Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

Hard optreden tegen strandterroristen / EXTRA POLITIE IN ZANDVOORT / Badplaats is Marokkaanse groep beu

0 views
Skip to first unread message

Willem-Jan Markerink

unread,
May 10, 2008, 10:36:32 PM5/10/08
to
Kan iemand Michael eens terugroepen van vakantie?
Kwor een beetje overwerkt....;))

Enfin, het feit dat deze groep ratten nog steeds niet is uitgeroeid, of op
zijn minst gedecimeerd, danwel dat het deze ratjes dun door de broek loopt
als men in de verte politie ziet, betekent dat we 'lik-op-stuk beleid' moeten
vertalen met het likken van de laarzen van het tuig.

Zal dat geniale Bureau Criminaliteits Beheersing wel achter zitten....
*uitroeien* van criminaliteit zou haar eigen bestaansrecht ondergraven, dus
gaan we maar handhaven.


Telegraaf/zaterdag/pag6:
xxxxxxxxxxxxxxx
Hard optreden tegen strandterroristen

EXTRA POLITIE IN ZANDVOORT

Badplaats is Marokkaanse groep beu

Van een verslaggever

ZANDVOORT, zaterdag
Tijdens het pinksterweekend gaat de politie in Zandvoort extra mensen
inzetten om de mogelijke overlast van overwegend Marokkaanse jongeren uit
Amsterdam onder controle te houden. Daarbij zal keihard worden opgetreden
tegen raddraaiers.
De afgelopen dagen hebben groepen tot wel honderd jongeren de
badplaats geterroriseerd. Daarbij zijn twintig personen gearresteerd.
„Dat moet afgelopen zijn”, zegt burgemeester Niek Meijer van
Zandvoort. „Ik ben het beu, en met mij de ondernemers en bewoners van onze
gemeente. Een kleine groep verziekt een dagje genieten van het mooie weer.”
„De politie hanteert een likop-stukbeleid en accepteert geen enkele
overlast meer. In de treinen naar Zandvoort wordt er door de spoorwegpolitie
zo nodig al ingegrepen. We zitten erbovenop”, meldt Evy Elschot van de
politie.
Ooggetuigen spreken van jongeren van Marokkaanse afkomst. Bij RTV
NoordHolland zegt Elschot dat het om dezelfde groep gaat als een paar jaar
geleden. Toen maakte ook een grote groep Marokkanen Zandvoort onveilig.
Volgens de politie hebben de jongeren geweld gebruikt, voor veel
overlast gezorgd, vrouwen onzedelijk betast, ervoor gezorgd dat op bepaalde
plekken niemand het strand af durfde, op straat geürineerd en ten minste een
vrouw verkracht. De eigenaren van strandpaviljoens hebben inmiddels hun eigen
bewaking geregeld, hoewel zij zonder uitzondering tevreden zijn over het
politieoptreden van de afgelopen dagen. Voordat incidenten uit de hand lopen,
proberen stevige jongens incidenten tactisch op te lossen.


Volgende kolom

Angst
Onder de ondernemers in het centrum, omwonenden, winkeliers en
paviljoenhouders heerst de angst. Niemand wil met de eigen naam of de naam
van de zaak in de krant en al helemaal niet op de foto. „Je weet maar nooit
wat er daarna gebeurt”, zeggen een paar betrokkenen.
Volgens een van hen was het donderdag een dag vol dreiging en gevaar
’zoals hij nog nooit had meegemaakt’. Agenten te paard en op motoren gingen
achter jongeren aan en gebruikten zo nodig flink geweld. De raddraaiers
zouden omstanders hebben toegeroepen dat ze de volgende keer wapens zullen
meenemen en dat het voor Zandvoort ’een lange, hete zomer wordt’, waarmee ze
bedoelen dat ze nog vaak zullen terugkomen.
De 19-jarige Samantha uit Zandvoort heeft donderdag voor haar leven
moeten fietsen om te ontkomen aan een razende jongen. „Ik wilde naar huis
fietsen, toen ik zomaar door zo’n rotgozer werd uitgescholden voor een
publieke vrouw met een dodelijke ziekte. Toen begon hij me achterna te rennen
en tegen mijn fiets te trappen. Tot driemaal aan toe. Ik trapte als een gek
en verloor een van mijn slippers. Gelukkig werd hij door een politieman in
burger gegrepen.”

