Guusje ter Horst wil meldingsplicht voor onschuldige burgers

Sjoerd Bakker

Een volstrekt onaanvaardbare aantasting van de burgerlijke vrijheden.
Het wordt tijd dat deze door en door corrupte politieke
leutergeneratie ophoepelt met hun sprookjes en paniekzaaierij over
hun, door onbehoorlijke inmening in de binnenlandse aangelegenheden
van andere anden, zelf uitgelokte mogelijke dreigingen.
Ausweiss, nein danke.

Gepubliceerd 2:47 14 maart 2007
Bron: Volkskrant.nl

Tweede Kamer gaat akkoord met wetgeving tegen terrorisme

Van onze verslaggeefster, Map Oberndorff

DEN HAAG - Een meerderheid in de Tweede Kamer stemt in met de Wet
bestuurlijke maatregelen nationale veiligheid, die volgens het kabinet
nodig is om terroristische aanslagen te kunnen voorkomen.

CDA, PvdA, VVD, ChristenUnie en SGP toonden zich dinsdag voorstander
van het wetsvoorstel, dat het mogelijk maakt maatregelen op te leggen
aan personen die in verband worden gebracht met terroristische
activiteiten.

Zij kunnen een verbod krijgen zich in een gebied of in de nabijheid
van een persoon te bevinden. Ook kunnen zij een meldingsplicht bij de
politie krijgen. ‘Het wetsvoorstel vult een gat tussen niets doen en
strafrechtelijk optreden’, aldus PvdA-Kamerlid Wolfsen.

Minister Ter Horst van Binnenlandse Zaken kan de maatregelen opleggen,
waartegen beroep openstaat bij de rechter. Volgens Ter Horst komen
maximaal twintig personen voor deze maatregelen in aanmerking.

SP, PVV, GroenLinks en D66 hebben bezwaren tegen de wet. De SP vindt
het grensvlak met het strafrecht schimmig: voor het opleggen van de
bestuurlijke maatregelen is niet vereist dat er een concrete
verdenking is.

Volgens PVV en GroenLinks leiden de maatregelen tot schijnveiligheid:
iemand met plannen voor een aanslag op Schiphol zal zijn doel wijzigen
na een gebiedsverbod voor de luchthaven te hebben gekregen.

Ook plaatsen de partijen vraagtekens bij de haalbaarheid van de
handhaving, omdat personen niet 24 uur per dag kunnen worden bewaakt.

Sjoerd Bakker

Ronin

On Wed, 14 Mar 2007 03:45:05 +0100, Sjoerd Bakker <sba...@home.nl>
wrote:

>Een volstrekt onaanvaardbare aantasting van de burgerlijke vrijheden.

<knip>

Zeg Sjoerd.. Ga je nu elke dag artikelen uit de krant hier posten? Dat
je een mening hebt is prima, maar om dat nou elke dag en tot vervelens
toe (!) hier te komen uitblèren..

Get a life dude..

--
http://usenet4all.com/ | Constant change is here to stay..

Sjoerd Bakker

On Wed, 14 Mar 2007 05:58:14 +0100, Ronin <pri...@usenet4all.org>
wrote:

><knip>
>
>Zeg Sjoerd.. Ga je nu elke dag artikelen uit de krant hier posten? Dat
>je een mening hebt is prima, maar om dat nou elke dag en tot vervelens
>toe (!) hier te komen uitblèren..

Homo! Ga jij je maar lekker melden bij het politiebureau van tante
Guusje; ik pas daarvoor.

>Get a life dude..

Doe het zelf ff.

donnerwetter!

Sjoerd Bakker heeft uiteengezet op 14-3-2007 :

> [...]
> hun, door onbehoorlijke inmening in de binnenlandse aangelegenheden
> van andere anden, zelf uitgelokte mogelijke dreigingen.

