Jongens, we worden besodemieterd....

Drßükkake®©

Jongens, ik heb gisteravond even door mijn bankafrekeningen en
administratie van 1998 gelopen....
In 1998 kostte een liter benzine 2 gulden 20 (1 euro) en nu 1 euro 58
(58% inflatie)

Mijn gas en licht rekening was per maand 120 gulden (54 euro) , nu 90
euro ( 67% inflatie)

Aan gemeentelijke belastingen was ik per jaar 450 gulden (205 euro)
kwijt, nu 550 euro (168% inflatie)

Aan huur was ik 627 gulden (285 euro) nu 400 euro (40% inflatie !)

In Amsterdam parkeerde ik voor 2 gulden per uur, nu 4 euro 40 !!!! (
390% inflatie !!!!)

Aan wegenbelasting betaalde ik 200 gulden (90 euro) per jaar nu 135 euro
(50% inflatie !!!)

Aan ziektekosten betaalde ik 80 gulden (41 euro) per maand, nu 125 euro
(204% inflatie !!!!!!!!!!!!)

En dan de horeca: in 1998 kostte een Febo Kroket 1 gulden (45 eurocent)
nu 1 euro 40 (222% INFLATIE !!!!!!)

Een biertje was 2 gulden (90 eurocent) nu 2 euro!!!!!! (110% inflatie)

En nu de officiele cijfers van het CBS;

De afgelopen 10 jaar bedroeg de inflatie 25% (bron: CBS)

1998 2,0
1999 2,2
2000 2,6
2001 4,5
2002 3,4
2003 2,1
2004 1,2
2005 1,7
2006 1,1
2007 1,6

WE WORDEN BESODEMIETERD !!!! ALLES WAT IK KOOP IS DUURDER GEWORDEN MET
VEEL MEER DAN 25% EN TOCH WORDT ER BEWEERD DAT ALLES GOED GAAT.

DEZE REGERING LIEGT ONS VOOR. STEMT GEERT WILDERS, HIJ GAAT DE INFLATIE
VERLAGEN.

Johnny

"Drßükkake®©" <Drßükkake®©@gmail.com> schreef in bericht

> Jongens, ik heb gisteravond even door mijn bankafrekeningen en
> administratie van 1998 gelopen....
> In 1998 kostte een liter benzine 2 gulden 20 (1 euro) en nu 1 euro 58 (58%
> inflatie)

Als jij nu eens een strippenkaart aanschafte, naar Shell bust en jezelf nu
eens verdronk in een vat benzine?

Drßükkake®©

Johnny wrote:
> "DrßükkakeŽŠ" <DrßükkakeŽŠ@gmail.com> schreef in bericht
>

> verdronk

Nee, Geert moet je stemmen, niet Rita!

Johnny

> [...]

Draai maar weer om de hete brij heen.
Als je wat te zeiken hebt over de benzineprijs koop je gewoon een baal hooi
en een ezel en ga je voortaan wat eerder van huis.

Drßükkake®©

Johnny wrote:
> [...]
> Als je wat te zeiken hebt over de benzineprijs koop je gewoon een baal hooi
> en een ezel en ga je voortaan wat eerder van huis.

daar krijg ik een boete voor als ik met een ezel over de snlweg ga.
JA, EN DE BOETES ZIJN IN DE AFGELOPEN 10 JAAR OOK MEER DAN VERDUBBELD!
10 JAAR GELEDEN ZONDER GORDEL: 60 gulden, nu 200 GULDEN (90 euro) !!!!!

Jack Random

"Drßükkake®©" <Drßükkake®©@gmail.com> schreef in bericht

Voordat het CBS de zwarte piet weer krijgt toebedeeld, wil ik als CBS'er
toch even reageren... Ik hou me niet bezig met prijsindexcijfers of
inflatie, maar als ik het goed heb word de CPI en het inflatiecijfer
voornamelijk bepaald aan de hand van goederen die je koopt, en worden de
vaste lasten en belastingen buiten beschouwing gelaten. Dus wel de benzine,
de Febo kroket en het biertje, maar niet je gas, licht en water. Ik ben ook
benieuwd, dus ik zal het eens navragen bij de collega's. Maar voor degenen
die denken dat wij moedwillig het inflatiecijfer veranderen om het kabinet
uit de wind te houden: een dikke middelvinger! :)

Jack Random (trotse ambtenaar).

Johnny

"Drßükkake®©" <Drßükkake®©@gmail.com> schreef in bericht

Doe jij lekker je gordel om op die ezel en draaf jezelf in een diepe gracht!

Drßükkake®©

Het Grote Bedrog

Willem Middelkoop - 7 januari 2005

Volgens de officiële cijfers van het CBS is de inflatie laag. Met de
huidige 1,2 % zijn we zelfs op het laagste punt aangekomen in de laatste
15 jaar. Een lage inflatie is prettig voor iedereen, maar vooral voor de
overheid. Looneisen, pensioenen en andere uitkeringen worden allemaal
hoger als de inflatie oploopt.

Maar er is een nog veel groter belang om de inflatie laag te houden.
Oplopende inflatie zorgt natuurlijk ook voor oplopende rentes. En dat is
iets wat we in onze schuldoverladen toestand natuurlijk niet kunnen
gebruiken.

