Re: Praise the C regering van NL .b.v.

Onder het plaveisel het moeras

On 16 jul, 10:39, "Duivels Advocaat (FNn)" <erg...@ficcttiieeevvv.be>
wrote:
> [...]
> werkloosheid 3,2 procent. Denemarken volgde met 3,3 procent. Het EU-gemiddelde
> was 7,0 procent.
>
> Dit blijkt uit maandag verschenen cijfers van het Centraal Bureau voor de
> Statistiek (CBS). Met percentages boven de tien procent was de werkloosheid in
> Slowakije en Polen het hoogst.

> Interessanter is een getal dat zegt:
> Van de 17 miljoen werkt er XX%
> En:
> Van alle salarissen en bonussen gaat XX% naar slechts 5% van de werkenden, dan
> scoort op beide punten NL ineens wellicht als (1 van de-) slechtste in de EU.

Dat is helemaal niet interessant omdat het niks zegt.
Een groot deel van de inwoners van Nederland valt namelijk onder de
werkende bevolking.
Te denken valt aan de categorie tot 20 jaar, de categorie boven de 65,
studenten en mensen die helemaal niet willen én hoeven werken omdat
hun partner genoeg verdiend.

Message has been deleted

Onder het plaveisel het moeras

On 16 jul, 10:48, "Duivels Advocaat (FNn)" <erg...@ficcttiieeevvv.be>
wrote:
> d.d. Mon, 16 Jul 2007 08:43:50 -0000, typte Onder het plaveisel het moeras
> <amago...@yahoo.com>
> Ik zie diezelfde gegevens anders:
> Er zijn er die niet hoeven werken (partner verdiend voor hele gezin)
> Er zijn er die klaar zijn met werken (pensioen, vut, bedrijf verkocht e.d.)
> Er zijn er die nog niet mogen werken, zuigelingen enz. :-)

Ja en dat is precies wat ik zeg alleen in andere woorden.

> Om kort te gaan in NL werken ik meen slechts 3,8 miljoen mensen van de bijna 17
> miljoen.

Hoe kom je daar bij? Er zijn namelijk iets meer dan 7 miljoen banen in
Nederland....

> Da's +- 22,3 procent die de hele zwik ophoest. Van dat wat opgehoest word gaat
> een onevenredig groot deel naar en dito klein groepje happy few.-

Het klopt dus niet.

wrote:

> [...]
>
> - Tekst uit oorspronkelijk bericht weergeven -

De grijze druk is nu 22%. Op elke 100 werkenden zijn er dus 22 65-
plussers.
De groene druk is nu zo'n 40%.

De totale druk op de werkende bevolking is nu 62% plus het percentage
werklozen en vutters.

Message has been deleted

Onder het plaveisel het moeras

On 16 jul, 10:59, "Duivels Advocaat (FNn)" <erg...@ficcttiieeevvv.be>
wrote:
> d.d. Mon, 16 Jul 2007 08:53:14 -0000, typte Onder het plaveisel het moeras
> Google: nederlandse beroepsbevolking miljoen : laat ongeveer dit plaatje zien:
> 7,1 miljoen beroepsbevolking, waarvan
> 1,6 miljoen (!) aan de kant staan.
>
> Werkenden +- : 5,5 miljoen.-

Daar klopt werkelijk nix van.
Het aantal banen is onder Paars gestegen van 6 naar 7 miljoen. Onder
de Balkinetten is dat wat gezakt en het de laatste 3 kwartalen
gestegen.

handig zou zijn om een link te publiceren i.p.v. google zegt....

wrote:
> [...]
> Google: nederlandse beroepsbevolking miljoen : laat ongeveer dit plaatje zien:

Nogmaals, daar klopt niets van, zie ook
http://www.cbs.nl/NR/rdonlyres/A5372110-3C3E-41A6-93CD-8696B1DC7284/0/pb04n032.pdf

FNn

Je gaat naar google.nl
plakt in de zoekregel de volgende 3 woorden:
nederlandse beroepsbevolking miljoen
Je vindt o.a.:

Publieksbeurs Formule & Franchise Amsterdam 20001,7 miljoen
Nederlanders willen eigen baas zijn Helft van Nederlanders bekend met
franchising Ruim een vijfde van de Nederlandse beroepsbevolking geeft
er ...
www.nieuwsbank.nl/inp/2000/05/0529E006.htm - Gelijkwaardige pagina's -
Noteren

waar werd oprechter trouw, dan tussen man en vrouw: Middenklasse ...In
totaal zitten dus 1.6 miljoen Nederlanders (die behoren tot de
Nederlandse beroepsbevolking) werkloos aan de kant en dat is (op een
beroepsbevolking van ...
keesjemaduraatje.web-log.nl/keesjemaduraatje/2006/01/middenklasse_pr.html
- 37k - In cache - Gelijkwaardige pagina's - Noteren