Die 'terreurdreiging' is ook een grote luchtbel, bedoeld om ons onze
rechten langzaamaan af te nemen. Al vier jaar christenhonden aan de
macht, nog vier erbij.... De regeringen Balkenende zijn niet mijn
regeringen...

david dirkse

"donnerwetter!" <tho...@donnerwetter.net> schreef in bericht

Ja, sommige terreurdaden gaan het voorstellingsvermogen te boven.
Of : leer lezen: Bagdad, Madrid, Londen.......
Toekomst : Madurodam opent ontploft Amsterdam centraal ????
vrgr
David

Bird

wrote:

> [...]

>politie krijgen. ‘Het wetsvoorstel vult een gat tussen niets doen en
>strafrechtelijk optreden’, aldus PvdA-Kamerlid Wolfsen.

Ik vraag me dan af op grond waarvan je in deze categorie verdachten
zou vallen. het heet officieel natuurlijk geen "verdachte", maar het
komt er natuurlijk wel op neer.

Te actief met je fototoestel? Te actief thuis achter je PC, op
verkeerde websites en discussiegroepjes? Verkeerd gekleed, op straat?

En op grond waarvan worden dan die "straffen" bepaald? Kan je in
beroep? Als ik op die lijst sta,mag ik dan nog met de trein reizen,
bijvoorbeeld naar mijn werk? (oei gevaarlijk, een mogelijke
terroristische activiteit in de trein)

Gr,
Arne Vogel.

Bird

On Wed, 14 Mar 2007 09:34:20 +0100, "david dirkse"
<dex.d...@hccnet.nl> wrote:

>Ja, sommige terreurdaden gaan het voorstellingsvermogen te boven.

Juist.

Hoe had jij dat dan willen voorkomen? Al die duizenden mensen in het
WTC of in die treinen in Madrid bij voorbaat als verdacht bestempelen?

Kiezen voor de methodes zoals in de schurkenstaten wordt toegepast;
verdacht totdat het tegendeel bewezen is?

Gr,
Arne Vogel.

donnerwetter!

david dirkse formuleerde op woensdag :

Die aanslagen worden door de kabinetten Balkenende misbruikt voor de
vrijheidsinperking. Het volk slaapt vervolgens gewoon verder...

Message has been deleted

Sjoerd Bakker

On Wed, 14 Mar 2007 09:34:20 +0100, "david dirkse"
<dex.d...@hccnet.nl> wrote:

Tsja, als je in deze tijd nog koloniaaltje gaat spelen kun je
natuurlijk wat terug verwachten. Het zat er voor Amerika al een hele
tijd aan te komen, en ik kon er persoonlijk niet militair, maar wel
politiek achter staan. Net goed; ik hoop dat deze Guusje een soort
behandeling krijgt als Kosto indertijd. En hoe zit het trouwens met
Louis Sévčke; het stink daar erg naar een doofpot.

>Toekomst : Madurodam opent ontploft Amsterdam centraal ????

Sjoerd Bakker

david dirkse

"Bird" <news...@xs4all.nl> schreef in bericht
er zit inderdaad weinig anders op.
Terrorismebestrijding zet de rechtstaat op het hellend vlak.
De AIVD zou nu zo'n 150 personen in de peiling houden.
Welnu, kijk wat de middelen van bestaan van die mensen zijn.
Als ze geen bijdrage aan de samenleving leveren / studeren etc.
en in het thuisland niet worden vervolgd dan zou ik zeggen : eruit.
Wie haat predikt met dubbel paspoort : wegwezen.
Wie een strafblad heeft en dubbel paspoort : idem.
Veel narigheid en overlast is het gevolg van zwakke ordehandhaving
in de afgelopen decennia.
Dat is vooral heel triest voor al die immigranten die hier wel een
toekomst willen opbouwen.
De goeden lijden onder de kwaden, gevolg van slappe heelmeesters.
vrgr
David

Anneke.A

"david dirkse" <dex.d...@hccnet.nl> wrote in message

Wel een beetje bij de les blijven hoor. Het gaat niet alleen om terreur. De
wetgeving gaat me misschien wat ver. Maar dat er maatregelen informeel (niet
juridisch sluitend) gebeuren vind ik eigenlijk helemaal niet kunnen. Tegen
een beschikking van Guusje kun je in beroep bij de kortgeding rechter.

