Bidden op het werk in trek

Phonk-E

Bidden op het werk is in trek. Steeds meer Christelijke werknemers wenden
zich tot God in hun pauze. Momenteel zijn er 143 geregistreerde
gebedsgroepen, 15 procent meer dan begin 2007. De groepen tellen twee tot
vijftien leden.

Maarten Pijnacker is coördinator bedrijfs-gebedsgroepen in Nederland en doet
mee aan een gebedsgroep bij NS in Utrecht. Hij schrijft de toename toe aan
het grotere zelfbewustzijn van christenen: ze durven meer uit te komen voor
hun geloof.

http://www.nieuwnieuws.nl/archives/binnenland/2008/01/bidden_op_werk_in_trek.html

Bidden op je werk hoor je niet te doen. Je valt anderen daarmee lastig. Ook
is het onbeschoft om in het bijzijn van ongelovigen te bidden. Zoals bij een
bedrijfsuitje een minuut stilte houden tijdens het eten. I.pv. dat
ongelovigen een minuut stilte moeten houden voor het eten, zou het getuigen
van respect om eens niet te bidden in het bijzijn van ongelovigen.

Ik vind het net zoiets als masurberen in gezelschap. Niet iedereen is daar
misschien van gediend, daarom doe je dat ook niet.

--
Hoe minder een mens ziet, hoe groter zijn geloof.

Geloof verzet bergen onzin.

10&n=a730365e.dat

elrond

On 12 jan, 17:05, "Phonk-E" <phon...@hetemail.com> wrote:
> [...]

daar
misschien van gediend, daarom doe je dat ook niet.

Misschien een goed idee om dat eens als tegenhanger te gebruiken.
Zogauw als iemand één minuut stilte
vraagt,.......................................... :-)))

Cor Huizer

"Phonk-E" <pho...@hetemail.com> schreef in bericht

Tot zover de vergaande tolerantie van een ongelovige. Gelovige mensen moeten
wel tolerant zijn tegenover de openlijk beleden zonden van ongelovige
mensen, maar mogen zelfs geen minuut hebben om te praten (en dat is bidden)
met hun Heer, God en Vader. Zelfs bidden tijdens de pauzes op het werk - wat
meestal gebeurt in afgeloten kamers of andere ruimten - is volgens u niet
toegestaan. Maar de godslasterlijke taal van ongelovige mensen moet wel
getolereerd worden.

Vind u zelf niet dat u een beetje eenzijdig redeneert?

Met vriendelijke groet,

Cor Huizer.

elrond

On 13 jan, 14:28, "Cor Huizer" <cor.hui...@planet.nl> wrote:
> [...]

> Met vriendelijke groet,
>
> Cor Huizer.- Tekst uit oorspronkelijk bericht niet weergeven -
>
> - Tekst uit oorspronkelijk bericht weergeven -

nee, zolang er mensen als jij liggen te zeiken over hun heer en ze er
nooit bij vertellen of het hun jongeheer of hun oude heer is, zal dat
wel zo blijven.
De meeste mensen hebben tegenwoordig al een ongemakkelijk gevoel als
iemand in het openbaar tegen zijn mobiele telefoon loopt te lullen.
Nog niet zo lang geleden was het namelijk nog zo dat mensen die in
zichzelf liepen te praten , of eenzaam, of gestoord waren maar die
telefonerende mensen hebben tenminste nog iemand aan de andere kant
waar ze tegen praten. Maar het lijkt me toch helemaal van de pot
gerukt om dan, zonder mobiele telefoon, tegen iemand te praten waarvan
je niet eens weet wie het is, of hij wel bestaat en die je in ieder
geval niet kent. dan moet je toch al eens gaan overwegen of de
pilletjes wel geholpen hebben en zo niet een nieuw receptje gaan halen.

H.Houthakker

Sun, 13 Jan 2008 07:30:19 -0800 (PST) elrond <ghmd...@hotmail.com>
schreef:

Och, het bidden tot een alwetend god die dus niet belogen kan worden
biedt de minder begaafde de mogelijkheid tot enige zelfreflectie, hoewel
hij dat dus zelf niet beseft. :0))

Ave en de wrake Gods
"de bijl erin"

reni

elrond wrote:
> [...]

Ik heb geen er geen enkel probleem mee als mensen
willen bidden op het werk. Ik maak echter wel
bezwaar tegen de 'eis' dat het dan stil moet
zijn... Waarom zou dat moeten: hoort God zo slecht?