Daarom zien we allerlei vormen van vreemde statistische tovenarij
ontstaan om inflatiecijfers laag te houden. Door het ontbreken van
belangrijke uitgaven in het inflatiemandje zegt het inflatiecijfer
weinig meer over de koopkrachtontwikkeling.

Hoeveel snackbars zijn er in Groningen?
Veel van de prijsstijgingen die we meemaken zien we niet terug in de
inflatiecijfers. De verhoogde ziektekostenpremie zit niet in het model.
Net zo min als de exploderende pensioenpremie. Alleen de sterke stijging
van deze kosten zet de koopkracht al extreem onder druk.

Maar het CBS geeft vreemd genoeg geen enkele gegevens over de feitelijke
koopkrachtontwikkeling. De laatste cijfers zijn van twee jaar geleden.
Maar gelukkig wordt de ontwikkeling van het aantal snackbars in
Groningen wel in kaart gebracht.

Daarnaast worden door de verbeterde kwaliteit van veel producten
prijsverhogingen voor een groot gedeelte weggestreept. Statistici
spreken officieel namelijk pas van inflatie als de prijs van producten
met gelijke eigenschappen een prijsstijging laat zien. En omdat de
meeste producten continu worden verbeterd, worden de prijsstijgingen
voor een groot gedeelte weggestreept.

U wordt bestolen!
Een automodel dat alleen nog maar met airco wordt geleverd maar wel in
prijs is verhoogd komt toch met een verlaagde prijs in de inflatieboeken
omdat de prijs van de airco eerst van de catalogusprijs wordt af getrokken.

Bill Gross van PIMCO, de grootste obligatiebelegger ter wereld, onthulde
kort geleden dat maar liefst 46% van alle producten uit het
inflatiemandje op deze eenvoudige manier neerwaarts worden bijgesteld.
Zijn verhaal verscheen onder de niets verhullend titel "The Haute Con
Job", vrij vertaald "Het Grote Bedrog".

Eerder onderzoek van HP/DeTijd in 2003 liet zien dat de gemiddelde
kosten met vijf jaar tijd met ongeveer 50% waren gestegen. Volgens het
CBS was het nog niet eens de helft. Als u net als ik een loonstijging
krijgt die gebaseerd is op de officiële inflatiecijfers wordt u
jaar-op-jaar flink bestolen.

Ik pik het niet langer. Op naar het Museumplein!

<-- de laatste zin is ook van Willem Middelkoop , niet van Dr Bukkake :)

Johnny

"Jack Random" <darkan...@hotmail.com> schreef in bericht

Tuurlijk doe jij dat moedwillig. Wat is er nu leuker dan niet-ambtenaartje
pesten?

--
"Okay I just gave a homeless guy a quarter, and I'm pretty sure it was
Johnny Depp."

Mr. Noise Guy

On Apr 22, 11:27 pm, Drßükkake®© <Drßükkake®©@gmail.com> wrote:
> Jongens, ik heb gisteravond even door mijn bankafrekeningen en
> administratie van 1998 gelopen....

[...]

> Een biertje was 2 gulden (90 eurocent) nu 2 euro!!!!!! (110% inflatie)

That does it!!! Ik ga nooit meer naar Nederland!!!

-Mr. Noise Guy
Orangevale, California, U.S.A.

Pac Man ©

"Johnny" <buggerP...@hotmail.com> schreef in bericht

Jonny is bij deze in de kegelbak gemieterd Bukkake. Doe jij insgelijks....
stop de verloedering, de BAN op produkten die te duur zijn. Dan MOET de
prijs wel omlaag willen ze het nog willen verkopen.

Groetjes
Een andere internetgebruiker

Johnny

"Pac Man ©" <nietinnie...@getthepowerpil.invalid> schreef in bericht

Ha.
Nog een potentiele fietser. Of ga je afwasmiddel in je benzinetank gooien?
Wat zal het lekker fris worden in Nederland!

Pac Man ©

"Mr. Noise Guy" <mrnoiseg...@yahoo.com> schreef in bericht

[...]

** En ik had ze hier nog zó gewaarschuwd. Prijzen verhogen is klanten weg
sturen. Er zijn bedrijven failliet gegaan doordat ze te hoge prijzen voor
hun produkt(en) vroegen. Dat gaat nu in rap!! tempo gebeuren voorspel ik.

Om de totale faillisement tegen te gaan van al de genoemde bedrijven die hun
produkten te duur gemaakt hebben, dienen zij de prijs van het genoemde
produkt hieronder derhalve per onmiddelijk in redelijkheid goedkoper te
maken, anders kun je problemen ruiken op minstens een kilometer afstand :

In 1998 kostte een liter benzine 2 gulden 20 (1 euro) en nu 1 euro 58
(58% inflatie)

Maak er 1 euro van.

Mijn gas en licht rekening was per maand 120 gulden (54 euro) , nu 90
euro ( 67% inflatie)

Maak er weer 54 euro van

Aan gemeentelijke belastingen was ik per jaar 450 gulden (205 euro)
kwijt, nu 550 euro (168% inflatie)

Maak daar vooral weer 205 euro van.

Aan huur was ik 627 gulden (285 euro) nu 400 euro (40% inflatie !)

Maak daar gewoon weer 285 euro van.

In Amsterdam parkeerde ik voor 2 gulden per uur, nu 4 euro 40 !!!! (
390% inflatie !!!!)

