belgische keuring camper

Jo_Z.

Hier misschien ook even melden. Voor de camper rijdende belgen.
Mijn T4 camper is vandaag afgekeurd omdat de dieseltank minder dan driekwart
gevuld was. Volgens nieuwe voorschriften is dit nodig om het toegelaten
aantal personen te kunnen bepalen. Bij het afrekenen kreeg ik te horen dat
ik drie maanden de tijd krijg om met een gevulde tank terug te gaan.
Jos

Willy

"Jo_Z." <jos.wegzon...@ditooknietskynet.be> schreef in bericht

Dit verwondert me niet; in 1994 werd mijn gloednieuwe Toyota (250 km op de
teller) trekauto afgekeurd wegens een verkeerd (Japans) plaatje in de
motorruimte, het moest een Europees zijn... Ook moeten teruggaan om het
nieuwe plaatje te tonen...

Tom

"Jo_Z." <jos.wegzon...@ditooknietskynet.be> schreef in bericht

Tja, dan hebben caravanners toch wel voordelen. Caravans hoeven niet gekeurd
te worden en al helemaal niet vanwege het bij zich hebben van een 3/4
gevulde dieseltank.

Tom.

Valere

Je bedoelt "caravannetjes" moeten niet gekeurd worden.
Vanaf 750kgr totaal toegelaten gewicht moeten die wel gekeurd worden.

Tom

"Valere" <sja...@hotmail.com> schreef in bericht

> Je bedoelt "caravannetjes" moeten niet gekeurd worden.
> Vanaf 750kgr totaal toegelaten gewicht moeten die wel gekeurd worden.

Ik bedoelde de APK-keuring, niet de toelatingskeuring/typegoedkeuring voor
gebruik op de openbare weg.

Tom.

www

> Je bedoelt "caravannetjes" moeten niet gekeurd worden.
> Vanaf 750kgr totaal toegelaten gewicht moeten die wel gekeurd worden.

inderdaad, in Belgiė om de 2 jaar.

PP

Valere schreef op donderdag 24-1-2008 in
<479a4d9...@europe.news.astraweb.com>:

Hier in NL niet hoor. Tenminste niet periodiek.

--
http://www.pm3.nl Recepten- en familiepagina
http://www.pm3.nl/weblog Dagboek van een huisman

Groenendaal

"Tom" <geen...@ikgeenspam.invalid> schreef in bericht

Tenzij je een standkachel wilt monteren :-)
Henri

www

> Hier in NL niet hoor. Tenminste niet periodiek.

nog niet..................

Tom

"Groenendaal @hotmail.com>" <jhgroenendaal<wegspam> schreef in bericht

> "Tom" <geen...@ikgeenspam.invalid> schreef in bericht

> Tenzij je een standkachel wilt monteren :-)
> Henri

Die worden extra gekeurd... :-)

Tom.

Valere

De OP had het over belgische keuring

Tom

> De OP had het over belgische keuring

Maar wélke? Homologatie of periodieke?

Tom.

Valere

Dit gaat volgens mij over een periodieke keuring.
Bij een homologatiekeuring krijg je geen 3 maand als iets niet in orde
is, zelfs al is technische alles in orde wordt die bij een
homologatiekeuring zowiezo afgekeurd want je hebt dan nog geen
gelijkvormigheids attest, dus als er 3 maand tijd gegeven wordt om
terug te komen gaat het over een jaarlijkse keuring.

Kitty

:'(

--
wie niets te melden heeft, doet er goed aan te zwijgen

Jo_Z.

"Tom" <geen...@ikgeenspam.invalid> schreef in bericht
Is inderdaar periodieke keuring

Jo_Z.

"Kitty" <kitty...@hotmail.com> schreef in bericht
Hoi Kitty, die opmerking was zeker voor jezelf bedoelt, jouw bijdrage brengt
zeker niets bij.

Jo_Z.

"Jo_Z." <jos.wegzon...@ditooknietskynet.be> schreef in bericht
Hoi, ik ben vandaag terug gegaan naar de jaarlijkse keuring met een volle
tank. Ze hebben het gewicht op de voor en achteras gemeten, even een
telsommetje en verteld dat het in orde was. 17euro50.
Achter mij stond nog iemand met een Hymer die dus niet op de hoogte was.

Tom

> Is inderdaar periodieke keuring

Dat kennen we gelukkig niet in Nederland. En al helemaal niet op dieseltanks
in de caravan.

Tom.

Valere

Hoeveel bedraagd je tarra en hoeveel is het MTM van je T4 ?
Voor hoeveel personen is hij gekeurd ?

De weging op zichzelf is toch nog 11,50 euro en dan komt er nog wat
administratieve kosten bij, of is dat ook weer verhoogd.?

Willem-Jan Markerink

"Tom" <geen...@ikgeenspam.invalid> wrote in news:fn9rjr$1c6o$1@nl-
news.euro.net:

Sedert wanneer vindt een homologatie/invoer om de 2 jaar plaats?

--
Bye,

Willem-Jan Markerink

The desire to understand
is sometimes far less intelligent than
the inability to understand

<w.j.ma...@a1.nl>
[note: 'a-one' & 'en-el'!]

Kitty

vind je het niet om te huilen dan?

Jo_Z.

"Valere" <sja...@hotmail.com> schreef in bericht

Gekeurd voor 3+1 Voor de andere gegevens moet ik naar buiten want die liggen
erin, en daar heb ik nu geen zin in. Ik dacht MTM 2350kg Tara iets van 1860
laadvermogen weet ik zeker dat is 160 kg. .
Het identificatiebewijs was van 2001 en daarop mocht ik 2000kg trekken. Nu
op het nieuwe nog maar 700KG.
Is niet zo erg omdat ik de caravan met de auto trek en niet met de T4. Ik
vind het wel vreemd.

คคคคค

> "Valere" <sja...@hotmail.com> schreef in bericht

????????
Hoeveel liter diesel hebben jullie nodig per persoon?

Valere

On Thu, 24 Jan 2008 22:42:41 +0100, "Jo_Z."

> [...]
>op het nieuwe nog maar 700KG.
>Is niet zo erg omdat ik de caravan met de auto trek en niet met de T4. Ik

Bedankt,
Als de gegvens kloppen rekent men dus ongeveer 75 + 10Kgr per persoon.
Ik had gelezen dat men 75 + 10Kgr per zitplaats + 10Kgr per meter
lengte van de kamper rekende .
Wil je de gegevens nog eens nakijken om de juiste berekening te kunnen
maken ?
Het is omdat ik hier met een T3 kampertje sta waar nogal wat extra's
ingebouwd zijn en waar het gewicht op het randje zit met de nieuwe
regels, kwestie van eventueel wat te slopen voor ik naar de schouwing
ga.

PP

Valere schreef op donderdag 24-1-2008 in

> De OP had het over belgische keuring

De OP had het ook over campers.

Willem-Jan Markerink

sja...@hotmail.com (Valere) wrote in

Binnen de EU-voertuigclassificaties (met name de 'overgangen/symbiose'
tussen personenauto en bestelwagen) geldt een norm van 67kg plus 8kg bagage
(of was dat nou 69+6?).

Valere

On 26 Jan 2008 22:36:48 GMT, "Willem-Jan Markerink"
<w.j.ma...@a1.nl> wrote:

Daar trekken de belgische keurstations zich niets van aan, die moeten
zich houden aan de belgische regels en wetten en die kunnen nog steeds
verschillen van de europese normen.
Enkel als het gaat om geld binnen te halen is de belgische regering
voorloper op europese sugesties of aanbevelingen.