Iemand die in een blijf huis zit beschermen tegen een
apekool-familietrots-idioot? Prima. Een gek die allerlei schiet en
boemspullen verzamelt en in vrijheid moet worden gesteld vanwege een
rechtelijke dwaling? Ook goed. Een AIVD die niks concreets heeft over iemand
maar waarvan je op de klompen kunt aannemen dat er iets staat te gebeuren en
niets heeft om de malloot voor aan te pakken? Ga je gang. Dit is in plaats
van de gedachtenkronkel om 20-30 mensen per jaar op te pakken en met een
gefabriceerde aanklacht in de bak te laten afkoelen.

Het is onze vrijheid of de vrijheid van een paar getiktelingen om narigheid
aan te richten waar de staat formeel machteloos is.

A.

Sjoerd Bakker

On Wed, 14 Mar 2007 11:01:45 +0100, "Anneke.A" <andr...@planet.nl>
wrote:

>Iemand die in een blijf huis zit beschermen tegen een
>apekool-familietrots-idioot? Prima.

Mits er wat te beschermen valt, en daar moet je m.i. *concrete*
aanwijzingen voor hebben.

> Een gek die allerlei schiet en
>boemspullen verzamelt en in vrijheid moet worden gesteld vanwege een
>rechtelijke dwaling? Ook goed.

Wapenbezit is gewoon strafbaar, en kan dus ook overeenkomstig de
huidige wetgeving worden aangepakt.

> Een AIVD die niks concreets heeft over iemand
>maar waarvan je op de klompen kunt aannemen dat er iets staat te gebeuren en
>niets heeft om de malloot voor aan te pakken? Ga je gang.

Nee, dat is me veel te vaag. Dat kan echt niet.

Anneke.A

"Sjoerd Bakker" <sba...@home.nl> wrote in message

> Mits er wat te beschermen valt, en daar moet je m.i. *concrete*
> aanwijzingen voor hebben.

En jouw voorstel om eerwraak te helpen tegengaan is ....

> Wapenbezit is gewoon strafbaar, en kan dus ook overeenkomstig de
> huidige wetgeving worden aangepakt.

Justitie kan falen. Ex-TBS faalt ook.

> Nee, dat is me veel te vaag. Dat kan echt niet.

Neem aan dat er een Koerd in dit land een aanslag voorbereidt in Duitsland.
Hier zijn het geen terroristen en de PKK wordt in Duitsland daar wel voor
aangezien. Laat je zo iemand zich bij tijd en wijle melden om er toch nog
even mee te praten en uit te leggen wat er gaat gebeuren als hij/zij toch
doorzet? Of ga je met de armen over elkaar staan wachten en daarna oppakken
en uitleveren als je de kans krijgt?

A.

Bird

On Wed, 14 Mar 2007 11:41:31 +0100, "Anneke.A" <andr...@planet.nl>
wrote:

> [...]
>doorzet? Of ga je met de armen over elkaar staan wachten en daarna oppakken

Wie? Welke Koerd?

Op grond waarvan dwing je die man om zich regelmatig bij de politie te
melden? En waarom een Koerd wel en bijvoorbeeld een Fransman niet?

Je noemt zelf al de PKK. Misschien is het zinvoller om hierin dezelfde
lijn te volgen als in Duitsland. Zorg dat je hier geen PKK leden /
aanhangers hebt rondlopen. Dat is al lastig genoeg.

Gr,
Arne Vogel.

Bird

Weet je wel hoeveel 150 is t.o.v. de totale Nederlandse bevolking? Het
is toch van de zotte om voor 150 man je vrijheid in te perken en ons
rechtsysteem uit te gaan hollen?

Gisteren zijn er 170 man opgepakt in Utrecht, allemaal blank gajes. Ga
je daar ook preventieve maatregelen tegen nemen?

