Allochtonen rommelen met kinderopvang

Cees Camphuis

UTRECHT, donderdag
De fiscus is begonnen om bij een grote groep, voornamelijk allochtone
ouders, voor miljoenen aan opvangsubsidies terug te vorderen omdat die
onterecht zouden zijn verkregen.
Bij zeker 1760 ouders, verspreid over het hele land, heeft de
Belastingdienst afgelopen maanden om aanvullend bewijs gevraagd voor opvang
via een gastouderbureau.
De ouders zouden meer uren hebben gedeclareerd dan daadwerkelijk werd
opgepast. Ook werd er volgens de fiscus meer opvang opgegeven dan op basis
van hun werk en reistijd te billijken valt.
De overheid betaalt via toeslagen mee aan de oppas van kinderen van
werkende ouders. Dat kan via een cr�che of via een gastouderbureau, waar de
oppas aan huis komt.

Strafzaak
Aanleiding is de strafzaak die loopt tegen het gastouderbureau
Dar el Hanan uit Utrecht. Aangezien de ouders gebruikmaakten van dit
gastouderbureau waren de declaraties van de ouders ook verdacht geworden.

De fiscus bevestigt dat nu al op grote schaal wordt teruggevorderd. "We
versturen sinds maandag ongeveer dertig beschikkingen per dag", zegt
woordvoerder Jelle Wijkstra van de Belastingdienst.
Naar verloop van tijd breidde de fiscus het onderzoek uit naar
ouders bij nog eens zeven andere bureaus, uit onder meer Utrecht, Den Haag,
Breda en Eindhoven.
Vooral ouders die met terugwerkende kracht toeslagen aanvroegen,
vestigden de aandacht op zich, zo stelt De Belastingdienst.
Uit brieven in bezit van De Telegraaf blijkt dat het per gezin om
gemiddeld 15.000 euro gaat, vari�rend van enkele duizenden euro's tot ruim
33.000. "Het gaat om de jaren 2006, 2008 en 2009. Wij kennen ongeveer 1100
ouders die nu met brieven en invorderingen worden geconfronteerd", zo stelt
Ahmed B., eigenaar van gastouderbureau Dar el Hanan uit Utrecht, die stelt
dat het in totaal waarschijnlijk om 45 miljoen euro aan opvangsubsidie gaat.

Miljoenen
B. wordt door justitie verdacht van witwassen, fraude en
oplichting, zo bevestigt het OM in Den Haag.
"Het gaat bij deze meneer om miljoenen euro's. De zaak is nu
aangehouden in afwachting van getuigenverhoor, maar daarna gaan we verder",
zegt een justitiewoordvoerder.
De ouders zijn het vaak niet eens met de terugvorderingen van de
Belastingdienst. Inmiddels is zelfs een stichting Gedupeerden
Kinderopvangtoeslagen in oprichting, die tegen de Belastingdienst wil
procederen.

Vallen dit soort kosten ook onder de kosten van het immigratieprobleem?

Jip

Tja, als je in levensgevaar verkeerd en moet vluchten dan wordt je in
Nederland liefdevol opgevangen.
Je krijgt te eten, je krijgt een huis, je krijgt een exorbitante hoeveelheid
zakgeld om te wennen enz. enz.
Helaas komen een stevig aantal mensen uit een omgeveing waar het
gebruikelijk is om zo'n goede gastheer zo veel mogelijk uit te buiten en op
te lichten....

PieterW

On Thu, 17 Sep 2009 05:42:05 +0200, "Cees Camphuis"
<ceesca...@xhome.nl> wrote:

>Vallen dit soort kosten ook onder de kosten van het immigratieprobleem?

nee hoor, want autochtonen doen daar net zo hard in mee.
in de kinderopvang wordt breed gefraudeerd
om over de thuiszorginstellingen maar niet te spreken.

Cheers, Pieter

Koen

Jip schreef:
Dat leren ze in Olland. Waar het volk moet betalen voor zaken dat het
nooit krijgt. De overheid licht haar burgers op.

Om dit even in jouw perspectief te plaatsen.

TheSnake

"PieterW" <pieterw480...@live.nl> schreef in bericht

Weet jij alles van h� PieterW

PieterW

mja, ik hoor nog wel eens wat manok.

Cheers, Pieter

Jip

"PieterW" <pieterw480...@live.nl> wrote in message
> [...]

