De wiet die Joran rookte

1 view

Nelemans

Welke coffeeshophouder heeft aan die wiet die Joran gerookt heeft
verdiend? of is het een portie uit de oogst van Scarface van der Eem zelf?

Die Scarface van der Eem mag van mij wel een kogel vangen, wat een
misbaksel.

el misti

"Nelemans" <nele...@gmail.com> schreef in bericht

Het leek meer dan het was, uiteindelijk was het 50 gram (de rest was
boerekool, beetje mengen, merkt zo'n gassie als Joran toch niet).

Ik kreeg 3,10 eurootjes per gram van Patrick. Iets boven de normale
marktprijs voor de toeleverancier (die ligt rond de 2,85 euro per gram).

De straatwaarde zal zo'n 380 euro zijn geweest. Het was een vrij slap
wietje.

F@ber

"el misti" <sjaakpiest*verwijderdit*@live.nl> schreef in bericht

> "Nelemans" <nele...@gmail.com> schreef in bericht

> Het leek meer dan het was, uiteindelijk was het 50 gram (de rest was
> boerekool, beetje mengen, merkt zo'n gassie als Joran toch niet).

Moet je toch een proberen Sjaak, high dat je van die boerenkool wordt! Moet
wel een nachtje vorst overheen en dat is ondanx René Peters belofte nog niet
echt het geval tot nu toe.

> Ik kreeg 3,10 eurootjes per gram van Patrick. Iets boven de normale
> marktprijs voor de toeleverancier (die ligt rond de 2,85 euro per gram).

Dus wordt er meer dan 150% winst gemaakt in het westen van het land. Daar
zal de belasting toch eens wat nader op moeten ingaan me dunkt.

> De straatwaarde zal zo'n 380 euro zijn geweest. Het was een vrij slap
> wietje.

Dat komt omdat de huidige wietplantages teveel voor kwantiteit en niet voor
kwaliteit gaan. Ik bepleit streng overheidstoezicht, iets voor A3
Duivesteijn als hij wethouder af is lijkt me. Is die ook weer onder de
pannen.

el misti

"F@ber" <Fab...@llo.nl> schreef in bericht

> [...]
>
> Dus wordt er meer dan 150% winst gemaakt in het westen van het land. Daar
> zal de belasting toch eens wat nader op moeten ingaan me dunkt.

Die winst wordt ook in het oosten gemaakt hoor. De grote winst gaat naar het
Hansje dat tussen de grower en de coffeeshop zit. Dat is natuurlijk ook
degene die het grootste risico loopt.
Overigens is vaak bij de grote jongens, zoals Patrick, de grower dezelfde
persoon (beter: organisatie) als de verkoper aan de shop (die niet zelden
ook weer op dezelfde loonlijst staat, maar ook vaak niet), dus verdient die
heel behoorlijk.

Begrijpelijkerwijs vond Patrick het verstandig om in dit project wiet te
kopen van een derde, dat dekt hem in tegen lastige vragen.

> [...]
> voor kwaliteit gaan. Ik bepleit streng overheidstoezicht, iets voor A3
> Duivesteijn als hij wethouder af is lijkt me. Is die ook weer onder de

Het is ook dat tegenwoordig veelal op steenwol of kokos gekweekt wordt, en
dat komt gewoon de kwaliteit die door moeder aarde geleverd wordt niet ten
goede.

Zo iemand als Armand, die snapt dat, maar die is te min voor de huidige
tijd.

F@ber

> "F@ber" <Fab...@llo.nl> schreef in bericht

> Die winst wordt ook in het oosten gemaakt hoor.

Ik bedoel dat in het westen de wiet uit het oosten eenzelfde prijsverhoging
lijkt te ondergaan als indertijd de specerijen uit den Oost.

> De grote winst gaat naar het Hansje dat tussen de grower en de coffeeshop
> zit. Dat is natuurlijk ook degene die het grootste risico loopt.

Maar die heeft dan ook de VOC mentaliteit.

> [...]
> persoon (beter: organisatie) als de verkoper aan de shop (die niet zelden
> ook weer op dezelfde loonlijst staat, maar ook vaak niet), dus verdient

Die Patrick zit toch in de pijpenfitterij?

> Begrijpelijkerwijs vond Patrick het verstandig om in dit project wiet te
> kopen van een derde, dat dekt hem in tegen lastige vragen.

Ik denk dat Peter R de Vries die wiet niet van Steve Brown gekregen heeft.

> Het is ook dat tegenwoordig veelal op steenwol of kokos gekweekt wordt, en
> dat komt gewoon de kwaliteit die door moeder aarde geleverd wordt niet ten
> goede.

En al die illegaal afgetapte electiciteit om de plantjes te laten groeien is
ook niet echt bevordelijk voor de CO2 uitstoot. Misschien dat een gesloten
systeem daar uitkomst kan bieden, anders gewoon in Marokko plantages
opzetten.

