De ChristenUnie gaat een hardere koers varen tegen de islam

1 view

Cees Camphuis

DEN HAAG, zaterdag

De ChristenUnie gaat een hardere koers varen tegen de islam. Onder de nieuwe
leider, Arie Slob, zal de koers naar rechts worden verlegd om kiezers terug
te winnen.

De partij neemt vandaag op een ledencongres in Ede afscheid van André
Rouvoet, jarenlang het boegbeeld was van de partij en vicepremier in het
kabinet-Balkenende IV. Aan de CU kleefde onder zijn leiding echter een links
imago, dat door de kiezer vorig jaar hard werd afgestraft. De partij verloor
een zetel en kwam uit op vijf zetels. De Provinciale Statenverkiezingen van
afgelopen maart waren opnieuw een tegenvaller.

"Er gaat veel steviger worden ingezet op de islam", aldus een Haagse bron.
Veel meer dan tot nu toe is gebeurd zullen "de gevaren en extremiteiten van
de islam in Nederland onderkend worden". Onder Rouvoet werd keer op keer
benadrukt dat moslims zich aan de rechtsstaat moesten houden, waarna het met
hun integratie vanzelf goed zou komen. Maar die tijd is voorbij, zo wordt
benadrukt.

Slob bevestigt de koerswijziging: "Wij staan voor de vrijheid van
godsdienst, maar als mensen die hier naartoe komen onze vrijheden niet
respecteren, of het nou gaat om homorechten, vrouwenrechten of die van
andersgelovigen, moet er opgetreden worden." Slob wil ook een harder
standpunt innemen tegen islamitische dictaturen. "We moeten die twee zaken
met elkaar verbinden."

CU gaat ook meer inzetten op het thema minder overheid, meer samenleving.

Realisme keert terug bij de CU.

Ruut66

Het lijkt de CDA wel.

Cees Camphuis

"Ruut66" <ruu...@gmail.com> schreef in bericht

Nu de PvdA nog.
Maar dat zal nog wel even duren.

Nieuwsdienst politiek.nl

christelijk opportunisme. Laat God het maar niet hoiren GVD!!!!

LuckyLuke

"Cees Camphuis" <ceesca...@xhome.nl> schreef in bericht

> DEN HAAG, zaterdag
>

> De ChristenUnie gaat een hardere koers varen tegen de islam. Onder de
> nieuwe leider, Arie Slob, zal de koers naar rechts worden verlegd om
> kiezers terug te winnen.

Ik dacht dat juist deze partei een religieuze samenleving wilde bevorderen.

jan

On May 14, 9:59 am, "LuckyLuke" <l...@the.world> wrote:
> "Cees Camphuis" <ceescamphu...@xhome.nl> schreef in berichtnews:1e394$4dcdf93b$5ee5341f$92...@news.prolocation.net...

> Ik dacht dat juist deze partei een religieuze samenleving wilde bevorderen.

Dat is ook zo, maar dan wel van de "juiste" religie, de "gristelijke".

Johan Wevers

On 14-05-2011 5:38, Cees Camphuis wrote:

> Slob bevestigt de koerswijziging: "Wij staan voor de vrijheid van
> godsdienst, maar als mensen die hier naartoe komen onze vrijheden niet
> respecteren, of het nou gaat om homorechten,

Hebben ze die Yvette Lont die homo's uit de CU wilde zetten al op dit
feit gewezen?

--
ir. J.C.A. Wevers // For Physics and science fiction information:
joh...@vulcan.xs4all.nl // http://www.xs4all.nl/~johanw/index.html

Ruut66

On May 14, 12:02 pm, Johan Wevers <joh...@vulcan.xs4all.nl> wrote:

> Hebben ze die Yvette Lont die homo's uit de CU wilde zetten al op dit
> feit gewezen?

LOL.. Ik zat net te speuren naar ene Laurence Stassen (Limburg leeft)
uit Echt Limburg en kwam uit bij een vieze tandarts. Alleen barsten ze
er van de Stassens daar in Echt.

Brave Burger

Nee hoor opportunisme. De C van christelijk wordt duidelijk de C van
conservatief.
En ook hier is Geld hun God, liberale (al vind ik geld niet bevrijdend dus
eigenlijk foute term)
koers.

Orac

"jan" <jansi...@gmail.com> schreef in bericht

---

Geen kwalijker religie dan het gristendom. Tweeduizend jaar onderdrukking,
en verreweg de meest moordlustige. De cijfers bewijzen het. Scheiding van
kerk en staat is één van de beste staatkundige veranderingen die er ooit
zijn gekomen.

En NSB-er Geurtje wil dat weer terugdraaien, en in de grondwet vastleggen
dat het gristendom, of je nou wilt of niet, de geprefereerde staatsreligie
is. De gore, smerige en onderdrukkende kankerkerkrat.

Willem-Jan Markerink

"LuckyLuke" <lu...@the.world> wrote in

Wat is er religieus danwel 'samen' aan de geyteneuckeriaanse heilstaat, het
kalifaat?

--
Bye,

Willem-Jan Markerink

The desire to understand
is sometimes far less intelligent than
the inability to understand

<w.j.ma...@a1.nl>
[note: 'a-one' & 'en-el'!]

Johan Wevers

On 14-05-2011 14:43, Orac wrote:

> En NSB-er Geurtje wil dat weer terugdraaien, en in de grondwet vastleggen
> dat het gristendom, of je nou wilt of niet, de geprefereerde staatsreligie
> is. De gore, smerige en onderdrukkende kankerkerkrat.

Samen met het jodendom ook nog, want z'n geldschieters moeten ook
tevreden blijven.