessief gen.

Homosexualiteit niet.

>inderdaad, de Kerk houdt zich met geen enkele feit bezig, daar is het
>ook een 'geloof; voor, verlangd wordt dat je je hersenen niet gebruikt
>een onzin aanneemt als zwaarwegender dan de waarheid.

Je moet de kerk niet verwarren met de wetenschap.
Er zijn voldoende wetenschappers die aan onderzoek doen, zo dat de
kerk zich darmee niet hoeft te bemoeien.

> [...]
>Vele staten van mensen hebben al geaccepteerd dat ze homoseksualiteit
>hebben geaccepteerd en als dusdanig besloten dat homoseksualiteit een

Dat is hun recht.
Niemand is verplicht om de leer van de kerk te aanvaarden.

>Naties = Nazi's

Toen was hij
1. minderjarig
2. verplicht om deel uit te maken van deze beweging (Hitlerjugend)
3. heeft zijn zelfs straffen opgelopen omdat hij het verdomde aan de
activiteiten deel te nemen.
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Paus_Benedictus_XVI

Dus moet je niet mee beginnen, want je weet drommels goed dat dit
laster is.

>Hiter had een 'droom', weet je nog wel.

Dat was Maarten Luther King.

> [...]
>althans niks anders dan wat wat kerels in jurken en rode muiltjes die
>geen vrouwen dulden in hun nabijheid er van vinden.

men vertelt veel rare en onjuiste zaken.
Getuige deze post van je.

>'vragen'?
>
>De moderne Mengele's van deze tijd?

Ik zie niet wat Mengele of zijn mentaliteit hier komen doen.

>Hahaha...
>(ALs er een instantie TEGEN de vooruitgang van de Wetenschap is, en is
>geweest, dan is het toch wel de RK Kerk...)

Dat is een loze aanname van je.
Het is zeker daarom dat ze een Academie der wetenschappen heeft
gesticht, slimmerik!

http://nl.wikipedia.org/wiki/Pauselijke_Academie_voor_de_Wetenschappen

Je zit gewoon anti-RK leugens zomaar te beweren als zijnde exact.

>Je liegt en draait, het is pas officieel begin jaren negentig bekend
>gemaakt door een _Poolse_ Paus, anders had het misschien nog langer op
>zich laten wachten.

Dat is onjuist.
Trouwens de theorie van de Big Bang is door een priester Georges Le
Maītre ontdekt geweest.
http://en.wikipedia.org/wiki/Big_Bang

Dit was ondenkbaar , moest de kerk toen nog geloven dat de aarde plat
was.

>Bewijslast?
>De kranten staan er al 2 weken vol mee.

Bewijzen is met exacte referenties afkomen, zoals ik hier hoger
verschillende keren heb gedaan, niet met loze beweringen.

>Wat heb ik daar nou aan als je steeds de verkeerde dingen geloofd en
>zegt en een broertje dood hebt aan de feiten?

je hebt niet bewezen dat ik aan verkeerde dingen geloof, en kom iedere
keer af met feiten en referenties die koppen.

>Ik zit geen onzin te verkondigen, het zijn feiten, en jij moet ze
>weerleggen als je ze als ongeloofwaardig wilt classificeren,
>ongeloofwaardig is overigens nog niet: niet waar.

Als jij zegt dat dit feiten zijn, dan moet je dat ook kunne bewijzen.
Zo simpel is het- de bewijslast ligt bij jou. Ik moet jouw beweringen
niet op exactheid controleren, jij moet met bewijsmateriaal ervoor
zorgen dat je geen flauwe kul vertelt.

>Denk je of geloof je dat?
>(je weet het dus weer eens niet...)

Eigenlijk weet ik het.
Over pedofilie is er al in 2001 richtlijnen door het Vatikaan
gepubliceerd die niet mals zijn voor de daders.

Motu proprio "Sacramentorum sanctitatis tutela"
http://www.bishop-accountability.org/resources/resource-files/churchdocs/SacramentorumAndNormaeEnglish.htm
http://tinyurl.com/25zsn4

>Ik vind dat men het aardse instituut best los mag zien van het geloof an
>sich, vooral als ze er een potje of gore janboel van maken.

Dar ze dat niet doen is je "goede raad" eigenlijk overbodig.
De leiding in de kerk begaat zeker fouten en soms grove , maar ze
leren er wel uit. Want iedere keer worden (vaaks drastische)
correcties aangebracht om herhaling te voorkomen.

>Ik vind het duidelijk zat zo, als je het niet wilt zien of horen dan
>laat je het toch.

Sorry hoor, maar bij iedere bewering van mij kreeg je een referentie.
Het omgekeerde is niet het geval.

>Neen, feiten, als je de handen in een wilt slaan met de overige religies
>dan zul je dat niet doen zonder hun manieren te kennen.
>En die manieren zijn gewelddadig.

ook dat is maar ten dele waar en zeker niet voor de hedendaagse RK
Kerk, ook niet met de protstantse en orthodoxe
kerk(genootschapp)en.Wčl voor de islām.

>Ik laat het er bij, als je je er niet in wilt verdiepen dan is dat jouw
>zaak.

Als je iets beweert, moet je het ook dmv een citaat of tenminste een
url die de juistheid van je bewering staaft.

>Maar je weet het niet...

Ik weet wel dat dit niet door de RK Kerk wordt gepleegd en wčl door de
islam.

>Een keer Googlen ipv 'onzin' te typen had je de waarheid gebracht.