--
Bye,

Willem-Jan Markerink

The desire to understand
is sometimes far less intelligent than
the inability to understand

<w.j.ma...@a1.nl>
[note: 'a-one' & 'en-el'!]

Claas Compaan

unread,
May 11, 2008, 2:51:39 AM5/11/08
to

"Willem-Jan Markerink" <w.j.ma...@a1.nl> schreef in bericht

> De afgelopen dagen hebben groepen tot wel honderd jongeren de
> badplaats geterroriseerd.

> Kan iemand Michael eens terugroepen van vakantie?


> Kwor een beetje overwerkt....;))

Je hoeft geen neonazi te zijn om van dergelijk gedrag te walgen.

theo1610

unread,
May 11, 2008, 2:59:19 AM5/11/08
to
On 11 May 2008 02:36:32 GMT, "Willem-Jan Markerink"
<w.j.ma...@a1.nl> wrote:

>Kan iemand Michael eens terugroepen van vakantie?
>Kwor een beetje overwerkt....;))
>
>Enfin, het feit dat deze groep ratten nog steeds niet is uitgeroeid, of op
>zijn minst gedecimeerd, danwel dat het deze ratjes dun door de broek loopt
>als men in de verte politie ziet, betekent dat we 'lik-op-stuk beleid' moeten
>vertalen met het likken van de laarzen van het tuig.
>
>Zal dat geniale Bureau Criminaliteits Beheersing wel achter zitten....
>*uitroeien* van criminaliteit zou haar eigen bestaansrecht ondergraven, dus
>gaan we maar handhaven.
>

Het OM zal wel weer gaan dwarsbomen:
http://www.parool.nl/nieuws/2008/MEI/10/ams5.html

>Telegraaf/zaterdag/pag6:
>xxxxxxxxxxxxxxx
>Hard optreden tegen strandterroristen
>
>EXTRA POLITIE IN ZANDVOORT
>
>Badplaats is Marokkaanse groep beu

<..>
--
"Lievebeheersbeestjes"

Warrior

unread,
May 11, 2008, 3:56:58 AM5/11/08
to
Het hele zooitje naar Siberië voor een jaar of tien..

"Willem-Jan Markerink" <w.j.ma...@a1.nl> schreef in bericht

news:Xns9A9B2EE23E71...@130.133.1.18...

Drßükkake®©

unread,
May 11, 2008, 3:58:11 AM5/11/08
to

Hoe noem je een kankerhoer tegenwoordig? " een publieke vrouw met een
dodelijke ziekte ".
Die mocro riep dus " Hey publieke vrouw met een dodelijke ziekte ". Nou,
voordat Mohammed dat goed kan uitspreken zit Samantha toch al lang thuis
in Zandvoort?

Anneke.A

unread,
May 11, 2008, 4:24:52 AM5/11/08
to

"Willem-Jan Markerink" <w.j.ma...@a1.nl> wrote in message
news:Xns9A9B2EE23E71...@130.133.1.18...