Gr,
Arne Vogel.

Hans

wrote:

>Een volstrekt onaanvaardbare aantasting van de burgerlijke vrijheden.

Tja, dat zijn nu eenmaal de tijden waarin wij leven.
Beter dat, dan een bomaanslag op Utrecht Centraal!
Nóg beter zou zijn een flinke aanslag ergens in Zwolle :)

Sjoerd Bakker

wrote:

>"Sjoerd Bakker" <sba...@home.nl> wrote in message

>En jouw voorstel om eerwraak te helpen tegengaan is ....

Aangifte doen. Aan eerwraak jegens personen blijf-huizen gaat volgens
mij in veel gevallen mishandeling vooraf. En als ze dat niet willen is
het hun eigen risico.

>Justitie kan falen. Ex-TBS faalt ook.

Leuterkoek. De resultaten van TBS zijn prima, en de AIVD kan niet het
werk van justitie over gaan doen.

>Neem aan dat er een Koerd in dit land een aanslag voorbereidt in Duitsland.

Hoe weet je dat als je "niets concreets" hebt?! Dat is nou juist het
punt.

Sjoerd Bakker

On Wed, 14 Mar 2007 11:50:26 +0100, Hans <n...@spam.com> wrote:

>Tja, dat zijn nu eenmaal de tijden waarin wij leven.

En daar leuter jij lekker aan mee.

Anneke.A

"Bird" <news...@xs4all.nl> wrote in message

Duitsland.

> Wie? Welke Koerd?

Neem aan....

peterst...@hotmail.com

On Mar 14, 10:43 am, "david dirkse" <dex.dir...@hccnet.nl> wrote:

> [...]
> toekomst willen opbouwen.
> De goeden lijden onder de kwaden, gevolg van slappe heelmeesters.

Om nog even een stapje verder te gaan...

Van de "linkse kerk" mogen de "goede" immigranten blijkbaar niet
lijden onder het wangedrag van de "slechte" immigranten.

Maar als de gewone Nederlanders lijden onder de "slechte" immigranten
(misdaad, islamitisch fascisme, enorme rekening van het onevenredig
beslag op sociale voorzieningen van de "slechte" immigranten) dan is
dat blijkbaar veel minder belangrijk, en wordt er gewaarschuwd dat je
daar vooral niet boos over mag worden want dan ben je een "racist".

Met andere woorden: als de "linkse kerk" moet kiezen tussen het risico
dat de oorspronkelijke Nederlanders opgezadeld worden met een
"slechte" immigrant als je vrije immigratie toestaat, en het risico
dat een "goede" immigrant uitgezet wordt als je op grote schaal
immigranten weert of uitzet, dan kiest ze liever voor voor het risico
dat de oorspronkelijke Nederlanders opgezadeld worden met een
"slechte" immigrant.

Mijn conclusie is dan dat de belangen van de "goede" immigranten veel
zwaarder tellen dan die van de oorspronkelijke Nederlanders.
"Onze" politiek-correcte volksvertegenwoordigers zetten zich in de
praktijk dus in voor de belangen van elk volk behalve het Nederlandse
volk.

In mijn ogen is de PvdA de grootste landverraderspartij sinds de NSB.

Anneke.A

> Aangifte doen. Aan eerwraak jegens personen blijf-huizen gaat volgens
> mij in veel gevallen mishandeling vooraf. En als ze dat niet willen is
> het hun eigen risico.

Merkwaardige argumentatie als preventie aan de orde is.

> Leuterkoek. De resultaten van TBS zijn prima, en de AIVD kan niet het
> werk van justitie over gaan doen.

Lees je wel eens iets over percentages recidives van ex TBS-ers en over
falende Justitie?

Duitsland.

> Hoe weet je dat als je "niets concreets" hebt?! Dat is nou juist het
> punt.

Die "Koerd" verzamelt materiaal en email verkeer geeft aanwijzingen waar
e.e.a. uit blijkt. En niemand doet iets?

