De mens is teruggezet in het centrum van het universum

Eliyahu

Bs'd

Het is meer dan 80 jaar geleden dat de ontdekking van de quantum mechanica ons het meest fundamentele inzicht gaf in onze natuur: De omverwerping van de copernicaanse revolutie, en het terugzetten van ons mensen in het centrum van het universum.

En toch, hebt u ooit een zin gelezen met dezelfde betekenis als mijn voorgaande zin? Waarschijnlijk niet. En de reden is dat naar mijn mening de wetenschappers in een staat van ontkenning zijn....
….

In zijn Gifford colleges, kort na de ontdekking van de quantum mechanica in 1925, zei Arthur Stanley Eddington (die direct nadat de quantum mechanica was ontdekt zich realiseerde dat het universum helemaal mentaal is, en dat er niet zoiets bestaat als "materie" ) "Het is moeilijk voor de op feiten gerichte natuurkundige om te accepteren dat de bouwstenen van alles mentaal van samenstelling zijn." Wat een understatement! Voor wat betreft dit fundamentele onderwerp zijn de natuurkundigen angsthazen.

En wat zijn deze "verschrikkingen" die de acceptatie van het overduidelijke tegenhouden? Ik denk dat het de combinatie is van de angst om belachelijk gemaakt te worden, en de angst voor de religieuze conclusies die daar uit voortvloeien. Klinkt dit bekend?

….

Toen ik niet zo lang geleden stomverbaasd was dat er geen beknopte en duidelijke publieke verklaring is over de meest belangrijke filosofische ontdekking, ooit, gedaan in de geschiedenis van de wetenschap, besloot ik dat ik zelf een publieke verklaring moet afleggen in ik deed dat in een artikel in Nature; "The Mental Universe". Ik wist dat geen negatieve reacties zouden kunnen komen in mijn geval, vanwege het goed karakter van mijn fantastische universiteit.
….

"Quantum Enigma" vermeldt alleen in het voorbijgaan het Zeno effect, en dat verbaast me. Ondanks hun schroom is het heel duidelijk dat onze bibberende schrijvers zeer wel weten dat gedachten het centrum zijn, en niets laat de waarheid daarvan sterker zien dan het Zeno effect.

….

Voor een atheïst als mijzelf is de impact daarvan tegelijkertijd enorm en niks bijzonders. Ik heb het geloof aangenomen dat MIJN gedachten niet het universum zijn, en je zal vast ook niet verbaasd zijn dat ik niet geloof JOUW gedachten dat wel zijn. Dientengevolge ben ik genoodzaakt om de Grote alwetende Geest te ontmoeten; GaG. Hoe maakt u het?! Aangenaam kennis te maken! Ik probeer hier helemaal niet grappig te zijn; wanneer ik iedere dag mijn uurtje ga wandelen, dan hou ik regelmatig de hand van GaG vast.

Je kan nu zien wat ik bedoel met "enorm". Van fundamenteel belang voor mij. Maar niet bijzonder tegelijkertijd, omdat het daar op houdt. De eerste presidenten van Amerika waren allemaal deïsten, niet christenen. Zo ook Lincoln. Ik sluit me bij hen aan in dat geloof.

De schrijvers stellen het kritieke punt dat religieus geloof wat voorkomt uit de quantum mechanica op geen enkele wijze het "intelligente ontwerp" bewijzen. (inderdaad, in mijn opinie is de intelligent ontwerp een belediging voor GaG, die zeker niet een knutselaar is, zoals de ateurs benadrukken)

Richard Conn Henry

Richard Conn Henry is Professor in het Henry A. Rowland Departement van Natuurkunde en Astronomie, De Johns Hopkins Universiteit, Baltimore, Maryland 21218, USA

.

Eliyahu = "Mijn God is J-H-W-H"

"En dit zegt J-H-W-H: Als die tijd is gekomen, zullen tien mannen uit de volken een Joodse man bij de slip van zijn mantel grijpen met de woorden: “Wij willen ons bij u aansluiten, want we hebben gehoord dat God met u is."
Zach 8:23

Lees hier waarom JC niet God, niet goddelijk, niet de zoon van God, en niet de messias was: http://bergzion.notlong.com