> Zo iemand als Armand, die snapt dat, maar die is te min voor de huidige
> tijd.

Gewoon je eigen wietje telen, is dat nou zo moeilijk? We hebben tegenwoordig
toch in een uiterst gunstig subtropisch klimaat waar dergelijke hobby's
uitstekend gedijen? Een paar vierkante meter moet genoeg zijn voor een onsje
of twee per jaar. Ik heb in 1995 op mijn balkon van 2m bij 1m 180 gram
geoogst. Genoeg voor een heel jaar. En met een tuin en een kasje hou je nog
over ook.

el misti

"F@ber" <Fab...@llo.nl> schreef in bericht

De wiet komt niet minder uit het westen hoor. Al die mooie lichten in de
Glazen Stad schijnen niet enkel over de tomaten.

> Maar die heeft dan ook de VOC mentaliteit.

Soms, soms niet.

> Die Patrick zit toch in de pijpenfitterij?

Hahaha, en Holleeder is een glazenwasser...

> Ik denk dat Peter R de Vries die wiet niet van Steve Brown gekregen heeft.

Ik weet wel zeker van niet. Peter R. kreeg de wiet overigens niet. Hij is
handig genoeg om daar helemaal buiten te blijven. Patrick regelde die
dingen, hier in Twente.

> [...]
> is ook niet echt bevordelijk voor de CO2 uitstoot. Misschien dat een
> gesloten systeem daar uitkomst kan bieden, anders gewoon in Marokko

Och, illegaal afgetapt of legaal afgetapt, dat is natuurlijk niet zo
interessant. De ontwikkelingen op het gebied van LED-verlichting daarentegen
zijn wel interessant. Ik verwacht dat met een jaar of 10 de
vermogensbehoefte voor een kilo wiet behoorlijk is afgenomen. Die
LED-verlichting is echt spotgoedkoop in gebruik.

> Gewoon je eigen wietje telen, is dat nou zo moeilijk?

Voor veel nieuwsgierigen in de puberteit, of op studentenkamertjes
natuurlijk wel. Je moet wel de ruimte hebben.

> [...]
> van 2m bij 1m 180 gram geoogst. Genoeg voor een heel jaar. En met een tuin

Ja, dat is natuurlijk het ideale plaatje, maar zolang de Staat nog niet tot
een algehele opheffing van de thuisteelt voor eigen gebruik over gaat, is er
nu eenmaal behoefte aan meer dan de homegrowers kunnen genereren. En ook de
stadsmensen, die de dagen op kale kamers vijfhoog verdoen, hebben hun recht
op een joint op zijn tijd.

Pro Milage

Op Tue, 05 Feb 2008 22:05:48 +0100, schreef F@ber:

> [...]
> groeien is ook niet echt bevordelijk voor de CO2 uitstoot. Misschien dat
> een gesloten systeem daar uitkomst kan bieden, anders gewoon in Marokko

Daar staan al plantages en die hebben een hele hoge beschermheer.

> Gewoon je eigen wietje telen, is dat nou zo moeilijk?

Maar hoe kom je nog aan fatsoenlijk zaad? Tegenwoordig is het van die tot
turboskunk genetisch gemanipuleerde shit.

el misti

"Pro Milage" <P...@pro.minus> schreef in bericht

> Maar hoe kom je nog aan fatsoenlijk zaad? Tegenwoordig is het van die tot
> turboskunk genetisch gemanipuleerde shit.

Hier een goed adres, klik op "zaadbank", links.

http://www.growshopalien.com/onlineshop/

PieterW <pieterw4809

On Tue, 5 Feb 2008 21:24:10 +0000 (UTC), Pro Milage <P...@pro.minus>
wrote:

>Maar hoe kom je nog aan fatsoenlijk zaad? Tegenwoordig is het van die tot
>turboskunk genetisch gemanipuleerde shit.

ik hoorde dat jamaica ook al zo'n beetje vol staat met nederwiet.
geen "echte" jamaica meer te krijgen.
ik rook tegenwoordig thai.
prima spul, niet zo turbo, lekkere heldere buzz.

Cheers, Pieter

Pro Milage

Op Tue, 05 Feb 2008 22:28:03 +0100, schreef el misti:

Haha... Tien zaadjes voor meer dan veertig euro...
"Genetics: Original clone from Arcata, USA. Reversed 100% feminized."
maffe rotzooi dus

De Motten

Op Wed, 06 Feb 2008 08:22:27 +0100, schreef PieterW <pieterw4809:

> ik rook tegenwoordig thai.
> prima spul, niet zo turbo, lekkere heldere buzz.

Geef mij maar afghaan - die ouwe, die van voor de depleted uraniummunitie
shit.

el misti

"Pro Milage" <P...@pro.minus> schreef in bericht

Je kunt er één uitkiezen en gaan lachen, maar uiteindelijk laat je alleen
zien er geen verstand van te hebben.