Hef de gemeentelijke belastingen anders maar helemaal op. Ze verdienen aan
de parkeergelden immers al genoeg (zo blijkt!!)

Aan wegenbelasting betaalde ik 200 gulden (90 euro) per jaar nu 135 euro
(50% inflatie !!!)

Dat is logisch al klinkt dat vreemd tussen al de bedragen waarvan ik ook
vind dat ze of de oude hoogte moeten terugkrijgen of wellicht geheel
afgeschaft. De Wegenbelasting moet omhoog, want er word erg veel werk
verricht aan de wegen. Ons wegennet moet de mooiste en modernste van geheel
Europa blijven. Daar mag gerust flink wat voor betaald worden,
vooropstellend : het tolsysteem moet verdwijnen. Elke woonachtige in
Nederland krijgt een vignet. De oostenrijkers die door Nederland heen
moeten, moeten voor het vignet evenveel betalen als de nederlanders die door
Oostenrijk willen en daar een vignet voor moeten aanschaffen;

Aan ziektekosten betaalde ik 80 gulden (41 euro) per maand, nu 125 euro
(204% inflatie !!!!!!!!!!!!)

Dat is niet waar.. Je krijgt Zorgtoeslag terug. Dus je betaalt als het ware
minder doordat je van het betaalde geld een ongebruikt deel terug krijgt.

En dan de horeca: in 1998 kostte een Febo Kroket 1 gulden (45 eurocent)
nu 1 euro 40 (222% INFLATIE !!!!!!)

Daar moet paal en perk aan gesteld worden. Een kroket, pikanto, kipcorn en
ander eten "uit de muur" mag niet meer dan 50 eurocent kosten (vind ik)

Een biertje was 2 gulden (90 eurocent) nu 2 euro!!!!!! (110% inflatie)

Daar moet eveneens paal en perk aan gesteld worden. Bij wet verplichten dat
de aanschafprijs van een biertje niet hoger mag zijn dan 100% van de
aanschafwaarde in de supermarkt. Ook bij wet het grote graaien van de
bierbrouwers aanpakken. Die mogen cafés voortaan niet meer verplichten om AL
het bier bij hun te kopen. Ze mogen ook bier uit de supermarkt verkopen,
onder voorwaarde dat het geschonken word en dat het voor niet meer dan 100%
meer dan de aanschafwaarde in de supermarkt verkocht mag worden. In mijn
voorbeeld mag een blikje bier dan niet meer dan 37x2 = 74 eurocent kosten in
de horeca.

In de praktijk gaat dit niet lukken denk je nu al bij voorbaat, maar toch
zit er een addertje onder het gras. Wat als al je klandizie wegblijft omdat
ze het bier in de supermarkt kopen en de gezelligheid bijelkaar thuis
opzoeken. Dan kun je met je horeca zaak wel inpakken.

Het is maar even een WAARSCHUWING. OMLAAG OMLAAG MET DIE PRIJS OF
ANDERS!!!!!!!!!!!!!!!!!! KOPEN WE NIKS MEER

WE PIKKEN HET INDERDAAD NIET LANGER

el misti

"Johnny" <buggerP...@hotmail.com> schreef in bericht

Hup Johnny !

paai

Mr. Noise Guy wrote:

> [...]
>
> That does it!!! Ik ga nooit meer naar Nederland!!!
>.

Maar belgisch bier wordt wel steeds algemener hier!

Tijert

"Drßükkake®©" <Drßükkake®©@gmail.com> schreef in bericht

En hoeveel heeft jouw salaris de inflatiecorrectie overtroffen ???

Drßükkake®©

Tijert wrote:
> "DrßükkakeŽŠ" <DrßükkakeŽŠ@gmail.com> schreef in bericht
ik heb dat ook nagekeken, ik heb er 22% bij gekregen, zit 10 jaar aan
mijn max. salaris. Twee jaar 0 euro bijgekregen danzij Balkellende die 2
jaar de nulllijn vasthield....

Edmund

Dus jullie zijn er gewoon te dom voor?

Johannes

"Drßükkake®©" <Drßükkake®©@gmail.com> schreef in bericht

Alles? Hieronder je eigen woorden:
> En wat betaal je god gloeidende gloeiende bloeiende voor een kwartiertje
> bij
> de hoeren?
30 euro. Dat is 19 liter benzine. Vroeger betaalde ik 50 gulden en toen
was de benzine 2 gulden of te wel 25 liter benzine.
Dus die zijn goedkoper geworden!

> DEZE REGERING LIEGT ONS VOOR. STEMT GEERT WILDERS, HIJ GAAT DE INFLATIE
> VERLAGEN.

Ja, als je écht besodemieterd wilt worden. G.W. zit al lang in het parlement
en zoveel inflatie heeft hij nog niet verlaagd.
Bovendien zijn er voorlopig geen verkiezingen (nou ja, misschien kunnen we
hem in 2009 wegpromoveren naar het Europese Parlement, maar mijn stem krijgt
hij niet).

Johannes

> [...]

> VERLAGEN.

Ja, als je écht besodemieterd wilt worden. G.W. zit al lang in het parlement

Skybuck Flying

Volgens mij is inflatie "geld ontwaarding".

Dat wil zeggen er wordt meer geld bijgedrukt, waardoor het geld zelf een
lagere waarde krijgt in principe.