Als *jij* iets beweert, hoor *jij* het te bewijzen en niet ik.

>Dat geloof jij?

Dat weet ik.
Ik kan weten wat ik thuis heb en niet heb.

>Precies, de kerken zijn daar bedreven in, verdeel en heers.

Irrelevante onzin.

De RK kerk heerst enkel op mensen die op vrijwillige basis lid van
willen zijn. En ze kunnen zonder enkele voorafgaande noch andere
notificatie onmiddellijk de kerk verlaten.

Probeer eens hetzelfde met je nationaliteit. Nochtans leven we zgn in
een democratisch bestel.

> [...]
>heeft dat haar beschermd tegen ongewenste zwangerschappen door
>verkrachters en dergelijke, dus als ze dan toch een kind krijgt is het

jij kent uit bovenstaande te merken, duidelijk helemaal niets over de
reproductieve functies van de vrouw.
Daardoor is je conclusie verkeerd.

>(en zo komen die vooroordelen in de wereld, de Kerk verspreidt het zelf.)

De Kerk verspreid dergelijk onzin zoals door jou hierboven getypt
*niet*.

Wederom betrap ik je op onbewezen beweringen.

>En toch is het waar, maar jij geloof niet in waarheid maar in
>ongefundeerd geloven.

Wat weet je daarvan?
Je blijft hamerend beweren maar een bewijs zie ik nergens.

>De morele code van de Kerk?
>
>Mario... vroeger was geloven nog gewoon leuk, tot de Kerk zich er
>fanatiek mee ging bemoeien...

Dat soort slogan heeft niets met de werkelijkheid te maken.
--

Fusti

M a r i o

Op 30-12-2012 15:07, Fustigator schreef:
Zo is het, Frusti.

Mario... daarom staat het ook als een huis en voeg ik er dit jaar niets
meer aan toe, desalniettemin; een goed nieuwjaar voor je toegewenst.

Fustigator

Vitae forma vocata M a r i o <ma...@easy.com> , die Sun, 30 Dec 2012
15:30:56 +0100, in littera <50e0501f$0$53064$dbd4...@news.wanadoo.nl>
in foro be.politics(et aliis) vere scripsit quod sequitur:

>Zo is het, Frusti.

Ja Mafrio

>Mario... daarom staat het ook als een huis en voeg ik er dit jaar niets
>meer aan toe, desalniettemin; een goed nieuwjaar voor je toegewenst.

Voor jou ook een gelukkig en gezond 2013 toegewenst
--

Fusti

PieterW

Fustigator wrote:

> Die excessen van de RK Kerk zijn verleden tijd.

daar geloof ik niks van
de RKkerk veel te introvert, gesloten en rigide.
in dat soort organisaties (bv ook het leger of de polizie) treedt
automatisch normvervaging op.
vgl hospitalisatiesyndroom.

> Ook de Kerk leert van, de eigen misstappen.

mja, de misstappers natuurlijk ook.

Cheers, Pieter

Op zolder

"Fustigator" <Fusti...@xs4all.nl> schreef in bericht
Googel eens, bewijzen zat.

> [...]
> Maar de Paus was kordaat en verschillende bisschoppen die feiten van
> hun clerus toegedekt haadden werden ontslagen. Vooral in Ierland en de

Nogthans heeft Joseph Ratzinger actief meegewerkt aan het doofpotbeleid.

> [...]
> zwaar onderbetaald.
> Dat er een aantal daarin faalt is begrijpelijk.

Onderbetaald? Gaan we lachen?

Fustigator

Vitae forma vocata "Op zolder" <Pe...@keer.goe> , die Sun, 30 Dec 2012
19:40:43 +0100, in littera <kbq1rk$11lv$1...@nl-news.euro.net> in foro
Wie beweert moet zelf bewijzen.

Ik zou ouw beweringen moeten bewijzen, en jij niet de mijne.

Doe dat zelf als een grote jongen, als je een man bent.
De bewijslast ligt bij jezelf.

>Nogthans heeft Joseph Ratzinger actief meegewerkt aan het doofpotbeleid.

Beweren=/=bewijzen.

>Onderbetaald? Gaan we lachen?

Weet je wat de wedde van een pastoor is?
Dat komt in de buurt van het pensioen van een zelfstandige.
--

Fusti

Fustigator

Vitae forma vocata PieterW <piete...@live.nl> , die Sun, 30 Dec
2012 19:26:31 +0100, in littera <kbq10l$10vg$2...@nl-news.euro.net> in
foro be.politics(et aliis) vere scripsit quod sequitur:

>daar geloof ik niks van
>de RKkerk veel te introvert, gesloten en rigide.
Het is geen punt van geloof, maar iedere keer dat er excessen en
crimineel gedrag in de RK kerk kwam haar leiding tot inkeer en deed er
wat aan om dat weg te werken en trouwer aan de evangelische boodschap
te blijven.

>in dat soort organisaties (bv ook het leger of de polizie) treedt
>automatisch normvervaging op.

Je kunt moeilijk de RK kerk met de pliesie vergelijken.

>vgl hospitalisatiesyndroom.

Wat bedoel je daarmee?

>mja, de misstappers natuurlijk ook.

Geef me eens referenties van *recente* (na 2001) gevallen van
pedofilie bij de clerus.
Je gaat er niet meer zoveel vinden als voorheein.
Waarom?
Omdat het Vatikaan ingegrepen heeft:
=====
=====
En deze Pauselijke verordening is niet mals voor de daders!

