Astmamedicijnen voor kind vaak onnodig

Bart

AMSTERDAM - Kinderen die op jonge leeftijd de diagnose astma krijgen,
lijden geregeld helemaal niet aan die aandoening.

Dat blijkt uit onderzoek van de Utrechtse apotheker en promovendus Mira
Zuidgeest, waarop ze 8 oktober promoveert.

Gelijk levenslang opsluiten.

Ruim eenderde van alle kinderen krijgt voor zijn achtste een keer
astmamedicijnen. Lang niet allemaal hebben de ziekte echt.

Volgens Zuidgeest is het uitermate lastig om bij jonge kinderen de
diagnose astma te stellen. Veel jonge kinderen hebben een andere
luchtwegklacht en groeien daar later gewoon overheen.

Kan het nog gekker?

Uit het onderzoek blijkt ook dat het aantal astmamedicaties per huisarts
sterk kan verschillen. Voor kinderen tot zes jaar kan dat uiteenlopen
van 4 tot 25 procent.

Helemaal willekeurig is de medicatie volgens Zuidgeest overigens niet.
Kinderen die op hun achtste echt astma blijken te hebben, kregen
daarvoor vaak al meer en sterkere medicijnen, gemiddeld gedurende vier
jaar. Achtjarigen zonder astma, die wel ooit die medicijnen kregen,
namen destijds al minder en lichtere medicijnen, gedurende gemiddeld
twee jaar.

Volgens Zuidgeest is het belangrijk een eenmaal begonnen behandeling van
astma met medicijnen geregeld te evalueren. Dit om overmatig gebruik van
de middelen te voorkomen.

Precies dit soort mensen horen voor de veiligheid van deze maatschappij
provisorisch geruimd te worden. Stel dat ze het mis heeft hoeveel mensen
met Astma zullen onnodig lang moeten lijden? Onnodig.
De diagnose is heel goed te maken omdat er meetapparatuur bestaat die
de luchtwegen kan meten.

Plato Been

Een gek die een proefschrift schrijft over gekken...

en daarmee promoveert.

'

De gekken weten niet eens WAT astma* is, en DAT is niet gek,

maar ze WILLEN het niet weten, en dat is WEL gek.

Ze doen ALSOF ze het weten, en dat is kwaadaardig en
destructief,

zoals we dat van gekken gewoond zijn.

'

Bart schreef:

> Kan het nog gekker?

(*) (asthma - 'moeilijkheden bij het ademhalen')

On Oct 2, 12:31 am, Bart <Ba...@beeenmerg.com> wrote:
> [...]

> De diagnose is heel goed te maken omdat er meetapparatuur bestaat die

> de luchtwegen kan meten. [blijkbaar - een, voor de promovenda niet

theo1610

Wat kinderen tegenwoordig allemaal aan medicijnen krijgen
voorgeschreven is ronduit crimineel. Maar blijkbaar heb je daar geen
weet van, anders zou je niet zo raar reageren.
--

"Lievebeheersbeestjes"

surodje

On 2 okt, 08:54, theo1610 <tvbeuningen16@16=1hotmeel.com> wrote:

> [...]

> voorgeschreven is ronduit crimineel. Maar blijkbaar heb je daar geen
> weet van, anders zou je niet zo raar reageren.

De medicijnenmafia heeft naast de ouderen ook de kinderen ontdekt om
te exploiteren. Als je kinderen anti-astma medicijnen geeft raakt hun
lichaam daar snel aan gewent en kunnen de kinderen niet meer zonder.

De medicijnen mafia is een groter gevaar voor de volksgezondheid dan
de drugsmafia.

theo1610

De drugsmaffia is geen gevaar voor de volksgezondheid, de war-on-drugs
lords zijn echter een groot gevaar voor de volksgezondheid, de
economie, het sociale bestel en de burgerrechten.
--

"Lievebeheersbeestjes"

Bart

Het commentaar van Bart klopt.
Maar kan een Astma pati�nt gewend raken aan Astma medicijnen?
Antwoordt, natuurlijk niet.

Kan een Astma pati�nt gewend raken aan Astma?
Nee, natuurlijk niet. Astma impliceert moeilijk ademen
en impliceert hierdoor luchtgebrek in de bloedsomloop.
Luchtgebrek in de bloedsomloop is per definitie minder energie
en hierdoor een afname aan beweegmogelijkheden tot de dood toe.

Kan een Astma pati�nt over de ziekte heen groeien?
Nee, natuurlijk niet. Een Astma pati�nt mist door allergie
problemen en/of door een beschadigd auto-immuun-systeem de
mogelijkheid zich te herstellen. Maak je de omgeving van de
pati�nt triggervrij dan roept men al snel dat de pati�nt
eroverheen is gegroeid.

