Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

Vissen in Noorwegen

11 views
Skip to first unread message

boerties

unread,
Mar 2, 1997, 3:00:00 AM3/2/97
to

Ik zou graag in het najaar een low-budget tussendoor vakantie willen
houden om
in Noorwegen op Noorse zalm te vissen.

Wie heeft goede tips, adressen voor overnachting, goede stekken,
inlichtingen over
vergunningen, reistips, etc.

Bij voorbaat grote dank

@rie.
--


Perry de Kort

unread,
Mar 5, 1997, 3:00:00 AM3/5/97
to

> Ik zou graag in het najaar een low-budget tussendoor vakantie willen
> houden om
> in Noorwegen op Noorse zalm te vissen.

Jan van Ekris heeft natuurlijk gelijk. Goedkoop en Noorwegen gaan voor
Nederlanders niet samen. Maar je kunt wel ongelooflijk genieten van een
vakantie in Noorwegen. Dus zet dat tegenover de prijzen en het lijkt toch
een koopje. Gewoon een kwestie van jezelf rijk rekenen.

> Wie heeft goede tips, adressen voor overnachting, goede stekken,
> inlichtingen over
> vergunningen, reistips, etc.

Ik ben dit voorjaar in Noorwegen geweest en ook de twee jaren daarvoor. De
boot is niet het duurst maar reserveer wel een plekje want ook buiten het
seizoen kan het vol zijn. Ik neem meestal de boot van Hirtshals (D) naar
Kristiansand. Deze vaart 4,5 uur en je zit meteen in het mooiste gedeelte
van zuid Noorwegen. Vanuit Kristiansand ga je richting het Setesdal, bij
Evje. Volgens mij kun je je daar goed uitleven.

Adressen voor overnachtingen is lastig. Hotels zijn er nauwelijks en als ze
er zijn .... (één keer raden) duur. Particulier kun je vergeten, daarvoor
zijn de noren teveel op hun privacy gesteld. Dus het meest aangewezen lijkt
kamperen. Je mag wild kamperen maar dat is niet altijd eenvoudig omdat er
geen 100 vierkante meter te vinden is waar geen buitenhuisje staat. En dan
mag je er dus niet staan. Campings zijn er goed en niet duur maar het
seizoen in Noorwegen is kort.

Tot begin juli ligt er sneeuw als je pech hebt.
Halverwege juli komen de muggen en mices.
In augustus valt er veel regen en in september valt de eerste sneeuw al
weer. Dus hou rekening met lage temperaturen. Zeker als je het binnenland
ingaat.

Over vergunningen weet ik het volgende. Per regio of stroomgebied worden
(deel) vergunningen verkocht in sportzaken, die overigens ruim gesorteerd
zijn in de visattributen, maar ... juist.

Stekjes weet ik nix van. Maar volgens mij kun je in elk water een vis
vangen.

Ik heb ook ooit een WWW van Kristiansand gezien dus er is vast wat te
yahoo'en.
Succes en veel plezier. Ik moet je nog wel waarschuwen voor verslaving aan
de (h)eerlijkheid en de rust in het land, maar ook voor de consequente HOGE
boetes voor te hard rijden !

__________________
Sincerely,
Perry de Kort
Purmerend, The Netherlands
Email: psdk...@pi.net

gim...@hotmail.com

unread,
Feb 10, 2013, 12:34:46 PM2/10/13
to
Op zondag 2 maart 1997 09:00:00 UTC+1 schreef boerties het volgende:
> Ik zou graag in het najaar een low-budget tussendoor vakantie willen
> houden om
> in Noorwegen op Noorse zalm te vissen.
>
> Wie heeft goede tips, adressen voor overnachting, goede stekken,
> inlichtingen over
> vergunningen, reistips, etc.
>

gim...@hotmail.com

unread,
Feb 10, 2013, 12:36:21 PM2/10/13
to
Op zondag 10 februari 2013 18:34:46 UTC+1 schreef gim...@hotmail.com het volgende:
ik ga ok binnenkort naar noorwegen

René Artois

unread,
Feb 10, 2013, 12:38:54 PM2/10/13
to
>
> ik ga ok binnenkort naar noorwegen

Dat is wel praktisch als je daar wilt vissen ;-)

René Artois

unread,
Feb 10, 2013, 12:39:57 PM2/10/13
to
0 new messages