5/8 VHF antenne ontvreemd

Pasq

Gistermorgen toen ik ging werken, kwam ik tot de ontdekking dat iemand
proletarisch heeft gewinkeld.
Mijn 5/8 antenne voor 2m, inclusief magneetvoet, is ontvreemd.
Het is een ouder type antenne, te herkennen aan de cremekleurige
kunststof waar de spoel onder aan de antenne in zit.
Aan de magneetvoet zit naar ik schat nog zo'n 20cm coax...
De kabel was netjes afgeknipt.

Bij aantreffen van een aanbieder van deze antenne graag bericht.
Mijn dank is groot!

Pasq

Gerard

"Pasq" <n...@mail.invalid> schreef in bericht

> Bij aantreffen van een aanbieder van deze antenne graag bericht.
Ik begrijp dat je boos bent, maar wat dan?

De kans dat je die spriet ooit terugziet is minuscuul.
De politie doet er niks mee en de verzekering nog minder.

En wou je om die paar tientjes een handgemeen aangaan?

Tel tot tien en koop een nieuw sprietje, dan ben je er het snelst
overheen.

Met vriendelijke groet,

Gerard - PE1OUD

Christoffel

Pasq heeft ons zojuist aangekondigd :

Hoi pasq, ik denk dat je hem gewoon moet afschrijven, weg is weg en de
blauwe doen er niets aan.

Grt. Jos

--
Christoffel draagt al veel.

MWO

zaterdag ff terug "lenen" in Apeldoorn ...

"Pasq" <n...@mail.invalid> schreef in bericht

PA3HGT

Is er een serienummer van de antenne en magneetvoet bekend ?

"MWO" schreef in bericht news:4cd33116$0$30703$5fc...@news.tiscali.nl...

Pasq

On Thu, 04 Nov 2010 22:04:50 +0100, Gerard wrote:

> [...]
> En wou je om die paar tientjes een handgemeen aangaan?
> Tel tot tien en koop een nieuw sprietje, dan ben je er het snelst

Wat een conclusies.. :-)
Ik ben niet boos, en ik ga niet over tot een handgemeen. :-)

Pasq

PA10403-Gerard

dat is bij me maat ook gebeurt met zn mobiele spriet voor CB
dat betekend dus voortaan in de kofferbak legge ,als je uit de auto
stapt.
73's Gerard PA10403

Romeo

Op 11/4/2010 9:35 PM, Pasq schreef:

Waar is het gebeurd?

Pasq

On Fri, 05 Nov 2010 02:33:04 -0700, PA10403-Gerard wrote:

> dat is bij me maat ook gebeurt met zn mobiele spriet voor CB dat
> betekend dus voortaan in de kofferbak legge ,als je uit de auto stapt.
> 73's Gerard PA10403

Hoi Gerard,

dat deed ik ook altijd..
Tot verschillende mensen mij vertelden dat zij de antenne al jaaaaren op
het dak hebben staan met magneetvoet, en nog noooit....

Pasq

Pasq

On Fri, 05 Nov 2010 11:00:51 +0100, Romeo wrote:

> Waar is het gebeurd?

Zuid-Limburg, Margraten...

Pasq

Gerard

> Zuid-Limburg, Margraten...

Die zijn allang over de grens, joh!
Misschien dat Europol... :-P

Nogmaals, ik begrijp je frustratie, maar zo gaat dat tegenwoordig.
Wat denk je te bereiken met het posten in 4 groepen?

Even slikken, en een nieuwe kopen. C'est la vie...

Pasq

On Fri, 05 Nov 2010 11:39:22 +0100, Gerard wrote:

> [...]
> denk je te bereiken met het posten in 4 groepen?
> Even slikken, en een nieuwe kopen. C'est la vie...

Gerard, je hoeft mij niets aan te praten..
Ik ben niet gefrustreerd.. Ik ben niet boos.. En tot een handgemeen komt
het ook niet.

Ik heb inmiddels mijn 1/4 golfje er opgezet...

Pasq

PD0LUR

"Pasq" <n...@mail.invalid> wrote in message

Toch niet weer op een magneetvoet hoop ik?

73, Stan/PD0LUR
"Ook op een auto is de beste lineair nog altijd een goede antenne"

PA10403-Gerard

waarschijnlijk voor de spoel,dat is koperdraad

PG3R

On 04 Nov 2010 20:35:24 GMT, Pasq <n...@mail.invalid> wrote:

>Bij aantreffen van een aanbieder van deze antenne graag bericht.
>Mijn dank is groot!

Ik zag vandaag een auto rondrijden met een dergelijke antenne. Het was een
zilvergrijze Opel Kadett 1.6i met driespaaks lichtmetalen velgen.