En dan nu een mogelijke andere verklaring voor deze "prijs stijgingen" :)

> Jongens, ik heb gisteravond even door mijn bankafrekeningen en
> administratie van 1998 gelopen....
> In 1998 kostte een liter benzine 2 gulden 20 (1 euro) en nu 1 euro 58 (58%
> inflatie)

Kwestie van vraag en aanbod. Minder olie, minder benzine, meer auto's dus
prijs stijgt.

> Mijn gas en licht rekening was per maand 120 gulden (54 euro) , nu 90 euro
> ( 67% inflatie)

Blijkt gekoppelt te zijn aan olie etc. Misschien ook electriciteit ?

Groei van productie systemen enzo.

> Aan gemeentelijke belastingen was ik per jaar 450 gulden (205 euro) kwijt,
> nu 550 euro (168% inflatie)

Meer poep in het riool lol ?

Of gewoon gemeentes die jou een poot uit trekken ? ;)

> Aan huur was ik 627 gulden (285 euro) nu 400 euro (40% inflatie !)

Meer mensen, minder woon ruimte, dus prijs gaat omhoog.

> In Amsterdam parkeerde ik voor 2 gulden per uur, nu 4 euro 40 !!!! ( 390%
> inflatie !!!!)

Tja Amsterdam dat is een verhaal apart. Veel mensen willen daar wonen, dus
gebrek aan parkeer ruimte.

Prijs gaat omhoog :)

> (50% inflatie !!!)

Tja dat komt vanwege al dat heen en weer gerij tussen de stad en de
randstad.

Die wegen gaan kapot en moeten weer gemaakt worden. Dat kost centjes :)

> Aan ziektekosten betaalde ik 80 gulden (41 euro) per maand, nu 125 euro
> (204% inflatie !!!!!!!!!!!!)

Tja met al die immigranten enzo LOL slechte genen misschien ?

Of gaat de gezondheid van ons alle achteruit en jaagt dat de ziektekosten
aan ?

Of willen mensen betere gezondheidszorg hebben en wordt het dus duuuurder...

En tenloste mensen level langer en dan is er nog eens de baby-boom generatie
etc.

> En dan de horeca: in 1998 kostte een Febo Kroket 1 gulden (45 eurocent) nu
> 1 euro 40 (222% INFLATIE !!!!!!)

Dat ligt weer aan graan prijzen en mensen die meer vlees zijn gaan vreten.

Weer kwestie van vraag en aanbod.

> Een biertje was 2 gulden (90 eurocent) nu 2 euro!!!!!! (110% inflatie)

Wederom graan prijzen.

En misschien meer zuipzakken LOL.

Toedeloe.

Counter-strategy-analist-Skybuck-LOL.

Skybuck Flying

Nee,

De Dikke van Dale, zegt toch iets anders.

Inflatie is een spiraal van loon en prijs stijgingen.

Tja.

Daar zit je dan maar mooi me he.

Ja ik ook geen econoom weet je LOL.

Doei,
Skybuck :)

Ubbe Jozi@sse

Weet je wa teen brood kostte in 1965? 21 cent! ( Heel Allison ongesneden).

.....or my name is not 'Ubbe', which it is, so there you are!
Ubbe Jozi@sse

Theo

Ubbe Jozi@sse schreef:

> Weet je wa teen brood kostte in 1965? 21 cent! ( Heel Allison ongesneden).

Bestond dat toen al? Had je toen niet gewoon: wit en bruin (en heel
misschien nog volkoren)?

Theo

Skybuck Flying

Goed,

Poging twee om een verklaring te vinden waarom het CBS slechts aan 2 procent
komt.

Wederom gebaseerd op vage herinneren van de economie les op de middelbare
school.

Ik meen mij vaag te herinneren, dat voedsel enzo aan prijs schommeligen
onder hevig is ofzo.

En dat hele duuuuuuurre goederen minder snel in prijs schommelen... en
daarom misschien meer betrouwbaar zijn voor zogenaamde inflatie
berekeningen.

En zoals blijkt in jouw geval kunnen prijsstijgingen ook van lokale aard
zijn LOL.

Ja ik lul maar wat weet je...

Zelfs die "cbs-er" die wist het nie ! LOL.

Tja.

Vraag je je toch af wat er gebeurd als straks een kroket een miljoen euro
kost ? :)

Doei,
Doei,
Skybuck.

FIsc

On Apr 23, 8:41 am, "Jack Random" <darkangel1...@hotmail.com> wrote:
> "Drßükkake®©" <Drßükkake®©@gmail.com> schreef in berichtnews:729c3$480ed718$d4bb44d5$20...@news.chello.nl...

Ik kan je een paar belgische cijfers geven.

Een huishoudbrood (toen was dat nog 1 kilo brood) kostte 35 jaar
geleden 0,40 tot 0,41 euro. Zijn de bezoldigingen met hetzelfde
percentage gestegen ( en dan hou ik nog geen rekening dat de broden nu
900 gr zijn).

Voor de invoering van de euro hoorde ik mensen zeggen dat ze niet
bereid waren om een bloemkool te kopen als die meer dan 0,5 tot 0,61
euro verkocht werd. Wat is de prijs nu?

Alle verse voedingsproducten zijn verdubbeld in prijs sinds de
invoering van de euro.