@Cor: Je mag zoveel minuten hebben als je wilt:
voor mijn part bidt je de hele dag! Maar waarom is
het voor jou nodig dat dat in stilte gebeurt?
Waarom verwachten Christenen altijd dat er
rekening met hen en hun overtuigingen wordt
gehouden? Zou je ook zo enthousiast reageren als
er na de bidden op het werk door Christenen de
ruimte zich zou vullen met paganisten die een
ritueel willen opvoeren omdat zij géén vrij hebben
op hun heilige dagen...???

Reni

Cor Huizer

"reni" <ma...@isnietnod.ig> schreef in bericht

Het stil zijn voor het eten, en erna, om andere mensen gelegenheid te geven
te bidden, heeft niets met slecht horen van God te maken, maar met respect
voor de medemens. Het erge van de meeste ongelovige mensne is dat zij wel
respect eisen voor zichzelf, maar geen enkel respect hebben voor andere
mensen. Overigs bid ik persoonlijk ook als er geen stilte voor het gebed
wordt gevraagd, omdat ik God altijd dankbaar ben voor elke gave, dus ook
voor elke maaltijd. En Hem hiervoor bedanken vind ik belangrijker dan wat
andere mensen hiervan vinden. Dus ook in een restaurtant, waar de
tafelgesprekken aan andere tafels gewoon doorgaan, bid ik voor en na het
eten en vraag ik niemand om zijn/haar mond te houden.

> [...]
> hele dag! Maar waarom is het voor jou nodig dat dat in stilte gebeurt?
> Waarom verwachten Christenen altijd dat er rekening met hen en hun

Dank u dat ik van u mag bidden, maar dat doe ik ook wel zonder uw
toestemming. En omdat christenen ook rekening houden met andere mensen,
verwachten zij van andere mensen dat die ook rekening houden met hen.
Overigs heb ik het nimmer gehad over stilte tijdens het bidden in de pauzes
op het werk, wel dat dit in afgesloten kamers en ruimten geschied. Het is
wel een vorm van respect om dan, tijdens het bidden, buiten deze ruimten te
blijven.

> [...]
> paganisten die een ritueel willen opvoeren omdat zij géén vrij hebben op

En daarom zouden zij het gebed van christenen moeten verstoren? Een vreemde
redenering! Bovendien zijn er in Nederland voldoende snipperdagen om hen in
de gelegenheid te stellen hun eigen feesten te vieren in alle vrijheid.
(Andersom, in heidense landen, is het wel een probleem om christelijke
feestdagen te vieren.) En tijdens christelijke feestdagen zijn zij ook vrij.
Maar van mij mogen, als het werk het toelaat, paganisten de christelijke
feestdagen gerust inruilen voor hun eigen feestdagen, ik heb daar geen enkel
bezwaar tegen. Wel dat algemene christelijke feestdagen worden vervangen
door andere feestdagen. Wij leven nog altijd in een land en beschaving die,
in zijn kern, christelijk is.

> Reni

Cor Huizer

"elrond" <ghmd...@hotmail.com> schreef in bericht

Ik vertel er altijd bij dat ik het heb over de Heer van alle leven, over God
dus. Uw reactie geeft uw zieke ziel duidelijk weer.

[...]

Bidden doen mensen al sinds het ontstaan van de mensheid. Dat u ontkent dat
er een God is, die alles heeft geschapen wat bestaat, geeft uw eigen
geestelijke blindheid en doofheid weer. Ik weet wel tegen wie ik praat
tijdens het bidden, ik ken God voldoende om absoluut zeker te weten dat Hij
bestaat en een liefdevolle Vader wil zijn voor alle mensen, die Hem willen
erkennen. Dat u dat niet wil en daarom ook niets van God weet, dat betekent
niet dat andere mensen op aarde dat ook niet weten. Een natuurlijk blind
geboren mens weet niets van kleuren, betekent dat dan dat er geen kleuren
bestaan? En zo is het ook met u en mij. Ik ben niet geestelijk blind zoals
u, dus ik weet van God en van Zijn barmhartigheid. U heeft u voor God
afgesloten en weet daarom niets. En vanuit dat niets beoordeelt u mij. Denk
daar maar eens over na.

reni

Je geeft dus zelf al aan dat stilte helemaal niet
nodig is om te bidden...

> Zou je ook zo enthousiast reageren als
>>

> En daarom zouden zij het gebed van christenen moeten verstoren?