--

Fusti

Op zolder

"Fustigator" <Fusti...@xs4all.nl> schreef in bericht
Hoezo, een grote jongen moet ge daarvoor niet zijn.

> Beweren=/=bewijzen.

http://www.rkk.nl/actualiteit/2006/detail_objectID583870_FJaar2006.html,
http://www.grootinquisiteur.nl/index.php/201109191073/Nieuws/Actueel/Hoe-Joseph-Ratzinger-het-misbruik-toedekte.html,
http://www.gva.be/nieuws/buitenland/aid918072/paus-beschermde-priester-uit-californie.aspx,
http://www.vandaag.be/buitenland/29294_broer-van-paus-genoemd-in-kindermisbruik-duitsland.html
Beweren=/=bewijzen.

Fustigator

Vitae forma vocata "Op zolder" <Pe...@keer.goe> , die Mon, 31 Dec 2012
17:19:27 +0100, in littera <kbsdut$2r6k$1...@nl-news.euro.net> in foro
Maar het helpt...

>http://www.rkk.nl/actualiteit/2006/detail_objectID583870_FJaar2006.html,
Op het laatste toont de referentie aan dat er geen sprake is van
doofpotoperatie.

>http://www.grootinquisiteur.nl/index.php/201109191073/Nieuws/Actueel/Hoe-Joseph-Ratzinger-het-misbruik-toedekte.html,
Die site, met een domme bewerkte karikaturale foto van d e Paus is
niet serieus. Ii ga d'er ook niet verder op in.

>http://www.gva.be/nieuws/buitenland/aid918072/paus-beschermde-priester-uit-californie.aspx,
Dat soort "bescherming" is duidelijk incorrect als conclusie, omdat de
paus niet wilde ingaan op correspondentie.
Maar die priester werd toch ontheven uit zijn ambt en moest zich voor
de rechtbank verantwoorden voor zijn wandaden.

>http://www.vandaag.be/buitenland/29294_broer-van-paus-genoemd-in-kindermisbruik-duitsland.html
Dit is pure roddel dat door betrokken werd ontkend.
Daar er geen bewijzen werden gevonden werd die broer ook niet
vervolgd. Conclusie: roddel.

Dat een krant dergelijke roddels doorspeelt toont het weinig serieuze
van betrokken journalist.
1.736 euro netto
http://www.jobat.be/nl/artikels/het-loon-van-een-pastoor-1736-euro-netto/
--

Fusti

Evert

Op 31-12-2012 17:47, Fustigator schreef:
Kost en inwoning gratis, en dat is in de meeste gezinnen de grootste
kostenpost...

--
Evert

Op zolder

"Fustigator" <Fusti...@xs4all.nl> schreef in bericht
Het is wel een roomse site. Normaal dat die dat tragten te vergoeilijken.

> Die site, met een domme bewerkte karikaturale foto van d e Paus is
> niet serieus. Ii ga d'er ook niet verder op in.

Al lachen en grollen zegt de zot de waarheid.

> [...]
> vervolgd. Conclusie: roddel.
>
> Dat een krant dergelijke roddels doorspeelt toont het weinig serieuze

Ah ja, roddels he' zo is't gemakkelijk. Weet je wat, heef ze een klets rond
hun oren.
Dat is geen pensioen van een zelfstandige en veel werkende hebben zelf dat
nog niet.

Op zolder

"Evert" <ev...@nu.even.niet.nl> schreef in bericht
Dan hebben we het nog niet over de opbrengsten van zijn erediensten.

Ghingis Khan

"Fustigator" <Fusti...@xs4all.nl> schreef in bericht
Juist, en de rest legt de kerkfabriek bij.
Ik vind het Frans systeem veel beter, werken voor je kerk en een bijdrage
vragen van je gelovigen.
Principe: Je geloofd, je betaalt

--
Ghingis Khan
http://www.lotuschild.org

Ghingis Khan

"Evert" <ev...@nu.even.niet.nl> schreef in bericht
Vergeet de kerkfabriek niet mee te tellen.

Ghingis Khan

"Op zolder" <Pe...@keer.goe> schreef in bericht
> [...]
Yeps, niets voor niets.

M a r i o

Op 30-12-2012 17:47, Fustigator schreef:
> [...]
> 15:30:56 +0100, in littera <50e0501f$0$53064$dbd4...@news.wanadoo.nl>
> in foro be.politics(et aliis) vere scripsit quod sequitur:

Die vermaledijde zetduivel toch altijd...

M a r i o is de naam...

> Voor jou ook een gelukkig en gezond 2013 toegewenst

Ik zou blij zijn als het nieuwe jaar straks weer een beetje op gang is,
al die plichtplegingen...

Mario... En eigen bed is goud waard.

biermartin

Creationist Fustigator schreef:

> Geef me eens referenties van *recente* (na 2001) gevallen van
> pedofilie bij de clerus.

Een minuutje met Google en je wordt op je wenken bediend.

http://www.twincities.com/localnews/ci_21594400/oakdale-priest-47-charged-sex-assault-boy-12

http://www.lurganmail.co.uk/news/local/sex-abuse-priest-unmasked-by-court-1-4608257

Het is met pedopastoors natuurlijk net als met dopende wielrenners.
Het ene schandaal na het andere en steeds worden er nieuwe mechanismen
geimplementeerd en instanties opgericht om het probleem aan te
pakken. Maar ja, die pastoors willen net zo graag pedosex hebben als
dat wielrenners willen winnen. En die drang overtroeft alles.