Cheche

On 14 Mar 2007 04:43:52 -0700, peterst...@hotmail.com wrote:

>Om nog even een stapje verder te gaan...
>
>Van de "linkse kerk" mogen de "goede" immigranten blijkbaar niet
>lijden onder het wangedrag van de "slechte" immigranten.

Omdat jij niet van die 'kerk' bent, mag dat blijkbaar van jou wel.

Adiós,

Cheche

Onder het plaveisel het moeras

On 14 mrt, 03:45, Sjoerd Bakker <sbak...@home.nl> wrote:
> [...]
> hun, door onbehoorlijke inmening in de binnenlandse aangelegenheden
> van andere anden, zelf uitgelokte mogelijke dreigingen.

En dat leutert iemand die Geurt steunt.

Werkelijk Sjurdjen, meer dan 2 decennia sjoerdbakkeren heeft jouw
geestelijke vermogens grondig aangetast.

Sjoerd Bakker

On Wed, 14 Mar 2007 12:58:25 +0100, "Anneke.A" <andr...@planet.nl>
wrote:

>"Sjoerd Bakker" <sba...@home.nl> wrote in message

>Merkwaardige argumentatie als preventie aan de orde is.

Op een moment dat iemand eerwraak beraamt ben je wat betreft preventie
al veel te laat. Dan moet je echt in een heel andere hoek denken. Ik
zou overal waar problemen zijn sociaal-maatschappelijke contacten gaan
leggen in plaats van de AIVD in te schakelen. Je hebt wat betref
preventie veel meer aan maatschappelijk werk als er geen concrete
aanwijzingen voor strafbare zaken zijn.

>Lees je wel eens iets over percentages recidives van ex TBS-ers en over
>falende Justitie?

Ja. Vergeleken met gewone gevangenisstraf ligt het aantal
TBS-recidives *veel* lager. Dat is natuurlijk al erg genoeg, maar ik
zie niet in waarom ex-TBS-ers dan meer in de gaten moeten worden
gehouden. Dat is onlogisch.

>Die "Koerd" verzamelt materiaal

Daar kun je niet aan gaan beginnen... mensen hebben er toch recht op
om zich over van alles en nog wat te informeren?! Je schiet hier dan
je doel voorbij; ik zou het dan echt meer in de sfeer van
voorlichtingscampagnes en maatschappelijk werk houden.

> en email verkeer geeft aanwijzingen waar e.e.a. uit blijkt.

Dan hangt het er weer van af hoe concreet het is.

> En niemand doet iets?

Ruud Harmsen

14 Mar 2007 04:43:52 -0700: peterst...@hotmail.com: in
nl.politiek:

>Mijn conclusie is dan dat de belangen van de "goede" immigranten veel
>zwaarder tellen dan die van de oorspronkelijke Nederlanders.

Misschien moet je gewoon eens ophouden met steeds maar
kleuronderscheid te maken, maar naar de individuele situatie en
achtergrond van mensen kijken.

>"Onze" politiek-correcte volksvertegenwoordigers zetten zich in de
>praktijk dus in voor de belangen van elk volk behalve het Nederlandse
>volk.

Racistische praat.

>In mijn ogen is de PvdA de grootste landverraderspartij sinds de NSB.

Volgens zijn is racisme en gewelddadig islamitisch fundamentalisch de
twee grootste bedreigingen van de vrede in deze tijd. Het christelijk
fundamentalisme vind ik ook wel eng trouwens.

--
Ruud Harmsen - http://rudhar.com

Ruud Harmsen

Wed, 14 Mar 2007 13:31:08 +0100: Sjoerd Bakker <sba...@home.nl>: in
nl.politiek:

Een Koerd die Türk heet of een Turk die Kurt heet? Kan allebei.

david dirkse

"Bird" <news...@xs4all.nl> schreef in bericht

even een lesje:
het gajes in Utrecht zijn geen terroristen.
Op het moment van overtreding moeten ze worden ingerekend en bestraft.
Heropvoedings-instituten / dwangarbeid lijken mij prima instrumenten.