Wat zou er gebeuren als een Astma pati�nt te licht, onvoldoende
tot geen medicijnen ontvangt?
Heel simpel, de pati�nt zal aan een langzame verstikkingsdood sterven.
Dit is een proces wat jaarlijks kan worden aanschouwd in een Astma
centrum. Een Astma pati�nt sterft aan een verstikkingsdood meestal
binnen 2 dagen. Het komt ook vaak voor dat de pati�nt na anderhalve dag
blauw aanloopt (dus blauwe tot paarse lippen en rode gezicht rode ogen)
en daarna herstelt.

Het onthouden van medicijnen aan een Astma pati�nt is per definitie een
moordpoging.

Promoveren op het onthouden van medicijnen aan Asmta pati�nten is
hetzelfde als promoveren op het laten doodbloeden van mensen.
Je kan namelijk ook roepen dat je van doodbloeden kan herstellen.

Doodstikken of doodbloeden veroorzaakt hetzelfde resultaat.

Casper H.S. Dik

Bart <Ba...@beeenmerg.com> writes:

>Wat zou er gebeuren als een Astma pati�nt te licht, onvoldoende
>tot geen medicijnen ontvangt?

Wat gebeurd er als iemand die geen Astma heeft, Astma medicijnen
krijgt voorgeschreven?

Het is bekend dat deze medicijnen problemen geven met hart
en andere dingen. Dus het is heel belangrijk dat je die
medicijnen alleen moet gebruiken als je ze nodig hebt.

Casper
--
Expressed in this posting are my opinions. They are in no way related
to opinions held by my employer, Sun Microsystems.

Bart

Casper H.S. Dik wrote:

> [...]
> en andere dingen. Dus het is heel belangrijk dat je die
> medicijnen alleen moet gebruiken als je ze nodig hebt.

Heb je klachten aan je luchtwegen dan heb je Astma of een
lichtere vorm zoals Bronchitus. Ook voor andere luchtwegen
aandoeningen heb je medicijnen nodig.

Het is bekend dat je never nooit medicijnen geeft aan pati�nten
die dat niet nodig hebben.

Je moet symptomen hebben heb je die niet krijg je geen medicijnen.
Heb je wel symptomen dan moet je dat niet ontkennen.

Astma medicijnen aan Astma patienten onthouden is (hoe dan ook)
een moordpoging. Hier ontkom je nooit aan.

Mensen die dat doen mogen in het openbaar door de buurt worden
opgehangen.

Iemand die promoveert op het onthouden van medicijnen aan Astma
pati�nten horen voor de zekerheid opgeborgen te worden levenslang.

Denk eens na.

Casper H.S. Dik

Bart <Ba...@beeenmerg.com> writes:

>Iemand die promoveert op het onthouden van medicijnen aan Astma
>pati�nten horen voor de zekerheid opgeborgen te worden levenslang.

En dat zeggen ze toch niet?

"Te veel mensen krijgen Astma medicijnen".

En dat is niet zo gek want het blijkt ook dat een hoop
kinderen zogenaamd "allergisch" zijn terwijl ze dat
niet zijn.

if al die kinderen die "ADHD" hebben en Ritalin
krijgen (familie van coke)

Bart

Casper H.S. Dik wrote:

> En dat zeggen ze toch niet?

Dat zeggen ze wel.

> "Te veel mensen krijgen Astma medicijnen".

Zonder luchtwegen aandoening geen Astma medicijnen.
Je kan het dus niet krijgen zonder Astma symptomen te hebben.

> En dat is niet zo gek want het blijkt ook dat een hoop
> kinderen zogenaamd "allergisch" zijn terwijl ze dat
> niet zijn.

Je kan allergie niet faken. Je krijgt een prikje in je arm
en aan de hand van de reactie van het bloed kan je zien
hoe erg je erop reageert. Je kan geen allergie faken.

> if al die kinderen die "ADHD" hebben en Ritalin
> krijgen (familie van coke)
>
> Casper

ADHD is een kwaal wat OPZETTELIJK aan het kind is aangedaan.
Je krijgt alleen een ADHD kind als je rook of meegerookt
hebt tijdens de zwangerschap anders kun je geen ADHD kind
krijgen. Het is opzettelijk het kind aangedaan.
Als de hersenen geen antistoffen kan aanmaken om het stress
niveau te verlagen dan moeten die stoffen van buitenaf worden
ingenomen. Het kind onzin staan te verkopen dat het zich
rustig moet gedragen is compleet gestoord. Het kind dreigen
met straf omdat het zich rustig moet gedragen is ook
smeerlapperij.