Martin Bier

zoef

> Ik zou blij zijn als het nieuwe jaar straks weer een beetje op gang is, al
> die plichtplegingen...

Het einde van het oude brengt mijn stemming onder nul - "ze" (waarschijnlijk
snotapen) hebben daarjuist mijn brievenbus opgeblazen. ...

zoef

BugHunter

zoef <zo...@nowhere.invalid> schreef:
Oh, heb je een opblaasbare brievenbus? Nou ja, hoef jij het niet meer
te doen.

--
Bye, BugHunter.
-

M a r i o

Op 31-12-2012 20:50, zoef schreef:
Wooooooh, wat zal Ome Gerrit in het Praathuis hierover het hoogste woord
hebben, komende week, hoe moet het nu verder met je post, of stap je in
2013 100% over op e-mail, Zoef?

Mario... Jawel, lieve kijkbuiskinderen, het bleef nog lang onrustig in
het Grote Dierenbos.

Fustigator

Vitae forma vocata "Op zolder" <Pe...@keer.goe> , die Mon, 31 Dec 2012
18:08:11 +0100, in littera <kbsgq8$2t90$1...@nl-news.euro.net> in foro
Dat valt bar tegen, nu het aantal mensen die daarvoor betalen steeds
met minder zijn.
--

Fusti

Fustigator

Vitae forma vocata Evert <ev...@nu.even.niet.nl> , die Mon, 31 Dec
2012 17:56:08 +0100, in littera
<50e1ccce$0$20724$703f...@news.kpn.nl> in foro be.politics(et aliis)
ik dacht eerder aan electriciteit en verwarming tegenwoordig!
--

Fusti

Fustigator

Vitae forma vocata "Ghingis Khan" <ghingi...@mail.co.kr> , die Mon,
31 Dec 2012 18:19:50 +0100, in littera
<50e1c942$0$14593$c3e8da3$c00c...@news.astraweb.com> in foro
De kerkfabriek betaalt enkel de kosten van de kerk (het gebouw) en nix
anders.

--

Fusti

Fustigator

Vitae forma vocata M a r i o <ma...@easy.com> , die Mon, 31 Dec 2012
19:15:57 +0100, in littera
<50e1d65d$0$25559$2e0e...@news.tweakdsl.nl> in foro be.politics(et
aliis) vere scripsit quod sequitur:

>Die vermaledijde zetduivel toch altijd...
>
>M a r i o is de naam...

Fusti is de mijne

>Ik zou blij zijn als het nieuwe jaar straks weer een beetje op gang is,
>al die plichtplegingen...

Idem dito hier!!!

>Mario... En eigen bed is goud waard.

Helemaal mee eens.
--

Fusti

Fustigator

Vitae forma vocata "Op zolder" <Pe...@keer.goe> , die Mon, 31 Dec 2012
18:05:38 +0100, in littera <kbsgli$2t6e$1...@nl-news.euro.net> in foro
he is iets meer, maar er wordt ook daarvoor gewerkt, ook tijdens de
week-ends
--

Fusti

Fustigator

Vitae forma vocata "Ghingis Khan" <ghingi...@mail.co.kr> , die Mon,
31 Dec 2012 18:19:11 +0100, in littera
<50e1c91b$0$63710$c3e8da3$c00c...@news.astraweb.com> in foro
De kerkfabriek betaalt enkel de kosten aan het gebouw van de kerk.

>Ik vind het Frans systeem veel beter, werken voor je kerk en een bijdrage
>vragen van je gelovigen.
>Principe: Je geloofd, je betaalt

In Duitsland hebben ze ook de kirchensteuer
http://de.wikipedia.org/wiki/Kirchensteuer

Maar hier betaalt de staat de wedde van de priesters omdat Napoleon
dit als compensatie aanvaardde voor het stelen van de talrijke
kerkelijke goederen door de Franse Revolutionairen.
--

Fusti

Fustigator

Vitae forma vocata "zoef" <zo...@nowhere.invalid> , die Mon, 31 Dec
2012 20:50:15 +0100, in littera <kbsq9n$2mi$1...@nl-news.euro.net> in
foro be.politics(et aliis) vere scripsit quod sequitur:

De mijne kunne ze niet, omdat die in een bakstenen pilaar van mijn
garagepoort "ingebakken" werd.
Ze kunne enkel de inhoud in de fik steken, maar nu zit er toch niets
in tot woensdag.

--

Fusti

Fustigator

Vitae forma vocata M a r i o <ma...@easy.com> , die Mon, 31 Dec 2012
21:38:26 +0100, in littera
<50e1f7c3$0$27291$2e0e...@news.tweakdsl.nl> in foro be.politics(et
aliis) vere scripsit quod sequitur:

Werd de begrafenis van Meneer de Uil gevierd?
--

Fusti

zoef

> Wooooooh, wat zal Ome Gerrit in het Praathuis hierover het hoogste woord
> hebben, komende week, hoe moet het nu verder met je post, of stap je in
> 2013 100% over op e-mail, Zoef?

De voorkant (met klepje) is nog functioneel ... Spijtig genoeg staat de
bovenkant bol en is de bodem en de achterkant met deurtje en slot "weg".
Sommige stukken van het frame lagen een twintigtal meter verder.
'k Denk dat ik voorlopig, totdat ik iets trek van mijn verzekering tegen
vandalisme, op ingenieuze wijze een zak aan de nog rechtstaande restanten ga
bevestigen.