Ten andere de reden om de euro in te voeren (dus vooraleer die als
gangbare munt ingevoerd was) was juist dat er naar analogie met de VS
hier in Europa een standaardmunt in te voeren die een hogere waarde
had dan wat de burgers hier gewend waren omdat consumenten meer zouden
uitgeven (omdat ze niet ten volle de 'waarde' van hunn basismunt
zouden begrijpen).

We zijn nu een paar jaar later en bijna alle burgers (en ik spreek
over belgen, Italianen, fransen, duitsers ingevolge wat er tijdens
onderonsjes besproken werd) beseffen dat ze er financiëel op
achteruitgaan als ze vrij blijven hun euro uitgeven en geen rekening
houden met het verschil prijsniveau tussen nu en bij de invoering van
de euro.

En daar ligt de basis van de dalende consumptie. Dat de bezoldigingen
of de prijsindexen totaal geen enkel gelijkwaardig verband meer hebben
met de prijzen zoals die bestonden voor de invoering van de euro is
een zekerheid.

Ubbe Jozi@sse

Lekker is dat; een ambtenaar die op verdonk stemt. Alles en iedereen is
tegenwoordig maar trots op dit, trots op dat, iedereen schermt met het woord
trots, sinds die omhooggevallen cipier een 'beweging' heeft opgericht.
De nieuwe nationale dooddoener: trots! ( En waag het es aan mijn trots
tekomen)!

Als je toch aan het vragen bent, vraag dan meteen even aan je vrouw, moeder
en oma, wat ze zoal in hun portemonnaie hebben zitten, en wat ze er mee
kunnen, en of daar iets aan veranderd is volgens hun de afgelopen 10 jaar.

Henk

> [...]
> die denken dat wij moedwillig het inflatiecijfer veranderen om het kabinet
> uit de wind te houden: een dikke middelvinger! :)

Juist... dat is dus de gemiddelde kankermentaliteit van een ambtenaar,
Een dikke middelvinger naar de burger.

FIsc

On Apr 23, 8:41 am, "Jack Random" <darkangel1...@hotmail.com> wrote:
> "Drßükkake®©" <Drßükkake®©@gmail.com> schreef in berichtnews:729c3$480ed718$d4bb44d5$20...@news.chello.nl...

Als man van de prijsindexen mag je de volgende prijzen even
vergelijken.

In juni 1827, België was Nederlands deelgebied kostte een 'mudde'
aardappelen (zou 70 kg zijn http://nl.wikipedia.org/wiki/Mud_%28volume%29
) 3 gulden 16 1/2 cts.

Alle soorten vlees kostten toen per pond omstreeks 3 gulden 40 cts,
steenkool kostte 16,64 gulden per 1500 pond.

Zijn we er zo financiëel op vooruitgegaan?

Klaas Ensing

"Johannes" <j.van....@nospam.onsneteindhoven.nl> schreef in bericht

> [...]
> hem in 2009 wegpromoveren naar het Europese Parlement, maar mijn stem krijgt

Indien we allen op dezelfde partij/persoon zouden stemmen, gaat het ook niet
goed.

Klaas Ensing

"Theo" <nom...@nomail.invalid> schreef in bericht

Sinds die tijd zijn de graanprijzen echter amper gestegen, behalve het laatste
jaar.

Skybuck Flying

CBS-ertje heeft het mis volgens wikipedia:

"
De consumentenprijsindex heeft betrekking op goederen en diensten die in
Nederland door een gemiddeld huishouden in een basisjaar voor consumptie
zijn aangeschaft. Het pakket goederen en diensten wat gebruikt wordt voor
het meten van de prijsontwikkeling wordt ook wel (boodschappen)mandje
genoemd. Inhoud van dit mandje bestaat onder andere uit voedingsmiddelen,
duurzame consumptiegoederen, huur, school en collegegeld, energiekosten,
onroerendzaakbelasting en motorrijtuigenbelasting. Wat niet meetelt bij de
berekening van de CPI zijn de inkomstenbelasting en sociale premies.
"

Het begint er inderdaad op te lijken dat we flink belazert worden door het
CBS.

Iets wat ik eigenlijk al een tijdje vermoedde.

Dus mensen doe net als ik van plan ben.

Lekker je eigen berekeningetjes uitvoeren.

Misschien maak ik wel wat special software daarvoor en kunnen jullie mensen
allemaal lekker met jullie eigen kleine computertje SPELEN ! =D

Gat in de markt ? LOL nee hoor allemaal gratis ? Kweet niet hoor .

Doei,
Doei,
Skybuck.

Dr. Bukaka is jullie voor geweest ;) :)

FIsc

On Apr 23, 1:28 pm, "Klaas Ensing" <klaas...@home.nl> wrote:
> "Theo" <nom...@nomail.invalid> schreef in berichtnews:480f1433$0$14343$e4fe...@news.xs4all.nl...

http://www.mrci.com/pdf/c.pdf

Johannes

"Klaas Ensing" <klaa...@home.nl> schreef in bericht

Maar je opende zojuist wel een nieu draadje met voor Dr.Bükkake, die zo
bedroefd is door allerlei prijsverhogingen, wel goed nieuws:

Volgens
http://www.nu.nl/news/1538303/37/Leaseprijzen_auto%27s_gedaald.html
zijn de leaseprijzen voor zuinige auto's gedaald.

Johannes

"Klaas Ensing" <klaa...@home.nl> schreef in bericht

Kent iemand nog 'regeringsbrood'?

