Google Группы больше не поддерживают новые публикации и подписки в сети Usenet. Опубликованный ранее контент останется доступен.

Routeplanner Marokko

278 просмотров
Перейти к первому непрочитанному сообщению

Rein

не прочитано,
31 июл. 2009 г., 07:46:1431.07.2009
Voor het plannen van een reisroute in Marokko heb ik weinig aan
de routeplanners van ANWB en TomTom. Kent iemand een routeplanner
voor Marokko?

--
<

Ren�e

не прочитано,
31 июл. 2009 г., 08:49:1231.07.2009
zoek eens op verschillende fora en soms hier naar desertphantom@?? zij
rijden bijna ieder jaar met hun 12+ ton camper dwars door Marokko en oml
landen naar oa Mali.

"Rein" <add...@request.invalid> schreef in bericht

�����

не прочитано,
31 июл. 2009 г., 10:44:1331.07.2009

"Ren�e" <Ren�e...@legion-etrangere.com> schreef in bericht
Dan zul je over moeten stappen op garmin!

Rein

не прочитано,
31 июл. 2009 г., 10:57:4031.07.2009
ᅵᅵᅵᅵᅵ <sch...@chrot.ch> wrote:

> Dan zul je over moeten stappen op garmin!

Haal je een navigatiesysteem en een (internet-)routeplanner niet
door elkaar?

--
<

*Peter*

не прочитано,
31 июл. 2009 г., 12:44:5031.07.2009
Rein schreef:

http://forum.gps.nl/
Heb je hier wat aan?
Met de duurdere Garmins was het altijd mogelijk om routes te plannen op
de computer.

Hans

не прочитано,
31 июл. 2009 г., 12:58:5531.07.2009

"Rein" <add...@request.invalid> schreef in bericht

http://www.dezwerver.nl/kaarten/wegenkaarten/afrika/marokko/

Vergeet verder het advies van die Dirven. Die desertphantom is zo mogelijk
nog geschifter dan hij.

Hans

Rein

не прочитано,
31 июл. 2009 г., 17:45:1431.07.2009
Hans <debo...@colt47mail.com.invalid> wrote:
> "Rein" <add...@request.invalid> schreef...

> http://www.dezwerver.nl/kaarten/wegenkaarten/afrika/marokko/

De persoon die me vroeg om een route-uitdraai vertrekt dit
weekend. Een bestelde kaart zou vermoedelijk niet meer op tijd
geleverd worden. Ik heb met behulp van Google Maps wel een
routebeschrijving kunnen opstellen; het traject was zo
ingewikkeld niet.

> Vergeet verder het advies van die Dirven. Die desertphantom is zo mogelijk
> nog geschifter dan hij.

'Zij', vermoed ik. De google-hits die ik zag betroffen alle een
film met die titel, de combinatie 'desertphantom+marokko' gaf
hits over een camper in de woestijn, maar iets wat op kaarten
leek, ho maar.

--
<

*Peter* <pie...@puk.invalid> wrote:
> [...]

[knip]

> http://forum.gps.nl/
> Heb je hier wat aan? [...]

Voor zover ik heb kunnen zien: nee. Maar ik heb 'm wel gebookmarkt.

--
<

Johannes

не прочитано,
1 авг. 2009 г., 04:00:1301.08.2009

> [...]
> geleverd worden. Ik heb met behulp van Google Maps wel een
> routebeschrijving kunnen opstellen; het traject was zo

In een grotere boekhandel (bijvoorbeeld Van Piere in Eindhoven) vind je
meestal wel kaarten van een groot aantal landen van de wereld, gewoon op
voorraad. En anders bij de ANWB wel. Ook van buiten Europa. Marokko zal daar
ongetwijfeld wel bij zijn.
Dan hoef je niet te bestellen.

Misschien dat ook onderweg (bijvoorbeeld in Zuid-Spanje), of anders na
aankomst in Marokko, wel wegenkaarten van Marokko te koop zijn.