Terroristen brengen de maatschappij zoveel schade toe, dat hier *wel*
preventieve
maatregelen nodig zijn.
Daarbij mag af en toe best een onschuldige de dupe van worden.

Vergelijk het met een oorlogssituatie : collateral damage wordt geaccepteerd
omdat hier het groepsbelang ver uitsteigt boven individueel belang.

vrgr
David

david dirkse

<peterst...@hotmail.com> schreef in bericht

In de optiek van "links" is de (kapitalistische) maatschappij
slecht en dient die hervormd te worden.
Het individu is goed, dus beperkt aansprakelijk en slachtoffer van die
vermaledijde
kapitalistische maatschappij.
Daarom vindt men het niet erg dat die maatschappij met ellende
(criminele immigranten, recidiverende tbs'ers met verlof,
draaideurcriminelen) wordt opgezadeld.
Misdaad sterkt deze landverraders in de overtuiging dat collectieve
hervorming nodig is. (en zij de aangewezen uitvoerders)

Inderdaad weinig verheffend.
Spreek met burgers die door tuig zonder reden in elkaar zijn geslagen.
Tuig, dat er zonder- of met een taakstrafje afkomt .
Tuig, dat ervoor meestal al veelvuldig met politie in aanraking kwam en
desondanks vrij rondliep.

vrgr
David

david dirkse

"Anneke.A" <andr...@planet.nl> schreef in bericht
dat is het trieste: binnen onze gekoesterde rechtsstaat is de nieuwe
narigheid niet goed aan te pakken.

vrgr
David

Ronin

On Wed, 14 Mar 2007 10:02:59 +0100, Sjoerd Bakker <sba...@home.nl>
wrote:

<knipje>

> En hoe zit het trouwens met Louis Sévčke; het stink daar erg naar
> een doofpot.

Omdat de nieuwswaarde van een doodgeschoten aktivist beperkt is?
Sjoerd leest er nix over in de krant, en dan zal er wel sprake
zijn van een doofpot..

:-)

--
http://usenet4all.com/ | Constant change is here to stay..

Ronin

On Wed, 14 Mar 2007 09:25:41 +0100, donnerwetter!
<tho...@donnerwetter.net> wrote:

<knip>

> Die 'terreurdreiging' is ook een grote luchtbel

En dan nog.. Gebiedsverboden? Een abonnementje Google Earth helpt
elke toerist uit de brand :-)

Sjoerd Bakker

On Wed, 14 Mar 2007 16:29:23 +0100, Ronin <pri...@usenet4all.org>
wrote:

> [...]
>
>Omdat de nieuwswaarde van een doodgeschoten aktivist beperkt is?
>Sjoerd leest er nix over in de krant, en dan zal er wel sprake

Ik vind het alleen opvallend dat het die inmiddels voormalige
burgemeester van Nijmegen is die met zo'n bijltje hakt. Sterk
repressief ingesteld, lijkt me.

Ronin

On Wed, 14 Mar 2007 16:44:45 +0100, Sjoerd Bakker <sba...@home.nl>
wrote:

<knipje>

> Ik vind het alleen opvallend dat het die inmiddels voormalige
> burgemeester van Nijmegen is die met zo'n bijltje hakt. Sterk
> repressief ingesteld, lijkt me.

Je zou ook kunnen stellen dat 't niet zo'n agressieve narcist is als
Sjoerd..

Sjoerd Bakker

On Wed, 14 Mar 2007 16:46:12 +0100, Ronin <pri...@usenet4all.org>
wrote:

Als er iets narcistisch is vind ik het wel om onschuldige Nederlanders
zo'n meldingsplicht op te leggen. Wie denkt ze g.v.d. wel niet dat ze
is?! Ik hoop dat ze eens flink wordt aangepakt door het actiewezen.

el misti ©

"david dirkse" <dex.d...@hccnet.nl> schreef in bericht

In *jouw* optiek van links...