Verder een gelukkig nieuwjaar,

zoef

Op zolder

"Fustigator" <Fusti...@xs4all.nl> schreef in bericht
En nog niet een beetje!
http://www.jobat.be/nl/artikels/hoe-groot-is-het-pensioen-van-een-zelfstandige/

maar er wordt ook daarvoor gewerkt, ook tijdens de
> week-ends
> --
Daar mag serieus eens aan gewerkt worden!
https://www.bnpparibasfortis.be/portal/Start.asp

Pensioenen priesters.
http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20120314_191

Evert

Op 31-12-2012 18:08, Op zolder schreef:
Yup, al dat zwarte geld wat in het kerkezakje verdwijnt, en waarvan je
ook niet weet waar 't blijft...

--
Evert

M a r i o

Op 31-12-2012 19:35, biermartin schreef:
Euh ja?

Ik vind juist dat Fusti in deze draad uitmuntend heeft geïllustreerd hoe
e.e.a. 'werkt' in zijn hoofd.
De Voorzienigheid heeft bij hem en al die talloze anderen een soort
'Godsdeeltje' ingeplant dat er voor zorgt dat ie ziet wat er niet is en
niet ziet wat er wél is, een soort van virtuele balken in zijn ogen en
oren, zo stel ik me dat maar voor, anders kan ik me er ook geen
voorstelling van maken.
Kortom, hij zal het nooit leren, maar hij kan er ook niks aan doen, dat
is de prijs die de mensheid heeft te betalen voor het Scheppingsverhaal.

De vrouw heeft ook zo haar eigen Godsdeeltje, dat beschermd haar tegen
ongewenste zwangerschappen en dergelijke.
Vraag niet hoe het kan, maar, heren verkrachters, profiteer er van.

Mario... Don't ask don't tell...

likolen

Op dinsdag 1 januari 2013 12:44:33 UTC+1 schreef M a r i o het volgende:
<< Ik denk >>

Ze doen maar Ik ga voor "Harmonie "
In mijn hart, in mijn huis
in mijn buurt en de heele wereld.
Je hoeft geen lid te zijn, geen dogma`s
gratis en vrijblijvend .
Doe mee !

M a r i o

Op 1-1-2013 13:45, likolen schreef:

> << Ik denk >>

> [...]

Fijn, maar mag ik bedanken, een leven in een kibboets is niks voor mij.
Desondanks, een fijn nieuwjaar voor je.
DAN zou ik liever kiezen voor de RK-Kerk, dat biedt zoveel seks, dat kun
je niet wegslikken.

Mario... en met zo'n keppeltje op zou ik toch heel de dag gaan
navelstaren om 'm op zijn plaats te houden om maar te zwijgen over mijn
verlatingsangst, of het gevoel het gemis, dat ik zou gaan ontwikkelen na
de besnijdenis.

Fustigator

Vitae forma vocata Evert <ev...@nu.even.niet.nl> , die Tue, 01 Jan
2013 11:49:14 +0100, in littera
<50e2c060$0$18330$703f...@news.kpn.nl> in foro be.politics(et aliis)
Over grote sommen gaat het nooit gaan...
--

Fusti

Fustigator

Vitae forma vocata M a r i o <ma...@easy.com> , die Tue, 01 Jan 2013
12:44:33 +0100, in littera
<50e2cc22$0$10190$2e0e...@news.tweakdsl.nl> in foro be.politics(et
> [...]

>Kortom, hij zal het nooit leren, maar hij kan er ook niks aan doen, dat
>is de prijs die de mensheid heeft te betalen voor het Scheppingsverhaal.

Probeer eens om je droomwereld van de realiteit te scheiden.
Het zal je posts en de perceptie die anderen ervan hebben ten goede
komen...

>De vrouw heeft ook zo haar eigen Godsdeeltje, dat beschermd haar tegen
>ongewenste zwangerschappen en dergelijke.
>Vraag niet hoe het kan, maar, heren verkrachters, profiteer er van.

idem

--

Fusti

Fustigator

Vitae forma vocata "Op zolder" <Pe...@keer.goe> , die Tue, 1 Jan 2013
11:46:35 +0100, in littera <kbueqs$19ej$1...@nl-news.euro.net> in foro
Die info klopt niet.
Ze hebben het over het gemiddeld pesioen en dat klopt.
Maar ze vergeten dat de arbeider vanaf zijn 18 jaar bijdraagt (enfin
meestal zijn werkgever) terwijl veel zelfstandigen (bv artsen) slechts
vanaf hun 30-35 pas beginnen bij te dragen.

Ik had het geluk dat de Belgische staat in geldnood zat, en dat ik 12
jaar pensioen kon afkopen , want ik begon pas bij te dragen met 32
jaar. Je moest dan een aftrekbare som betalen van ± 50.000 beffen.
Veel geld toen, al kreeg ik bijna geen belastingen meer te betalen,
maar nu heb ik een pensioen van 1336 Euro per maand

> maar er wordt ook daarvoor gewerkt, ook tijdens de
>Daar mag serieus eens aan gewerkt worden!
> [...]
ik lees er de interessante zaken zoals deze:
===========
Een priester met een volledige loopbaan geniet in België van een
maandelijks pensioen van 1.350 euro. Dat meldt de krant Kerk & leven.
Zonder spaargeld of eigen middelen, bijvoorbeeld uit een erfenis, kan
dat krap zijn. Een gepensioneerde pastoor verliest het recht op gratis
huisvesting en het casueel, de aanvullende inkomsten uit begrafenissen
en huwelijken. ‘
==========

1350 euro is krap- ik kan ervan meespreken....
--

Fusti

M a r i o

Op 2-1-2013 21:37, Fustigator schreef:
Probeer jij dan eens een verstandig evenwicht, zo dat mogelijk is,
tussen geloof en werkelijkheid te vinden.