Ruud

"Jack Random" <darkan...@hotmail.com> wrote in message

> [...]

> benzine, de Febo kroket en het biertje, maar niet je gas, licht en water.
> Ik ben ook benieuwd, dus ik zal het eens navragen bij de collega's.

Daar hou ik je aan. Betrek daar apart bij de notie dat Zalm de Euro 10% te
duur zou hebben laten invoeren. Dus de Duitse mark had gewoon een gulden
moeten wezen.

Ruud.

OldBoy

"Johannes" <j.van....@nospam.onsneteindhoven.nl> wrote in message

Of eenheidsworst?

Klaas Ensing

"Johannes" <j.van....@nospam.onsneteindhoven.nl> schreef in bericht

Dat deed ik met zin, omdat ik niet de mening ben toegedaan dat alles zwart-wit
is.

Havel

"Klaas Ensing" <klaa...@home.nl> wrote in message
> [...]

Als we grotendeels (en dat gebeurt helaas) traditioneel stemmen, worden
politieke partijen zeker niet afgerekend op hun beleid en resultaten, maar
kunnen ze ongestraft door modderen.
Het idioot hoge aantal stemmers op partijen als PvdA en CDA is daarvan het
trieste bewijs. Van deze 'macht' maken de politici van deze partijen gretig
gebruik. Wil je politiek carriëre maken moet je je ook aansluiten bij zo'n
partij. En zo is het cirkeltje rond, verandert er nooit iets wezenlijk in de
politiek en is er de facto helemaal geen sprake van democratie.

Klaas Ensing

"Havel" <haven...@nothing.cs> schreef in bericht

Mijn stemgedrag is niet traditioneel en ik behoor tot de groep zwevende
kiezers. De laatste keer heb ik helaas, achteraf bezien, fout gestemd.

M a r i o

"Drßükkake®©" <Drßükkake®©@gmail.com> schreef in bericht

> Jongens, ik heb gisteravond even door mijn bankafrekeningen en
> administratie van 1998 gelopen....

Die ligt als rotzooi op de grond?
Tjees... je mag die zooi wel eens opruimen...

--

Mario... doe als ik, een schoenendoos per jaar-administratie, dan loop je er
stapvoets door...

Ubbe Jozi@sse

Ja, toen al een jaar of 80 ( En het heet: 'Allinson' met een 'n' erin; wist
ik ook niet, sorry):

Van http://nl.wikipedia.org/wiki/Thomas_Allinson#Brood :

Gedurende de jaren 1880 ontwikkelde Allinson een theorie die hij Naturopathy
noemde. In plaats van met medicijnen, wilde hij de gezondheid bevorderen
door op lichaamsbeweging en voedingspatroon te letten. Hij schreef er een
aantal boeken over die hij in zijn praktijk verkocht. In een van die boeken,
The Advantages of Wholemeal Bread, ontvouwde hij de theorie dat
volkorenbrood voedzamer zou zijn dan witbrood. Daarnaast was hij een
voorvechter van vegetarisme en opperde hij het vermoeden dat roken
longkanker zou veroorzaken. Allinson zocht regelmatig de publiciteit met
zijn theorieėn en hij richtte zich daarbij niet alleen op vakgenoten. Het
bracht hem regelmatig in conflict met de Engelse Royal College of Physicians
en de General Medical Council waarin misprijzend werd gedacht over het
uitdragen van omstreden ideeėn onder leken en het ontplooien van commerciėle
nevenactiviteiten zoals de verkoop van boeken.

In 1892 was voor hen de maat vol. Allinson richtte in dat jaar - onder het
motto Health Without Medicine - de Natural Food Company op, een bedrijf dat
zich toelegde op de verkoop van gezonde voeding. Allinson had voor dat doel
een graanmolen in Bethnal Green gekocht voor de productie van volkorenmeel.
Korte tijd later kwam daar een bakkerij bij. Omdat het opstarten van een
levensmiddelenbedrijf volgens hen niet te verenigen was met het beroep van
arts, werd Allinson door de Royal College of Physicians uit hun register
geschrapt, wat betekende dat hij zijn beroep van arts niet meer mocht
uitoefenen.

Pas tijdens de Eerste Wereldoorlog werd de grotere voedingswaarde van
volkorenbrood breed erkend. Allinson werd hernieuwde erkenning als arts
aangeboden maar hij weigerde. Zijn bedrijf maakte door de toegenomen vraag
naar volkorenmeel een sterke groei door. Na zijn dood breidde het zich uit
naar andere steden en Allinson Flour bestaat tot op de dag van vandaag.

[bewerk] Brood
Allinsons broodrecept (100% volkorenmeel; geen vet; minder gist; meer water)
wordt nog steeds gebruikt, al melden liefhebbers die het al tientallen jaren
eten dat het allinsonbrood tegenwoordig minder stevig is dan vroeger.

Sorong

"Ubbe Jozi@sse" <Gustaaf@ Schokland.nl> schreef in bericht

> Drßükkake®© wrote:
>
> Weet je wa teen brood kostte in 1965? 21 cent! ( Heel Allison
> ongesneden).

Ons kaas kwartje.

Glas donker bier 25 ct
Glas pils bier 30 ct.

enz enz enz..........