Sjoerd Bakker

On Wed, 14 Mar 2007 15:35:25 +0100, "david dirkse"
<dex.d...@hccnet.nl> wrote:

>binnen onze gekoesterde rechtsstaat is de nieuwe
>narigheid niet goed aan te pakken.

Dociele leuterkoek.

Bird

<dex.d...@hccnet.nl> wrote:

>dat is het trieste: binnen onze gekoesterde rechtsstaat is de nieuwe
>narigheid niet goed aan te pakken.

Dan hoef je nog niet buiten de rechtstaat te treden.

Gr,
Arne Vogel.

Message has been deleted

Sjoerd Bakker

On Wed, 14 Mar 2007 19:22:34 +0100, Joop612 <joo...@aol.fr.invalide>
wrote:

>On Wed, 14 Mar 2007 16:49:11 +0100, Sjoerd Bakker wrote
>(in article <g86gv2pgd3ufded8f...@4ax.com>):

>De gekozen minister van Binnenlandse zaken!

W.m.b. minder dan een moffenhoer.

>Durf je zelf niet? Zoiets heet "aanzetten tot geweld"

Dat is laster.

Havel

"Joop612" <joo...@aol.fr.invalide> schreef in bericht

> On Wed, 14 Mar 2007 16:49:11 +0100, Sjoerd Bakker wrote
> (in article <g86gv2pgd3ufded8f...@4ax.com>):

> De gekozen minister van Binnenlandse zaken!

Ministers worden niet gekozen.

.Ronald van Voren

On Wed, 14 Mar 2007 09:51:37 +0100, Bird <news...@xs4all.nl> wrote:

> [...]
>beroep? Als ik op die lijst sta,mag ik dan nog met de trein reizen,
>bijvoorbeeld naar mijn werk? (oei gevaarlijk, een mogelijke

Anders laat de overheid wel een TBS'er ontsnappen om je te liquideren.
--
http://afluisterland.nl/ronald/
http://geocities.com/ronaldvanvoren/

De staat verdrukt, de wet is gelogen, de rijkaard leeft zelfzuchtig voort.

david dirkse

"Bird" <news...@xs4all.nl> schreef in bericht

dat geldt in laatste instantie alleen voor lieden die zich liever laten
afslachten.
Bovendien is pacifisme een uitnodiging tot geweld.
Ga eens voor de klas staan en vertel je lln. dat je nooit straf zult geven.
hahaha, binnen de kortste keren mollen de lieverdjes elkaar en vliegt
de rommel door het lokaal.
Een beetje dreiging, strafwerk, nablijven en even later gedraagt ieder zich
voorkomend en meegaand en toont zich diep tevreden.
vrgr
David

Sjoerd Bakker

On Wed, 14 Mar 2007 21:29:58 +0100, Joop612 <joo...@aol.fr.invalide>
wrote:

>On Wed, 14 Mar 2007 19:28:33 +0100, Sjoerd Bakker wrote
>(in article <2lfgv21hfs5hjkjp1...@4ax.com>):

>Beter een moffenhoer dan een scheldende homofiele pedo zoals jij.

Leugenaar. Ook beweerde ik niet dat ze een moffenhoer is, maar kwa
fascistische mentaliteit zelfs nog minder.

Ruud Harmsen

Wed, 14 Mar 2007 19:22:34 +0100: Joop612 <joo...@aol.fr.invalide>: in
nl.politiek:

>De gekozen minister van Binnenlandse zaken!

Ministers worden niet gekozen.

--
Ruud Harmsen - http://rudhar.com

DMZ: http://rudhar.com/politics/devmrdzk

Message has been deleted

Daniel

"Sjoerd Bakker" <sba...@home.nl> schreef in bericht

> [...]
> hun, door onbehoorlijke inmening in de binnenlandse aangelegenheden
> van andere anden, zelf uitgelokte mogelijke dreigingen.