> Kan iemand Michael eens terugroepen van vakantie?
> Kwor een beetje overwerkt....;))
>
> Enfin, het feit dat deze groep ratten nog steeds niet is uitgeroeid, of op
> zijn minst gedecimeerd, danwel dat het deze ratjes dun door de broek loopt
> als men in de verte politie ziet, betekent dat we 'lik-op-stuk beleid'
> moeten
> vertalen met het likken van de laarzen van het tuig.
>
> Zal dat geniale Bureau Criminaliteits Beheersing wel achter zitten....
> *uitroeien* van criminaliteit zou haar eigen bestaansrecht ondergraven,
> dus
> gaan we maar handhaven.
>
>
> Telegraaf/zaterdag/pag6:
> xxxxxxxxxxxxxxx
> Hard optreden tegen strandterroristen
>
> EXTRA POLITIE IN ZANDVOORT
>
> Badplaats is Marokkaanse groep beu
>
> Van een verslaggever
>
> ZANDVOORT, zaterdag
> Tijdens het pinksterweekend gaat de politie in Zandvoort extra
> mensen
> inzetten om de mogelijke overlast van overwegend Marokkaanse jongeren uit
> Amsterdam onder controle te houden. Daarbij zal keihard worden opgetreden
> tegen raddraaiers.

Mooi, religieuze viezeriken hoeven ook niet naar het strand. Michi zit
alweer een tijdje in de ballenbak.

A

A


GammelGallerij

unread,
May 11, 2008, 5:23:01 AM5/11/08
to

"Warrior" <rrca...@chello.nl> schreef in bericht
news:8e93a$4826a713$4df89ef0$15...@news.chello.nl...
> Het hele zooitje naar Siberiė voor een jaar of tien..

Stuur ze gewoon terug naar Marokko voor een weekje.
Als ze zich daar zo gedragen worden ze ergens uitgedroogd
terug gevonden in een of andere woestijn.


Bernard Drammel

unread,
May 11, 2008, 5:23:46 AM5/11/08
to
GammelGallerij wrote:

>
> "Warrior" <rrca...@chello.nl> schreef in bericht
> news:8e93a$4826a713$4df89ef0$15...@news.chello.nl...

>> Het hele zooitje naar Siberië voor een jaar of tien..


>
> Stuur ze gewoon terug naar Marokko voor een weekje.
> Als ze zich daar zo gedragen worden ze ergens uitgedroogd
> terug gevonden in een of andere woestijn.

Je hebt een veel te positief beeld van Marokko.

Warrior

unread,
May 11, 2008, 5:33:13 AM5/11/08
to

"GammelGallerij" <gam...@galle.ry> schreef in bericht
news:4826baf6$0$14347$e4fe...@news.xs4all.nl...

Marokko ziet ze aankomen...


Willem van Zeijl

unread,
May 11, 2008, 6:35:39 AM5/11/08
to

"Willem-Jan Markerink" <w.j.ma...@a1.nl> schreef in bericht
news:Xns9A9B2EE23E71...@130.133.1.18...

Job gaat wel een kopje thee met ze drinken
met de buurtvaders de imams en ajatollas er bij is het zo
opgelost...............

Onderwijl gaat lange frans namens de kijkers keihard de confrontatie aan
door kamervragen te stellen........


Goodcowboy

unread,
May 11, 2008, 7:05:45 AM5/11/08
to
On Sun, 11 May 2008 11:23:01 +0200, "GammelGallerij" <gam...@galle.ry>
wrote:

Op vlindervangvakantie zeker.
Dat doen ze toch al.

Goodcowboy

unread,
May 11, 2008, 7:07:21 AM5/11/08
to
On Sun, 11 May 2008 11:33:13 +0200, "Warrior" <rrca...@chello.nl>
wrote:

Nee nederland ziet ze aankomen.

Marco van der Slot

unread,
May 11, 2008, 7:09:14 AM5/11/08
to


Waarom in godsnaam zou je na die week weer terug willen laten komen?

Cécile O.

unread,
May 11, 2008, 7:20:11 AM5/11/08
to
Wat heeft dit te maken met reizen?!


Focus

unread,
May 11, 2008, 8:10:28 AM5/11/08
to

"Willem-Jan Markerink" <w.j.ma...@a1.nl> wrote in message
news:Xns9A9B2EE23E71...@130.133.1.18...

Nederland gaat langzaam naar de kloten en iedereen kijkt lijdzaam toe.
Wordt het niet eens tijd voor een revolutie?
Het lijkt wel of niemand blij is met de huidige toestand....