Pasq

On Fri, 05 Nov 2010 12:28:02 +0100, PD0LUR wrote:

> Toch niet weer op een magneetvoet hoop ik?

Uiteraard.. Wel met montagekit bevestigd..
En op de coaxkabel zit nu een grote sirene..
Zodra de massa met de kern verbonden wordt,
gaat in het dorp de luchtsirene af. ;-)

> "Ook op een auto is de beste lineair nog altijd een goede antenne"

ROFL :-)
Ik heb echter de lineair in de auto.. Niet op de auto.. ;-)

Pasq

Pasq

On Fri, 05 Nov 2010 13:29:58 +0100, PG3R wrote:

> Ik zag vandaag een auto rondrijden met een dergelijke antenne. Het was
> een zilvergrijze Opel Kadett 1.6i met driespaaks lichtmetalen velgen.

Yes.. Dat zou em kunnen zijn.. De buurvrouw zei al dat ze een verdachte
Opel Kadett gezien had...
Zou deze ook naar de dag van de amateur gaan dit jaar? ;-))

Pasq

Rene & Tina

Na rijp beraad schreef PA10403-Gerard :

> waarschijnlijk voor de spoel,dat is koperdraad

Van dat kleine beetje koperdraad word niemand rijk...

--
Grtz uut Emmen
Rene en Tina

Gerard

"Pasq" <n...@mail.invalid> schreef in bericht

> Ik heb inmiddels mijn 1/4 golfje er opgezet...
Nou, kijk's aan: opgelost!

Wil je er van mij nog 1/8 bij hebben? :-)

Pasq

On Fri, 05 Nov 2010 14:24:05 +0100, Gerard wrote:

> Nou, kijk's aan: opgelost!

D'r zit toch wel groot verschil tussen een 5/8 en een 1/4

> Wil je er van mij nog 1/8 bij hebben? :-)

Als het nu 3/8 was... Doe ik die bij mijn 1/4.. Heb ik weer een 5/8..
Maar zo simpel zal het wel niet gaan vrees ik.. ;-)

Pasq

Gerard

"PA10403-Gerard" <pa1...@gmail.com> schreef in bericht

> waarschijnlijk voor de spoel,dat is koperdraad
Ja.
Hoe zouden die dieven dat doen met bovenleiding?
Als je bij de handelaar een stuk bovenleiding aanbiedt, of het
volledige interieur van een verdeelhuisje, hoe zit 't dan met de
'goede trouw'?

Met vriendelijke groet,

Gerard

PA1G

Op 5-11-2010 6:30, PA3HGT schreef:

> Is er een serienummer van de antenne en magneetvoet bekend ?

Wat is de kleur van de auto, bouwjaar en type? Waar werd de antenne
ontvreemd? Wie heeft de man in de blauwe spijkerbroek gezien?

Dit en nog veer meer vanavond in OPSPORING VERZOCHT!

--
PA1G http://www.pa1g.nl
Nieuwsgroepronde http://www.ng-ronde.nl

Pasq

On Fri, 05 Nov 2010 19:46:56 +0100, PA1G wrote:

> Wat is de kleur van de auto, bouwjaar en type? Waar werd de antenne
> ontvreemd? Wie heeft de man in de blauwe spijkerbroek gezien?
> Dit en nog veer meer vanavond in OPSPORING VERZOCHT!

Nee hoor, er zijn genoeg tips binnengekomen.
Daarnaast zijn er vingerafdrukken genomen,
en is DNA veiliggesteld.. :-)

Pasq

Agent Smith!

<invalid@kijk_naar_reply.to.aub.invalid> wrote:

>Wat is de kleur van de auto, bouwjaar en type?

Inderdaad mijnheer Simons. Auto is grijs/champagne van kleur en valt erg op
door het nette uiterlijk van de auto, gezien het bouwjaar (1991). Deze Opel
is voorzien van zilvergrijze aluminium 3-spaaks sportvelgen, ook
iets dat je niet al te vaak ziet bij dit type auto. Het kenteken is
ZJ-59-FV

>Dit en nog veer meer vanavond in OPSPORING VERZOCHT!

De linkse politieke partijen hebben geklaagd dat de publieke omroep te
weinig een afspiegeling van de maatschappij toont. De AVRO heeft aangeboden
Opsporing Verzocht vaker uit te zenden.

--
Do you hear that? That is the sound of inevitability.

PA1G

Op 5-11-2010 20:28, Agent Smith! schreef:

> De linkse politieke partijen hebben geklaagd dat de publieke omroep te
> weinig een afspiegeling van de maatschappij toont. De AVRO heeft aangeboden
> Opsporing Verzocht vaker uit te zenden.

