Busongelukken Frankrijk

bussen

Ongelukkig genoeg ligt er weer een bus op z'n kant een Belgische
bij Thionville in frankrijk.
Deze bus reed voor Peter Langhout ,en het verwonderd mij een beetje,dat er
al niet eerder een bus die voor die"mijnheer"rijden
dit jaar is gaan liggen.
De werkdruk op de chauffeurs is zo groot dat het zeker binnen de
rijtijdenwet het progamma NOOIT uitgevoerd kan worden.
Als je dan weet dat je als chauffeur/reisleider na je werk als chauffeur
ook nog alles moet regelen voor het hotel e.d.,dan begrijp je wel
dat je de hele reis (kapot) bent.
Zo'n touroperator is dan ook nog zo handig om als er klachten van de
Clienten zijn, de schuld ALTIJD bij de busonderneming en dus bij de
chauffeur te leggen.Tevens bied hij altijd een korting op een volgende
reis,die hij van de fakturen die de busondernemingen aftrekt.

Het wordt tijd dat we in Nederland ons eens gaan realiseren dat er aan een
VEILIGE vakantie met GOEDE Bussen en chauffeurs
een prijskaartje zit.

3 dagen voor 79 gulden naar Parijs(incl.2 overnachtingen) KAN NIET.
10 Daagse pendel vanaf 99 gulden KAN NIET

zulke aanbiedingen zijn voor sommigen DODELIJK

reageren Bus...@worldonline.nl

ruud muller

Ik kan het hiermee niet helemaal mee eens zijn.
Er wordt nu een beetje de indrukt gewekt dat aan een hoger prijskaartje
meer veiligheid zit. Ook met een duurdere busreis zitten risico's verbonden.
De reis-en rusttijden van de buschauffeurs kunnen hier evengoed overschreden
worden en eventueel een ongeluk als gevolg hebben.
Het is ook niet terecht dat altijd de schuld afgeschoven mag worden op de
busonderneming.
Persoonlijk vind ik dat bij alle busreizen gewoon weer een hostess/cq
reisleidster
aanwezig moet zijn, daardoor worden de buschauffeurs minder zwaar belast en
kunnen zich puur concentreren op het veilig vervoeren van passagiers naar
hun bestemming. Het is typisch iets van deze tijd om met zo min mogelijk
arbeidskrachten een zo hoog mogelijke omzet te behalen.
Bijna iedere busonderneming/touroperator zoekt tegenwoordig naar
buschauffeurs gecombineerd met de functie reisleider.
Een piloot laat je toch ook niet gecombineerd steward spelen.

bussen heeft geschreven in bericht <6rluur$583$1...@news.worldonline.nl>...

Erwin Gavic

"bussen" <Bus...@worldonline.nl> writes:

>Ongelukkig genoeg ligt er weer een bus op z'n kant een Belgische
>bij Thionville in frankrijk.

Yup.

>Deze bus reed voor Peter Langhout ,en het verwonderd mij een beetje,dat er
>al niet eerder een bus die voor die"mijnheer"rijden
>dit jaar is gaan liggen.

Oh?

>De werkdruk op de chauffeurs is zo groot dat het zeker binnen de
>rijtijdenwet het progamma NOOIT uitgevoerd kan worden.

Goh?

>Als je dan weet dat je als chauffeur/reisleider na je werk als chauffeur
>ook nog alles moet regelen voor het hotel e.d.,dan begrijp je wel
>dat je de hele reis (kapot) bent.

Het is wat, eh?

> [...]
>chauffeur te leggen.Tevens bied hij altijd een korting op een volgende
>reis,die hij van de fakturen die de busondernemingen aftrekt.

Wat een schande.

>Het wordt tijd dat we in Nederland ons eens gaan realiseren dat er aan een
>VEILIGE vakantie met GOEDE Bussen en chauffeurs
>een prijskaartje zit.

Zou je denken?

>3 dagen voor 79 gulden naar Parijs(incl.2 overnachtingen) KAN NIET.
>10 Daagse pendel vanaf 99 gulden KAN NIET

Blijkbaar wel.