Sorong

"OldBoy" <no...@planet.nl> schreef in bericht

Nee kon ik niet, heb 't hier gevonden :)

http://nl.wikipedia.org/wiki/Surrogaat

NWRL

> [...]
>
> Daarnaast worden door de verbeterde kwaliteit van veel producten
> prijsverhogingen voor een groot gedeelte weggestreept.

Ik heb eens meegewerkt aan de consumentenprijsindex, zeg maar een
inflatiecijfer.
Je maakt hier een denkfout, Bukkake. Veel producten dalen sterk in prijs.
Kijk maar naar de computers. Die worden technisch steeds beter en sneller.
Toch blijft de prijs van een gebruikscomputer ongeveer gelijk. Dat komt
doordat de consument steeds hogere eisen stelt. Het CBS is zich van dit
fenomeen bewust. Daarom wordt niet gekeken naar de snelheid en de
hoeveelheid geheugen van de computer, maar naar het gebruiksnut.
Als het CBS dus de cpi zou hechten aan een bepaalde computer, dan zou het
inflatiecijfer sterk dalen. Juist om dat te voorkomen, gaat men over op
steeds betere computer.
Het werkt dus andersom als jij beweert.

Ik ben het wel met je eens dat de cijfers niet kloppen. Maar dan om andere
redenen. Die geef je al aan: het zg. 'mandje', bevat niet die vaste lasten.
Dat is een.
Een andere reden is, dat het aankooppatroon geheel persoonlijk is. Daarom
heeft iedereen eigenlijk zijn eigen inflatiecijfer. Het klopt dus, dat 'het
inflatiecijfer' niet bestaat. Het is allemaal fictie. Maar dat is niet de
schuld van de statisticus. Het komt door de overwaardering van het idee van
'de economie'. Economie is niets anders dan cijfers. Met de werkelijkheid
heeft het weinig meer te maken.

Dat het CBS meer verantwoordelijkheid zou moeten dragen, ben ik ook met je
eens. Maar zo is het met alle overheidsinstellingen. Ze volgen. Dat is
jammer, beter zou het zijn als ze ook daadwerkelijk meedenken en niet slaafs
uitvoeren wat de politiek opdraagt. De maatschappij zijn wij met zijn allen,
en de politiek is zo belangrijk, dat je dat niet aan de politiek alleen moet
overlaten. CBS steekt wat betreft verantwoordelijkheidgevoel toch gunstig
af, vergeleken met de Belastingdienst en het UWV. Die kunnen geen nee
zeggen, en maken daardoor een grote puinhoop van hun werk.
nwrl

De Joker ©

Klaas Ensing wrote:
> "Havel" <haven...@nothing.cs> schreef in bericht
.
..

> Mijn stemgedrag is niet traditioneel en ik behoor tot de groep zwevende
> kiezers. De laatste keer heb ik helaas, achteraf bezien, fout gestemd.

Een typische traditionele kiezer dus..

(J)

SJZ

> (58% inflatie)
> ( 67% inflatie)
> (168% inflatie)
> (40% inflatie !)
> (390% inflatie !!!!)
> (50% inflatie !!!)
> (204% inflatie !!!!!!!!!!!!)
> (222% INFLATIE !!!!!!)
> (110% inflatie)

Misschien had je beter op school op kunnen letten toen werd uitgelegd wat
"inflatie" was?

frans

"NWRL" <nw...@cbs.nl> schreef in bericht

knip

> [...]
> af, vergeleken met de Belastingdienst en het UWV. Die kunnen geen nee
> zeggen, en maken daardoor een grote puinhoop van hun werk.

Maar of de schade door de volgzaamheid van het CBS voor de (met name minder
draagkrachtige) burger nu echt kleiner is?

f.

Drßükkake®©

ik kreeg alleen wetenschappelijke kutzooi zoals prijsindexcijfers van
page toiletpapier en asperges.

inflasie begrijpt iedereen.

maa...@panic.xx.tudelft.nl

In nl.auto Havel <haven...@nothing.cs> wrote:
> [...]

> partij. En zo is het cirkeltje rond, verandert er nooit iets wezenlijk in de
> politiek en is er de facto helemaal geen sprake van democratie.

Tsja... Er zijn ongeveer 3 mensen op wie je dan nog zou kunnen stemmen, en
ze zijn alle 3 eng. Verdonk is daarenboven ook nog eens dom, Wilders en
Marijnissen zijn wel slim, meer te rechts respectievelijk te links en
beide geen echt flexibele denkers. Wie weet waarop dan wel te stemmen?

--
Met vriendelijke groet,

Maarten Bakker.

Havel

<maa...@panic.xx.tudelft.nl> wrote in message

Tja, lastig. In de plaatselijke politiek weet ik het wel. In de landelijke
politiek (2e kamer althans) zie ik helaas geen enkele partij meer die mij
aanspreekt.

Hans

Apparatchik Marijnissen was gisteren te bewonderen in Pauw en Witteman.
God, wat is die Mao-adept ontzettend 70'er jaren..

--
Constant change is here to stay..

Theo

Ubbe Jozi@sse schreef:

> [...]

> arts, werd Allinson door de Royal College of Physicians uit hun register
> geschrapt, wat betekende dat hij zijn beroep van arts niet meer mocht

Oef. Dat brood smaakt ook alsof het uit 1892 komt, wat is dat droog en hard.