Sowieso is 10 zaadjes voor 40 euro niet duur, daar je per zaadje (nogmaals:
als je er verstand van hebt), gemakkelijk 80 - 150 gram wiet kunt growen.

De beroepskwekers werken natuurlijk niet met zaadjes, maar met stekjes.

Pro Milage

Op Wed, 06 Feb 2008 13:30:55 +0100, schreef el misti:

> "Pro Milage" <P...@pro.minus> schreef in bericht

> Je kunt er n uitkiezen en gaan lachen, maar uiteindelijk laat je alleen

> zien er geen verstand van te hebben.

Van maffe rotzooi heeft iedereen geen verstand.

> Sowieso is 10 zaadjes voor 40 euro niet duur,

Maar niet iedereen is even maf... dat zaad is vast ook zo steriel dat er
verder geen zaad van komt.

> daar je per zaadje (nogmaals: als je er verstand van hebt), gemakkelijk
> 80 - 150 gram wiet kunt growen.

Ik laat liever een paar hennepplantjes GROEIEN, zonder er "verstand van
te hebben". Water, licht en goede aarde moet genoeg zijn. Ik ben geen
doorfokker of roofbouwer.

> De beroepskwekers werken natuurlijk niet met zaadjes, maar met stekjes.

De maffia bedoel je.

Pro Milage

> [...]

doorfokker of roofbouwer.

> De beroepskwekers werken natuurlijk niet met zaadjes, maar met stekjes.

Onder het plaveisel het moeras

Dat waren inderdaad mooie stufjes.
Helaas niet meer te verkrijgen in Nederland.

el misti

"Pro Milage" <P...@pro.minus> schreef in bericht

Give it a name.

René Peters

> [...]
>
> Moet je toch een proberen Sjaak, high dat je van die boerenkool wordt!
> Moet wel een nachtje vorst overheen en dat is ondanx René Peters belofte

nacht van zaterdag op zondag

PieterW <pieterw4809

soms nog wel
maar niet te betalen.

Cheers, Pieter

On 7 feb, 00:42, PieterW <pieterw4809<zonderdit>@live.nl> wrote:

> soms nog wel
> maar niet te betalen.

Het is al tijden geleden dat ik dat in Amsterdam /kon/ kopen. Zelfs
een goedvoorziende coffeeshop als De Tweede Kamer heeft dat al heel
lang niet meer.

De Motten

Op Thu, 07 Feb 2008 02:27:34 -0800, schreef Onder het plaveisel het
moeras:

> Het is al tijden geleden dat ik dat in Amsterdam /kon/ kopen. Zelfs een
> goedvoorziende coffeeshop als De Tweede Kamer heeft dat al heel lang
> niet meer.

bedoel je dat er helemaal geen afghaan meer te krijgen is?

BammelBatterij

"René Peters" <rkcp...@chello.nl> schreef in bericht

Wanneer? volgend jaar?

BammelBatterij

"De Motten" <mot...@bal.len> schreef in bericht

Nou die is wel makkelijk te vinden in het donker.
geeft een beetje licht af, alleen niet handig als je wat meer
in je stash wilt verbergen, die vinden ze dan meteen. ;o)

BammelBatterij

"De Motten" <mot...@bal.len> schreef in bericht

Ja potdomme, ons leger zit er dus ik verwacht wel
de spoils of war hiero. Zou lekker worden zeg. ;o)

Message has been deleted

el misti

"Ray" <sp...@invalid.com> schreef in bericht

> Ze leveren keurig en snel heb ik zojuist ervaren.

Daar ben ik blij om, Ray.
Ik heb ook goede ervaringen met 'aliën'. Correcte afhandeling en goed spul.

Message has been deleted

Pro Milage

Op Mon, 11 Feb 2008 16:04:25 +0100, schreef Ray:

> Bedankt voor de tip.

Stik niet in je keurig aangeleverde joint, jongen

el misti

"Pro Milage" <P...@pro.minus> schreef in bericht

Waarom zou je uuberhoupt stikken in een joint?

Message has been deleted

Pro Milage

Op Mon, 11 Feb 2008 23:38:02 +0100, schreef el misti:

> Waarom zou je uuberhoupt stikken in een joint?

Vraag het Joran...

el misti

> Vraag het Joran...

Ik vraag het jou. Jij begint er toch over?

On Tue, 12 Feb 2008 11:18:42 +0100, Ray <sp...@invalid.com> wrote:

>Op Mon, 11 Feb 2008 22:36:15 +0000 (UTC) schreef Pro Milage
><P...@pro.minus>:

>Mag het ook een heilzaam kopje thee zijn?

met 1 koekje?
erg lekker, made in germany, dus geen half werk.
(overigens zou ik een halfje nemen)

Cheers, OPieter