Lees even goed! Ik schrijf *als er NA hte bidden
op het werk*. Het lijkt me duidelijk dat de
Christenen hun gebeden mogen afmaken (duh!)

> Een vreemde redenering!

Zo de waard is...

> Bovendien zijn er in Nederland voldoende snipperdagen om hen in
> de gelegenheid te stellen hun eigen feesten te vieren in alle vrijheid.

Waarom zouden zij snipperdagen moeten opnemen voor
hun heilige dagen terwijl jij ze voor niets
krijgt? Over vreemde redeneringen gesproken...

> (Andersom, in heidense landen, is het wel een probleem om christelijke
> feestdagen te vieren.) En tijdens christelijke feestdagen zijn zij ook vrij.

En hebben daar veelal geen behoefte aan want op
die christelijke feestdagen is er geen reet te
beleven: alles zit dan potdicht!

> [...]
> door andere feestdagen. Wij leven nog altijd in een land en beschaving die,

Gelul! Onze beschaving (voor zover we hier over
beschaving kunnen spreken...) is Romeins en
Germaans. Christenen hebben altijd de neiging om
alles naar zichzelf toe te trekken en zien daarbij
de behoeften van medemensen over het hoofd.
Probeer zelf eerst eens een beetje toleranter te
zijn voordat je de ketel verwijt zwart te zijn!

Reni

reni

Wakker worden, Cor! Je reageert op jezelf!!! (hahaha)

> Ik vertel er altijd bij dat ik het heb over de Heer van alle leven, over God
> dus. Uw reactie geeft uw zieke ziel duidelijk weer.

Dus Cor geeft hier toe dat hij een zieke ziel
heeft! :-)

Gerrit Hanenburg

reni <ma...@isnietnod.ig> wrote:

>En hebben daar veelal geen behoefte aan want op
>die christelijke feestdagen is er geen reet te
>beleven: alles zit dan potdicht!

Tweede kamerverkiezingen in het vervolg op Zondag. Heeft iedereen tijd
en is verveeld genoeg om te gaan stemmen en zijn we op democratische
wijze verlost van de SGP.

Gerrit

Phonk-E

"Cor Huizer" <cor.h...@planet.nl> schreef in bericht

Geloven is een keuze. Je kunt dus kiezen uit meerdere opties. Gristen,
moslimpie, hindoetje, etc. Jij, beste Cor, hebt gekozen, eigenlijk ben je
gedwongen maar daar wil ik het niet over hebben, voor het gristelijke
geloof. Jij bent diegene die hier de boel omdraait. Net zoals iedere
gelovige dat doet met fictie en realiteit. Mensen die stemmen horen worden
behandelt, maar mensen die dagelijks praten met iets wat er niet is lopen
vrij rond. Niet zo gek als je bedenkt dat we daar de ruimte niet voor hebben
en de mensen om gelovigen te helpen.

Ik vind dat er al genoeg rekening wordt gehouden met gelovigen. Wat denk je
van de zondag, de jaartelling, het vloeken, feestdagen. Zie je we, Cor. Er
wordt al teveel rekening gehouden met jouw soort. De hele wereld draait op
die shit. Ik vind dat het nu eens tijd wordt dat we afstand gaan nemen van
al die onzin. Te beginnen met het demonstratief weigeren van bidden voor het
aanvangen van de maaltijd. Het getuigt van geen respect door in gezelschap
met je handen gevouwen te gaan zitten half-slapen en te wouwelen met je
alien-vriendje. Dat is pas lasterlijk!!!

Cor Huizer

"reni" <ma...@isnietnod.ig> schreef in bericht

Nee, maar stilte bevordert wel de concentratie. De Schepper God en Vader
heeft onze ongedeelde aandacht verdient.

> Lees even goed! Ik schrijf *als er NA hte bidden op het werk*. Het lijkt
> me duidelijk dat de Christenen hun gebeden mogen afmaken (duh!)

Wat een barmhartigheid van u! En daarna zouden zij met heidense taferelen,
met zondige uitlatingen, vaak met godslasterlijke taal moeten worden
geconfronteerd, omdat mensen geen vrije dagen hebben op hun heidense
feestjes? Nog steeds een vreemde redenering.

> Zo de waard is...

Had u geen zinniger argument bij de hand? wat dit slaat werkelijk nergens
op.

> Waarom zouden zij snipperdagen moeten opnemen voor hun heilige dagen
> terwijl jij ze voor niets krijgt? Over vreemde redeneringen gesproken...

Omdat hun vrije dagen neit in onze beschaving passen, de christelijke wel.