MK

Bart <Ba...@beeenmerg.com> wrote in

> Je krijgt alleen een ADHD kind als je rook of meegerookt
> hebt tijdens de zwangerschap anders kun je geen ADHD kind
> krijgen. Het is opzettelijk het kind aangedaan.

Van waar heb jij deze wijsheid?

"To first order everything is linear"

Bart

MK wrote:
> Bart <Ba...@beeenmerg.com> wrote in

> Van waar heb jij deze wijsheid?

Geneeskunde. Lees het zelf maar in de literatuur daar staat het
beschreven.

Pac Man �

"Bart" <Ba...@beeenmerg.com> schreef in bericht

Plus dat een ADHD'er die ook nog z�lf gaat roken, een pdd/nos vorm van
autisme gelijkende stoornis ontwikkelt die nog sterker is dan de ADHD die
hij (of zij) al had....

Al die ophef over roken...
is er niet voor niks...

Groet,
Wim

jim

"Pac Man �" <n1etvrandernni...@getthepowerpil.invalid> wrote
in news:48e5b9ce$0$6513$bf49...@news.tele2.nl:

> Plus dat een ADHD'er die ook nog z�lf gaat roken, een pdd/nos vorm van
> autisme gelijkende stoornis ontwikkelt die nog sterker is dan de ADHD
> die hij (of zij) al had....

Begrijp eerst maar eens waar je het over hebt Wim, ipv complete wartaal uit
te slaan.
Je weet duidelijk absoluut niet waar je over spreekt.
Ik vermoed dat je wat mooie termen gevonden heb, en daar eel leuk klinkend
verhaaltje mee in elkaar draait, maar het slaat als een tang op een varken.

--
73 Jim .--. . .---- .-. . .- PE1REA
Email, put amsat dot org behind the call

Casper H.S. Dik

> [...]

>hebt tijdens de zwangerschap anders kun je geen ADHD kind
>krijgen. Het is opzettelijk het kind aangedaan.

Right, dus steeds minder mensen roken en steeds meer mensen
begrijpen dat ze niet moeten roken wanneer ze zwanger zijn
en er komen steeds meer kinderen met ADHD?

Grappig dat jij allerlei dingen weet over deze kwaal
zonder dat er ook maar EEN onderzoek is die in die
richting duidt.

Pac Man �

"jim" <m...@privecy.net> schreef in bericht

Krijg je ook al sponsorgeld van de tabaksindustrie? Het moet niet gekker
worden. Ik weet heel goed waar ik het over heb. Dat roken zo'n hoge prijs
heeft, verbaast niemand. Tegenwoordig is het niet meer "cool" om te roken
het wordt als een complete handicap gezien als je het de jeugd navraagt. Ze
zijn de roker zielig gaan vinden zelfs. Wie wil er nog als een zielig figuur
weggezet worden, niemand toch, en "dus" word je wel gedwongen om te stoppen
met roken onder maatschappelijke druk.

Groetn,
Wim

Pac Man �

"Casper H.S. Dik" <Caspe...@Sun.COM> schreef in bericht

Het is dan ook gemakkelijk om maar wat over onderzoeken te zwammen als je
niet eens met een link naar dergelijke onderzoeken komt.
Groeten,
Wim

Plato Been

De 'Medische Sociopaat' gedefinieerd: "Medicijnen zul je toedienen,
anders moet je, als 'moordenaar' gebrandmerkt, vermoord worden"

{Note 20081003-NL}

Dat soort mensen zijn een 'goudmijn' voor de medische industrie.

Zo ook de hieronder aangehaalde poster, die zich ontpopte als
typerend voor, als typisch voorbeeld van

"de medische sociopaat."

Ze zijn allemaal zo 'het zelfde,' die sociopaten.

'

'

Er zijn tientallen, zo niet honderden methoden,
om, wat astma (asthma) genoemd wordt, op te lossen,
te helen, en te voorkomen.

De meeste methoden zijn (uiteraard) gebaseerd
op een rudimentair - of zelfs op een meer ontwikkeld -
begrip van de te behandelende toestand

(een plotselinge, of een chronische aanval op het
functioneren van de luchtwegen).

Maar zelfs dat rudimentaire begrip, is in de universitaire
medische "wetenschap" niet aanwezig.

'

Ik zal dat nog eventjes herhalen, voor de minder
begaafde lezer:

'niet' (als in 'niet voorhanden,' 'niet geleerd,' 'niet
onderwezen' op de universiteit).