> idem

Je wilt toch niet gaan ontkennen dat deze kolder uit de RK hoek komt
waar ze er volledig van overtuigd zijn dat het waar is en bewezen?

(ik noem even (o.m.) als referentie mafketel Rick Santorum)

Mario... tussen droom en werkelijkheid [...]

Fustigator

Vitae forma vocata M a r i o <ma...@easy.com> , die Wed, 02 Jan 2013
21:43:17 +0100, in littera <50e49bdd$0$9188$dbd4...@news.wanadoo.nl>
in foro be.politics(et aliis) vere scripsit quod sequitur:

>Probeer jij dan eens een verstandig evenwicht, zo dat mogelijk is,
>tussen geloof en werkelijkheid te vinden.

Daar heb ik geen enkel probleem mee.

>Je wilt toch niet gaan ontkennen dat deze kolder uit de RK hoek komt
>waar ze er volledig van overtuigd zijn dat het waar is en bewezen?

Zeker ontken ik dat dit deel uit zou maken van enige ethische code die
de RK Kerk zou uitgevardigd hebben.
Hoe kom je daarbij om de RK Kerk van zulke domme toestanden te willen
betichten?

Heb je nog meer van dat soort ridikule aannames mbt de RK Kerk?

>(ik noem even (o.m.) als referentie mafketel Rick Santorum)

Die vent is RK, verder heeft hij geen enkele recht om de leer uit te
stippelen daat hij daarvoor nooit door de organisatie gemandateerd
werd om zulks te doen.

>Mario... tussen droom en werkelijkheid [...]
--

Fusti

Evert

Op 2-1-2013 21:37, Fustigator e.a. schreven o.a.:

> Over grote sommen gaat het nooit gaan...

Een mooi spreekwoord luidt: Elke dag een draadje, is een hemdsmouw in
het jaar.
En dat kerkezakje komt elke zondag weer langs bij elke kerkganger. Dat
kan in een jaartje behoorlijk oplopen. Ik vermoed zo dat menig slijter
's-pastoors drankkast gevuld heeft van een deel van de opbrengst van het
kerkezakje...

--
Evert

biermartin

On Jan 2, 3:43 pm, M a r i o <ma...@easy.com> wrote:

> Je wilt toch niet gaan ontkennen dat deze kolder uit de RK hoek komt
> waar ze er volledig van overtuigd zijn dat het waar is en bewezen?
>
> (ik noem even (o.m.) als referentie mafketel Rick Santorum)

Deze waanzin was niet afkomstig van Rick Santorum. Het kwam van Todd
Akin (http://en.wikipedia.org/wiki/Todd_Akin). Akin is trouwens
Presbyterian en daarmee gaat het om een Schots/Amerikaanse vorm van
calvinisme. Hij had trouwens heel wel katholiek kunnen zijn: hij
heeft 6 kinderen en z'n vrouw heet "Lulli Boe." Hij is meerdere malen
gearresteerd bij demonstraties bij abortusklinieken, maar hij stemde
steeds hardnekkig tegen wetgeving om kinderen zonder
ziektekostenverzekering te helpen. Kortom, hij komt op voor je
rechten vanaf je verwekking tot je geboorte.

Martin Bier

Op zolder

"Fustigator" <Fusti...@xs4all.nl> schreef in bericht
Dus klopt het wel.

> [...]
> Veel geld toen, al kreeg ik bijna geen belastingen meer te betalen,
> maar nu heb ik een pensioen van 1336 Euro per maand

Een arbeider zou dat nooit kunnen voorschieten. Zeker toen niet.

> [...]
> en huwelijken. '
> ==========
>
> 1350 euro is krap- ik kan ervan meespreken....
Nochtans zijn er mensen die het met veel minder moeten doen. Ook arbeiders.
Zelfs mensen die nog gaan werken.

Fustigator

Vitae forma vocata Evert <ev...@nu.even.niet.nl> , die Wed, 02 Jan
2013 22:52:29 +0100, in littera
<50e43b84$0$25136$703f...@news.kpn.nl> in foro be.politics(et aliis)
vere scripsit quod sequitur:
Ik weet niet hoe de centen bij de protestanten wordt besteed, maar
hier (=Belgiė) moet alles naar de bank waar het geteld wordt en
verdeeld tussen de parochie- het meeste voor de staatsbestuurde zgn
"kerkfabriek" en een klein deeltje waarover de pastoor mag beschikken.
Maar in de meeste gevallen wordt er voor een na de preek aangekondigde
goede doel gepredikt en dan gaat het geld naar dat goede doel.
--

Fusti

Fustigator

Vitae forma vocata "Op zolder" <Pe...@keer.goe> , die Thu, 3 Jan 2013
09:56:54 +0100, in littera <kc3h5e$22fi$1...@nl-news.euro.net> in foro

>Dus klopt het wel.

>Een arbeider zou dat nooit kunnen voorschieten. Zeker toen niet.

Arbeiders krijgen ook leningen hoor!
Dacht je dat ik dat toen zomaar op zak had?

>Nochtans zijn er mensen die het met veel minder moeten doen. Ook arbeiders.