> En hebben daar veelal geen behoefte aan want op die christelijke
> feestdagen is er geen reet te beleven: alles zit dan potdicht!

Wie heeft daar geen behoefte aan? De christenen in ieder geval wel! En
nergens staat dat in een heidense staat ook alles gesloten moet zijn, alleen
de christenen willen in vrede hun feestdagen vieren. Dus zonder dat de
gevulde kerken worden afgebrand, hun huizen leeggeplundert en hun leven
bedreigt worden, zoals het in vele plaatsen in de wereld toe gaat.

> [...]
> medemensen over het hoofd.
> Probeer zelf eerst eens een beetje toleranter te zijn voordat je de ketel

En dat is de grootste lulkoek die bestaat. Een land, een continent die meer
dan 1000 jaar christelijk is geweest, die heeft een christelijke beschaving
achtergelaten. De beschavingen ervoor zijn reeds lang geleden verdwenen. En
in die christelijke beschaving, als u tenminste niet uit een of ander
moslimland komt, maar hier bent geboren uit atochtone (wat een vreselijk
woord) Nederlanders, bent u opgegroeid en opgevoed. Deze christelijke
beschaving is gewoon ook uw beschaving. Of u dit nu leuk vind of niet.

Cor Huizer

"reni" <ma...@isnietnod.ig> schreef in bericht

Nee, ik reageer op de waanzin van elrond, waar ook u onder lijdt.

> Dus Cor geeft hier toe dat hij een zieke ziel heeft! :-)

Nee, elrond en ook u hebben een zeer zieke ziel.

Iedereen die God ontkent sluit zich af van het leven, het ware licht uit God
en de liefde. Zij behoren toe aan Satan, dei God haat en daardoor ook het
leven en daarom in de diepste duisternis leeft. Als dat uw keuze is, dan is
uw ziel ziek, evenals van al diegenen die de dezelfde keuze als u hebben
gemaakt. Wanneer u besluit om het leven niet langer te haten, maar hewt te
grijpen, dan zult u naar God moeten terugkeren. Dan krijgt u weer licht,
leven en liefde voor God en voor uw naasten en verwerft u het eeuwig leven.
Doet u dat neit, dan zult u geestelijk sterven aan uw ziekte end e plaats
van die geestelijk gestorvenen, omdat God nu eenmaal neits vernietigt, heet
de hel. De keuze is aan u, u bent daar volkomen vrij in.

elrond

On 14 jan, 01:25, H.Houthakker <hout@de_bijl_erin.nl> wrote:
> Sun, 13 Jan 2008 07:30:19 -0800 (PST) elrond <ghmdew...@hotmail.com>
> "de bijl erin"- Tekst uit oorspronkelijk bericht niet weergeven -

> - Tekst uit oorspronkelijk bericht weergeven -

dan zul jij wel veel bidden.
Maar ik zie nog steeds niet waarom een ander dat moet weten want het
is totaal niet interessant.

H.Houthakker

Mon, 14 Jan 2008 09:35:03 -0800 (PST) elrond <ghmd...@hotmail.com>
schreef:

>On 14 jan, 01:25, H.Houthakker <hout@de_bijl_erin.nl> wrote:

>dan zul jij wel veel bidden.

Wat een intelligente riposte. :((

Vlijmscherp. (...)

Dat heet dom inkoppen in eigen doel.

>Maar ik zie nog steeds niet waarom een ander dat moet weten want het

>is totaal niet interessant. -++ inform copy deform +-+
>-+-
>++- reform copy conform +++

Dat is evident. Laten die schijnvromen hun erediensten voor zichzelf
houden en niet aan anderen opdringen. Maar het opdringen is inherent aan
de schijn, die kun je zonder niet ophouden.

"Met vriendelijke groet en Gods zegen uit een liefdevol hart"
(Cor Huizer)

elrond

On 15 jan, 01:46, H.Houthakker <hout@de_bijl_erin.nl> wrote:
> Mon, 14 Jan 2008 09:35:03 -0800 (PST) elrond <ghmdew...@hotmail.com>
> (Cor Huizer)- Tekst uit oorspronkelijk bericht niet weergeven -

> - Tekst uit oorspronkelijk bericht weergeven -

Dat is precies wat jij probeert te doen dus . De schijn ophouden.
Waarschijnlijk ook zo'n figuur van handjes met de vingertopjes tegen
elkaar, hoofd een beetje scheef, lichtjes nederig naar beneden kijken
en dan met een zachte stem aan anderen vertellen wat de heere jouw
allemaal in je oor fluistert. Gatverdamme, wat zijn jullie eigenlijk
een stelletje viezerikken.