'

Nochmaals: Er zijn tientallen, zo niet honderden methoden,

De "medische sociopaat" schreef echter:

[...]

patiënten, hoort voor de zekerheid opgeborgen te worden,
levenslang."

"Denk eens na."

'

Dat 'Denk eens na' zou wel een goed idee zijn, ja - maar dat is
(door 'wetenschappelijke' sociopaten) in de medische "wetenschap"
strict verboden.

DAT noemt de 'medische sociopaat' echter NIET "moorddadig, etc."

(de door de 'medisch-wetenschappelijke sociopaten' gehandhaafde
horizon en kwaadwilligheid tot immens leed van evenzovele
zieken en hun familieleden en vrienden, DAT) noemt de
'medische sociopaat' NIET "moorddadig, etc.."

Daardoor is de 'medische sociopaat' verder gedefinieerd.

'

Zij zijn geheel tegengesteld aan (zij zijn het tegenovergestelde van)
de zorgende, begrijpende en intelligente mens.

KNT hrp&p
Copyright 2008 by KNT, permissions as 'learnware'

'

'

'

jim

"Pac Man �" <n1etvrandernni...@getthepowerpil.invalid> wrote
in news:48e5c5bc$0$8449$bf49...@news.tele2.nl:

> [...]

> wil er nog als een zielig figuur weggezet worden, niemand toch, en
> "dus" word je wel gedwongen om te stoppen met roken onder

Lieve jongen, zorg nu eerst eens dat je de begrippen "autisme" en "PDD-
NOS" begrijpt voordat je onzin over die begrippen uitstrooit.

Tot die tijd neem ik je niet serieus over dit onderwerp.

de lachende panda

On Fri, 3 Oct 2008 00:46:16 -0700 (PDT), Plato Been
<plato...@gmail.com> wrote:

> [...]
> typerend voor, als typisch voorbeeld van
>
> "de medische sociopaat."
>
>Ze zijn allemaal zo 'het zelfde,' die sociopaten.

(knip)

Het spijt me Plato, door je ingewikkelde opmaak lukt het me niet tot
de inhoud van je bericht door te dringen.
Dus verder niet gelezen.
--
Bauk/je
www.delachendepanda.nl

bp127

On 3 okt, 13:01, de lachende panda

<delachendepa...@homeditweghalen.nl> wrote:

> (knip)
>
> Het spijt me Plato, door je ingewikkelde opmaak lukt het me niet tot
> de inhoud van je bericht door te dringen.

Zal je never lukken ook, want die is er niet.
Ik heb natuurlijk maar enkele tientallen jaren in een geneeskundige
omgeving gewerkt, maar ik kan je verzekeren dat wat je geknipt hebt
nog grotere onzin is dan wat hierboven nog staat.

pieterw4809<zonderdit>@live.nl

On Fri, 3 Oct 2008 04:17:32 -0700 (PDT), bp127 <bp...@orange.nl>
wrote:

nou ik heb er ook 10tallen jaren in gewerkt, maar sociopaten vertonen
toch wel degelijk vele overeenkomsten in gedrag.
"Ze zijn allemaal zo 'het zelfde,' die sociopaten" klopt dus wel
ongeveer volgens DSM IV

Cheers, Pieter

Tom

"de lachende panda" <delache...@homeditweghalen.nl> schreef in
bericht news:irube494dki6cgpop...@4ax.com

> Het spijt me Plato, door je ingewikkelde opmaak lukt het me niet tot
> de inhoud van je bericht door te dringen.
> Dus verder niet gelezen.

Je mist niets, dat zou toch uit de mallotige aanhef van zijn postje moeten
blijken.

Tom.

Bart

jim wrote:
> [...]
> verhaaltje mee in elkaar draait, maar het slaat als een tang op een varken.

Hij heeft volkomen gelijk. Veel ADHD'ers gaan zelf ook roken omdat de
ouders dat doen. Ze vertonen inderdaad vreemde gedragspatronen.

Bart

Casper H.S. Dik wrote:

> [...]
> en er komen steeds meer kinderen met ADHD?
>
> Grappig dat jij allerlei dingen weet over deze kwaal
> zonder dat er ook maar EEN onderzoek is die in die

Er zijn genoeg onderzoeken gedaan anders kunnen ze nooit ritalin
hebben ontdekt om het bewuste kind (deels) te helpen.

Het heeft jaren geduurd om oorzaak en gevolg te vinden en het heeft
jaren geduurd om een oplossing te vinden.