Is dat ze geen volle carričre als arbeider hebben gehad.

>Zelfs mensen die nog gaan werken.

Ik werk onder andere voor die reden ook nog, hoor!
zij het part-time.

--

Fusti

Op zolder

"Fustigator" <Fusti...@xs4all.nl> schreef in bericht
Niet veralgemenen of hoe zegt gij dat, generaliseren.

> Ik werk onder andere voor die reden ook nog, hoor!
> zij het part-time.

Ik heb het over mensen met een full time job.

Evert

Op 3-1-2013 19:33, Fustigator schreef:
Tsja, maar wat gebeurt er met dat geld tussen de worp in het kerkezakje
en de bank? Niemand die dat controleert...

--
Evert

Illuminatus

On 1/4/2013 3:52 PM, Evert wrote:

> Tsja, maar wat gebeurt er met dat geld tussen de worp in het kerkezakje
> en de bank? Niemand die dat controleert...

Vergeleken met de welig tierende aflatenhandel en usurpatie van de
wereldlijke macht en vooral geld tijdens de Renaissance zal dat wel
peanuts zijn. Je kan in het Vaticaan al zelfs niet meer betalen met
credit- noch debet-kaart omdat zijne nationaalsocialistische geiligheid,
de vicar of Rome, niet alleen zonden witwast maar ook het slijk der aarde.

Van die 5% oudjes die in Fust's rijk den belziek nog naar de zondagsmis
gaan zal het vette geld ook niet meer komen. Wat wel goed schijnt op te
brengen is bestuurslid zijn van extreemrechtse fundokatholieke
organisaties als de American Life League (ALL). Die krijgen 70,000 $ per
jaar om een zygote een mens te noemen. En je wil niet weten wie in de
Lage Landen bestuurslid is van de ALL (met dank aan Martin Luther Bier).

Die zit!

likolen

Op vrijdag 4 januari 2013 16:29:04 UTC+1 schreef Illuminatus het volgende:
<< Ik denk >>

Dat er geen vrede op aarde is , is begrijpelijk.
Als je zo de reacties lees. Is niet troost rijk ?
Geen VREDE geen HARMONIE in de mensen.
Begin bij je zelf .

Fustigator

Vitae forma vocata "Op zolder" <Pe...@keer.goe> , die Fri, 4 Jan 2013
09:43:32 +0100, in littera <kc64oh$tks$1...@nl-news.euro.net> in foro

>Niet veralgemenen of hoe zegt gij dat, generaliseren.

Dit is toch het geval inde overgrote meerderheid van de gevallen van
mindere pensioen voor arbeiders.

>Ik heb het over mensen met een full time job.

Die moeten een vol pensioen trekken als ze egeheel hun carrière
full-time gewerkt hebben.
--

Fusti

Fustigator

Vitae forma vocata Evert <ev...@nu.even.niet.nl> , die Fri, 04 Jan
2013 15:52:41 +0100, in littera <50e6e3cf$0$5586$703f...@news.kpn.nl>
Wie zou dat moeten doen?
De H.Inquisitie van Torquemada?
--

Fusti

Op zolder

> Dit is toch het geval inde overgrote meerderheid van de gevallen van
> mindere pensioen voor arbeiders.

Nu zijt ge toch aan het generaliseren. Je kunt toch moeilijk van iedereen
individueel zijn rekening maken. Daarom spreken we van gemiddelde.

> Die moeten een vol pensioen trekken als ze egeheel hun carri�re
> full-time gewerkt hebben.

Ook die hebben dat niet altijd, zeker als ze tijdens hun loopbaan nog geen
1350 ? netto hebben.

Fustigator

Vitae forma vocata "Op zolder" <Pe...@keer.goe> , die Sat, 5 Jan 2013
13:25:38 +0100, in littera <kc9644$294$1...@nl-news.euro.net> in foro

> Nu zijt ge toch aan het generaliseren. Je kunt toch moeilijk van iedereen
>individueel zijn rekening maken.

juist.

>Daarom spreken we van gemiddelde.

okee

>Ook die hebben dat niet altijd, zeker als ze tijdens hun loopbaan nog geen
>1350 ? netto hebben.

Hoeveel is een arbeiderspensioen voor volle loopbaan dan?
--

Fusti

Belgicus Simplex

Fustigator schreef

(534 regels geknipt)

>juist.
>okee
>Hoeveel is een arbeiderspensioen voor volle loopbaan dan?

534 regels kwoten om een antwoord van tien woorden en ��n leesteken te
geven. En dat staat dan nog helemaal onderaan het bericht.

Zou nu en dan knippen niet wat verstandiger en usenetvriendelijker
zijn?

--
Belgicus Simplex

Evert

Op 5-1-2013 8:30, Fustigator schreef:

> Wie zou dat moeten doen?
> De H.Inquisitie van Torquemada?

Wie dat doet zal me worst wezen, maar e.o.a. controlemechanisme
(desnoods van overheidswege) is m.i. niet overbodig.
De laatste jaren is wel gebleken dat controle op het gehele kerkgebeuren
w�l nodig is, getuige alle schandalen die de laatste tijd naar voren
komen, de pogingen vanuit de kerkleiding die onder de pet te houden.
Vertrouwen is goed, controle is beter...