Ik zie dat toch net even anders....
Het gaat niet om onschuldige burgers maar om (potentiele) teroristen waarbij
het openbaar ministerie te stom is om ze veroordeeld te krijgen.
Die zouden immers nog moeite hebben om een terorist veroordeeld te krijgen
waarvan op video is vastgelegd dat hij de bom legt en deze laat afgaan en
vervolgens een volledige bekentenis heeft afgelegd. Dan zouden ze het nog zo
weten te verpesten dat de persoon wordt vrijgesproken wegens gebrek aan
bewijs.

el misti ©

"Daniel" <ge...@geen.pl> schreef in bericht

> [...]
> zo weten te verpesten dat de persoon wordt vrijgesproken wegens gebrek aan

dom gejank.

peterst...@hotmail.com

On Mar 14, 1:03 pm, Cheche <cheche.che...@WEGHALENlycos.nl> wrote:

> Omdat jij niet van die 'kerk' bent, mag dat blijkbaar van jou wel.

De wereld zit ingewikkelder in elkaar. In het hele immigratievraagstuk
worden de belangen van de oorspronkelijke Nederlanders namelijk
systematisch doodgezwegen. Als je je kop diep in het zand steekt en
alleen maar de vraag stelt "ben je er voor of tegen dat allochtonen
gelukkiger worden?" dan zou je wel gek zijn om hier "nee" op te
antwoorden.

Maar de situatie is ingewikkelder. De vervolgvragen zijn namelijk:
"Wie moet dat betalen?" of "Wie wordt daar slechter van?" (antwoord:
de oorspronkelijke Nederlanders). En vervolgens komt de vraag: "Wat
krijgt het Nederlandse volk terug voor de immense hoeveelheid geld en
andere schaarse middelen zoals woonruimte, die de immigranten ons
kosten?" Dan is het antwoord heel erg negatief. Hooguit wat achteraf
verzonnen wauwelverhaaltjes over de "culturele verrijking" die in de
praktijk enorm tegenvalt.

Let maar eens op: in elke discussie met voorstanders van de
"multiculturele samenleving" worden de belangen van de oorspronkelijke
Nederlanders systematisch genegeerd. Er wordt niet eens gezegd "De
oorspronkelijke Nederlanders zijn niet belangrijk", het gaat verder:
de belangen van de oorspronkelijke Nederlanders worden totaal en
volkomen doodgezwegen in de argumentatie van de Linkse Kerk. Daar zit
een vorm van zelfhaat of andere krankzinnigheid achter die ik maar
moeilijk kan doorgronden.

peterst...@hotmail.com

On Mar 14, 1:44 pm, Ruud Harmsen <realemailons...@rudhar.com.invalid>
wrote:

> Volgens zijn is racisme en gewelddadig islamitisch fundamentalisch de
> twee grootste bedreigingen van de vrede in deze tijd.

In de jaren `70 hebben we een aantal politieke beslissingen genomen
(o.a. het hier houden van tijdelijke gastarbeiders, gezinshereniging,
enzovoort) die als gevolg hadden dat vele honderdduizenden moslims een
Nederlands paspoort kregen.
Vraagje: met de kennis die je nu hebt over de gevolgen ervan, vindt je
dat dat indertijd goede beslissingen geweest waren?

> Het christelijk
> fundamentalisme vind ik ook wel eng trouwens.

Mee eens. Echter het moderne Christendom heeft geen equivalent van de
Sharia die niet-moslims tot tweederangs mensen met minder rechten
bestempelt, en heeft ook geen equivalent van Jihad (heilige oorlog van
de Islam). De kruistochten zijn al eeuwen uit de mode en de Katholieke
kerk (die de drijvende kracht was achter de kruistochten) heeft in
1864 officieel erkend dat er een scheiding dient te zijn tussen kerk
en staat:

http://en.wikipedia.org/wiki/Separation_of_church_and_state#Roman_Catholic_views

Met andere woorden: sommige fundamentalistische Christenen zijn
mischien net zo geschift als fundamentalistische moslims, maar
uiteindelijk wel betere buren. En dat is wat zwaar weegt naar mijn
mening.