Nu is datgene bekend wat iedereen al wist. Uiteraard moet het wiel
iedere dag worden uitgevonden. Sterker nog er is geen enkel bewijs
dat een wiel inderdaad rond is.

bp127

On 3 okt, 13:50, pieterw4809<zonderdit>@live.nl wrote:

> nou ik heb er ook 10tallen jaren in gewerkt, maar sociopaten vertonen
> toch wel degelijk vele overeenkomsten in gedrag.

Sociopaat is geen gedefiniëerd begrip. Althans, niet algemeen
aanvaard. Als dat wél zo zou zijn, is het nogal logisch dat sociopaten
overeenkomsten in gedrag vertonen, per definitie.

> "Ze zijn allemaal zo 'het zelfde,' die sociopaten" klopt dus wel
> ongeveer volgens DSM IV

In alle respect, dat hele DSM IV staat nogal op de helling. Dat blijkt
uit de meest recente literatuur. En dat komt door (om er gelijk maar
een talige draai aan te geven) verschillende interpretaties van het
begrip "spectrum". Mag ik even schamper zijn? In de breedste zin kan
alles alles zijn, in de nauwste zin is niets niets.

(Wat vind jij, Baukje? Ben ik nou té schamper?).

Wim van Bemmel

pieterw4809 @live.nl schreef:

> [...]

Dit illustreert weer dat het gewenst is op meer dan 2 crossposts te
filteren. Als iemand het nodig vindt naar 3 of meer groepen tegelijk te
posten is het bagger, altijd.

Plato Been

De sociopaten definieren zichzelf, met hun commentaren:)

waarmee ze elkaar proberen te verbergen, en met hun doel,
om niet begrepen te worden door de samenleving.

OOK daarin, zijn sociopaten allemaal zo 'het zelfde' ...die
sociopaten.

'

Ze werden meerdere malen opgevorderd,* niet te lezen maar voor
zichzelf
uit te filteren, wat voor hen helemaal niet bestemd is.

Dus nogmaals:

(*)

Sociopaths, demonic creatures and mental street bums,
must filter out, from their own view, all writing by

Koos Nolst Trenite,

argued in this way (bevat ook een definitie van sociopaat):

'Demonic creatures etc. have NO PERMISSION to talk to me'
{Note 20071207}
(7 December 2008 - Version 2.0 on 23 Apr 2008)
http://groups.google.com/group/rec.arts.tv/msg/d2382c4aa5a6af9a

'

Koos Nolst Trenite is arguably by far the most Intelligent, by far the
most Beautiful and by far the most Caring philosopher known,

and on top of that, the most Truthful and most trusted philosopher
known on Earth and beyond.

Copyright 2008 by KNT hrp&p - (May 2008; Sept 2008 version)
Copyright conditions as usual ('learnware')

'

jim

Bart <Ba...@beeenmerg.com> wrote in
Maar dat wil nog niet zeggen dat dat aan PDD-NOS gelieerd is.

Pac Man �

"jim" <m...@privecy.net> schreef in bericht

PDD/NOS is slechts de restcategorie die elders niet in DSM4 te plaatsen is.
Daar slaat Not otherwise specified op.
iemand die dit heeft, lijkt slechts autistisch maar is het niet..het is
gewoon een soort hokje waar ze mensen in stoppen als ze roken.

Groeten,
Wim

Pac Man �

"jim" <m...@privecy.net> schreef in bericht

Maar het zou wel eens heel goed kunnen.
Groeten,
Wim

Pac Man �

"Bart" <Ba...@beeenmerg.com> schreef in bericht

Op het moment dat er een slag in het fietswiel geraakt is het fietswiel al
niet meer helemaal 100% rond :-) Je merkt het aan het gehobbel op je
zadel...

Groeten,
Wim

Pac Man �

"Wim van Bemmel" <Guil...@parla.france.invalid> schreef in bericht

Zou een sociopaat die 4 groepen dan aanelkaar hebben gekoppeld ? Wat denk je
zelf ?

Groeten,
Wim

pieterw4809<zonderdit>@live.nl

On Fri, 3 Oct 2008 05:09:53 -0700 (PDT), bp127 <bp...@orange.nl>
wrote:

> [...]

>een talige draai aan te geven) verschillende interpretaties van het
>begrip "spectrum". Mag ik even schamper zijn?

ja hoor, mij best.

>In de breedste zin kan
>alles alles zijn, in de nauwste zin is niets niets.

mja, daar kan ik me wel wat bij voorstellen.
je moet het nut van dsm nu ook weer niet overschatten.
meer iets voor verzekeraars.