--
Evert

Fustigator

Vitae forma vocata Evert <ev...@nu.even.niet.nl> , die Mon, 07 Jan
2013 14:27:17 +0100, in littera <50eacd72$0$3602$703f...@news.kpn.nl>
Hier worden de inkomsten en uitgaven van de parochies door de zgn
Kerkfabriek gecontroleerd. En dat is een offici�le instantie.
--

Fusti

Fustigator

Vitae forma vocata Belgicus Simplex <belgicus...@hotmail.com> ,
die Sun, 06 Jan 2013 20:07:58 +0100, in littera
<slije8ln75is3vk04...@4ax.com> in foro be.politics(et
aliis) vere scripsit quod sequitur:

Bij wie niet knipt, knip ik ook niet.

Daarmee heb je de vraag zelfs niet beantwoord.
--

Fusti

Ghingis Khan

"Fustigator" <Fusti...@xs4all.nl> schreef in bericht
Ja ja, laat Kamiel Kamiel maar controleren, de rekening zal wel kloppen.

PauL

>"Ghingis Khan" schreef in bericht news:50eb6302$0$32585$c3e8da3$93ad...@news.astraweb.com...

>Ja ja, laat Kamiel Kamiel maar controleren, de rekening zal wel kloppen.

Bij de meeste handelszaken staat er een betaalterminal waardoor
er toch al een deel controleerbaar of traceerbaar is.
Bij Kamiel is het van: "Smijt maar in de schaal."

Evert

Op 7-1-2013 20:43, Fustigator schreef:

> Hier worden de inkomsten en uitgaven van de parochies door de zgn
> Kerkfabriek gecontroleerd. En dat is een officiėle instantie.

Een kerkelijke instantie die de kerk controleert. Jaja.
Een controlerende instantie moet, zéker als het over geld gaat,
volslagen onafhankelijk, dus zonder énige kerkelijke bemoeienis, zijn
werk in vrijheid kunnen doen, anders heeft die controle geen enkele zin.
Dan is het de slager die zijn eigen vlees keurt...

--
Evert

mr. Maarten van der Goes van Naters

Op 8-1-2013 13:43, Evert schreef:

> [...]
> werk in vrijheid kunnen doen, anders heeft die controle geen enkele zin.
> Dan is het de slager die zijn eigen vlees keurt...

Even ter informatie, wat is er eigenlijk mis met een slager die zijn
eigen vlees keurt en is het daarentegen beter dat een slager met een
wasknijper op zijn neus en blinddoek om zijn vlees bewerkt en ter
consumptie aanbiedt zonder om te zien naar de kwaliteit van het vlees?

Maarten van der Goes van Naters.

Fustigator

Vitae forma vocata "Ghingis Khan" <ghingi...@mail.co.kr> , die Tue,
8 Jan 2013 01:06:22 +0100, in littera
<50eb6302$0$32585$c3e8da3$93ad...@news.astraweb.com> in foro
De boekhouding van de kerkfabriek wordt wel door de gemeenteraad
gecontroleerd en al dan niet goedgekeurd.

--

Fusti

Fustigator

Vitae forma vocata "PauL" <mi...@live.be> , die Tue, 8 Jan 2013
05:30:09 +0100, in littera <50eba10d$0$3109$ba62...@news.skynet.be>
> [...]

>er toch al een deel controleerbaar of traceerbaar is.
>Bij Kamiel is het van: "Smijt maar in de schaal."

Maar de rekeningen van d ekerkfabriek worden wel gecontroleerd door de
gemeente.
--

Fusti

Fustigator

Vitae forma vocata Evert <ev...@nu.even.niet.nl> , die Tue, 08 Jan
2013 13:43:55 +0100, in littera <50ec15ad$0$3517$703f...@news.kpn.nl>

>Een kerkelijke instantie die de kerk controleert.

De kerkfabriek moet als offici�le instelling finacieel verslag
uitbrengen aan de gemeente. Die controleert ook de inkomsten en
uitgaven van de parochie in kwestie.

Jij kent geen bal van dat systeem en hoe het werkt, maar sta wel
met je negatieve oordeel klaar.

Zie hoger
--

Fusti

Evert

Op 10-1-2013 0:03, Fustigator schreef:

> [...]
> uitgaven van de parochie in kwestie.
>
> Jij kent geen bal van dat systeem en hoe het werkt, maar sta wel

Daar is niets negatiefs aan.
Wat ik al eerder zei, vertrouwen is goed, controle is beter.

--
Evert

Fustigator

Vitae forma vocata Evert <ev...@nu.even.niet.nl> , die Thu, 10 Jan
2013 16:22:38 +0100, in littera
<50eedcc0$0$27002$703f...@news.kpn.nl> in foro be.politics(et aliis)

>Daar is niets negatiefs aan.
>Wat ik al eerder zei, vertrouwen is goed, controle is beter.

Leh moar uut! (nb. is west-vloamsjh)

--

Fusti

Evert

Op 10-1-2013 20:19, Fustigator schreef:

> Leh moar uut! (nb. is west-vloamsjh)

Kejje dat ff in ABN uitlegguh?

--
Evert

Fustigator

Vitae forma vocata Evert <ev...@nu.even.niet.nl> , die Fri, 11 Jan
2013 00:05:06 +0100, in littera <50ef4924$0$2741$703f...@news.kpn.nl>
in foro be.politics(et aliis) vere scripsit quod sequitur:

>Kejje dat ff in ABN uitlegguh?

Nènk hie!

moa allee, veur ieëne keere

Leh moar uut! = Leg maar uit !
Typische westvlaamse uitdrukking om "kom op met de bok"te zeggen
--

Fusti