Ren�e

не прочитано,
1 авг. 2009 г., 05:58:2301.08.2009
Het schijnt dat er een grote weg, onderhouden en wel, dwars door M.loopt
zodat je dus in een stuk kunt door rijden tot ik dacht Mali... iemand
aanvulling??

"Johannes" <j.van....@nospam.onsneteindhoven.nl> schreef in bericht

Johannes

не прочитано,
1 авг. 2009 г., 07:15:3701.08.2009

> Het schijnt dat er een grote weg, onderhouden en wel, dwars door M.loopt
> zodat je dus in een stuk kunt door rijden tot ik dacht Mali... iemand
> aanvulling??

Je bedoelt waarschijnlijk (via het grotendeels door Marokko ingelijfde
gebied Westelijke Sahara) Mauritani�.
Vandaar zal er echt wel weer een weg (via Nouakchott en Ka�di) naar Mali
gaan.

Zie voor een verslag van een reis per auto van Nederland naar Mali:
www.replace.nl.
En klik onder meer op 'photos'. Maar ook op de diverse links onder "latest
news".
Of hier:
http://www.seesproject.com/verplaatsing/wp-content/uploads/2009/04/nrcnext-13032009.pdf.

Ren�e

не прочитано,
1 авг. 2009 г., 07:31:5201.08.2009
Klopt, Mauretanie natuurlijk, sorry.

Ik heb dat niet van mijzelf maar van de Desertphantom crew die met hun >12
ton, 4*4 of 6*4 al enkele jaren in die contreien rondstruien.

Grtz uit Aquitaine, waar het nu redelijk druk begint te worden en waar het
de laatste weken overdag rond 32 graden en s avonds lekker koel is.

"Johannes" <j.van....@nospam.onsneteindhoven.nl> schreef in bericht

Johannes

не прочитано,
1 авг. 2009 г., 07:41:2601.08.2009

> [...]
>
> Grtz uit Aquitaine, waar het nu redelijk druk begint te worden en waar het
> de laatste weken overdag rond 32 graden en s avonds lekker koel is.

Hier heeft men het al over de zwartste zwarte zaterdag in Frankrijk, waar je
nu zit. Vanwege de gigantische verkeersopstoppingen die er vandaag worden
verwacht, vooral veroorzaakt door het vakantieverkeer.

Ren�e

не прочитано,
1 авг. 2009 г., 08:21:4101.08.2009
Voor de 'jour noir' worden we allemaal gewaarschuwd, dat uit zich oa ook
door langszaam rijden om van dorp naar dorp te komen; maar tsal geen
Frankrijk zijn want we hebben natuurlijk onze sluipwegen waar geen toeristen
te vinden zijn. Gelukkig duurt dat maar een paar weken en dan gaan de
meesten weer naar huis... Dat duurt tot eind sept en in okt wort het weer
rustiger, laten de locals zich weer in de kroeg zien laten en kunnen we weer
van de eerste ree'en ander groot/bruin wild genieten dat hier dan weer
rondloopt.... EN gebeuren er weer ongelukken met voorgenoemden en wilde
zwijnen... EN dan begint de jacht erop weer die dan ook weer errug
noodzakelijk is. maar goed...the cycle of life...

Grtz

"Johannes" <j.van....@nospam.onsneteindhoven.nl> schreef in bericht

Johannes

не прочитано,
1 авг. 2009 г., 08:43:5201.08.2009

> [...]
> voorgenoemden en wilde zwijnen... EN dan begint de jacht erop weer die dan
> ook weer errug noodzakelijk is. maar goed...the cycle of life...

Dat van dat genieten van groot bruin wild, geldt niet voor alle Fransen.
Tijdens de "Grande Boucle" (de Ronde van Frankrijk, over "cycle" gesproken)
las ik tijdens een van de Pyrenee�netappes op het wegdek geschilderd "non
aux ours". Bij sommige boeren daar liggen beren nogal gevoelig. Zij zouden
die dieren het liefst allemaal af willen schieten en zijn tegen het
uitzetten en beschermen van die daar (vrijwel) verdwenen dieren.