LOL !

dit-@ziggo.nl Marcus (2DB)

> [...]
> is voorzien van zilvergrijze aluminium 3-spaaks sportvelgen, ook
> iets dat je niet al te vaak ziet bij dit type auto. Het kenteken is

Ik hoop niet dat de "bekende" grijze Opel deze nacht naar de Amerikahal
gaat:-)

Vonkenboer

Agent Smith! drukte met precisie uit :

Tja Vandaag is mijn zoontje gezakt voor zijn biologie examen.

de leerkracht vroeg hem wat je meestal aantreft in cellen.

Blijkbaar is "Marokkanen" en "Turken" niet het juiste antwoord.

Mark

Rob

"Vonkenboer" <vonkenboer...@hotmail.com> schreef in bericht

dat zegt toch meer over de leerkracht dan over je zoontje ;)

Martin Heffels

> [...]

>proletarisch heeft gewinkeld.
>Mijn 5/8 antenne voor 2m, inclusief magneetvoet, is ontvreemd.

Kloete maan! Misschien dat iemand nog een sterke magneet nodig had?

martin
(SM6/PH5TAE)

Rene PA2RU

Pasq plaatste dit op zijn scherm :

> [...]
> De kabel was netjes afgeknipt.
>
> Bij aantreffen van een aanbieder van deze antenne graag bericht.

Ik heb dat al 2 keer gehad dat een antenne van m'n auto is 'geleend'
Beide keren aangifte gedaan en daar is het bij gebleven..
Alleen een brief gehad met de mededeling dat er geen aanknopingspunten
zijn om iemand aan te houden danwel te vervolgen.

De antenne zie je nooit meer terug.

--
73 Rene PA2RU

http://home.kpn.nl/rberends.001

Rob

Die auto is al een tijd niet meer op de weg...

Kees

Klopt,

Deze auto, een waar icoon staat tegenwoordig in ons clubhonk te pronken
en wordt iedere maand netjes afgestoft en in de was gezet door de
frituurbeer.

Om de informatie volledig te maken: Het betreft overigens een Opel
Kadett Beauty uitvoering.

Papieren zijn niet meer aanwezig.

Kees PA5K

PA1G

Op 6-11-2010 13:46, Rene PA2RU schreef:

> [...]
> Alleen een brief gehad met de mededeling dat er geen aanknopingspunten
> zijn om iemand aan te houden danwel te vervolgen.

Kheb een keer een auto inbraak gehad. Betrapte de dader op heterdaad.
Hij ging er als een haas vandoor en dus gaf ik het signalement door aan
politie. (2uur op het bureau om aangifte te MOGEN doen!) Ruit laten
vervangen bij carglass kortom hele middag kwijt.

De dader hebben ze opgepakt. Hij had echter nog meer op zijn kerfstok.
Justitie deelde me mede dat ik helemaal niets vergoed kreeg.

Dit was de laatste keer dat ik aangifte heb gedaan...

Vonkenboer

PA1G formuleerde op maandag :

Je kunt tegen dat oordeel van justitie in beroep gaan, justitie
probeert zich er altijd makkelijk vanaf te doen zodat ze meer tijd
hebben om koffie te drinken.

Mark

PA1G

Op 9-11-2010 6:25, Vonkenboer schreef:

Kost me nóg meer tijd.

Vonkenboer

PA1G beweerde :
> Kost me nï¿œg meer tijd.

Ja ik weet het, maar zo maar het gespuis laten lopen met hulp van
justitie is ook niet de manier.

Mark

Rene PA2RU

PA1G drukte met precisie uit :

Als ik iemand betrap , dan neem ik hoogstpersoonlijk maatregelen..

PA1G

Op 11-11-2010 17:33, Rene PA2RU schreef:

Dan had je flink moeten rennen. Met risico en mes tussen je ribben te
krijgen. Voor dit soort dingen hebben we politie. Boeven vangen is een
politietaak ;-)

Al heb ik respect voor degene die er achteraan gaat.

PG3R

On Thu, 11 Nov 2010 19:33:25 +0100, PA1G
<invalid@kijk_naar_reply.to.aub.invalid> wrote:

> Boeven vangen is een politietaak ;-)

Och, laatst nog een goed gesprek gehad met twee agenten. Op de terugweg van
de honkbaltraining kan een hoop gebeuren..

--
I'm getting some pretty good oscillations

PA1G

Op 11-11-2010 20:24, PG3R schreef:

> Och, laatst nog een goed gesprek gehad met twee agenten. Op de terugweg van
> de honkbaltraining kan een hoop gebeuren..

De ene knuppel slaat de andere knuppel. Het is niet mijn stijl..