Theo

Onder het plaveisel het moeras

On 23 apr, 15:51, "Ruud" <andri591@planet,nl> wrote:
> "Jack Random" <darkangel1...@hotmail.com> wrote in message

Woonlasten worden wel degelijk in de CPI opgenomen.

> Daar hou ik je aan. Betrek daar apart bij de notie dat Zalm  de Euro 10% te
> duur zou hebben laten invoeren. Dus de Duitse mark had gewoon een gulden
> moeten wezen.

De bodem daarvoor is al gelegd onder Ruding toen de gulden
gedevalueerd werd.

SJZ

"Drßükkake®©" <Drßükkake®©@gmail.com> schreef in bericht

Jij weet niet eens wat het woord inflatie betekent.

.Peter

DrßükkakeŪĐ wrote:

> Jongens, ik heb gisteravond even door mijn bankafrekeningen en
> administratie van 1998 gelopen....

[knip benzineprijzen]

> En nu de officiele cijfers van het CBS;
>
> De afgelopen 10 jaar bedroeg de inflatie 25% (bron: CBS)

Kennelijk koop jij enkel benzine?

Overigens maak eens een lijstje met de olieprijzen en kijk at harder
gestegen is: benzine of olie ...

.Peter

> [...]

> jaar-op-jaar flink bestolen.
>
> Ik pik het niet langer. Op naar het Museumplein!

Inflatie is dan ook niet koopkracht. Nooit geweest en ook niet zo bedoeld.

Koopkracht word wel beinvloed door inflatie, maar ook door niet
kostprijsverhogende belastingen en iemand inkomen.

Dat talloze mensen inflatie gebruiken als maat voor koopkracht is dan ook
dom (tenzij je je bewust bent van de verschillen).

paai

Inflatie, dat is zoiets als fascisme. Je kunt er de betekenis aan geven
die je het beste past...

Onder het plaveisel het moeras

Het probleem is dat de inflatie en het prijsindexcijfer al enkele
decennia door elkaar worden gebruikt. Voor een deel gaat dat ook wel
op, maar lang niet altijd.

.Peter

Dat is nog niet eens het probleem, want ook het CPI is niet koopkracht!

Al is het wel zo dat het CPI vaak beter aansluit bij de prijzen zoals de
burger die ervaren dan de inflatiecijfers.

Peter Manders

On Thu, 24 Apr 2008 14:14:36 +0200, paai <pa...@paijmans.net> wrote:

>Inflatie, dat is zoiets als fascisme. Je kunt er de betekenis aan geven
>die je het beste past...

Inflatie: vergroting van een volume zonder verandering van de inhoud.

In de astronomie bestaat het begrip ook, en als dat hier toepasbaar
was dan kon je in Zimbabwe de grootste roodverschuiving waarnemen...

--
Peter Manders.

I like to sing to the songs on the radio in my car. When you go into a
tunnel, it's hard to come out on the right note. Actually, the news is
more difficult.

Ubbe Jozi@sse

Dan moet je het niett drie weken in de zon laten liggen; normaal smaakt het
juist lekker vers en compact, je hebt iets te kauwen in je mond, en het
blijft veel langer vers dan gewoon brood, uitgezonderd korte krop vanoa
Albert Heijn en brood van Paul Année, maar dat laatste is dan ook
zuurdesembrood.

maa...@panic.xx.tudelft.nl

In nl.auto Ubbe Jozi@sse <Gustaaf@ schokland.nl> wrote:
> [...]
> blijft veel langer vers dan gewoon brood, uitgezonderd korte krop vanoa
> Albert Heijn en brood van Paul Ann?e, maar dat laatste is dan ook

Aan mij is het alsnog niet besteed, dus hierbij een tip voor mensen die
het slappe supermarktbrood spuugzat zijn maar allinson ook niet pruimen:
turks brood (pide) maar dan niet uit de supermarkt maar van de Turkse bakker.

Theo

maa...@panic.xx.tudelft.nl schreef:

Inderdaad erg lekker. Maar ik heb helaas een keer gezien hoe ze met de
hygiene omgingen in de bakkerij waar ik het wel eens haalde: het was de
laatste keer dat ik er iets kocht, de ratten liepen er door de gang.

Theo

maa...@panic.xx.tudelft.nl

Klinkt als: op naar de volgende bakker... Eventueel een telefoontje naar
de V&W-authoriteit, hoewel ik niet zo hou van klikken.

Theo

maa...@panic.xx.tudelft.nl schreef:

> Klinkt als: op naar de volgende bakker... Eventueel een telefoontje naar
> de V&W-authoriteit, hoewel ik niet zo hou van klikken.

Precies. Allen de volgende bakker zat niet op loopafstand, waardoor ik
sindsdien amper nog Turks brood heb gegeten.

En klikken... Ik neem aan dat de V&W-autoriteit zelf heel goed in staat
zou kunnen zijn dit soort zaken te controleren, en te sluiten. Misschien
is dat ook wel gebeurd, die bakker zit er inmiddels niet meer.

Theo

Fustigator

Vitae forma vocatur Theo <nom...@nomail.invalid>, die Fri, 25 Apr 2008
10:01:01 +0200, in littera <48118fbd$0$14357$e4fe...@news.xs4all.nl>
in foro be.politics(et aliis) vere scripsit quod sequitur:

En spuwde de bakker in z'n handen voor hij de deeg ging kneden?

--
Fusti