Rein

не прочитано,
1 авг. 2009 г., 10:02:1101.08.2009
Johannes <j.van....@nospam.onsneteindhoven.nl> wrote:
> [...]

> voorraad. En anders bij de ANWB wel. Ook van buiten Europa. Marokko zal daar

Dat heb ik nog wel voorgesteld, maar meneer wou een uitdraai
zoals ik die eerder van routes b�nnen Europa voor hem had
gemaakt. Met wat ik ervan heb gebakken is-ie al blij.

--
<

Rein

не прочитано,
1 авг. 2009 г., 10:02:1301.08.2009
Johannes <j.van....@nospam.onsneteindhoven.nl> wrote:

> [...]

> Zie voor een verslag van een reis per auto van Nederland naar Mali:
> www.replace.nl.

www.replace.nl gaat vooral over batterijen. De pay-off:

"Dit domein is te koop - te huur. Indien u ge�nteresseerd bent in
dit domein stuur dan een voorstel naar: [naam] o.v.v. de
domeinnaam."

> En klik onder meer op 'photos'. Maar ook op de diverse links onder "latest
> news".

Beide termen komen er niet op voor.

--
<

Ren�e

не прочитано,
1 авг. 2009 г., 10:23:2801.08.2009
wat mij betreft laat die beren maar lopen, maaar die boeren kan ik ook wel
begrijpen want het kost hun iedere keer hun schapen en beren zijn daar
eeuwen weggeweest en worden nu door een stel ecofacisten weer teruggebracht.
Hebben we hier geen last van, hier zijn het over het algemeen ree'en en
herten en een enkele verdwaalde gier sinds Spanje niet meer bijvoert;
carcassen....

"Johannes" <j.van....@nospam.onsneteindhoven.nl> schreef in bericht

Johannes

не прочитано,
1 авг. 2009 г., 15:12:1401.08.2009

> wat mij betreft laat die beren maar lopen, maaar die boeren kan ik ook wel
> begrijpen want het kost hun iedere keer hun schapen en beren zijn daar
> eeuwen weggeweest en worden nu door een stel ecofacisten

Je praat al net zoals W.J. Markerink :-)

> weer teruggebracht. Hebben we hier geen last van, hier zijn het over het
> algemeen ree'en en herten en een enkele verdwaalde gier sinds Spanje niet
> meer bijvoert; carcassen....

Die gieren hebben het ook moeilijk sinds de boeren hun kadavers niet meer
mogen laten liggen van "Europa". Hun aantal neemt daardoor sterk af en de
overgebleven gier is daardoor wel gedwongen levend voer te zoeken..... bij
de boer!

Johannes

не прочитано,
1 авг. 2009 г., 15:13:5301.08.2009

"Rein" <add...@request.invalid> schreef in bericht

Je hebt gelijk. Het moet www.replace.to zijn.

Johannes

не прочитано,
1 авг. 2009 г., 15:14:4501.08.2009

> [...]

> gaan.
>
> Zie voor een verslag van een reis per auto van Nederland naar Mali:

CORRECTIE: www.replace.to.

Marinus

не прочитано,
1 авг. 2009 г., 17:07:5201.08.2009
> Voor het plannen van een reisroute in Marokko heb ik weinig aan
> de routeplanners van ANWB en TomTom. Kent iemand een routeplanner
> voor Marokko?

Hier http://www.island-olaf.de/travel/marokko/gps.html wat aan?

Marinus

Rein

не прочитано,
1 авг. 2009 г., 18:39:5001.08.2009
Marinus <nob...@never.never.land> wrote:

Helaas, die is "for handheld GPS-recievers, e.g. the Garmin eTrex
series" en die heb ik niet.

Bedankt voor alle suggesties; ik heb m'n best gedaan, ze doen het
er maar mee.

--
<

Ren�e

не прочитано,
1 авг. 2009 г., 21:24:4601.08.2009
hij zou natuurlijk een Garmin kunnen aanschaffen... zo duur zijn di nou ook
weer niet...