Het probleem is dat allochtonen zwaar oververtegenwoordigd zijn in dit soort
praktijken en dat is nog een understatement.
Als we bijvoorbeeld Afrika nemen, waar ik tientallen jaren zeer regelmatig
verbleef, dan valt op dat sjoemelen zo ongeveer de norm is op dat continent.
Corruptie is als het ware een vanzelfsprekendheid. Dat door de import van
honderdduizenden Afrikanen via cultuurverrijking wij de zelfde kant op gaan
is een bijkomstigheid. Het lijkt me wel een reden om die import te stoppen
maar daar denk jij uiteraard anders over.

"If a book be false in its facts, disprove them; if false in its reasoning,
refute it.
But for God's sake, let us freely hear both sides if we choose."
...Thomas Jefferson"

jena

(((((((( FNn )))))))) wrote:
> ... en dan hebben we het niet over neersteken van de leiding:
>
> Allochtonen rommelen met kinderopvang door Jouke Schaafsma
> UTRECHT - De fiscus is begonnen om bij een grote groep, voornamelijk
> ------------------------------------------------------------------------------------------
>
> Uitpersinassappelen, dat zijn we.

Dat het gastouder buro de kluit belazerde, was al in 2007 bekend, hij
schijnt door een vormfout weer vrijgelaten te zijn.
Opmerkelijk in deze kwestie is dat de eigenaar Bidou dhr. Spong als advocaat
heeft.

Ruut66

On Sep 17, 9:41 am, "TheSnake" <com@@com@nl> wrote:
> "PieterW" <pieterw4809-notth...@live.nl> schreef in berichtnews:m8p3b5lguc1olujof...@4ax.com...

> Weet jij alles van hè PieterW

Zegt de term "guilty by association" je iets? Kwestie van een
dwaalbegrip of bedrog. De "moslims" de "allochtonen" de "autochtonen"
de "rijken" de "politici", "links", "rechts" zijn allemaal laadjes
waar de categorie in past. Een paar "rotte" appels en de hele lade is
verziekt. Toegegeven de "PVV" is ook een categorie. Maar bedrieg de
bedriegers is ook nog eens mogelijk. Hier heb je de bedriegertjs in
Plopsaland.
http://static.panoramio.com/photos/original/1270343.jpg

Pieter

"jena" <jena1953@tele*twee*wordt2.nl> schreef in bericht
nou gaat iedereen dat gastouderburo aanspreken. Er worden zelfs organisaties
in het leven georpen om er voor te zorgen dat de ouders onschuldig zijn en
alles op de nek van dat buro terrecht komt. De laatste stapt dan in de auto
en gaat terug naar zijn thuisland die geen mensen uitleverd aan andere
landen. Zo dat ze lekker in de zon van alle luxe kunnen genieten die maar
denkbaar is van onze centen.

elrond

On 17 sep, 09:30, PieterW <pieterw4809-notth...@live.nl> wrote:

> nee hoor, want autochtonen doen daar net zo hard in mee.
> in de kinderopvang wordt breed gefraudeerd
> om over de thuiszorginstellingen maar niet te spreken.
>
> Cheers, Pieter

En omdat dat misschien zo is, is het legaal dat ook de mensen die hier
opgevangen worden , als gast, dat ook doen?

Grensgeval

H� H� !

Warrior

"Ruut66" <ruu...@gmail.com> schreef in bericht

> [...]

verziekt. Toegegeven de "PVV" is ook een categorie. Maar bedrieg de
bedriegers is ook nog eens mogelijk. Hier heb je de bedriegertjs in

Je kunt er weer omheen draaien wat je wilt, maar ik hoop dat ze alles terug
moeten betalen, plus een vette boete.

Warrior

"Grensgeval" <m...@work.nl> schreef in bericht

Hoezo is dat opmerkelijk? Hij is ook de advocaat van de gevluchte
vrouwenhandelaar...
Hij is zo'n beetje de advocaat van alles wat niet deugt...
Het ergste is, dat hij ze ook nog vrij krijgt...
Geef mij maar "The Eight Room"..

jena

Wat denk je dat zijn honorarium is?

Warrior

"jena" <jena1953@tele*twee*wordt2.nl> schreef in bericht

Interesseert me niet. Het OM zou moeten zorgen dat de goede advocaten voor
hen werken...dus maar flink betalen.
Er is hier een groot verschil tussen het gerecht en gerechtigheid.