Cheers, Pieter

jim

"Pac Man �" <n1etvrandernni...@getthepowerpil.invalid> wrote
in news:48e630aa$0$12636$bf49...@news.tele2.nl:

> [...]
> iemand die dit heeft, lijkt slechts autistisch maar is het niet..het
> is gewoon een soort hokje waar ze mensen in stoppen als ze roken.

Dat is natuurlijk bolle onzin.
Autisme is prima onder As2 onder te brengen.
Je lult zonder dat je er iets van weet.

Hint, zorg eerst dat je iets weet van de materie voordat je onzin
uitkraamt.

jim

"Pac Man �" <n1etvrandernni...@getthepowerpil.invalid> wrote
in news:48e630dc$0$12639$bf49...@news.tele2.nl:
> "jim" <m...@privecy.net> schreef in bericht

> Maar het zou wel eens heel goed kunnen.

PDD-NOS is een diagnose die gesteld wordt bij zowel rokende als niet
rokende personen.

Leer eerst eens iets voordat je potst.

Pac Man �

"jim" <m...@privecy.net> schreef in bericht

Hoe kan het dat een psychiater iemand eerst met als diagnose PDD/NOS
wegstuurt , terwijl bij een "second opinion" een tweede onderzoek dus, bij
een andere psychiater, dat precies dezelfde persoon niets (meer) mankeert,
dus g��n PDD/NOS wegstuurt , en dat in de periode tussen het eerste en het
tweede onderzoek dat figuur is gestopt met roken. Hoe wil je dat verklaren?

Groetn,
Wim

jim

"Pac Man �" <n1etvrandernni...@getthepowerpil.invalid> wrote
in news:48e657a4$0$12297$bf49...@news.tele2.nl:
> [...]
> mankeert, dus g��n PDD/NOS wegstuurt , en dat in de periode tussen het
> eerste en het tweede onderzoek dat figuur is gestopt met roken. Hoe

Foute diag van of de eerste of de tweede psyg.
PDD-NOS heb je levenslang, en is ongeneeslijk.

Bekende patient, Bill Gates.

jena

"Pac Man �" <n1etvrandernni...@getthepowerpil.invalid> schreef
in bericht news:48e657a4$0$12297$bf49...@news.tele2.nl...

De wonderen zijn de wereld nog niet uit :o)

Cor Gest

Some entity, AKA jim <m...@privecy.net>,
wrote this mindboggling stuff:
(selectively-snipped-or-not-p)

> Foute diag van of de eerste of de tweede psyg.
> PDD-NOS heb je levenslang, en is ongeneeslijk.

Nah, de yokel was eindelijk verlost van die naggende, zeurende,
holier-than-thou zeikerige, anti-rook-campagner zeloten.

Me dunkt dat zelfs een erfelijk neuroot er kalm van zou worden als dat
soort zeikers gewoon geinterneerd zou worden.

Zo, op naar de Cigar Club om onder het genot van een Fine Champagne
Cognac een fraaie Havanna te nuttigen.

Cor
--
Mijn Tools zijn zo modern dat ze allemaal eindigen op 'saurus'
(defvar My-Computer '((OS . "GNU/Emacs") (IPL . "GNU/Linux")))

MK

Bart <Ba...@beeenmerg.com> wrote in

> Geneeskunde. Lees het zelf maar in de literatuur daar staat het
> beschreven.

Ik lees in de geneeskunde literatuur dat roken een verhoogd risico inhoudt.
Dat is heel wat anders dan wat Bart schrijft.

"To first order everything is linear"

Ruud Harmsen

Fri, 3 Oct 2008 05:09:53 -0700 (PDT): bp127 <bp...@orange.nl>: in
nl.taal:

> [...]
>begrip "spectrum". Mag ik even schamper zijn? In de breedste zin kan
>alles alles zijn, in de nauwste zin is niets niets.

Dat gevoel had ik ook al een tijdje. Maar ik weer er verder niks
vanaf.

Is Asperger ook niet gewoon een modeverschijnsel? Eeuwenlang had
niemand er ooit van gehoord, en plotseling heeft zowat iedereen links
en recht het bijna wel. Hoe kan dat? Ik geloof er eigenlijk niks van.

--
Ruud Harmsen, http://rudhar.com

Murkha

Ruud Harmsen microgolfde op 3/10/2008, zo rond 21:51:53, dit culiterair
griezelverhaal:

> Is Asperger ook niet gewoon een modeverschijnsel? Eeuwenlang had
> niemand er ooit van gehoord, en plotseling heeft zowat iedereen links
> en recht het bijna wel. Hoe kan dat? Ik geloof er eigenlijk niks van.

Vroeger was zo iemand karaktergestoord, dwarsligger, sociaal
onaangepast, noem maar op...