H.Houthakker

Tue, 15 Jan 2008 03:39:14 -0800 (PST) elrond <ghmd...@hotmail.com>
schreef:

> [...]

>allemaal in je oor fluistert. Gatverdamme, wat zijn jullie eigenlijk

>een stelletje viezerikken. -++ inform copy deform +-+

Hahaahaaa....!!

God, wat ben jij dom. Dat kan ook moeilijk anders met zo'n sig.

reni

Pardon? U durft nogal, zeg!

> Iedereen die God ontkent sluit zich af van het leven, het ware licht uit God
> en de liefde.

Ik heb nooit beweerd dat ik God ontken: ik zie
hem/haar/het gewoon anders!

Reni

reni

Lijkt mij een prima oplossing! :-)

reni

Cor Huizer wrote:

> Nee, maar stilte bevordert wel de concentratie. De Schepper God en Vader
> heeft onze ongedeelde aandacht verdient.

Voor concentratieproblemen wendde men zich tot Uwe
huisartsch...

> [...]
> geconfronteerd, omdat mensen geen vrije dagen hebben op hun heidense
> feestjes? Nog steeds een vreemde redenering.

Ik begrijp dat u geen tolerantie t.o.v.
andersdenkenden heeft. Voor paganisten zijn
christelijke rituelen heidens, heeft u daar al
eens over gedacht? En waarom zo'n denigrerende
toon: "feestjes"?

> Had u geen zinniger argument bij de hand? wat dit slaat werkelijk nergens
> op.

> Omdat hun vrije dagen neit in onze beschaving passen, de christelijke wel.

Paganistische feesten bestaan al langer dan de
christelijke. Sterker nog, vele christelijke
feestdagen zijn afgeleid van de paganistische:
Kerstmis was van oorsprong het germaanse
Lichtfeest, Pasen was ooit Ostara, etc.

> Wie heeft daar geen behoefte aan? De christenen in ieder geval wel!

Waar hadden we het nu over? We hadden het er over
dat niet iedereen in Nederland gediend is van de
verplichte vrije dagen op christelijke feestdagen.
Moeilijk he, goed lezen?

> [...]
> gevulde kerken worden afgebrand, hun huizen leeggeplundert en hun leven
> bedreigt worden, zoals het in vele plaatsen in de wereld toe gaat.

Tjonge jonge, wat een melodrama! laten we ons
gewoon even tot Nederland beperken? Daar worden
kerken niet platgebrand. Als het over religie gaat
worden niet-christelijke geloven in Nederland
zwaar gediscrimineerd!

> [...]
> achtergelaten. De beschavingen ervoor zijn reeds lang geleden verdwenen.

En voor die 1000 jaar was men hier duizenden jaren
paganistisch! Als je je ogen en oren goed
openhoudt, zie je dat onze huidige maatschappij
nog veel van die oude gebruiken in zich heeft, dan
heb ik het niet alleen over de eerder genoemde
feestdagen die door de christenen schandelijk zijn
gekaapt maar ook over bijv. de dagen van de week
die allen refereren aan "heidense" goden, zet
zelfde geldt voor de maanden van het jaar: die
hebben ook hun oorsprong in oudere religies, of u
dat nu leuk vind of niet!

> [...]
> woord) Nederlanders, bent u opgegroeid en opgevoed. Deze christelijke
> beschaving is gewoon ook uw beschaving. Of u dit nu leuk vind of niet.

Ik zou het christendom géén beschaving durven
noemen... :(

elrond

On 15 jan, 12:52, H.Houthakker <hout@de_bijl_erin.nl> wrote:
> Tue, 15 Jan 2008 03:39:14 -0800 (PST) elrond <ghmdew...@hotmail.com>
> "de bijl erin"- Tekst uit oorspronkelijk bericht niet weergeven -

> - Tekst uit oorspronkelijk bericht weergeven -

hehe, eindelijk zeg je het zelf. Hoe dom moet je dan zijn om daar nog
tegen te lullen.

H.Houthakker

elrond

On 15 jan, 14:55, reni <m...@isnietnod.ig> wrote:

> Reni- Tekst uit oorspronkelijk bericht niet weergeven -

> - Tekst uit oorspronkelijk bericht weergeven -

domheid kan zelfs god niet oplossen, zo te zien.