Rob <
nom...@example.com> wrote in
news:slrnkifi03...@xs8.xs4all.nl:
> Nico Coesel <ni...@puntnl.niks> wrote:
>> Rob <
nom...@example.com> wrote:
>>
>>>FrankD <frank.d@frank.d> wrote:
>>>> Waar het omgaat is dat echte vooruitbetaling (zoals vroeger
>>>> gebruikelijk via bankoverschrijving ruim voor de aflevering)
>>>> tegenwoordig onnodig en zelfs ongewenst is.
>>>
>>>Ik heb nog wel auto's gekocht in de tijd waarin ik gewoon bij
>>>aflevering de factuur in een envelop meekreeg met een vriendelijk
>>>"u maakt het wel over he?".
>>
>> Een kennis van me heeft z'n nieuwe auto (volgens eigen zeggen) gewoon
>> contant betaald. Dat is al heel wat jaartjes geleden maar toen waren
>> ze er al niet blij mee.
>
> Dat heb ik ook wel eens gedaan. Dat was een auto later toen ze het
> vooraf of per kas wilden hebben. Toen ben ik zaterdag naar het
> hoofdpostkantoor gegaan, heb daar een stapel 1000 gulden biljetten
> gehaald en ben daarmee naar de garage gegaan. Dat was heel normaal.
>
> Dat verhaal van pinnen vind ik leuk gevonden maar ik kan niet zoveel op
> een dag pinnen dat ik daar een auto mee kan betalen.
>
Richting buitenland kan het (waarschijnlijk nog steeds) sowieso niet.
Daarbij zijn er laffe honden van banken die beweren dat het dan wel kan
middels een telefonische betaalopdracht.
Bel je hen aldus vanuit het buitenland, kan het opeens niet (zo snel).
Inmiddels is IBAN/SEPA wel een stuk sneller geworden, maar ook dat
waarschijnlijk (nog steeds) alleen binnen de Eurozone, daarbuiten alsnog
weer grote vertraging.
Dus, die PvdA-ratten die 500-euro biljetten wilden afschaffen, die zou je
voor straf met een ton aan 5 eurobiljetten moeten laten reizen.
--
Bye,
Willem-Jan Markerink
The desire to understand
is sometimes far less intelligent than
the inability to understand
<
w.j.ma...@a1.nl>
[note: 'a-one' & 'en-el'!]