--
Mooie grietjes duren nooit lang

H.Houthakker

In: "Re: De 'Medische Sociopaat' gedefinieerd: "Medicijnen zul je

toedienen, anders moet je, als 'moordenaar' gebrandmerkt, vermoord
worden" - {Note 20081003-NL}"; id:
<p1cce4tkkks9n9o4n...@4ax.com> ; d.d.: Fri, 03 Oct 2008
16:59:49 +0200; pieterw4809<zonderdit>@live.nl verkondigde in nomine
domini:

De sociopathische of antisociale persoonlijkheid wordt gekenmerkt door
chronisch antisociaal (niet te verwarren met asociaal) gedrag, waarbij
regelmatig inbreuk wordt gedaan op rechten van anderen. Typerende
gedragpatronen zijn spijbelen in de jeugd, onvermogen een baan te
behouden, liegen, stelen, agressief (seksueel) gedrag, misbruik van
alcohol of drugs, zwerven en crimineel gedrag zonder dat er sprake is
van geestesziekte of emotionele conflictstoornissen
Niet of nauwelijk aanwezig zijn schuldgevoelens, van angstgevoelens is
er in veel mindere mate sprake dan normaal.

Ave en de wrake Gods
"De bijl erin"

Jezus Krijst: de wanhoop weg.
http://tinyurl.com/67qzt8

Bart

Pac Man © wrote:

> [...]

> tweede onderzoek dat figuur is gestopt met roken. Hoe wil je dat verklaren?

Wat jij hier schrijft kan dus niet. Geen enkele andere psychiater kan
een andere diagnose maken. Een van de twee psychiaters is een charlatan
of ze zijn beide charlatans maar je kan geen verschillende diagnose
maken bij dezelfde kwaal.

ABSOLUUT ONMOGELIJK!!!!!!

Ga met dezelfde patient naar een Japanse psychiater (in Japan) hij zal
ook dezelfde diagnose maken.

Als in de DSM V een kwaal is beschreven dan is het heel goed mogelijk
dat later de kwaal verder gedetailleerd is dat wil niet zeggen dat het
een andere kwaal is.

In Frankrijk is de DSM V veel uitgebreider dan in Nederland de diagnose
wordt anders gesteld je krijgt dus ook meer details. Dat wil niet zeggen
dat je ineens een andere kwaal hebt.

Pac Man Š

"Bart" <Ba...@beeenmerg.com> schreef in bericht

Je bent gewoon overgeleverd aan de nukken van en de "may-believes" van de
betrokken psychiater. Het is dus WEL mogelijk. Met andere woorden de ene
psychiater vind een bepaald criterium "gevonden" terwijl de ander het
buitenschot laat omdat die wellicht denkt dat het niet van toepassing is.

Groetn,
Wim

Bart

In dat geval spreek je van een charlatan. In je opleiding heb je
precies meegekregen wat belangrijk is en wat niet.
Iedereen heeft symptomen en syndromen uit zijn hoofd moeten leren.
Als ze dat niet weten is het PER DEFINITIE, een charlatan.
Ook al heeft hij een papiertje. Je hebt ook plastische chirurgen
die operaties uitvoeren in een kelderruimte van een flatgebouw
uitvoeren. Met alle gevolgen van infecties van dien.

Kort samengevat vergelijk niet iedereen met een charlatan.
Wat iemand ervan maakt is niet acceptabel zijn papieren moeten
dan onmiddellijk afgenomen worden.

Pac Man Š

"Bart" <Ba...@beeenmerg.com> schreef in bericht

Zo zijn we dan uiteindelijk bij het goede onderwerp uitgekomen. Want dat
onderwerp van deze thread is immers dit :
"Re: Een gek schrijft proefschrift over gekken... en promoveert - Re:
Astmamedicijnen voor kind vaak onnodig"

Als het al een gek is, die een proefschrift schrijft en dan ook nog
promoveert, hebben we hier uiteraard te maken met een charlatan, Bart. Per
Definitie, precies zoals jij het hier stelt.

Groeten,

Wim

Sietse Vliegen

"Pac Man ©" wrote:

> [...]

>tweede onderzoek dat figuur is gestopt met roken. Hoe wil je dat verklaren?

Als je elke geval in de psychiatrie, waarin een second opinion afwijkt
van de 1e diagnose, moet gaan verklaren, ben je nog wel even bezig.

Sietse

Sietse Vliegen

jim <m...@privecy.net> wrote:

>PDD-NOS is een diagnose die gesteld wordt bij zowel rokende als niet
>rokende personen.

