Luchtvaart termen

Jan Jaap Willem

Ik heb vandaag aan de banen bij schiphol gezeten maar wie weet wat de
volgende luchtvaart termen betekenen.
(of een site waar dit staat)

Hold short
Inbound
High speed

de vertaling weet ik wel maar wat bedoelen ze ermee in de luchtvaart communicatie.

Alwast bedankt.

B!

On Wed, 01 Aug 2007 19:18:44 +0200, Jan Jaap Willem
<Jan....@tiscali.nl> wrote:

>Ik heb vandaag aan de banen bij schiphol gezeten maar wie weet wat de
>volgende luchtvaart termen betekenen.
>(of een site waar dit staat)

>Hold short

Als in 'hold short of the runway'. Blijf staan waar je staat, je mag
niet de startbaan oprijden.

>Inbound

Vliegend naar. 'Inbound SPL'- ik vlieg nu naar SPL.

>High speed

Op de baan: de high-speed turns zijn de taxiwegen die met een flauwe
bocht afbuigen van de landingsbaan, zodat je ze met hoge(re) snelheid
kunt nemen. Als je haaks van de baan wilt afbuigen, moet je bijna stil
staan. Via high-speed turns wordt de baan eerder verlaten.

>de vertaling weet ik wel maar wat bedoelen ze ermee in de luchtvaart communicatie.

Als je de volgende keer op Schiphol bent, moet je eens langs de
Luchtvaarthobbyshop rijden. Afgezien van het leuke uitstapje kun je
daar een zeer leerzaam leerboek radiotelefonie aanschaffen.

--
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Jan Jaap Willem

Op Wed, 01 Aug 2007 20:30:16 +0200 schreef B! <b.i...@gmail.com>:

Tja Schiphol is erg groot.... waar zit die "Luchtvaarthobbyshop" ?

trouwens bedankt voor de uitleg, zo wordt het stukje bij beedtje duidelijker

B!

Google stuk? http://www.google.nl/search?q=Luchtvaarthobbyshop

Jan Jaap Willem

Op Wed, 01 Aug 2007 22:10:15 +0200 schreef B! <b.i...@gmail.com>:

>Google stuk? http://www.google.nl/search?q=Luchtvaarthobbyshop

nee, jou toetsenbord wel ?

Als je actief in een nieuwsgroep zit is het prettiger om gewoon antwoord te geven.
Heb je hier geen zin in lees dan alleen en ga niet zitten vervelen met "Google"

Hier is deze hele groep door naar de klote gegaan !

Als jij iemand jou de weg vraagt zeg je dan ook "ik weet het wel maar verderop staat een bord
en zoek het zelf maar effe op"

p.s. Google 283 hits

1e een forum
2e de startpagina "luchtvaartshop is nog vrij"
3e discussie tweakers

enz. enz. enz.

Hier heb ik dus geen zin in.

B!

On Thu, 02 Aug 2007 11:47:30 +0200, Jan Jaap Willem
<Jan....@tiscali.nl> wrote:

> [...]
>
>p.s. Google 283 hits
>
>1e een forum
>2e de startpagina "luchtvaartshop is nog vrij"

De eerste hit van de link die ik hierboven heb gegeven is de juiste.
Wat is je probleem?

Message has been deleted

Domme Zeikstraal

"Jan Jaap Willem" <Jan....@tiscali.nl> schreef

http://www.aviationmegastore.com/

> Hier is deze hele groep door naar de klote gegaan !

Je zou ook beter naar http://www.scannerforum.nl kunnen gaan, al kom je B!
daar ook tegen :-)

Johan Beck

Domme Zeikstraal wrote:
> Je zou ook beter naar http://www.scannerforum.nl kunnen gaan, al kom
> je B! daar ook tegen :-)

Ali B?

Peter

"Johan Beck" <johan...@xs4all.nl> wrote in news:f8v8rd$2vst$1@nl-
news.euro.net:

Met Ali B,
doe ik mee
(met rappen natuurlijk, en niets anders hč?)

Peter

B!

On Fri, 3 Aug 2007 09:36:25 +0200, "Domme Zeikstraal"
<noviceamateur...@xs4ali.nl> wrote:

>http://www.aviationmegastore.com/

>Je zou ook beter naar http://www.scannerforum.nl kunnen gaan, al kom je B!
>daar ook tegen :-)

Ook daar worden luie mensen naar Google verwezen. En geeneens door mij
;-)

--
Logic clearly dictates that the needs of the many outweigh the needs of the few

NS

"Jan Jaap Willem" <Jan....@tiscali.nl> schreef in bericht

DAN VRAAG NIKS!!!