"Rein" <add...@request.invalid> schreef in bericht

nieuwsgroepen

не прочитано,
2 авг. 2009 г., 09:17:1502.08.2009

Gouda en Utrecht Overvecht zitten anders wel in de meest recente versies
van tomtom, dus ik zie het probleem niet.

Marinus

не прочитано,
2 авг. 2009 г., 09:35:3102.08.2009

> Helaas, die is "for handheld GPS-recievers, e.g. the Garmin eTrex
> series" en die heb ik niet.

Past ook op en Nuvi van ?150

> Bedankt voor alle suggesties; ik heb m'n best gedaan, ze doen het
> er maar mee.

OK, mar WAAR doen ze het nu mee? Gewone papieren kaart? Is ook niets mis
mee. Laten ze dan ik elk geval hun tommy boy meenemen, kunnen ze de
coordinaten bepalen en dan op de kaart kijken waar ze zijn.

Marinus

P.S. Garmin Vista HCx kost ?235,-

Willem-Jan Markerink

не прочитано,
3 авг. 2009 г., 16:46:5603.08.2009
nieuwsgroepen <nieuws...@xs4all.nl> wrote in news:4a7591db$0$200
$e4fe...@news.xs4all.nl:

:))

Wbt globale kaarten is er, iig bij Garmin, iets merkwaardigs aan de
hand....weliswaar levert Garmin bv. in China ook Chinese navigatie-
software/hardware, maar men mag dat niet buiten China leveren; afgedwongen
door de overheid.

--
Bye,

Willem-Jan Markerink

The desire to understand
is sometimes far less intelligent than
the inability to understand

<w.j.ma...@a1.nl>
[note: 'a-one' & 'en-el'!]

James T. Kirk©

не прочитано,
4 авг. 2009 г., 14:31:4804.08.2009
Willem-Jan Markerink schreef:

> [...]
> hand....weliswaar levert Garmin bv. in China ook Chinese navigatie-
> software/hardware, maar men mag dat niet buiten China leveren; afgedwongen

Zo vind ik het vreemd, at bij mijn TTGo720 heel europa (en
N.Amerika?Canada + Guam en Hawaii) zit, maar niet Griekenland!
--
groeten,
____________________________Jim�

Rein

не прочитано,
4 авг. 2009 г., 18:02:5904.08.2009

Houen zo. Problemen zien da's maar niks.

--
<

Rein

не прочитано,
4 авг. 2009 г., 18:03:0004.08.2009
Marinus <nob...@never.never.land> wrote:

[knip]

> OK, mar WAAR doen ze het nu mee? Gewone papieren kaart?/

Dat meldde ik al elders.

> [...]

> mee. Laten ze dan ik elk geval hun tommy boy meenemen, kunnen ze de
> coordinaten bepalen en dan op de kaart kijken waar ze zijn.

Het gaat om een niet-toeristische camperreis waarover ik zo
weinig mogelijk wil weten en waarmee ik me zo weinig mogelijk wil
bemoeien a.j.b.w.i.b.

--
<

Ben Bos

не прочитано,
4 авг. 2009 г., 19:50:3204.08.2009
heb van Maroc een Garmin install van 10mb: redelijk waardeloos.
bezig met binnenhalen van een 85mb Garmin bestand....
duurt even voor ik kan zien wat het voorstelt, lijkt wel serieus.
met MobileXT op een pda cq SmartPhone moet dat goed lukken.

Ben

"Willem-Jan Markerink" <w.j.ma...@a1.nl> schreef in bericht

Ben Bos

не прочитано,
4 авг. 2009 г., 20:38:0504.08.2009
mmm, ze hebben flinkwat topo data geproduceerd, maar hoe je het te zien
krijgt?
De normale truc met een zelf bij te werken reg bestandje wordt ook hier
toegepast.
Helaas met zelfinstalling updates die de boel ergens anders plaatsen en tot
overmaat van ramp er zijn street en topo versies......It
leuk knuselen. Maar kijk zelf op:
http://www.island-olaf.de/travel/marokko/gps.html

Ben

"Ben Bos" <b...@bosweb.demon.nl> schreef in bericht news:4a78c949$0$19 die