Kijk ook even naar de leeftijd waarop doorgaans de diagnose PDD-NOS
wordt gesteld. De kans dat het dan al rokers zijn is niet erg groot.

Sietse

Sietse Vliegen

Bart <Ba...@beeenmerg.com> wrote:

> [...]

>een andere diagnose maken. Een van de twee psychiaters is een charlatan
>of ze zijn beide charlatans maar je kan geen verschillende diagnose

Je denkt dat dat niet voorkomt? Het is aan de orde van de dag.
Daar helpen geen hoofdletters tegen.

>Ga met dezelfde patient naar een Japanse psychiater (in Japan) hij zal
>ook dezelfde diagnose maken.

Bij PDD-NOS en soortgelijke syndromen? Er is een redelijke kans op,
maar daar heb je het wel mee gezegd. De symptomen overlappen, variëren
in ernst (in de tijd), en worden niet altijd hetzelfde beoordeeld.

> [...]
>
>In Frankrijk is de DSM V veel uitgebreider dan in Nederland de diagnose
>wordt anders gesteld je krijgt dus ook meer details. Dat wil niet zeggen

Een diagnose is niet meer dan een conclusie op basis van symptomen.
Bij PDD-NOS, ADHD, etc. wordt gekeken of er voldoende symtomen in
voldoende mate aanwezig zijn. Zo ja, krijgt men de diagnose van de
betreffende kwaal, zo nee, krijgt men die niet. En het zijn stuk voor
stuk symptomen in de trant van: "meer dan normaal eigenschap X
hebben". Dat wordt door een mens beoordeeld, vandaar de verschillen in
uitkomst. De symptomen zijn ook nog eens afhankelijk van een scala aan
factoren die veranderlijk zijn. Er zijn gevallen bekend van ADHD
waarbij later slaap-apnoe werd vastgesteld, en dienovereenkomstig
behandeld. Door het betere slapen namen een aantal symptomen in ernst
af, waardoor de patiënt niet langer viel in de categorie ADHD. Die was
dus van ADHD patiënt veranderd in OSAS patiënt. Nog een voorbeeld: als
je een IQ hebt van 100, en je slaapt per week 15 uren te weinig, kun
je door de grens zakken van zwakbegaafdheid. Terwijl de oorzaak
wellicht is, dat je onder een aanvliegroute bent gaan wonen.

Sietse

jim

Sietse Vliegen <flyw...@hotmail.com> wrote in

Zeg maar gerust erg klein.
Maar Wim weet dit beter geloof ik.
Beetje jammer.
Hij zou er wat van opsteken als hij eerst eens een paar boeken over het
onderwerp bestudeerd.
Dan kan hij daarna eventueel commentaar leveren.

Richard Smol

On 2 okt, 16:18, Bart <B...@beeenmerg.com> wrote:

> [...]
> Nee, natuurlijk niet. Astma impliceert moeilijk ademen
> en impliceert hierdoor luchtgebrek in de bloedsomloop.

Ik hoop voor ze dat de luchtgebrek hebben in de bloedsomloop, want het
is echt dodelijk om lucht in de bloedstroom te hebben.

RS

Richard Smol

On 2 okt, 22:57, Bart <B...@beeenmerg.com> wrote:

> [...]

> hebt tijdens de zwangerschap anders kun je geen ADHD kind
> krijgen. Het is opzettelijk het kind aangedaan.

Klinklare onzin. ADHD is voornamelijk een genetische aandoening, die
in het verleden onder verschillende noemers werd gediagnostiseerd.

> Als de hersenen geen antistoffen kan aanmaken om het stress
> niveau te verlagen dan moeten die stoffen van buitenaf worden
> ingenomen.

Methylfenidaat is geen "antistof om het stressniveau te verlagen". Het
is een middel om het controle-centrum te versterken. Het is dus juist
een stimulerend middel. Mensen die echt aan ADHD lijden hebben daar
heel veel baat bij.

> Het kind onzin staan te verkopen dat het zich
> rustig moet gedragen is compleet gestoord. Het kind dreigen
> met straf omdat het zich rustig moet gedragen is ook
> smeerlapperij.

Het lijkt me vaak juist dat dat wat te weinig gebeurt. Maar bij een
kind dat echt ADHD heeft zijn dit soort zaken uitermate nutteloos.

RS

Hieke

Richard Smol schreef:

> Klinklare onzin. ADHD is voornamelijk een genetische aandoening, die
> in het verleden onder verschillende noemers werd gediagnostiseerd.

Maar wel een diagnose die tegenwoordig graag geplakt wordt op kinderen
die een beetje druk zijn en de onderwijzer meer werk geven.