>zulke aanbiedingen zijn voor sommigen DODELIJK

Uitgeklaagd? Aan je account en host te zien kom je nu weer
klagen, maar nu onder een ander (vals?) account.
Je zou voordat je weer zo graag op touroperators kankert eerst eens
de berichtgeving afwachten. Dan had je begrepen dat deze keer de chauffeur
geen schuld had, maar dat hij werd gesneden door een automobilist.
Je geklaag behoeft, zoals je gezien hebt, dan ook geen enkele
serieuze reactie aangezien de busschauffuer in dit geval geen
enkele blaam trof.

>reageren Bus...@worldonline.nl

Nee, dank je. Ik hou discussies liever binnen de groep. Alleen per
e-mail reageren is laf.
--
Erwin Gavic ega...@xs4all.nl
"For the first time in a long time everything in my world was right

Peter Zeilstra

> [...]
>Deze bus reed voor Peter Langhout ,en het verwonderd mij een beetje,dat er
>al niet eerder een bus die voor die"mijnheer"rijden

Hoezo, wat weet jij dat wij niet weten. Is het niet beter om wat duidelijker
te zijn i.p.v. iets te roepen wat niet gecontroleerd kan worden. In dit
geval ziet het er echter naar uit dat zowel de chauffeur als de touroperator
niets te verwijten valt. Hoewel je dat op afstand natuurlijk nooit zeker
weet, de oorzaak van het omslaan kan wel gelegen zijn in defecte cq niet
goed functionerende remmen. Een onderzoek zal dit wel uitwijzen, maar
waarvan wij helaas niet van in kennis zullen worden gesteld.

> [...]

>Als je dan weet dat je als chauffeur/reisleider na je werk als chauffeur
>ook nog alles moet regelen voor het hotel e.d.,dan begrijp je wel

Wie zegt dat op deze NIET-pendelbus geen reisleid(st)er aanwezig was.

>Het wordt tijd dat we in Nederland ons eens gaan realiseren dat er aan een
>VEILIGE vakantie met GOEDE Bussen en chauffeurs
>een prijskaartje zit.

Wie zegt dat duur ook goed betekend. Zelf heb ik andere ervaringen met een
zeer bekende touroperator uit het oosten des lands. Het aantal incidenten
was zeker niet lager dan de touroperators die wat goedkoper zijn en ook hun
service is niet minder.

>3 dagen voor 79 gulden naar Parijs(incl.2 overnachtingen) KAN NIET.
>10 Daagse pendel vanaf 99 gulden KAN NIET
>

>zulke aanbiedingen zijn voor sommigen DODELIJK

Kan zijn, maar uitwassen en beunhazen komen in iedere branche voor.
Aanbiedingen om de bus vol te krijgen zullen net als in andere branches een
middel blijven wat extra omzet te behalen. Feit blijft dat bus/touringcar
vervoer veruit het veiligste vervoermiddel is. Dus met die onveiligheid zal
het wel meevallen. Verder is er de verkeersinspectie die toeziet op
overtredingen van de rijtijdenwet en voor klachten over de werkdruk is er de
vakbond e.d.

Het is beter om via dit medium uitwassen te inventariseren i.p.v
ongefundeerde kritiek te uiten die niet geverifieerd kan worden.

Peter

Lonny

Erwin Gavic schreef:

> [...]

> --
> Erwin Gavic ega...@xs4all.nl
> "For the first time in a long time everything in my world was right

Ik vind dit ook grote onzin.Wij gaan al jaren met Solmar omdat het gewoon
heel gezellig is.En de chauffeurs rusten echt goed uit ze wisselen steeds en
gaan gewoon slapen in een
slaapkamertje in de bus.Ik weet niet hoe het bij andere organisaties is maar
bij Solmar is er een hostes en bij aankomst in Spanje staat er een nieuwe
reisleider/ster klaar.Met de auto gebeuren er toch ook ongelukken.Dan zou je
helemaal nergens meer in kunnen stappen

Lonny

Arno Stet

On Mon, 24 Aug 1998 22:45:20 +0200, Lonny <rotap...@wxs.nl> wrote:

>bij Solmar is er een hostes en bij aankomst in Spanje staat er een nieuwe
>reisleider/ster klaar.Met de auto gebeuren er toch ook ongelukken.Dan zou je
>helemaal nergens meer in kunnen stappen

Bedenk bovendien dat Solmar 2 keer per week met een hele kolone
(enkele tientallen bussen) op en neer rijdt naar Spanje. Ik denk dat
als je naar het aantal passagiers kijkt vervoer per bus veiliger is
dan zelf rijden.