FNn

On Mon, 16 Jul 2007 09:11:01 -0000, Onder het plaveisel het moeras
<amag...@yahoo.com> wrote:
>On 16 jul, 10:59, "Duivels Advocaat (FNn)" <erg...@ficcttiieeevvv.be>

Nogmaals. geloof wat je wilt, de staatspropaganda is al decennia te
rooskleurig.

Schnappi das kleine Krokodil

> [...]

> - Tekst uit oorspronkelijk bericht weergeven -

Vind je het erg dat ik liever mijn gegevens haal van www.cbs.nl dan
van een extreem-rechtse weblog?

En dan nog is dat geen weerlegging van het feit dat er iets meer dan 7
miljoen banen zijn. Onder Paars zijn er een miljoen banen bijgekomen!

On 16 jul, 11:51, FNn <em...@nunietennoitdniet.be> wrote:

> Nogmaals. geloof wat je wilt, de staatspropaganda is al decennia te
> rooskleurig.

Natuurlijk...

Maar ik begrijp hieruit dat je er gewoon vies naast zit?

Message has been deleted

Schnappi das kleine Krokodil

On 16 jul, 14:21, "Duivels Advocaat (FNn)" <erg...@ficcttiieeevvv.be>
wrote:

> Het CBS stelt dat er (gemiddelde per maand) in 2005 921.000
> arbeidsongeschiktheidsuitkeringen zijn uitgedeeld. Daar komen dan nog eens
> (bijna) 340.000 andere uitkeringen bij (bijstand, IOAW etc...).
>
> In totaal zitten dus 1.6 miljoen Nederlanders (die behoren tot de Nederlandse

> beroepsbevolking) werkloos aan de kant en dat is (op een beroepsbevolking van
> 7.2 miljoen mensen) vrij veel. We hebben het over 20% van de beroepsbevolking
> die geen betaalde arbeid verricht en dat legt (vermoedelijk) zo zijn druk op de
> rest van de arbeidersklasse.

Je haalt 2 dingen door elkaar:

Het aantal arbeidsongeschikten en werklozen en het aantal banen.
Het aantal banen is dus 7,2 miljoen (afgaande op jouw cijfers) en het
aantal mensen zonder baan maar met een uitkering is dan 1,6.
Dat houdt dan in dat je een beroepsbevolking hebt van 8,6 miljoen en
niet van 7,2 miljoen.
Het aantal mensen dat geen baan heeft en geen uitkering is hier niet
in verdisconteerd. Dat zijn mensen die een partner hebben met een
inkomen zodat je geen recht hebt op bijstand.

Daarom daalde het aantal WAO-ers en WW-ers omdat de keuring strenger
was en de WW korter. Die mensen gingen dus van iets naar niets.

Verder heb je ook nog mensen die deels bijstand hebben en deels
werken.

Daarom wijken de cijfers van het CBS en het CWI ook zo sterk van
elkaar af.
CWI telt alleen werklozen die een uitkering hebben en je moet je
inschrijven bij het CWI om een uitkering te krijgen.

Maar mensen die wel willen werken en geen uitkering krijgen schrijven
zich niet in bij het CWI. Die zien daar geen enkele noodzaak toe.

Resumerend: de beroepsbevolking is zo'n 10 miljoen groot en daarvan
hebben er 7 miljoen een baan.

PommelRotterij

"Duivels Advocaat (FNn)" <erg...@ficcttiieeevvv.be> schreef in bericht

> [...]
> laagste werkloosheid. Voor seizoensinvloeden gecorrigeerd bedroeg de
> werkloosheid 3,2 procent. Denemarken volgde met 3,3 procent. Het

Niet alleen dat, ook verlagen zij de werkeloosheid in de rest van Europe,
kijk
maar eens hoeveel autonummernborden je ziet uit de gehele EU.
SK slowakije? PL Polen,. Ro roemenie, D duitsland en nog vele vle meer
die hier allemaal aan de bak komen, EN wij zelf hebben ook nog eens
de laagste werkeloosheid, onze riol word dus zwaar onderschat binnen de
EU.