Blij dat ik weg ben....

Drßükkake®©

unread,
May 11, 2008, 8:18:41 AM5/11/08
to
Cécile O. wrote:
> Wat heeft dit te maken met reizen?!
>
>
REIS NIET NAAR ZANDVOORT !!!!!!!

Willem-Jan Markerink

unread,
May 11, 2008, 12:33:49 PM5/11/08
to
"Claas Compaan" <Oostzanerg...@hotmail.com> wrote in news:g0651s$1i59
$1...@nl-news.euro.net:

Je hoeft niet alles van hem te waarderen, er zit voor elk wat wils bij....:))

Willem-Jan Markerink

unread,
May 11, 2008, 12:34:34 PM5/11/08
to
theo1610 <tvbeuningen16@16=1hotmeel.com> wrote in
news:s56d2453kig9fsdjj...@4ax.com:

> On 11 May 2008 02:36:32 GMT, "Willem-Jan Markerink"
> <w.j.ma...@a1.nl> wrote:
>
>>Kan iemand Michael eens terugroepen van vakantie?
>>Kwor een beetje overwerkt....;))
>>
>>Enfin, het feit dat deze groep ratten nog steeds niet is uitgeroeid, of
>>op zijn minst gedecimeerd, danwel dat het deze ratjes dun door de broek
>>loopt als men in de verte politie ziet, betekent dat we 'lik-op-stuk
>>beleid' moeten vertalen met het likken van de laarzen van het tuig.
>>
>>Zal dat geniale Bureau Criminaliteits Beheersing wel achter zitten....
>>*uitroeien* van criminaliteit zou haar eigen bestaansrecht ondergraven,
>>dus gaan we maar handhaven.
>>
>
> Het OM zal wel weer gaan dwarsbomen:
> http://www.parool.nl/nieuws/2008/MEI/10/ams5.html

Eigenaar Club 8 is tuig zat

MAAIKE SCHOON

AMSTERDAM - ''Zestigduizend euro heb ik uitgegeven om Club 8 te beveiligen.
En dertigduizend euro voor camera's en een stil alarm. We rapporteren
alles. Elke keer dat geweld wordt gebruikt melden we dat bij de politie. We
doen alles volgens de regels. Maar het lijkt niets uit te maken.''

Etienne Verheem, eigenaar van Club 8 aan de Admiraal de Ruijterweg, is er
klaar mee. Hij pakt een gele multomap. Achterin zitten screenshots van de
beveiligingscamera's. ''Deze plaatjes bewaren we. Voor het geval dat ze op
een gegeven moment weer gewoon klant willen zijn.''

'Ze' zijn klanten die geweld hebben gebruikt, jongens die het personeel
hebben uitgescholden of andere klanten hebben bedreigd. Elke week is er wel
iets. Verheems portiers schrijven elke avond plichtsgetrouw een
incidentenrapport. ''Hier, een serveerster uitgescholden. Paar dagen later:
drugsgebruiker eruit gezet.''

Op Verheems computer staat ook het een en ander. Beelden van een dronken
man die een mes trekt op het moment dat het personeel weigert hem bier te
schenken. Verheem: ''Die man is later aangehouden. Hij werd voor drie
geweldsincidenten en oplichting gezocht.''

Het zijn niet altijd dezelfde jongens, zegt Verheem. ''Maar wel altijd
hetzelfde soort jongens. Ik heb er de boeken nog even op nageslagen: van de
laatste twintig geweldsincidenten was er maar één waar een West-Europese
jongen bij betrokken was. De rest was Noord-Afrikaans.''

Februari dit jaar. Een gast in Club 8 wil twintig euro kleingeld, krijgt
dat, maar geeft er geen briefje van twintig voor terug. Als hij hierop
wordt aangesproken, begint hij te schelden en andere klanten weg te duwen.
De portier komt erbij, houdt de man in bedwang. Op dat moment beginnen twee
andere gasten zich ermee te bemoeien. ''Kijk, hier lopen die twee naar
buiten,'' zegt Verheem. Hij wijst op het computerscherm, waar de beelden
van de beveiligingscamera op staan. ''Ze halen hier versterking bij die
jongens op de hoek van de straat. En hier draait Arie, een personeelslid,
de deur dicht.''

Als de jongens terugkomen en een dichte deur aantreffen, beginnen ze erop
in te beuken. Uiteindelijk forceren ze de deur: het slot is losgebroken. De
twee duiken op de portier, die de eerste jongen nog in bedwang houdt. Die
weet vrij te komen en rent naar buiten. Recht in de armen van de politie.

Verheem: ''We hebben natuurlijk aangifte gedaan. Die jongens moeten weten
dat dit gewoon niet kan. Maar donderdag hoorde ik dat de officier van
justitie had besloten de zaak te schikken, dat ze alleen die vernielde deur
moeten betalen. Dit is dus de boodschap die deze jongens krijgen: als je
iets flikt, hoef je hooguit de materiële schade te vergoeden. Dan doe je
alles volgens de procedures, maar wat heeft het dan nog voor zin?''

Het Openbaar Ministerie is echter duidelijk: op de aangifte die Arie heeft
gedaan, staat alleen de kapotte deur vermeld. En geen bedreiging. ''Dan nóg
snap ik er niets van. We hebben de beveiligingsbeelden bijgeleverd, en daar
is toch echt duidelijk op te zien dat geweld is gebruikt,'' aldus Verheem.

Hij maakt zich vooral zorgen over zijn personeelsleden. ''Ik heb het gevoel
dat ik ze beschadig door ze hier aan het werk te houden. Het zijn jonge
mensen, en ze worden cynisch van dit soort dingen, kortaf tegen andere
klanten. Sommige dingen rapporteren ze niet meer. Bijvoorbeeld dat iemand
roept: 'Ik kom nog wel terug, klootzak, en dan zal ik je godverdomme
krijgen.' Ze schrijven het niet eens meer op dat iemand dat roept. Maar als
je dat elk weekeinde hoort, gebeurt toch iets met je. Wij willen graag dat
het personeel hier lachend achter de bar staat, maar dan moet er natuurlijk
wel iets te lachen zijn.''

''Dus nu moet ik Arie vragen om een aanvullende verklaring van bedreiging.
De portier heeft ook aangifte gedaan, wél van bedreiging trouwens. Die
verklaringen moeten aan elkaar worden gekoppeld. Misschien dat die jongens
dan wat meer straf krijgen dan het betalen van een deur.''

Verheem loopt naar buiten, naar het Surinameplein. Weer aangifte doen.

Warrior

unread,
May 11, 2008, 3:11:13 PM5/11/08
to

"Goodcowboy" <Goodc...@Yieeehaa.pang> schreef in bericht
news:dqkd24d8ocolboejm...@4ax.com...

Nee, daar zijn ze al....


Warrior

unread,
May 11, 2008, 3:11:51 PM5/11/08
to

"Marco van der Slot" <mvd...@toegangvooriedereen.nl> schreef in bericht
news:part1of1.1.iicG1C9Lses%23...@ue.ph...


Zolang het daar is


Warrior

unread,
May 11, 2008, 3:25:26 PM5/11/08
to

"Focus" <fo...@home.pt> schreef in bericht
news:qoadnRHWorCof7vV...@novis.pt...

Waar bemoei je je dan nog mee? Of kom je terug om er iets aan te doen?


Traveller©

unread,
May 15, 2008, 2:16:49 AM5/15/08
to
snip..

>> burger gegrepen.”
>
>Nederland gaat langzaam naar de kloten en iedereen kijkt lijdzaam toe.
>Wordt het niet eens tijd voor een revolutie?
>Het lijkt wel of niemand blij is met de huidige toestand....
>
>Blij dat ik weg ben....
Wij ook.


0 new messages